abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35993119
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:15 schreef Argento het volgende:

[..]

Zie de link hierboven van de uitspraak. Daarin gaat de rechter in op de vraag waarvan de verdachten worden verdacht, en met welke feitelijke gedragingen zij zich aan de delictsomschrijving van de tenlastegelegde feiten hebben schuldig gemaakt.

Ik sluit niet uit dat ik het niet goed gelezen heb, maar niemand is veroordeeld omdat ie in een prive conversatie iets naars over de Westerse samenleving heeft gezegd. De conversatie is overigens uiteraard wel van belang voor de illustratie van de context van de tenlastegelegde feiten.
Het gaat om de veroordeelde Fahmi ABC, of hoe heet die multiple choice gek.

Die is veroordeeld vanwege zijn overtuigingen, het in bezit hebben en verspreiden ervan, ideeën die dermate haatdragend zijn, dat ze , indien in praktijk gebracht, letterlijk levensgevaarlijk zijn.

En daar heeft ze ms wel een punt dus, dat je ideeën zou moeten mogen verspreiden, uitdragen, hoe verwerpelijk ook, zolang je ze niet in de praktijk brengt, zoals bv met dat boek De weg vd Islam, waar gesteld wordt dat homo's van het dak gepleurd dienen te worden , zulk een mening moet je mogen hebben en ook mogen verspreiden, maar dan moet er dus wel tegenover staan dat andere voor hen onwelgevallige meningen, ook moeten mogen, gedacht en gezegd, zonder dat men voor zijn of haar leven te moeten vrezen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_35993616
Dat de Islam de enige ware godsdienst is, wil ik nog wel als mening accepteren. De -al dan niet uit die mening voortvloeiende- opvatting dat ongelovigen moeten worden afgemaakt en daartoe aansporen, is geen mening. Dat is strafbare opruiing.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_35993689
Ik vind sowieso dat hier in den lande wat al te makkelijk wordt geroepen dat de vrijheid van meningsuiting (wat niet veel meer is dan een censuurverbod voor de overheid) betekent dat je alles moet kunnen zeggen. Dat is niet zo. De strafbare belediging wordt niet gedekt door deze vrijheid. De strafbare bedreiging wordt niet gedekt door deze vrijheid. De strafbare opruiing wordt niet gedekt door deze vrijheid. Het zaaien van haat wordt niet gedekt door deze vrijheid.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_36001749
quote:
Op maandag 13 maart 2006 16:07 schreef Argento het volgende:
Ik vind sowieso dat hier in den lande wat al te makkelijk wordt geroepen dat de vrijheid van meningsuiting (wat niet veel meer is dan een censuurverbod voor de overheid) betekent dat je alles moet kunnen zeggen. Dat is niet zo. De strafbare belediging wordt niet gedekt door deze vrijheid. De strafbare bedreiging wordt niet gedekt door deze vrijheid. De strafbare opruiing wordt niet gedekt door deze vrijheid. Het zaaien van haat wordt niet gedekt door deze vrijheid.
Eens. Verspreid deze boodschap!

Persoonlijk vind ik dat Art 137c en d moeten worden geschrapt: oproepen tot strafbare feiten valt onder 131; smaad / laster 261; individuele belediging 266.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36048815
quote:
VVD leest Hirsi Ali de les

De VVD-Tweede-Kamerfractie heeft gisteren keihard afstand genomen van partijgenoot Ayaan Hirsi Ali. Haar collega's wezen unaniem de kritiek af die Hirsi Ali heeft geuit op de veroordeling van een lid van de Hofstadgroep, afgelopen vrijdag.

Volgens ingewijden staat Hirsi Ali alleen in de fractie, nu Jozias van Aartsen weg is als fractievoorzitter. Van Aartsen verdedigde Hirsi Ali meestal als zij weer eens gepeperde uitspraken deed. Gisteren hield hij zich echter buiten de discussie. "Hij hield zijn mond. Dat zou ik ook doen als ik hem was", aldus een liberaal Kamerlid
Hirsi Ali op haar beurt spreekt tegen dat haar partijgenoten haar niet meer zouden steunen. "Er is alleen sprake van een verschil van inzicht op één punt en ik heb niet het gevoel dat mij nu de mond is gesnoerd", aldus de liberale, die dan ook niet van plan is om voortaan al haar uitspraken eerst voor te leggen aan de fractie. "Alleen bij beleidswijzigingen zal ik dat doen, maar als het om een moreel oordeel gaat, zal ik dat altijd geven. Het is hier niet de oude SovjetUnie, we zijn een liberale partij."
De nieuwe, tijdelijke fractievoorzitter Willibrord van Beek waarschuwde vorige week in een interview met deze krant al dat hij afwijkende standpunten van fractieleden niet zou pikken. Volgens verschillende VVD'ers heeft de nieuwe fractievoorzitter gisteren laten zien wat dat betekent. "We varen een andere koers onder Van Beek", aldus een liberaal Kamerlid. "Gematigder. We moeten waken voor het beeld van de VVD als anti-islampartij."
Het Kamerlid ging met die mening lijnrecht in tegen haar collega Frans Weekers, die vindt dat het vonnis laat zien dat de nieuwe wetgeving tegen terrorisme goed werkt.
Afwijkende uitspraken
Het is niet voor het eerst dat Ayaan Hirsi Ali afwijkende uitspraken doet. Enkele recente voorbeelden: In februari vorig jaar dreigde ze minister Donner (Justitie) met een motie van treurnis omdat zijn aanpak van de eerwraak haar niet snel genoeg ging.
Politieagenten moeten 30 procent meer loon krijgen, zei ze in juni 2005, toen haar partijgenoot minister Remkes (Binnenlandse Zaken) in de clinch lag met de politie over arbeidsvoorwaarden.
Ze bepleitte vorig jaar oktober dat de overlevenden van de Schiphol-brand allemaal een verblijfsvergunning moesten krijgen.
Vorige maand nog verdedigde ze de Deense spotprenten met als argument dat het recht om te beledigen onderdeel uitmaakt van de vrijheid van meningsuiting.
bron

Nu van Aartsen weg is zal het dus moeilijker voor haar worden het werk zoals zij altijd heeft gedaan voort te zetten. Misschien is een stap naar andere partij een betere optie. Ik denk dan aan de partij van Geert Wilders. Of anders de strijd helemaal buiten de politiek om voortzetten.
  woensdag 15 maart 2006 @ 11:30:07 #56
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36049777
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 10:57 schreef schatje het volgende:

[..]

bron

Nu van Aartsen weg is zal het dus moeilijker voor haar worden het werk zoals zij altijd heeft gedaan voort te zetten. Misschien is een stap naar andere partij een betere optie. Ik denk dan aan de partij van Geert Wilders. Of anders de strijd helemaal buiten de politiek om voortzetten.
Ik denk niet dat goed thuis zou zijn in de partij van Wilders - getuige bijvoorbeeld hun radicale meningsverschillen over dit onderwerp.
pi_36050425
Geweldig wat een partij...

Anonieme fractieleden die in 's lands grootste roddelblad de stoelpoten onder een collega vandaan zagen!

Ik zie trouwens niet zo heel veel verwantschap tussen Hirsi Ali en Wilders, behalve dat ze beiden extreem beveiligd moeten worden. Op veel gebieden staat ze juist links in de VVD, en heeft ze weinig op met een conservatief als Wilders. Ik zie haar eerder de politiek helemaal verlaten volgend jaar. Of zich misschien aansluiten bij Pastors en Eerdmans, of wellicht iets ondernemen met Paul Scheffer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')