Omdat het klinkt als "mamma", daar komt het vandaan. En je leest het ook wel eens in boeken of andere dingen die gewoon een correcte spelling zou moeten hebben. En dan neemt iedereen het over.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:03 schreef Robin__ het volgende:
Ik vraag me ook af waar dat vandaan komt... basisschool les 1
idem, maar dat zie je (vreemd genoeg) minder vaakquote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:06 schreef Petey het volgende:
En hoe denk je over het woord papa/pappa?
MWUAHAHAHAquote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:05 schreef paarse_paashaas het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
3 emmen!
preciesquote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:07 schreef HuHu het volgende:
Iedereen die dus mamma gebruikt, bedoeld dus eigenlijk een tiet/borst.
Mamma-amputatie.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:06 schreef HuHu het volgende:
mam·ma (de ~ (v.), ~'s/~e)
1 [med.] borst
mam·ma-am·pu·ta·tie (de ~ (v.))
1 [med.] borstamputatie
mam·ma·lia (de ~ (mv.))
1 [biol.] wetenschappelijke benaming voor de klasse der zoogdieren
mam·ma mia (tw.)
1 uitroep van verbazing of schrik
Klopt, maar niet met de betekenis die de meeste personen eraan gevenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:07 schreef HuHu het volgende:
Het woord komt dus wel degelijk voor in de VanDale.
Klopt, je zegt ma-ma.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:09 schreef B_BOY het volgende:
ksnap dus niet wrom het niet mamma is als je mama schrijft spreek je het tog uit als maaaaaaamaaaa
Kopier je mij nou of was ik al hopeloos niet-origineel met mn 2 katsquote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:05 schreef paarse_paashaas het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
3 emmen!
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:19 schreef Tha_T het volgende:Dan heb ik dat altijd verkeerd geschreven dus?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |