Standard blijft op 0-0 hangen in Charleroi
vr 24/03/06 - Het Waalse duel tussen Charleroi en Standard is zonder winnaar geëindigd: slecht voor het ambitieuze Luik, al mocht Standard nog blij zijn met een puntje.
Standard zal niet met een bonus naar de topper van zondag toeleven. Op het veld van Charleroi kwam het niet verder dan een gelijkspel, dat na een felle derby.
Standard vond zijn draai niet meteen op het drassige veld. Charleroi begon voor 20.000 fans wel gretig; Christ ging op links zijn gang en bediende Orlando. De spits kraakte zijn schot.
Na 30 minuten kwam Conceiçao in het reine met zichzelf, Standard was nu ook eindelijk aan het combineren. Tchité kon, al dan niet in buitenspel, de bal in één tijd binnentrappen. Maar Laquait redde uiterst knap.
De match werd een fysieke slijtageslag, goed in de hand gehouden door de Nederlandse ref Vink.
Standard kreeg na rust geen voet aan de grond op het middenveld. Charleroi benutte de flanken uitstekend, maar Sterchele kon tot twee keer toe niet scoren.
Eerst trapte hij Camus' voorzet nipt naast, Runje redde daarna Stercheles tweede poging. Standard probeerde nog een slotoffensief in elkaar te boksen, maar overtuigend was dat niet. Conceiçao krulde een vrije trap net naast.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)