quote:Op zondag 12 maart 2006 21:15 schreef ESSEX het volgende:
Dan is of je koppelingsplaat aan het verslijten als je ook daadwerkelijk van versnelling kunt wisselen.
Whehe omdat het een voorbeeld isquote:Op maandag 13 maart 2006 17:42 schreef Wojworshebn het volgende:
Whehe die heeft maar 2 versnellingen
Bij bepaalde toerentallen kun je normaal gesproken de bak in de vrij zetten zonder al te veel kracht te zetten. Als je het weet, is het ideaal om als bijrijder de bestuurder te irriteren.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 03:56 schreef StefanP het volgende:
Ik kan m'n supra ook van z'n 5 in z'n vrij zetten als ik gewoon aan het rijden ben en gas geef... vanuit de andere versnellingen lukt het niet. Of dat zo hoort weet ik niet...
De handrem is ook leuk.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 04:01 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Bij bepaalde toerentallen kun je normaal gesproken de bak in de vrij zetten zonder al te veel kracht te zetten. Als je het weet, is het ideaal om als bijrijder de bestuurder te irriteren.
Is helemaal niet zo moeilijk, helemaal niet als het je eigen auto is. Als je maar genoeg oefent op toerentaller dan kan je omhoog en omlaag schakelen zonder koppeling.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 08:21 schreef blup het volgende:
Het is zelfs mogelijk om door te zonder weerstand, geknars of kracht door te schakelen terwijl je rijd, maar dit kan echt alleen op een bepaald punt toerental.. M'n oom kan dit met zn auto.. 't lijkt dan net een automaat.
BS, ik deed het ook met mijn Scorpio zonder problemen. En dat ding was in ordequote:Op zondag 12 maart 2006 21:15 schreef ESSEX het volgende:
Dan is of je koppelingsplaat aan het verslijten als je ook daadwerkelijk van versnelling kunt wisselen.
Wowquote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:04 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Slachtoffer ongeval Axel overleden
je hebt gelijkquote:Op maandag 13 maart 2006 16:39 schreef yup het volgende:
Volgens mij hoor je helemaal de versnellingen niet knarsen, alle versnellingen zijn toch constant mesh
[afbeelding]
Die paarse ding beweegt dus, de tandwielen draaien wel maar blijven op hun plek...
Daardoor is het volgens mij niet mogelijk dat je tandengeknars hoort, maar die paars aangegeven ding...
Hee, is dit niks voor je?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:04 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Slachtoffer ongeval Axel overleden
Doubleclutching is juist met koppeling, je geeft tussengas om het verschil in de tandwielen onderling op te heffen, zodat je:quote:Op dinsdag 14 maart 2006 03:58 schreef sig000 het volgende:
Zonder koppeling kun je prima schakelen.Double clutchen heet dat.
![]()
Jammerlijk mislukte poging.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:31 schreef Rietvaerder het volgende:
Hee, is dit niks voor je?
Moslimjeans
Waarschijnlijk niet, moet je weer een paar mensen voor bestelen
Volgens mij is dat rev-matching toch ?quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Doubleclutching is juist met koppeling, je geeft tussengas om het verschil in de tandwielen onderling op te heffen, zodat je:
- minder slijtage aan de bak heeft.
- geen schokken krijgt doordat de motor weer op toeren komt door de koppeling los te laten.
Misschien dat het in de racerij rev-matching genoemd wordt, maar het dubbelclutchen zoals ik die ken (ouderwetsch) werkt zowel voor op- als terugschakelen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 00:24 schreef yup het volgende:
[..]
Volgens mij is dat rev-matching toch ?
Bij ouwe bakken moet je dubbel koppelen. Dus je rijd in 2, wilt naar 3:
Koppeling in, pook naar vrij, koppeling los, gas geven, koppeling weer in gelijk naar 3 en koppeling lossen. Omdat deze bakken geen syncromeshes hebben moet je tussengas geven (net als vrachtwagens overigens).
Rev matchen: Je rijd 8000 rpm in zijn 3, remt af naar 5000 rpm ofzo, trapt koppeling in geeft dot gas (hoeft dus niet in vrij te zijn) en ramt hem naar zijn 2 en laat koppeling los.
En heel and toe is gewoon hetzelfde als rev matchen maar dan rem je af met je hiel of tenen en je geeft dot gas met je hiel of tenen. Is vooral om slijtage te voorkomen want elke dag vanaf hoge versnellingen afremmen ddoor je koppeling los te schieten is niet fijn voor je motor, bak, aandrijflijn en een hele zooi dingen erbij...
Nou, doubleclutchen wordt ( met hedendaagse automobielen ) eigenlijk alleen nog in de racerij echt gebruikt en is alleen voor terugschakelen ( fuck you vince uit fast and the furiousquote:Op donderdag 23 maart 2006 00:24 schreef yup het volgende:
[..]
Volgens mij is dat rev-matching toch ?
Bij ouwe bakken moet je dubbel koppelen. Dus je rijd in 2, wilt naar 3:
Koppeling in, pook naar vrij, koppeling los, gas geven, koppeling weer in gelijk naar 3 en koppeling lossen. Omdat deze bakken geen syncromeshes hebben moet je tussengas geven (net als vrachtwagens overigens).
Rev matchen: Je rijd 8000 rpm in zijn 3, remt af naar 5000 rpm ofzo, trapt koppeling in geeft dot gas (hoeft dus niet in vrij te zijn) en ramt hem naar zijn 2 en laat koppeling los.
En heel and toe is gewoon hetzelfde als rev matchen maar dan rem je af met je hiel of tenen en je geeft dot gas met je hiel of tenen. Is vooral om slijtage te voorkomen want elke dag vanaf hoge versnellingen afremmen ddoor je koppeling los te schieten is niet fijn voor je motor, bak, aandrijflijn en een hele zooi dingen erbij...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |