14 ploegen zal vooral betekenen dat meer ploegen in de problemen komen. Niet dat meer ploegen meer inkomsten genereren.quote:Op zondag 12 maart 2006 13:17 schreef Heero87 het volgende:
14 ploegen is vooral voor de leefbaarheid. Nu heb je ploegen die zo dicht bij elkaar zitten dat het amper leefbaar is. Je ziet dat nu ook in Westerlo. Daar is het bestuur dolgelukkig met de degradatie van streekgenoot Geel, want dat levert hen wellicht betere sponsorovereenkomsten én nieuwe supporters op.
Reken maar van wel. Er zijn natuurlijk een hoop trouwe aanhangers van hun ploeg die ook bij hun ploeg blijven in eenders welke afdeling, maar er zijn ook heel wat toeschouwers die gewoon naar een bepaalde ploeg gaan omdat het de dichtstbijzijnde eersteklasser is. Je hebt bijvoorbeeld mensen in Kortrijk die naar Moeskroen gaan voor het eersteklassevoetbal. Zodra Kortrijk er bijkomt, verliest Moeskroen wellicht die toeschouwers aan Kortrijk.quote:Als Kortrijk in de 1e klasse speelt, dan zal dat echt niet minder toeschouwers opleveren voor Zulte Waregem, Roeselare, Moeskroen en Cercle Brugge. Alleen wat meer streekderby's.
Het probleem van ploegen als Kortrijk, vroeger Harelbeke, Moeskroen , ... ligt trouwens niet eens in België , maar ligt over de grens in Rijsel en Lens waar wekelijks duizenden Belgen naartoe trekken ...quote:Op zondag 12 maart 2006 13:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Echt heel veel zal het niet uitmaken. Ik denk niet dat Kortrijk in de 1e klasse 10.000 toeschouwers zal trekken.
In elk geval zal het met Kortrijk in de 1e klasse meer geld opleveren (sponsoring) dan dat het op zou leveren in 'n klasse onder de 1e klasse met 14 ploegen.
Streekderby's leveren trouwens ook extra publiek op.
En bij Lens zie je misschien ook nog eens beter voetbal...quote:Op zondag 12 maart 2006 14:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het probleem van ploegen als Kortrijk, vroeger Harelbeke, Moeskroen , ... ligt trouwens niet eens in België , maar ligt over de grens in Rijsel en Lens waar wekelijks duizenden Belgen naartoe trekken ...
En ook begrijpelijk, bij bv Rijsel kan je al binnen voor een eerstedivisiematch in Frankrijk aan 16 ¤.
Voor de Uefacupmatch tegen Donetsk kon je er naartoe voor 5 ¤ ! Een CL-abonnement koste er de helft ! minder dan bij Club Brugge of Anderlecht ...
Begin daar maar eens tegen te concurreren ...
Overigens is het een illusie te denken dat veel mensen van "ploeg veranderen" , dat zag je ook bij bv het verdwijnen van Harelbeke , die mensen haken gewoon af. Idem zou je krijgen in Brugge. Stel dat Cercle daar zou verdwijnen. Je gaat geen honderd groen-zwarten vinden die dan naar Club zouden gaan kijken hoor ...quote:Op zondag 12 maart 2006 13:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een degradatie naar de 2e klasse is nog rampzaliger voor Moeskroen. Helemaal als het verschil met de 1e klasse zo groot is, dat terugkomen en handhaven een zo goed als onmogelijke opgave is.
Daarnaast zal het kaf zich vanzelf van het koren scheiden. Als 5 Westvlaamse ploegen teveel is, dan zullen er vanzelf een aantal naar lagere regionen verdwijnen.
Dat bedoel ik dus. Als je de 1e klasse gaat inkrimpen ben je gewoon veel supporters kwijt. Ik kan me voorstellen dat een Moeskroen-supporter dan liever thuis blijft of ergens in Frankrijk naar topvoetbal gaat kijken, dan dat diegene naar 'n andere ploeg in Henegouwen of West-Vlaanderen gaat kijken.quote:Op zondag 12 maart 2006 14:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Overigens is het een illusie te denken dat veel mensen van "ploeg veranderen" , dat zag je ook bij bv het verdwijnen van Harelbeke , die mensen haken gewoon af. Idem zou je krijgen in Brugge. Stel dat Cercle daar zou verdwijnen. Je gaat geen honderd groen-zwarten vinden die dan naar Club zouden gaan kijken hoor ...
Eens. Daar valt niet tegen te concurreren.quote:Op zondag 12 maart 2006 14:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het probleem van ploegen als Kortrijk, vroeger Harelbeke, Moeskroen , ... ligt trouwens niet eens in België , maar ligt over de grens in Rijsel en Lens waar wekelijks duizenden Belgen naartoe trekken ...
En ook begrijpelijk, bij bv Rijsel kan je al binnen voor een eerstedivisiematch in Frankrijk aan 16 ¤.
Voor de Uefacupmatch tegen Donetsk kon je er naartoe voor 5 ¤ ! Een CL-abonnement koste er de helft ! minder dan bij Club Brugge of Anderlecht ...
Begin daar maar eens tegen te concurreren ...
Dat is zo , ik woon hier in de streek van Harelbeke, en uit diverse vroegere "supportersclubs" van Harelbeke vertrekken hier nu tweewekelijks bussen naar Rijsel ... (wat uiteindelijk vanuit West-Vlaanderen maar gewoon een halfuurtje tot een klein uurtje ver rijden is hé ...)quote:Op zondag 12 maart 2006 14:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Als je de 1e klasse gaat inkrimpen ben je gewoon veel supporters kwijt. Ik kan me voorstellen dat een Moeskroen-supporter dan liever thuis blijft of ergens in Frankrijk naar topvoetbal gaat kijken, dan dat diegene naar 'n andere ploeg in Henegouwen of West-Vlaanderen gaat kijken.
Ik woon vlakbij België en Duitsland, maar hier is dat een stuk minder. Er zijn dan ook geen ploegen verdwenen hier in de buurt.quote:Op zondag 12 maart 2006 14:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is zo , ik woon hier in de streek van Harelbeke, en uit diverse vroegere "supportersclubs" van Harelbeke vertrekken hier nu tweewekelijks bussen naar Rijsel ... (wat uiteindelijk vanuit West-Vlaanderen maar gewoon een halfuurtje tot een klein uurtje ver rijden is hé ...)
Dat is ook een compleet ander gegeven. Club en Cercle zijn aartsrivalen. Een Zulte Waregem en Roeselare hebben dat veel minder. Een toeschouwer van Zulte Waregem zal bij degradatie van Waregem veel makkelijker overstappen naar Roeselare dan dat een toeschouwer van Cercle bij degradatie naar Club overstapt.quote:Overigens is het een illusie te denken dat veel mensen van "ploeg veranderen" , dat zag je ook bij bv het verdwijnen van Harelbeke , die mensen haken gewoon af. Idem zou je krijgen in Brugge. Stel dat Cercle daar zou verdwijnen. Je gaat geen honderd groen-zwarten vinden die dan naar Club zouden gaan kijken hoor ...
En Harelbeke enkele jaren geleden dan? En het oude Waregem?quote:Overigens is het trouwens wel zo dat je nu wel kunt zeggen dat er veel te veel "West-Vlaamse" ploegen op een hoog niveau (1ste of 2de klasse) zitten , maar er zijn eigenlijk zowat geen ploegen daar die in "financiele problemen" zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |