Ja maar dat hij daardood concludeert dat er aan de binnenkant ook geen schade is klopt dan net weer niet.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:01 schreef Vlek het volgende:
Technisch gezien heeft hij gelijk, dat er aan de buitenkant geen schade is te zien. En controlleren aan de binnenkant betekend de helm slopen, waardoor hij alsnog stuk zou gaan
Maarja, na een ongeluk nooit meer de helm gebruiken.
ik denk dat je aardig in je recht staat, het is gewoon een feit dat je een helm niet meer mag gebruiken nadat er een ongeluk mee is gebeurt, volgens mij staat het zelfs in de theory niet?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:05 schreef Valid het volgende:
Ik wil gewoon het nieuw bedrag terug. Ik had de helm precies 2 weken toen het ongeluk plaatsvond. Zo'n helm kost wel 90 euro dus is wel de moeite om even door te duwen.
Hé, dat is een goede; als je nu zo'n theorieboek ofzo kunt opsnorren, dan heb je een tastbaar bewijs.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:09 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
ik denk dat je aardig in je recht staat, het is gewoon een feit dat je een helm niet meer mag gebruiken nadat er een ongeluk mee is gebeurt, volgens mij staat het zelfs in de theory niet?
het is inderdaad zonde geld te laten liggen, Mijn vader bracht een kleine 3 jaar geleden de auto naar de keuring kreeg ie hem terug had de keurmeester er een gigantische deuk in gereden, maar hij nam ook geen verantwoordelijkheid, het was onze schuld moesten we maar niet daar de auto laten keuren, ook een hele procedure als gevolg maar toch het gelijk gekregen, klootzakkenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:09 schreef Bill_E het volgende:
blijven bellen blijven zeuren. Ik heb ooit een ford transit total loss gereden niet door mijn schuld ( was een mega oude bus) en de verzekering begon met 250 euro te bieden en dan was ik de bus kwijt.
Ik heb veel gebelt en gedreigd met rechtshulp en uiteindelijk kreeg ik 600 en de bus terug ( na veel timmerwerk en een nieuwe gril toch nog 1 jaar met de bus gereden)
Goed planquote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:11 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Hé, dat is een goede; als je nu zo'n theorieboek ofzo kunt opsnorren, dan heb je een tastbaar bewijs.
Misschien dat bijvoorbeeld de ANWB ook wel iets op papier wil zetten ? Of één of andere verkeersveiligheidsclub ?
Zou kunnen. Ik heb geloof nog ergens dat boek liggen, dus als k het snel kan vinden, dan zal ik wel even zoeken. volgens mij stond dat er idd in.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:09 schreef Pizzakoppo het volgende:
ik denk dat je aardig in je recht staat, het is gewoon een feit dat je een helm niet meer mag gebruiken nadat er een ongeluk mee is gebeurt, volgens mij staat het zelfs in de theory niet?
Haha ja het was eerst meer de bedoeling om ff te klagen over die 'expert' maar het wordt nu meer een 'hoe haal ik m'n gelijk' topic!quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:17 schreef sungaMsunitraM het volgende:
--> WGR
Ik ben vorig jaar op vakantie in Luxemburg op mijn fietshelm gestuiterd en daarvoor kreeg ik wel een compensatie van mijn reisverzekering (naast de schade aan mn fiets die volledig vergoed werd)
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:57 schreef tudoros het volgende:
Het is allemaal groot onrecht! temeer omdat ie met de drogreden van zijn leeftijd jou probeert te overbluffen. Ik zou het hier niet bij laten! Die "expert" kan het gewoon niet hebben dat ie op z'n lange tenen wordt getrapt door een 16 jarige. Hij denkt gewoon: die 16-jarige heeft net een brommer - net zoals zoveel 16-jarigen - en die rijdt em na 2 weken in puin - net zoals zoveel 16-jarigen - die heeft eigenlijk helemaal niks van de verzekering verdiend! Hij is eigenlijk gewoon een gevaar op de weg - net zoals zoveel 16-jarigen - en die kan ik nu ff lekker wraken
Maar ik weet dat jij een integere brommerrijder bent en ik ben er van overtuigd dat jij geen schuld hebt aan dit ongeluk. De verzekeraar moet gewoon dokken! En de expert mokken.
Indekken tegen eventuele schade-eisen? Zo veel mogelijk helmen willen verkopen?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:50 schreef Valid het volgende:
caberg site
Dat is de site van de fabrikant van mijn helm. Als je daar op 'warnings' (links onderaan) klikt dan opent hij een PDF bestand en daarin staat ook nog dat de helm na een klap vervangen moet worden, ookal is er geen schade te zien.
Bewijs genoeg.![]()
Met dat 'zoveel mogelijk helmen willen verkopen' heb je natuurlijk wel gelijk.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:54 schreef Doderok het volgende:
[..]
Indekken tegen eventuele schade-eisen? Zo veel mogelijk helmen willen verkopen?![]()
Misschien is de situatie niet zo zwart-wit. Je mag elektrische apparaten ook niet herstellen, op een televisie staan waarschuwingen: "Do not open" Electric shock hazard", maar dat geldt natuurlijk niet voor een technieker die de herstelling moet doen.
Men gaat ervan uit dat een "leek" niet kan zien of een helm nog veilig is na een ongeluk, wat niet betekent dat het onmogelijk na te gaan is. Maar in dit geval betwijfel ik wel of de schade expert over genoeg kennis beschikt om hierover te oordelen.![]()
Je kon er op wachtenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:10 schreef KonnieKipke het volgende:
wie rijdt er dan ook brommer, pauper!
Ja ik hoop en denk dat het niet zo ver zal komen. Als we gewoon door blijven bellen en met bewijzen komen dan zullen ze toch snel genoeg om slaan. Hoe ironisch dat ze aan mijn kant (horen) staan.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:50 schreef JosvG het volgende:
[..]
Je kon er op wachtenGa een ander topic verzieken
![]()
OT:
Zou je niet door een derde partij de helm na kunnen laten kijken, die waarschijnlijk wel zal constateren dat de helm echt onbruikbaar is geworden? Of gaat dat teveel kosten?
De spanning eraf? Dacht dat het voornamelijk om het absorptievermogen ging: De mate van plastische vervorming die de vulling (polystyreen?) kan ondergaan. Heb al meer gehoord dat het laten vallen van een helm hem onveilig maakt, maar is dat ook zo?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:45 schreef frenkck het volgende:
Zelfs het laten vallen van een helm van een tafel oid op de grond is soms al fataal. Als de spanning eraf is, dan heb je er niets meer aan.
Ik wil nu wel es weten welke barbara jij in je usericon hebt... met haar kruis over der tiet..quote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:36 schreef Doderok het volgende:
[..]
De spanning eraf? Dacht dat het voornamelijk om het absorptievermogen ging: De mate van plastische vervorming die de vulling (polystyreen?) kan ondergaan. Heb al meer gehoord dat het laten vallen van een helm hem onveilig maakt, maar is dat ook zo?
BTW: een (lang) artikel over helmen, standaarden en testen is hier te vinden:
http://www.motorcyclistonline.com/gearbox/hatz/
Blijkbaar zijn de goedkope plastic helmen even goed, zoniet beter dan de duurdere modellen van plexiglas met Snell-certificaat.
Die van MTV.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:54 schreef tudoros het volgende:
[..]
Ik wil nu wel es weten welke barbara jij in je usericon hebt... met haar kruis over der tiet..
Wow, jij bent vet grappigquote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:53 schreef Xebrozius het volgende:
Misschien acht hij de kans op hersenbeschadiging gewoon zo niet groot gezien je genetische eigenschappen.
Is dat serieus? M'n helm is namelijk ook wel is gevallen van een stoel ofzo.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:45 schreef frenkck het volgende:
Zelfs het laten vallen van een helm van een tafel oid op de grond is soms al fataal. Als de spanning eraf is, dan heb je er niets meer aan.
Ja, dat is serieus.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 20:36 schreef Forcefuzz het volgende:
[..]
Is dat serieus? M'n helm is namelijk ook wel is gevallen van een stoel ofzo.![]()
Expert heeft ongelijk!quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:09 schreef _-rally-_ het volgende:
Expert heeft ongelijk. Maar om je gelijk te halen, zul je dan moeten procederen...
"Wie eist, bewijst" klopt, maar aangezien de expert is ingeschakeld door of namens de verzekeraar van TS zal de behandelaar ook weinig kunnen/willen doen als de helm niet in het rapport staat. De behandelaar moet namelijk het bedrag dat zij uitkeren bij de tegenpartij gaan verhalen. Als de helm niet door de expert wordt meegenomen in het rapport blijft de behandelaar zitten met een dossier waarvan de balans niet klopt want de tegenpartij zal alleen hetgeen in het rapport staat willen vergoeden en ik vermoed dat de behandelaar dan bij zijn/haar chef wat heeft uit te leggen..quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:17 schreef flugeltje het volgende:
De verzekeraars hanteren over het algemeen de regel "wie eist, bewijst" dus als je stukken kunt vinden waaruit duidelijk wordt dat je na een ongeval een nieuwe helm moet hebben zal dat zéker helpen. Overigens wil rechtstreeks bellen met een behandelaar (ipv de expert) ook wel eens helpen. De expert stelt de schade vast, maar het is uiteindelijk de behandelaar die het geld over gaat maken.
