![]()
Ook maar ff een pic voor straat impressie hoewel die inmiddels stevig is gewijzigd in.... oranje...
![]()
Welk huis is het nu he ... Het gaat om het huis waar die clio voor de deur staat en dan alles boven die ramen op de begane grond en boven de linker 2 deuren. de 2e deur van links is van mij. Ja ook dat dak dus.... nou ja, voor 3/5 dan...
![]()
oude stoppenkast met 5(4 in gebruik) groepen en aardlek. Het is wel de bedoeling om die te vervangen maar das een kwestie van kwanta kosta... Wellicht dat vonkenboer wat leuks weet. Moet dus ook een nieuwe kast omheen.
![]()
Die trap met die tegeltjes moeten er ook nog aan geloven. Die treden zijn nu met die verbouwing wel prettig hoor, hebben me al voor menig glijpartij behoed. De trap moet room wit worden, de tegeltjes autentiek...
![]()
![]()
![]()
Die ramen, daar ben ik wel trots op. Origenele glas van de bouw zit er nog in. Op sommige plekken dan ook wat druipers in het glas.
![]()
De oude vensterbanken. eruit gehaald en moeten worden vervangen door zwart gepolijst hardsteen. Ik hoop dat ik voor al die banken met 400 euro klaar ben maar das nog ff afwachten.
![]()
Hier lieten spontaan een aantal stenen los van de spauwmuur. Gevolg, gompy met snelspecie in de weer... Belt PRECIES op dat moment pa uit Tunesie.... Werd dus een hard emmertje... Daarna maar gewone specie gebruikt, veeeel relaxter.
![]()
Dat electra gedoe heeft me iig geleerd van boven naar beneden te werken. Eerst de dozen plaatsen, dan de sleuven naar de vloer frezen en dan pas in de vloer aan de slag. Dit krijg je als je precies anders om werkt.... Ach ja, ze zitten .,..
![]()
Vlak voor het stuccen maar ff foot's gemaakt met meetlat erbij. Heeft me een hoop elende gescheelt bij het plaatsen van de plinten trouwens... Zla je meemaken. Ga je alles aansluiten blijkt er een spijker DWARS door die buis te zitten....
![]()
Alle wandcontactdozen, wcd's zitten keurig op 20 cm boven de vloer. Op 1 setje na, dara komt een eettafel en die heb ik dus bewust boven de verwarming uit laten komen. Handig voor lampje op gourmet zooi...
![]()
Het zenuwcentrum. Hier komt alles aan of vertrekt. Coax komt binnen (groen) en vertrekt vervolgens naar 3 plekken in de woonkamer. Kan ik dus altijd de kamer indeling aanpassen zonder gedoe met de tv. Idem voor de cat5 enzo..
![]()
Best lastig, achter een buis frezen... Voelde me dus soms een echte beeldhouwer met die beitel.
![]()
De open haard. Heb serieus overwogen die schuine kant recht te maken... Was zoiets van nu of nooit, Tis nooit geworden...
![]()
De keuken met doorgang naar dakterras. Die deur is een deelbare dus das wel fijn. Ben schijnbaar wel veroordeeld tot een kat... Keukenstijl is ,.... tsja... we zien wel.. ff extra loten kopen.. denk ik. Het doet het allemaal dus... Nieuwe koelkast, maar moet nog ff de deur omhangen...
![]()
![]()
Wat in de keuken van toepassing is is dat ook in de badkamer. Het zit er allemaal in en we zien later wel... Vraag me overigens wel of hoe ze dat bad daar in hebben gekregen... Zouden ze eerst het bad geplaatst hebben en daarna die wand ???? Zou me niets verbazen...
![]()
![]()
Ben je druk aan het zweten met de vloer. Heeft ma dusdanig hard op die wc staan ...euh... duwen dat de boel los was gegaan en bleef doorlopen.. Na een flinke vloek zat het weer normaal.
![]()
Ideaal die wascombi. Je kunt er van alles op kwijt...
Vloertje eronder moet er nog uit. Das van dat oude weet ik veel dat gelijmd zit op houten plaat. Die plaat zit ws net als op de hang vast met... 1 schroef per CM2!! en ja, de kop is dichtgelijmd... JOEPIE
![]()
![]()
Dat spul is inmiddels weg. Die dwars balk op de grond, die groene daar kwam het water vrolijk langs... Is nu ff verholpen maar toen werd wel heel duidelijk dat het dak dus ook een beurt moest hebben en wel SNEL.
