abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36258414
Roger Vanden Stock: "We hebben meer schrik van Standard dan van Club Brugge."

Die man is ook altijd zo tactvol. En dat zegt ie dan een week voor de topper. .
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:03:20 #202
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_36263104
CONCEICAO RISKEERT LANGE SCHORSING
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Gouden Schoen Sergio Conceiçao riskeert
een lange schorsing voor z'n rode kaart
in de bekerpartij tegen Zulte Waregem
(530). De Portugees spuugde naar Meert
en molesteerde de ref met zijn shirt.

Scheidsrechter Vervecken wil de beelden
nog eens bekijken en maakt woensdag z'n
verslag. "Maar hij riskeert een jaren-
lange schorsing", weet Antoine Vanhove,
lid van het Sportcomité, al in HLN.

Het reglement bevestigt: "De bevoegde
instantie ontzegt aan diegene die hand-
tastelijkheden pleegt op een scheids de
uitoefening van om het even welke acti-
viteit gedurende drie tot vijf jaar."

En toch vind ik het vreemd die vent. Komt op tv altijd sympathiek over in interviews en dergelijke, zelfs nu met dat leukemiepatientje weer, iedereen zegt er altijd over dat het zo'n "lieve" en "kalme" man is. Maar als hij op een voetbalveld komt is dat een beest ... Doet mij n beetje denken aan Maradona eigenlijk.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_36271770
Op 11 april krijgen we uitspraak. Ondertussen kan Conceiçao de drie volgende wedstrijden gewoon meespelen.

En als de uitspraak op 11 april er dan komt, kan Standard wellicht weer in beroep gaan. Dan kunnen we weer twee maanden wachten. Krijgt hij wellicht een schorsing voor volgend seizoen, terwijl ie dan niet eens meer bij Standard speelt.
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:16:35 #204
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_36271877
Misschien moeten schorsingen maar competitie-overspannend worden. Want voor zijn recente exploten mag hij wel een half jaar aan de kant, ongeacht waar hij speelt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_36272142
Waarom het bij de bond ook altijd zo lang moet duren eer we uitspraak krijgen, heb ik ook het raden naar.

Ik herinner me een smerige tackle van Robben bij Chelsea die twee dagen (!!) later al bestraft werd met drie weken schorsing...
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:28:43 #206
pi_36272226
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:25 schreef Heero87 het volgende:
Waarom het bij de bond ook altijd zo lang moet duren eer we uitspraak krijgen, heb ik ook het raden naar.

Ik herinner me een smerige tackle van Robben bij Chelsea die twee dagen (!!) later al bestraft werd met drie weken schorsing...
omdat al die commissies vol zitten van bobo's van de verschillende ploegen die zich moeten kunnen vrijmaken om samen champagne, oesters en de kaviaar te nuttigen te vergaderen.
pi_36272283
quote:
Toen men tijdens het middagjournaal op EEN aan Demol vroeg met hoeveel weken schorsing ze bij Standard rekeninghouden, zei hij het volgende: 'Bwa, het was een rode kaart, maar Sergio heeft niemand pijn gedaan. Ik denk dat twee weken schorsing een logische sanctie zou zijn.'

'Ik stond er ver van af, maar ik denk dat dat truitje per ongeluk tegen de scheidsrechter kwam. Er was ook veel wind', aldus Demol die als volgt besloot: 'Er zijn toch geen doden of gewonden gevallen? Wij laten Sergio in ieder geval niet vallen.'
Kunnen we die man niet mee schorsen?
pi_36273184
De schorsing gaat pas ten vroegste in op 21 april, de dag van de topper tegen Anderlecht. Daardoor mag hij zelfs nog meespelen in de bekerreturn tegen Zulte Waregem.
pi_36283142
Demol net in een interview op het Journaal

"Hij gooit het shirt dat door de wind toevallig in het gezicht van de scheids vliegt"

Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  donderdag 23 maart 2006 @ 00:05:51 #210
pi_36284771
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:20 schreef Saviola het volgende:
Demol net in een interview op het Journaal

"Hij gooit het shirt dat door de wind toevallig in het gezicht van de scheids vliegt"

Oh, had dat drankorgen weer gezopen ? ...
pi_36292950
'Conceição brandt gat, maar doodt niemand'

23/3/2006 10:51

Sergio Conceição staat een lange schorsing te wachten. De Portugese aanvaller van Standard Luik kan volgens de Belgische reglementen drie tot vijf jaar worden uitgesloten, al lijkt een straf van ongeveer tien duels waarschijnlijker.
Conceição misdroeg zich in het bekerduel met Zulte-Waregem. Hij kreeg het aan de stok met Stijn Meert, die hem provoceerde. Conceição spuugde naar hem en kreeg rood van Peter Vervecken. En vervolgens duwde hij met ontbloot bovenlichaam zijn shirt in het gezicht van de scheidsrechter.

Standard liet snel weten dat zijn vedette een 'aanzienlijke' boete heeft gekregen van de club. De boosdoener zelf gaf aan dat zijn woede 'niet gericht was tegen de scheidsrechter'. Hij bood zijn oprechte excuses aan Vervecken aan, én aan zijn ploeggenoten en de fans.

Stephane Demol, assistent-coach van Standard, doet zijn best het incident te bagatelliseren. 'Wie zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten', bekent Demol. 'Conceição zal een straf krijgen en hij zal die uitzitten.' Toch is de ophef overdreven, meent Demol.

'Dat shirt in het gezicht van de ref? Tja, dat komt toevallig in de buurt van Verveckens gezicht. En er stond ook wel veel wind. Maar we mogen dit ook niet gaan overdrijven. Er zijn geen doden gevallen.'

Sergio Conceição is een omstreden speler in België. De 56-voudig international, die voor het laatst in 2003 voor zijn land uitkwam, werd gekozen tot speler van het jaar, maar is niet populair door zijn fopduiken en theatrale gedrag.
  donderdag 23 maart 2006 @ 16:03:10 #212
pi_36299663
Voor wie een historisch stukje betonrot wil kopen :

17 mei is de Bosuil te koop

De Bosuil wordt op woensdag 17 mei openbaar verkocht. Als u geïnteresseerd bent in de thuishaven van FC Antwerp, is die datum dus uw kans.
Jaren geleden hielp zakenman Tony Gram de klup uit de nood. Hij gaf een lening van ongevaar 1,5 miljoen euro. Antwerp betaalde dat bedrag echter niet terug en Gram startte een juridische procedure. Het hof van beroep stelde in december een notaris aan. Die bereidt de openbare verkoop van de Bosuil voor.

Waar en wanneer? Op woensdag 17 mei om 14 uur in het Notarishuis (Koiningin Elisabethlei 10). De details van de verkoopsprocedure moeten nog worden vastgelegd. Antwerp kan ook nog altijd een minnelijke schikking met Gram bereiken. In dat geval komt er geen opbenbare verkoop.
pi_36300047
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_36301556
De Bosuil te koop .
  donderdag 23 maart 2006 @ 17:41:18 #215
67174 Dos37
Come on Twente
pi_36302994
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 12:21 schreef TerroRobbie het volgende:
'Conceição brandt gat, maar doodt niemand'

23/3/2006 10:51

Sergio Conceição staat een lange schorsing te wachten. De Portugese aanvaller van Standard Luik kan volgens de Belgische reglementen drie tot vijf jaar worden uitgesloten, al lijkt een straf van ongeveer tien duels waarschijnlijker.
Conceição misdroeg zich in het bekerduel met Zulte-Waregem. Hij kreeg het aan de stok met Stijn Meert, die hem provoceerde. Conceição spuugde naar hem en kreeg rood van Peter Vervecken. En vervolgens duwde hij met ontbloot bovenlichaam zijn shirt in het gezicht van de scheidsrechter.

Standard liet snel weten dat zijn vedette een 'aanzienlijke' boete heeft gekregen van de club. De boosdoener zelf gaf aan dat zijn woede 'niet gericht was tegen de scheidsrechter'. Hij bood zijn oprechte excuses aan Vervecken aan, én aan zijn ploeggenoten en de fans.

