Nu je onderschat zo`n beetje dat veel amerikanen er heilig van over tuigd zijn dat hun systeem het beste is en ze willen graag dat anderen dat ook kunnen meemakenquote:Op zondag 19 maart 2006 23:25 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
humaan ideologisch is slechts mooi meegenomen, anders zouden ze ook wel ingrijpen in Darfur en Zimbabwe etc etc.
ik vind er sowieso weinig over op google, wel her en der dat er plannen zijn om die IOB op 20 maart te openen, maar helemaal niets dat dat daadwerkelijk al gelukt is.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:25 schreef eL. het volgende:
Iran speelt het spelletje gewoon bijzonder slim, van hun kant gezien. De VS stuit momenteel op aardig wat antipathie, omdat ze zich teveel profileren als wereldmacht en de geschiedenis wijst uit, dat de rest van de wereld zich daaraan gaat irriteren. Nu kun je China en Israël erbij halen, wat ook zeker wel enigzins van invloed is, maar Iran met een kernwapen haalt de balans er behoorlijk uit in het Midden-Oosten. Tja en wat voor balans dat is, dat weten we allemaal wel, in feite is het een onbalans die door macht in stand wordt gehouden (atoomwapens Israël etc.).
Daarbij is de oliemarkt die Iran wil gaan openen een veel grotere aanval op de VS. De dollar staat al tijden onder druk en mag eigenlijk wel een een klappertje gaan maken. Hij is kunstmatig opgepompt, de economie van de VS is kunstmatig opgepompt en er moet gewoon lucht uit. Maar dat houden de VS liever zelf in hand, dan dat Iran ze met de billen bloot zet natuurlijk.
Mijn mening is dan ook dat de VS (en het hele Westen) dit gewoon over zichzelf afroept, helaas maar waar. En nu de hamvraag : gaat die oliebeurs nou nog open, want het is 20 maart en ik lees er nergens iets over.
http://www.iranian.ws/iran_news/publish/article_14125.shtmlquote:Despite repeated reports over the past 18 months or so that the planned bourse would finally open for business on March 20, 2006 -- and go head to head with the New York Mercantile Exchange and the ICE Futures Exchange in London -- the start date has been postponed by at least several months and maybe more than a year.
rusland en china zijn nog een stuk smeriger dan de VS.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:54 schreef Relmarokkaan het volgende:
Hopelijk zullen China en Rusland samen een sterke wereldmacht vormen. Misschien dat de wereld dan wat stabieler werd.
Ik zie ze nog geen landen binnenvallen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
rusland en china zijn nog een stuk smeriger dan de VS.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:24 schreef zakjapannertje het volgende:
idd. uitgesteld:
http://www.iranian.ws/iran_news/publish/article_14125.shtml
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:18 schreef Relmarokkaan het volgende:
[..]
Ik zie ze nog geen landen binnenvallen.
quote:
Steun Tsjetsjenië in haar strijd!
Verwachte al soortgelijke reacties.quote:
China zit er al.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:18 schreef Relmarokkaan het volgende:
[..]
Ik zie ze nog geen landen binnenvallen.
Nog niet eens zo'n gekke stelling.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:31 schreef Relmarokkaan het volgende:
Maar volgens mij zou er meer stabiliteit zijn in de wereld wanneer er twee supermachten zijn.
Waarschijnlijk nog wel wat meer voorwaarden nodig, MAD was iig in de goede richting.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:31 schreef Relmarokkaan het volgende:
[..]
...
Maar volgens mij zou er meer stabiliteit zijn in de wereld wanneer er twee supermachten zijn.
En, als we de Koude Oorlog als voorbeeld nemen, meer onderdrukte mensen. Nee, dank je.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nog niet eens zo'n gekke stelling.
Meer concurentie, meer competitie en meer een "I do care" houding.
China is goed op weg. Mooie economische groei. En militair gezien zijn ze ook goed bezig.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:39 schreef LexRex het volgende:
[..]
Waarschijnlijk nog wel wat meer voorwaarden nodig, MAD was iig in de goede richting.Iig, de term 'supermacht' blijft wazig in deze tijd omdat alles toch economisch aan elkaar hangt.
Alleen gaat het daar waarschijnlijk aardig instabiel worden rond de Olympics in 2008. Er zijn nu al veel rellen in die boerenprovincies en dat neemt alleen maar toe.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:42 schreef Relmarokkaan het volgende:
[..]
China is goed op weg. Mooie economische groei. En militair gezien zijn ze ook goed bezig.
Ah, dus dat maakt alles goed wat de Russen daar uitvreten?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:31 schreef Relmarokkaan het volgende:
[..]
Verwachte al soortgelijke reacties.Dat is meer een intern conflict, tjestjenie probeert zich af te scheiden van Rusland.
Uhh, hoe kan het dat jij mijn mening probeert te geven?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:50 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ah, dus dat maakt alles goed wat de Russen daar uitvreten?
Provincies horen gewoon bij China.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:44 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
In een ander land. En bedreigt daarbij ''afvallige provincies''.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |