omdat al die commissies vol zitten van bobo's van de verschillende ploegen die zich moeten kunnen vrijmaken om samen champagne, oesters en de kaviaar te nuttigen te vergaderen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:25 schreef Heero87 het volgende:
Waarom het bij de bond ook altijd zo lang moet duren eer we uitspraak krijgen, heb ik ook het raden naar.
Ik herinner me een smerige tackle van Robben bij Chelsea die twee dagen (!!) later al bestraft werd met drie weken schorsing...
Kunnen we die man niet mee schorsen?quote:Toen men tijdens het middagjournaal op EEN aan Demol vroeg met hoeveel weken schorsing ze bij Standard rekeninghouden, zei hij het volgende: 'Bwa, het was een rode kaart, maar Sergio heeft niemand pijn gedaan. Ik denk dat twee weken schorsing een logische sanctie zou zijn.'
'Ik stond er ver van af, maar ik denk dat dat truitje per ongeluk tegen de scheidsrechter kwam. Er was ook veel wind', aldus Demol die als volgt besloot: 'Er zijn toch geen doden of gewonden gevallen? Wij laten Sergio in ieder geval niet vallen.'
Oh, had dat drankorgen weer gezopen ? ...quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:20 schreef Saviola het volgende:
Demol net in een interview op het Journaal
"Hij gooit het shirt dat door de wind toevallig in het gezicht van de scheids vliegt"
![]()
![]()
Iemand een filmpjequote:Op donderdag 23 maart 2006 12:21 schreef TerroRobbie het volgende:
'Conceição brandt gat, maar doodt niemand'
23/3/2006 10:51
Sergio Conceição staat een lange schorsing te wachten. De Portugese aanvaller van Standard Luik kan volgens de Belgische reglementen drie tot vijf jaar worden uitgesloten, al lijkt een straf van ongeveer tien duels waarschijnlijker.
Conceição misdroeg zich in het bekerduel met Zulte-Waregem. Hij kreeg het aan de stok met Stijn Meert, die hem provoceerde. Conceição spuugde naar hem en kreeg rood van Peter Vervecken. En vervolgens duwde hij met ontbloot bovenlichaam zijn shirt in het gezicht van de scheidsrechter.
Standard liet snel weten dat zijn vedette een 'aanzienlijke' boete heeft gekregen van de club. De boosdoener zelf gaf aan dat zijn woede 'niet gericht was tegen de scheidsrechter'. Hij bood zijn oprechte excuses aan Vervecken aan, én aan zijn ploeggenoten en de fans.
Stephane Demol, assistent-coach van Standard, doet zijn best het incident te bagatelliseren. 'Wie zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten', bekent Demol. 'Conceição zal een straf krijgen en hij zal die uitzitten.' Toch is de ophef overdreven, meent Demol.
'Dat shirt in het gezicht van de ref? Tja, dat komt toevallig in de buurt van Verveckens gezicht. En er stond ook wel veel wind. Maar we mogen dit ook niet gaan overdrijven. Er zijn geen doden gevallen.'
Sergio Conceição is een omstreden speler in België. De 56-voudig international, die voor het laatst in 2003 voor zijn land uitkwam, werd gekozen tot speler van het jaar, maar is niet populair door zijn fopduiken en theatrale gedrag.
Zowaar een snelle reactie van de bond?quote:De kans bestaat dat Sergio Conceiçao al vlug geschorst zal worden. Het Sportcomité van de voetbalbond komt maandag al samen om te praten over een mogelijke voorlopige schorsing.
Conceiçao ging in de bekerwedstrijd tegen Zulte Waregem helemaal door het lint na zijn rode kaart. Hij gooide zijn shirt in het gezicht van scheidsrechter Peter Vervecken.
De voetbalbond reageert dus snel op het voorval. Tegen een voorlopige schorsing is overigens geen beroep mogelijk. Op 11 april wordt de zaak dan ten gronde behandeld door de voetbalbond
Veel te zwaar als je kijkt naar eerdere straffen voor dit soort incidenten of veel zwaardere incidenten. Aruna kreeg geen half jaar straf en voor halve moordaanslagen op enkels of andere ledematen werd ook minder gegeven...quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien moeten schorsingen maar competitie-overspannend worden. Want voor zijn recente exploten mag hij wel een half jaar aan de kant, ongeacht waar hij speelt.
Ik denk eerlijk gezegd dat als de bond consequent zou zijn op het punt van moordaanslagen half Standard geschorst zou worden.quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Veel te zwaar als je kijkt naar eerdere straffen voor dit soort incidenten of veel zwaardere incidenten. Aruna kreeg geen half jaar straf en voor halve moordaanslagen op enkels of andere ledematen werd ook minder gegeven...
Een moordaanslag levert 2 duels op misschien, dus dat valt wel mee.quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:37 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat als de bond consequent zou zijn op het punt van moordaanslagen half Standard geschorst zou worden.![]()
Dan had iemand als Gert Verheyen ook al jaren schorsing gekregen hé ...quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:37 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat als de bond consequent zou zijn op het punt van moordaanslagen half Standard geschorst zou worden.![]()
Verheyen heeft uiteraard al vuile fouten gemaakt, maar hij voetbalt hier ook al vijftien jaar... Een Costa heeft op twee maanden België al genoeg doodschoppen bijeen verzameld om een vol jaar geschorst te worden.quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dan had iemand als Gert Verheyen ook al jaren schorsing gekregen hé ...
Misschien moet men maar eens veel strenger optreden tegen dit soort dingen, tegen alles eigenlijk. Ik word erg triest wanneer er bij een stilstaande fase weer zo'n duw en trek-oorlog plaats vindt in het strafschopgebied en wanneer iedereen zich daar maar bij neerlegt omdat het er tegenwoordig nu eenmaal bijhoort.quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Veel te zwaar als je kijkt naar eerdere straffen voor dit soort incidenten of veel zwaardere incidenten. Aruna kreeg geen half jaar straf en voor halve moordaanslagen op enkels of andere ledematen werd ook minder gegeven...
Straks is het nog allemaal de schuld van de pers.quote:Vanavond staat de Waalse klassieker tussen Charleroi en Standard op het programma. De steeds geladen derby zal nu met argusogen gevolgd worden door een Belgische pers, op zoek naar sensatie. Kwaliteitskranten van weleer halen nu amper het niveau van Blik.
...
Centraal vanavond staat onvermijdelijke Sérgio Conceição. Ordinair neergesabeld door de pers, zal de speler kalm en sereen moeten zijn om de provocaties van de Charleroi-spelers en -supporters te negeren. En alhoewel een strenge straf op zijn plaats is, is het schrijnend te moeten constateren dat de ganse Belgische pers een ware heksenjacht start, waarbij elke vorm van objectiviteit wordt vermeden.
...
Scheidsrechter vanavond is de heer Vinck, van de Nederlandse Voetbalbond (KNVB). Het experiment met de Nederlandse scheidsrechters verloopt positief aangezien ze meer objectief zijn dan de Belgische scheidsrechters. Misschien kunnen we ook een uitwisseling doen qua journalisten ?
bij verlies ben je de titel en waarsch ook CL-ticket kwijt. Zie niet in wat daar rustiger aan adem te halen valtquote:Op zondag 26 maart 2006 00:12 schreef Heero87 het volgende:
Wel een opluchting, in de aanloop naar de topper van morgen. Zo kunnen we bij verlies toch wat rustiger ademhalen, al komt ook Gent (en wie weet Genk) gevaarlijk dicht in de buurt...
dat ze anders het risico nog liepen hun Uefa-ticket kwijt te spelen ook ...quote:Op zondag 26 maart 2006 00:55 schreef BramKVO het volgende:
[..]
bij verlies ben je de titel en waarsch ook CL-ticket kwijt. Zie niet in wat daar rustiger aan adem te halen valt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |