Wat is er mis met feiten?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:15 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, je beperkt je iets te graag tot de feiten nu ineens, maar goed , never mind
Feitelijk gezien is hij "nog" niet schuldig bevonden. Dat is heel wat anders.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik beperk me tot de feiten. Feitelijk gezien is hij niet schuldig. Dat is niet te ontkennen.
niets.quote:
Jij bent dus voorstander van het veroordelen van mensen zonder het gehele proces af te ronden?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:17 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Feitelijk gezien is hij "nog" niet schuldig bevonden. Dat is heel wat anders.
Ik hoop dat ze hem postuum alsnog schuldig kunnen bevinden.
omdat er ms sprake is van zelfdoding, denk ik.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
Waarom plaatst De Telegraaf van die scheinheilige aanhalingstekens rond de titel 'Milosevic overleden'?? Normaal weten ze niet hoe snel ze een gerucht als een feit moeten presenteren.
Tsja... in dat opzicht was Hitler ook niet schuldig natuurlijk... Die ook nooit berecht...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik beperk me tot de feiten. Feitelijk gezien is hij niet schuldig. Dat is niet te ontkennen.
En daaronder zelf het bericht het tribunaal en het ANP zelfs het bericht heeft bevestigd.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
Waarom plaatst De Telegraaf van die scheinheilige aanhalingstekens rond de titel 'Milosevic overleden'?? Normaal weten ze niet hoe snel ze een gerucht als een feit moeten presenteren.
Met Babic was het vermoedelijk een plastic tasquote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:49 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Ik snap niet dat bij 'gewone' criminelen de schoenveters, stropdassen en weet ik wat ingenomen worden, maar dat ze bij die types zeggen: 'ah nee joh, hou lekker aan'.![]()
Dan had-ie niet met een hoop bravoure moeten roepen dat-ie het niet erkende, maar dat gewoon moeten zeggen en vervolgens 'meewerken'.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:15 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar dat zou dom geweest zijn, want het tribunaal was natuurlijk een zeer reele bedreiging voor onze held. En zo stom was die niet.
Ja, precies. Opvallendquote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:20 schreef Toad het volgende:
[..]
En daaronder zelf het bericht het tribunaal en het ANP zelfs het bericht heeft bevestigd.
Die is nooit berecht inderdaad.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:19 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Tsja... in dat opzicht was Hitler ook niet schuldig natuurlijk... Die ook nooit berecht...
Ik denk zelfs dat het proces beter kan worden afgerond, mijns inziens is ie sowieso schuldig aan alle opgelegde beschuldigen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Jij bent dus voorstander van het veroordelen van mensen zonder het gehele proces af te ronden?
Natuurlijk al helemaal te debiel voor woorden dat dat mogelijk is.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:20 schreef Roskat het volgende:
[..]
Met Babic was het vermoedelijk een plastic tas![]()
![]()
Uit datzelfde artikel:quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:20 schreef Roskat het volgende:
[..]
Met Babic was het vermoedelijk een plastic tas![]()
![]()
Waarom gold dat blijkbaar bij Milosovic niet? Anders hadden ze 'm wel eerder dan 'enkele uren dood' gevonden ... ?quote:Er waren geen aanwijzingen dat Babic van plan was zelfmoord te plegen, aldus de woordvoerster van het Tribunaal. De gebruikelijke veiligheidsmaatregelen waren genomen: om de dertig minuten werd naar Babic gekeken.
Ja, hij was even wezen shoppen bij AHquote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:22 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Natuurlijk al helemaal te debiel voor woorden dat dat mogelijk is.
En die zou jij onschuldig wagen te noemen...?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Die is nooit berecht inderdaad.
De AH To Go.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ja, hij was even wezen shoppen bij AH.
zou het niet kunnen zijn omdat het ms zelfmoord is?quote:
Dat is de vraag...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
Waarom gold dat blijkbaar bij Milosovic niet? Anders hadden ze 'm wel eerder dan 'enkele uren dood' gevonden ... ?
http://www.un.org/icty/pressreal/2006/p1050-e.htmquote:SLOBODAN MILOSEVIC FOUND DEAD IN HIS CELL AT THE DETENTION UNIT
(Exclusively for the use of the media. Not an official document) The Hague, 11 March 2006
CC/MOW/1050ef
Today, Saturday 11 March 2006, Slobodan Milosevic was found lifeless on his bed in his cell at the United Nations Detention Unit in Scheveningen.
The guard immediately alerted the Detention Unit Officer in command and the Medical Officer. The latter confirmed that Slobodan Milosevic was dead.
The Dutch Police and a Dutch coroner were called in and started an enquiry. A full autopsy and a toxicological examination have been ordered. Pursuant to his authority under the Tribunal’s Statute and Rules of Detention, the Tribunal President, Judge Fausto Pocar, has ordered a full inquiry.
Slobodan Milosevic’s family has been informed.
Mwah. Dood is dood, lijkt me. Zelfmoord leidt formeel gezien ook tot 'overlijden'. Dat dat later zelfmoord blijkt te zijn, moeten ze dan maar weer zien te formulerenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:24 schreef milagro het volgende:
[..]
zou het niet kunnen zijn omdat het ms zelfmoord is?
een zelfmoord kondig je meestal niet aan als " overleden"
Feitelijk gezien is hij niet schuldig, aangezien hij niet veroordeeld is. Wat mij betreft is hij schuldig hoor, alleen feitelijk gezien is hij dat niet. Al wil dat volgens mij zeker niet zeggen dat hij onschuldig is.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:23 schreef TrenTs het volgende:
[..]