Stephane Demol, assistent-coach van Standard, doet zijn best het incident te bagatelliseren. 'Wie zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten', bekent Demol. 'Conceição zal een straf krijgen en hij zal die uitzitten.' Toch is de ophef overdreven, meent Demol.

'Dat shirt in het gezicht van de ref? Tja, dat komt toevallig in de buurt van Verveckens gezicht. En er stond ook wel veel wind. Maar we mogen dit ook niet gaan overdrijven. Er zijn geen doden gevallen.'

Sergio Conceição is een omstreden speler in België. De 56-voudig international, die voor het laatst in 2003 voor zijn land uitkwam, werd gekozen tot speler van het jaar, maar is niet populair door zijn fopduiken en theatrale gedrag.
Iemand een filmpje
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 23 maart 2006 @ 19:08:27 #216
pi_36305418
pi_36305628
quote:
De kans bestaat dat Sergio Conceiçao al vlug geschorst zal worden. Het Sportcomité van de voetbalbond komt maandag al samen om te praten over een mogelijke voorlopige schorsing.

Conceiçao ging in de bekerwedstrijd tegen Zulte Waregem helemaal door het lint na zijn rode kaart. Hij gooide zijn shirt in het gezicht van scheidsrechter Peter Vervecken.

De voetbalbond reageert dus snel op het voorval. Tegen een voorlopige schorsing is overigens geen beroep mogelijk. Op 11 april wordt de zaak dan ten gronde behandeld door de voetbalbond
Zowaar een snelle reactie van de bond?
Ik kan het alleen maar toejuichen, al vraag ik me wel af of ze evensnel reageren moest het om een speler van Anderlecht gaan.
pi_36308401
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien moeten schorsingen maar competitie-overspannend worden. Want voor zijn recente exploten mag hij wel een half jaar aan de kant, ongeacht waar hij speelt.
Veel te zwaar als je kijkt naar eerdere straffen voor dit soort incidenten of veel zwaardere incidenten. Aruna kreeg geen half jaar straf en voor halve moordaanslagen op enkels of andere ledematen werd ook minder gegeven...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36309849
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 20:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Veel te zwaar als je kijkt naar eerdere straffen voor dit soort incidenten of veel zwaardere incidenten. Aruna kreeg geen half jaar straf en voor halve moordaanslagen op enkels of andere ledematen werd ook minder gegeven...
Ik denk eerlijk gezegd dat als de bond consequent zou zijn op het punt van moordaanslagen half Standard geschorst zou worden.
pi_36309949
En over Aruna... tja, zijn club he.
  donderdag 23 maart 2006 @ 21:42:43 #221
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_36310024

Je wordt voorspelbaar
pi_36310227
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 21:37 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat als de bond consequent zou zijn op het punt van moordaanslagen half Standard geschorst zou worden.
Een moordaanslag levert 2 duels op misschien, dus dat valt wel mee.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 23 maart 2006 @ 21:48:42 #223
pi_36310228
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 21:37 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Dan had iemand als Gert Verheyen ook al jaren schorsing gekregen hé ...
pi_36311386
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 21:42 schreef placebeau het volgende:

Je wordt voorspelbaar
De bond is ook heel voorspelbaar als het over Anderlecht gaat.
pi_36311421
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 21:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dan had iemand als Gert Verheyen ook al jaren schorsing gekregen hé ...
Verheyen heeft uiteraard al vuile fouten gemaakt, maar hij voetbalt hier ook al vijftien jaar... Een Costa heeft op twee maanden België al genoeg doodschoppen bijeen verzameld om een vol jaar geschorst te worden.
pi_36319543
Inderdaad Costa vind ik 1 van de grootste schoppers in de competitie. Die rode kaart voor Salou is ook vrij onterecht, Costa gaat daar voor dood liggen zonder enige aanleiding.

Jaren schorsings is wel wat overdreven. Speeldag of 6 zal wel genoeg zijn.
pi_36319554
Doe maar volgend jaar ergens schorsen ofzo...
  vrijdag 24 maart 2006 @ 10:09:03 #228
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_36320491
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 20:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Misschien moet men maar eens veel strenger optreden tegen dit soort dingen, tegen alles eigenlijk. Ik word erg triest wanneer er bij een stilstaande fase weer zo'n duw en trek-oorlog plaats vindt in het strafschopgebied en wanneer iedereen zich daar maar bij neerlegt omdat het er tegenwoordig nu eenmaal bijhoort.

