Kan ik me voorstellen!!quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:01 schreef gebakken-koekje het volgende:
Gaat nu echt SUPER snel! we krijgen 28 april de sleutel (was eerst 1 mei) en 6 en 7 mei gaan we echt verhuizen, we hebben er echt super veel zin in![]()
![]()
Hoe ga je de douche afschermen? Komt er een douchewand of een gordijn?quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:57 schreef gebakken-koekje het volgende:
[afbeelding]
De douche met wandtegels![]()
Inderdaad, valt die schakelaar wel buiten de douchezone (Dus buiten zone II in onderstaande tekening)?quote:Op maandag 1 mei 2006 13:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Hoe ga je de douche afschermen? Komt er een douchewand of een gordijn?
* vraagt ivm lichtschakelaar
Bron: karwei.nlquote:Wel een aardlekschakelaar
Is uw elektrische installatie beveiligd met een aardlekschakelaar, dan geldt voor de badkamer de volgende zonering:
-Zone 1 = de ruimte direct boven badkuip, douche of wastafel (tot 225cm hoog)
-Zone 2 = de ruimte met een straal van 60cm of minder rondom badkuip, douche of wasbak (tot 225cm hoog)
-Zone 3 = de ruimte op meer dan 60cm afstand van badkuip, douche of wasbak
In zone 1 mag zich geen enkele elektrische installatie bevinden. In zone 2 alleen apparaten op laagspanning (12 of 24 Volt). In zone 3 mag normale spanning (220 Volt) aangelegd zijn.
Verder gelden de volgende regels:
-Alle waterleidingen en metalen delen van de vloer (Lewis platen), badkuip, douche en CV radiatoren moeten afzonderlijk beveiligd met een (blanke) aardedraad.
-Halogeen spotjes in zone 2 zijn toegestaan, mits de transformator zich in zone 3 bevindt (of buiten de badkamer).
-Stopcontacten, schakelaars of dimmers in zone 3 moeten voorzien zijn van randaarde.
-Alle lampen moeten waterdicht, geaard of dubbel geïsoleerd zijn.
-Andere 220V apparaten mogen alleen in de badkamer worden gebruikt in zone 3.
quote:Op maandag 13 maart 2006 19:08 schreef Vonkenboer het volgende:
Mijn ervaring is dat de planning al snel het raam uit wordt gegooit![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |