abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 maart 2006 @ 13:06:57 #1
47102 Elvi
miemkwien
pi_35963324
Ik ben gister in A'dam naar het Martelmuseum gegaan. Ik heb n soort fascinatie daarvoor...
Maar toen ik er eenmaal was, werd ik ineens heel gespannen. Ik dacht eerst gewoon omdat ik het spannend vond. Maar hoe verder ik kwam; hoe banger ik werd. Er was ook een vriendin mee die een stukje vooruit liep omdat ze de sfeer daar ook niet prettig vond en ik wilde niet dat ze te ver van mij vandaan liep.
Toen we dachten dat we bij het einde waren, moesten we toch nog n stukje omhoog. Er stond daar een 'ijzeren maagd' en ik werd ineens heel bang en durfde niet verder. Ik weet niet wat er verder nog te zien was, maar ik denk dat we bij de echt dodelijke dingen kwamen (guillotine, strop).

Ik raakte gewoon totaal in paniek en ik wilde eigenlijk teruglopen maar dat durfde ik ook niet meer. Ik had het gevoel alsof we werden ingesloten. Gelukkig zag mn vriendin een nooduitgang en zijn we daaruit gegaan.

Ik ben gewoon erg geschrokken van die paniekreactie. Mn vriendin had dat gevoel dus de hele tijd; zij is ook heel gevoelig voor dit soort dingen. Maar zij zette dus door omdat ik zo graag daarheen wilde.
We kregen op hetzelfde punt het paniekerige gevoel. Gelukkig heeft zij er ervaring mee en zag ze meteen de nooduitgang want ik wist totaal niet meer wat ik moest doen.

Blijkbaar hangt er heel veel negatieve energie.
Ik vraag me af of 1 van jullie daar ook is geweest en ook dat heeft gevoeld, want ik weet niet wat ik er mee moet...

En kinderachtige reacties mag je weglaten; ONZ is de andere kant op...
pi_35963867
plaatje ter illustratie

bron http://photos.innersource.com/group/4916 voor meer !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 12 maart 2006 @ 13:26:05 #3
47102 Elvi
miemkwien
pi_35963919
Was dat het deel wat er nog moest komen?
pi_35963943
Heb jij de indruk dat je je door hoe de omgeving vormgegeven was onprettig voelde en het een psychologisch iets was of lag het aan het pand.... of had je het gevoel dat het een sfeer was die je proefde die (nog) aan een bepaald object in de ruimte hing ? (of de combinatie)

Was er een bepaald object dat "er"uit" sprong ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_35963961
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:26 schreef Elvi het volgende:
Was dat het deel wat er nog moest komen?
geen idee... als je het niet gezien hebt dan kan het ook zijn dat het inmiddels veranderd is ?
Ik heb deze foto van de link gehaald ( die zoals het er staat over hetmuseum in Amsterdam gaat, er schijnt er ook één ergens anders te zitten)
Sir Winston Churchill
  zondag 12 maart 2006 @ 13:34:58 #6
47102 Elvi
miemkwien
pi_35964162
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:26 schreef Mirage het volgende:
Heb jij de indruk dat je je door hoe de omgeving vormgegeven was onprettig voelde en het een psychologisch iets was of lag het aan het pand.... of had je het gevoel dat het een sfeer was die je proefde die (nog) aan een bepaald object in de ruimte hing ? (of de combinatie)

Was er een bepaald object dat "er"uit" sprong ?
Mn vriendin had het de hele tijd;ze voelde dat er nog heel veel negativiteit hing maar ze zette door omdat ik het graag wilde zien.
Achteraf gezien had ik dat gevoel dus ook; maar ik dacht dat het gewoon was omdat ik het spannend vond.

Hoe verder ik ging hoe benauwder ik het kreeg; gewoon van de spullen die er stonden. Pas bij het masker werd ik echt bang en toen we de hoek omliepen en ik die Ijzeren Maagd zag staan raakte ik helemaal in paniek.
Ik had het idee dat daar nog een entiteit ofzo in zat... Ik durfde dus niet verder,maar ik vermoed dus (wat ik ook in mn OP zei) dat er daarna de echt dodelijke dingen kwamen.

En ik had toen ook het gevoel dat we een soort van werden omsingeld, en ik durfde niet terug maar ook niet verder. Thank god for die nooduitgang!

Maar goed ik heb dit nog nooit zo meegemaakt en ik wilde weten of andere dit dus ook hebben en wat ze ermee doen.
  zondag 12 maart 2006 @ 17:55:01 #7
47102 Elvi
miemkwien
pi_35975432
Aghja, was ooit met m'n basisschool bij de gevangenpoort (een oude Haagse gevangenis met ook martelkamers en werktuig). Een klasgenoot viel flauw, ik heb staan kotsen in de plee aldaar en ook m'n leraar trok zich met een bleek bekkie terug uit de rondleiding.

Gewoon een combo van nare verhalen, bedompte gangetjes en zenuwachtigheid. Kan daar nou totaal niks zweverigs uithalen.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_35994859
Die martelapparaten en de gedachten aan de ellende die je ermee aan kunt brengen zijn natuurlijk niet echt ingrediënten voor een positieve vibe.

Bedenk je alleen wel dat dat martelmuseum in een willekeurig Amsterdams pand gevestigd is en dat je er donder op kunt zeggen dat de tentoongestelde werktuigen slechts replica's zijn van de instrumenten waarmee vroeger daadwerkelijk gemarteld werd.

Ik durf in ieder geval ten zeerste te betwijfelen dat er daadwerkelijk op die locatie met die daadwerkelijke apparaten gemarteld is. Dat er getormenteerde geesten op die plek zouden rondhangen lijkt me dan ook niet echt voor de hand liggen.
  maandag 13 maart 2006 @ 17:14:19 #10
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35995833
Het heeft een bepaalde sfeer denk ik, en sferen zul je vatbaar voor zijn. Als je redelijk open minded bent dan zul je sowieso sneller geraakt worden door zoiets. Ook door de objecten en waar ze voor gebruikt werden en de geschiedenis die eraan kleeft.

Ik ben een hele tijd bang geweest voor het achterhuis van Anna Frank. Horror was dat voor mij om te beseffen dat mensen achter een boekenkast moesten leven. Ben nog nooit in dat huis geweest maar ik denk dat ik wanneer ik daarheen ga ook een gevoel krijg van :"Waar is hier de nooduitgang". Maar niet dus extreem maar de hele sfeer eromheen ook.

Ik heb dat vaker bij plekken dat ik aanvoel dat iets niet helemaal in orde is, ben niet eens in alle landen geweest maar vaak heerst er gewoon een bepaalde sfeer. En het uiterlijk van die martel-apparatuur kan al genoeg zeggen.

Bij sommige films heb ik ook soms een gevoel van angst, maar dat wil zeggen dat de film goed gemaakt is en dat de film spannend is Maar dan is het gezonde angst om de spanning te verhogen.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_35999878
Nou ja, negatieve energie....het is gewoon de sfeer die daar hangt. Een tante van me heeft ook eens martelwerktuig in de handen gehad uit zo'n museum, in Londen, en het brandde haar gewoon in de handen zei ze. Sommigen zijn wat gevoeliger voor zulke zaken dan anderen
  maandag 13 maart 2006 @ 22:30:15 #12
84524 Morwen
I got life
pi_36006793
Het zal ook met een levendige fantasie te maken hebben. Ik was nog eens in de martelkamers van Parijs (of in elk geval het museum waar die spullen stonden) en ik kreeg er de vliegende kriebels. Het was er donker, kil en de sfeer was gewoon griezelig maar meer omdat ik me zo goed in kan leven in mensen. Ik voelde de pijn bijna letterlijk en of dat kwam door mezelf of doordat ik me de pijn van die mensen toen goed kan voorstellen.............ik weet het niet, een combi ongetwijfeld

Het feit dat er een 2 meter lange verklede figurant in het zwart rondliep zal er ook wel toe bijgedragen hebben dat de uitgang voor mij niet dichtbij genoeg kon zijn
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_36007109
Jaren terug was ik in Kasteel Vianden (Luxemburg) en het meest indrukwekkende vond ik toch wel de martelkamer.
Prachtige apparaten daar. (raar genoeg).
Mijn motto: Drink, dans, heb lief en verkracht.
pi_36007203
Het is wel de plek om te ontdekken hoe ziek de menselijke geest kan zijn.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_36007209
Freaky, maar lijkt me wel intressant om te zien.
  maandag 13 maart 2006 @ 22:48:39 #16
47102 Elvi
miemkwien
pi_36007544
Ik had vantevoren wel gevraagd of er een acteur rondliep ofzo, omdat ik vrees dat ik er dan helemaal inblijf

Het was ook niet echt de omgeving: ok twas wel donker enzo... Maar dat was niet het angstige eraan. Ik (en mn vriendin die dat soort dingen aanvoelt) denken (of weten) dat er nog spirits aan de werktuigen 'vastzaten'.

Ik krijg nu nog rillingen als ik eraan terugdenk. Dan denk ik even dat ik me aanstel, maar de paniekaanval was zo plotseling dat het denk ik toch de negative energie van overledenen was...
  maandag 13 maart 2006 @ 22:53:57 #17
84524 Morwen
I got life
pi_36007759
quote:
Op maandag 13 maart 2006 22:48 schreef Elvi het volgende:
Ik had vantevoren wel gevraagd of er een acteur rondliep ofzo, omdat ik vrees dat ik er dan helemaal inblijf
Ik was al binnen en mijn gezelschap vond het hilarisch zoals ik op hem reageerde Natuurlijk bleef hij mij te grazen nemen
quote:
Het was ook niet echt de omgeving: ok twas wel donker enzo... Maar dat was niet het angstige eraan. Ik (en mn vriendin die dat soort dingen aanvoelt) denken (of weten) dat er nog spirits aan de werktuigen 'vastzaten'.
Dat zou ook best kunnen. Heldervoelenden (dacht ik) kunnen uit voorwerpen van mensen heel veel informatie halen wat ik zo begrijp. En bij bepaalde voorwerpen uit mijn verleden heb ik ook diverse gevoelens. Dat kan dan net zo goed met spullen van anderen, lijkt mij, zeker als je er erg gevoelig voor bent.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')