Bestraffen, kaarten geven en blijven geven, desnoods tot ze nog met 15 op het veld staan, hoge boetes opleggen, weet ik veel, ze zullen echt wel ophouden. Maar nee, laat steeds de norm wat opschuiven en na een tijdje worden die charge's van schuimbekkende voetballers ook "normaal" gevonden.

Bah.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_36325148
Ondertussen schreeuwen ze bij Standar moord en brand. De hele pers is zogezegd tegen hen, inclusief de voetbalbond. Er klinkt vooral kritiek op het feit dat de bond zo snel bijeenkomt (maandag) om zich uit te spreken over een preventieve schorsing. "Bij Aruna waren ze niet zo streng!", luidt het.

Blijkbaar heeft hulptrainer Stéphane Demol nu ook de functie van webmaster ingenomen. Alvast enkele staaltjes van de officiële website van Standard:
quote:
Vanavond staat de Waalse klassieker tussen Charleroi en Standard op het programma. De steeds geladen derby zal nu met argusogen gevolgd worden door een Belgische pers, op zoek naar sensatie. Kwaliteitskranten van weleer halen nu amper het niveau van Blik.
...
Centraal vanavond staat onvermijdelijke Sérgio Conceição. Ordinair neergesabeld door de pers, zal de speler kalm en sereen moeten zijn om de provocaties van de Charleroi-spelers en -supporters te negeren. En alhoewel een strenge straf op zijn plaats is, is het schrijnend te moeten constateren dat de ganse Belgische pers een ware heksenjacht start, waarbij elke vorm van objectiviteit wordt vermeden.
...
Scheidsrechter vanavond is de heer Vinck, van de Nederlandse Voetbalbond (KNVB). Het experiment met de Nederlandse scheidsrechters verloopt positief aangezien ze meer objectief zijn dan de Belgische scheidsrechters. Misschien kunnen we ook een uitwisseling doen qua journalisten ?
Straks is het nog allemaal de schuld van de pers. .
pi_36325259
En Costa een maand out. Gerechtigheid?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 12:54:38 #231
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_36325301
"Het experiment met de Nederlandse scheidsrechters verloopt positief aangezien ze meer objectief zijn dan de Belgische scheidsrechters. Misschien kunnen we ook een uitwisseling doen qua journalisten ?"

Laten we dat maar niet doen,laat de Belgische scheidsrechters maar ze horen.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_36325456
Ondertussen kan je bij Unibet gokken op de schorsing van Conceiçao. De noteringen:

1 0-2 matches 40.00
2 3-5 matches 5.00
3 6-10 matches 2.25
4 more than 10 matches 2.00
  vrijdag 24 maart 2006 @ 12:59:48 #233
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_36325478
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_36325885
Voor de fans het ondertussen legendarische interview van Stéphane Demol: http://video.vrtnieuws.ne(...)060322-175702-HB.wmv
pi_36330657
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
klup
Belgen
tvp
  vrijdag 24 maart 2006 @ 15:42:52 #236
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_36330823
Vink (NL) fluit Standard dit weekend...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:45:25 #237
pi_36334474
Meteen ook de laatste wedstrijd van Concecao in België ? (zeker dit seizoen allicht)
  vrijdag 24 maart 2006 @ 22:03:45 #238
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_36341706
Het gaat voorlopig zoals het met de meeste toppers gaat: 0-0

Ik verwacht in Brugge niet veel anders dit weekend.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 22:33:58 #239
pi_36342622
Standard blijft op 0-0 hangen in Charleroi

vr 24/03/06 - Het Waalse duel tussen Charleroi en Standard is zonder winnaar geëindigd: slecht voor het ambitieuze Luik, al mocht Standard nog blij zijn met een puntje.

Standard zal niet met een bonus naar de topper van zondag toeleven. Op het veld van Charleroi kwam het niet verder dan een gelijkspel, dat na een felle derby.