![]()
Dit is de kamer aan de voorkant op de 2e verdieping. Die ziet er op zich prima uit. Heb wel het lanminaat eruit gehaald. Hier komt, net als op de rest van de 2e verdiepeing of tapijt of een houten vloer van marktplaats.nl
![]()
Hier komt de cat5 en coax vanuit de woonkamer naar boven. Voor de pauze wat leesvoer uit 1953.. Groot nieuws over de haringvloot..
![]()
Dit is de erker aan de voorkant helemaal boven. Was een kledingkast kamer, word een speelkamer met pc's etc... Laminata hier dus ook weg, kast weg, plafond weg...(moest wel ivm de electra) Idee was om hier ook stucplafond te doen om zelfde stijl als woonkamer. Euro wise zal dat ws worden aagepast.
![]()
Oud schakelmateriaal. Hoewel ik nostaligisch ben.. Dit gaat eruit.
![]()
Vraag me niet waarom, maar hier liggen dus 4 kozijnen met alle bijbehorende latten. Die moeten toch ergens horen... Ze zijn nog gloedje "nieuw" iig onbewerkt en kaars recht.
![]()
![]()
Hier en hierboven een impressie hoe de stroomkabels boven aankomen. Zeer handig is ook het stopcontact direct op de verdeelkast... Als dat ding dan iig goed vast zou zitten.. uiteraard. en ja wel nog een stukje purschuim...
![]()
De gang beneden. Die tegels gaan er dus ook uit. Dat hang en sluit werk overigens ook... Messing kleur model freubel.
![]()
Stukej van de erker op 1e verdieping met ronde boog. na dat alleswas afgebikt en stucadoor alles roze had gemaakt..
![]()
34m2 hout plus toebehoren
![]()
Dat was dus ... Histor kleur "avond" Leek me wel mooi. Ja niet dus , toen het erop zat vroeg ik me af waar m'n kamer was gebleven.. Alles werd zoooo klein. En ELKE vinger zag je op die muur. Is nu dus wel grijs maar 6 tinten lichter. En uhm... ws gaat er weer een andere kleur op, die kamer wordt maar niet "warm" Nog kleuren adviseuses in de kamer ?
![]()
Nog wat buiswerk Alles bij elkaar ligt er gewoon meer dan 100 meter in die woonkamer. Tot mijn eigen stomme verbazing overigens. Ik dacht met 80 al teveel te hebben...
![]()
Die lat moest er wel af. Zag er zeer slecht uit en maakte stucen met die rand dara bijna onmogelijk.
![]()
Nu zit deze kleur er dus op.. zolang het duurt. De stucadoor heeft de muur niet dusdanig goed afgewerkt waardoor je egaal kan schilderen. Op sommige plekken is de stuctuur van de muur te grof ... Behang ?
![]()
ff hoofd omdraaien iedereen. Ze gaan aan de slag met de vloer. en een laatste blik op een gedeelte van de printplaat.
![]()
![]()
De vloer zonder olie... Eerlijk is eerlijk, zo onbewerkt vond ik 'm het mooiste, maar da kan je dus niet zo laten he....
![]()
Onbewerkte vloer, 8 cm geoliede plint en ... 1e beschadiging. Dit lijkt klein, maar is best groot als je ervoor staat... en bijwerken betekent weer over schilderen bij deze kleur.
Die plint was ook een mooie. Hij kon geen 8 cm onder zijn zaag machine plaatsen. dus of hij d eplinten naar 5 mocht brengen... JA dus niet he. 8 besteld is 8 geplaats... is jou probleem niet het mijne van maken vriend... bleek dus na overleg met collega wel te kunnen.
![]()
Deze is echt groot. 15cm2 stuc gewoon naar de gallemiezen. Moet je ook niet doen he, plint willen weghalen met nog 1 slagpen erin en dan hefboom gaan spelen...
![]()
Het schuurwerk. NAderhand voor het olien toch maar ff gecontroleerd. Voel je je een miereneuker hoor. Wel blij dat ik het deed. Op sommige plekken zag je echt van die rondingen.. nu dus niet meer.
![]()
en in de olie...
[ Bericht 49% gewijzigd door Gompy58 op 01-06-2006 20:31:47 ]