En die zou jij onschuldig wagen te noemen...?
Dat dus.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:44 schreef eL. het volgende:
Mooi, weg ermee, maar inderdaad frustrerend voor de slachtoffers en nabestaanden, een veroordeling had prettiger gewesst.
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:22 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat het proces beter kan worden afgerond, mijns inziens is ie sowieso schuldig aan alle opgelegde beschuldigen.
nou, ik denk dat ze daarom dus die slag om de arm houden, anders zouden ze niet in hetzelfde artikel over een officiele bevestiging spreken.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Mwah. Dood is dood, lijkt me. Zelfmoord leidt formeel gezien ook tot 'overlijden'. Dat dat later zelfmoord blijkt te zijn, moeten ze dan maar weer zien te formuleren.
Hij is niet door een rechtbank of tribunaal veroordeeld. Dat wil niet zeggen dat de feiten er niet zijn.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Feitelijk gezien is hij niet schuldig, aangezien hij niet veroordeeld is. Wat mij betreft is hij schuldig hoor, alleen feitelijk gezien is hij dat niet. Al wil dat volgens mij zeker niet zeggen dat hij onschuldig is.
Zolang iemand niet is veroordeeld, is iemand niet schuldig. Tenminste, dat hebben we hier in Nederland met elkaar afgesproken.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:30 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Hij is niet door een rechtbank of tribunaal veroordeeld. Dat wil niet zeggen dat de feiten er niet zijn.
Er bestond ook in de internationale (politieke/juridische) wereld wel wat twijfel over de rechtsmacht van het tribunaal. Dan kun je je maar beter openlijk uitspreken, dat is verstandiger dan puur intern de strijd voeren. Meewerken was trouwens het allerstomste om te doen, dat is een vorm van erkennen van rechtsmacht; dat zou z'n hele strategie ondergraven hebben.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:21 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Dan had-ie niet met een hoop bravoure moeten roepen dat-ie het niet erkende, maar dat gewoon moeten zeggen en vervolgens 'meewerken'.
Dus een zelfmoord-terrorist is per definitie onschuldig?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Zolang iemand niet is veroordeeld, is iemand niet schuldig. Tenminste, dat hebben we hier in Nederland met elkaar afgesproken.
Hij is niet veroordeeld, dus hij is niet schuldig bevonden.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:34 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dus een zelfmoord-terrorist is per definitie onschuldig?
Feitelijk gezien is zo iemand natuurlijk nooit veroordeeld. Wel kun je de organisatie er achter natuurlijk pakken.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:34 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dus een zelfmoord-terrorist is per definitie onschuldig?
bevonden ja, maar het gaat meer om schuldig zijn , los van de veroordeling, of je dat mag stellen, en ik zeg ja.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hij is niet veroordeeld, dus hij is niet schuldig bevonden.
Iets anders is er niet over te zeggen inderdaad. Niet schuldig wil overigens niet zeggen onschuldig denk ik.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hij is niet veroordeeld, dus hij is niet schuldig bevonden.
Ergens wel, maar het heeft niet veel nut om op die kinderachtige manier uitstel te regelen; iedereen lacht en wijst naar je. Zeker als je al een zwakke gezondheid hebt, dan kun je een vechter zijn zoveel je wilt...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:32 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Er bestond ook in de internationale (politieke/juridische) wereld wel wat twijfel over de rechtsmacht van het tribunaal. Dan kun je je maar beter openlijk uitspreken, dat is verstandiger dan puur intern de strijd voeren. Meewerken was trouwens het allerstomste om te doen, dat is een vorm van erkennen van rechtsmacht; dat zou z'n hele strategie ondergraven hebben.
Ja, het is wel zo simpel om het open te houden voor jou. Je vindt hem waarschijnlijk niet echt schuldig maar je bent wel zo slim om dat hier niet hardop te zeggen. Of laf, zo kan je het ook noemen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Iets anders is er niet over te zeggen inderdaad. Niet schuldig wil overigens niet zeggen onschuldig denk ik.
Ik snap niet waarom er zoveel voorbeelden (Hitler, zelfmoordterroristen) bijgehaald moeten worden. Het lijkt me heel eenvoudig namelijk.
Lijkt mij ook. Je hebt juridisch schuldig zijn, je hebt feiten en je hebt schuldig zijn volgens de gewone man. Allemaal verschillende dingen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Iets anders is er niet over te zeggen inderdaad. Niet schuldig wil overigens niet zeggen onschuldig denk ik.
Ik snap niet waarom er zoveel voorbeelden (Hitler, zelfmoordterroristen) bijgehaald moeten worden. Het lijkt me heel eenvoudig namelijk.
Dat zou nergens op slaanquote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:02 schreef BUG80 het volgende:
Het is te hopen dat er geen medeplichtigen buiten schot blijven door zijn dood.
Ach als Europa van toen democratisch is, dan is dat een ander idee van democratie dan wat ik er van heb..quote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:10 schreef Monidique het volgende:
Joegoslavië werd niet het democratische Europa geacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |