quote:
Op maandag 20 maart 2006 14:02 schreef fr.oosje het volgende:Dat ligt inderdaad aan jou, want ik heb het niet hoog in mijn bol. Je wilt gewoon niets van mij aannemen. Ook goed maakt mij niets uit. Een goed boek is de eerste stap op weg naar beter foto's Als je de basis onder de knie hebt kan het daarna inderdaad leerzaam zijn om anderen om hun mening te vragen. Ik heb persoonlijk geen zin om mensen die alles fout doen op een foto uitgebreid te gaan vertellen wat er niet goed is, als ze niet eens de moeite willen doen om zich eerst zelf te verdiepen in techniek en compositie.
Het is net als koken, je laat ook niemand je eten proeven als je nog niet eens weet hoe je een ei moete koken. Dan zou ik ook zeggen lees eerst een een goed (kook)boek.
Ikwil hiergraag nog even op reageren als dat mag.
Een boek lezen ja dat klopt daar kan je idd wijzer van worden. Maar er zijn ook mensen bij die niet kunnen lezen of niet goed kunnen lezen. Deze mensen schop jij dan voor de kop in feite.
Ik ben ook geen held in lezen (bv we hebben een boek over flitstechnieken maar echt waar ik kan er geen touw aan vastknopen)
Dan kan ik toch vragen hoe dat het werkt. ipv van dat ik een boek lees?
Dus met andere woorden : iemand kan een gruwelijke interesse hebben voor iets en er alles over willen leren maar niet de mogelijkheid hebben om het uit een boek te halen...
Jij hebt persoonlijk geen zin om mensen die alles fout doen op een foto uitgebreid te gaan vertellen wat er niet goed is.... nou dat is prima hoor:)
Maar wees zelf dan eens zo goed om als jij een comment op je foto krijgt ook daar eens over na te denken hoe dat hun dat zien. en niet meteen in de verdediging schieten met : zo is de foto die ik hem bedoeld heb..en zoals ik altijd zeg : het is zo als het is...
want als je dat bedoeld hoef jij ook geen comment meer te geven op een foto die geplaatst word.
Want : het is zoals het is