Standard vond zijn draai niet meteen op het drassige veld. Charleroi begon voor 20.000 fans wel gretig; Christ ging op links zijn gang en bediende Orlando. De spits kraakte zijn schot.

Na 30 minuten kwam Conceiçao in het reine met zichzelf, Standard was nu ook eindelijk aan het combineren. Tchité kon, al dan niet in buitenspel, de bal in één tijd binnentrappen. Maar Laquait redde uiterst knap.

De match werd een fysieke slijtageslag, goed in de hand gehouden door de Nederlandse ref Vink.

Standard kreeg na rust geen voet aan de grond op het middenveld. Charleroi benutte de flanken uitstekend, maar Sterchele kon tot twee keer toe niet scoren.

Eerst trapte hij Camus' voorzet nipt naast, Runje redde daarna Stercheles tweede poging. Standard probeerde nog een slotoffensief in elkaar te boksen, maar overtuigend was dat niet. Conceiçao krulde een vrije trap net naast.
pi_36342646
Eindstand: 0-0. Saaie wedstrijd, Charleroi verdiende misschien wel een doelpuntje.

Het hoogtepunt kregen we pas na de wedstrijd. Niko Lainé, de interviewer van BelgacomTV, nam Stéphane - "klaske" - Demol voor de micro.
Interviewer: "Wat vond je van Conceiçao?"
Demol: "Die speelde een goede wedstrijd"
Interviewer: "Misschien zat de wind net niet goed genoeg?"
Demol trekt zuur gezicht en zwijgt.

vrijdag 24 maart 2006 @ 22:50:30 #241
pi_36343138
Opmerkelijk: nog geen halve dag uit de gevangenis, en wie zit in Charleroi in de tribune ? Pietro Allatta ...
pi_36368050
Beveren 0 - 1 AA Gent
FC Brussels 0 - 1 Germinal Beerschot
Lierse 0 - 0 La Louviere
Lokeren 3 - 2 Westerlo
Sint-Truiden 2 - 0 Zulte-Waregem

Jaja, het regent weer doelpunten in België. .
  zaterdag 25 maart 2006 @ 23:45:24 #243
pi_36368085
Zulte-Waregem haakt nu wel definitief af voorin
pi_36368605
Wel een opluchting, in de aanloop naar de topper van morgen. Zo kunnen we bij verlies toch wat rustiger ademhalen, al komt ook Gent (en wie weet Genk) gevaarlijk dicht in de buurt...
pi_36369480
quote:
Op zondag 26 maart 2006 00:12 schreef Heero87 het volgende:
Wel een opluchting, in de aanloop naar de topper van morgen. Zo kunnen we bij verlies toch wat rustiger ademhalen, al komt ook Gent (en wie weet Genk) gevaarlijk dicht in de buurt...
bij verlies ben je de titel en waarsch ook CL-ticket kwijt. Zie niet in wat daar rustiger aan adem te halen valt
  zondag 26 maart 2006 @ 01:02:21 #246
pi_36369630
quote:
Op zondag 26 maart 2006 00:55 schreef BramKVO het volgende:

[..]

bij verlies ben je de titel en waarsch ook CL-ticket kwijt. Zie niet in wat daar rustiger aan adem te halen valt
dat ze anders het risico nog liepen hun Uefa-ticket kwijt te spelen ook ...
  zondag 26 maart 2006 @ 11:35:48 #247
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_36373209
Voor de competitie zou het natuurlijk leuker zijn dat Brugge wint, al hoop ik er niet op.
pi_36373234
Voor Standard is het het gunstigste als Brugge wint, ik hoop dus dat Brugge wint.
  zondag 26 maart 2006 @ 12:54:21 #249
107005 Saviola
CM Legend
pi_36374739
De opstellingen:

Brugge

Stijnen
Vanaudenaerde - Maertens - Clement - Klukowski
Vermant - Englebert - Leko
Verheyen - Ishiaku - Portillo

Anderlecht

Proto
Zewlakow - Tihinen - De Man - Deschacht
Wilhelmsson - Zetterberg - Vanderhaeghe - Goor
Frutos - Serhat

Wedstrijd start over een dikke 5 minuten.
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_36374822
Nog ergens utigezonden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')