Ja, dan moest ik een half jaar geleden een nieuwe helmquote:Op zaterdag 11 maart 2006 20:40 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Ja, dat is serieus.
Ik moet eigenlijk ook een nieuwe helm, maarja...
Zéker een helm van 90 euro zou ik na een klapper niet meer op mijn hoofd willen hebben... Zelf heb ik een helm van 290 euro die ik na de schuiver die ik gemaakt heb nog wel durf te gebruiken (is van glasfiber/kevlar/carbon gemaakt). Na een ongeval zoals je beschreef zou ik hem echter ook weg doen...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:05 schreef Valid het volgende:
Ik wil gewoon het nieuw bedrag terug. Ik had de helm precies 2 weken toen het ongeluk plaatsvond. Zo'n helm kost wel 90 euro dus is wel de moeite om even door te duwen.
Brommer zegt hij toch, niet scooter, ook niet neon, en ook niet boeken. Je zit fout hier denk ik.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 20:17 schreef Whoho het volgende:
ff geheel offtopic, waarom rijd jij als anti-breezer op een brommer?
Damn, als dat zo is kan ik elke maand een nieuwe helm kopenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 20:36 schreef Forcefuzz het volgende:
[..]
Is dat serieus? M'n helm is namelijk ook wel is gevallen van een stoel ofzo.![]()
Patser...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:10 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Zéker een helm van 90 euro zou ik na een klapper niet meer op mijn hoofd willen hebben... Zelf heb ik een helm van 290 euro die ik na de schuiver die ik gemaakt heb nog wel durf te gebruiken (is van glasfiber/kevlar/carbon gemaakt). Na een ongeval zoals je beschreef zou ik hem echter ook weg doen...
Ik zou me niet echt zorgen maken over een helm die enkele keren gevallen is. Het polystyreen binnenin krijgt bij zo'n val geen krachten te verwerken want het weegt haast niets en je hoofd zit er niet in. Ik weet niet hoe ver de buitenkant indeukt tijdens zo'n val, waarschijnlijk niet genoeg om de vulling in beschadigen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:12 schreef JosvG het volgende:
[..]
Damn, als dat zo is kan ik elke maand een nieuwe helm kopenIk laat de mijne zo nu en dan wel eens vallen. Ach, over 3 maanden heb ik mijn rijbewijs.
Een Honda MTX-SHquote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:13 schreef 14.gif het volgende:
Wat voor brommer was het?
whahaquote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:11 schreef JosvG het volgende:
[..]
Brommer zegt hij toch, niet scooter, ook niet neon, en ook niet boeken. Je zit fout hier denk ik.
Misschien zou die het 2 maal moeten kunnen hebben; toch ga ik er niet van uit. Ik ben eerst met m'n voorhoofd zeg maar vol op het dak van de auto geklapt, en wellicht met m'n achterhoofd op het wegdek toen ik op de grond neerkwam. Ook als ik hem niet vergoed krijg, koop ik een nieuwe. Maar ik krijg het wel vergoed. ga ik van uitquote:Op zaterdag 11 maart 2006 23:25 schreef Doderok het volgende:
[..]
Ik zou me niet echt zorgen maken over een helm die enkele keren gevallen is. Het polystyreen binnenin krijgt bij zo'n val geen krachten te verwerken want het weegt haast niets en je hoofd zit er niet in. Ik weet niet hoe ver de buitenkant indeukt tijdens zo'n val, waarschijnlijk niet genoeg om de vulling in beschadigen.
Na een ongeluk zou ik hem wel vervangen, toch als je een flinke klap met je hoofd gemaakt hebt. De vervorming van het polystyreen vangt een deel van de energie op en beperkt zo de g-krachten die je hersenen te verwerken krijgen. Maar die vervorming is blijvend (als het spul terug zou veren dan kreeg je hoofd een extra klap te verwerken.), een volgende keer zal de helm dus minder beschermen. Al blijkt de doorsnee helm genoeg absorptievermogen te hebben om twee maal een redelijk zware val op te vangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |