Als je schoenen koopt, moet je erop letten dat de schoenen strak zitten. Je wil zo min mogelijk schuiven in je schoen. Verder moet de zool flexibel zijn en niet te stroef. Dit alles vanwege het korte draaien en keren. Ik heb zelf schoenen van HiTec, maar wat je ook ziet is veel Adidas en Wilson.quote:Op zondag 5 oktober 2008 10:34 schreef ruud_de_vries het volgende:
Nee eigenlijk begrijp je mijn vraag niet.
Ik weet nl. niet welke schoenen ik zal moeten kopen, waar ik op moet letten?
Wat voor een soort kleding je het beste kan dragen(ik begrijp ook wel dat het confortabel moet zitten)?
Wat voor een sporttas ik het betse kan kopen(niet overal past volgesn mij een racket in)?
enz.
quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:19 schreef ruud_de_vries het volgende:
Zoals ik al eerder heb aangegevn in dit topic ben ik een beginnende squasher. Nou zit ik nog wel eens tijdens het spelen met mijn maatje(ook beginner) met wat vragen,Zou iemand misschien duidelijk antwoord kunne geven op mijn vragen.
- Wanneer wissel je nou precies van kanthelft? Elke keer, dus gewoon constant switchen
-Wanneer is het nu let en wanneer stroke? Let is volgens mij als de persoon die wil slaan niet kan slaan omdat hij of zij gehinderd wordt door de tegenstander. Stroke weet ik zo niet..
-Hoe zit dat nu met het tossen wie er begint(iets met racket draaien ofzo)? Op de meeste rackets heb je aan de onderkant een merkteken staan (dunlop of wilson bijvoorbeeld). Dit merkteken staat bij dunlop bijvoorbeeld naar links of rechts dus dan is het links of rechts kiezen![]()
-Als het 8-8 staat hoe zit dat dan precies met het volgendepunt? Beslissing met 1 of 2 punten ofzo? Dat mag degene die opslaat bepalen, of tot de 10 of het eerste punt is winst.
-Wie begint er een nieuwe game? Niet degene die de vorige game gestart heeft![]()
tot slot nog een vraag of iemand nog wat goede en bruikbare tips heeft voor mij.
alvast bedankt
Je wisselt van kant als je een punt op je service hebt gewonnen. Als je net de service hebt veroverd mag je kiezen aan welke kant je serveert.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:19 schreef ruud_de_vries het volgende:
Zoals ik al eerder heb aangegevn in dit topic ben ik een beginnende squasher. Nou zit ik nog wel eens tijdens het spelen met mijn maatje(ook beginner) met wat vragen,Zou iemand misschien duidelijk antwoord kunne geven op mijn vragen.
- Wanneer wissel je nou precies van kanthelft?
-Wanneer is het nu let en wanneer stroke?
-Hoe zit dat nu met het tossen wie er begint(iets met racket draaien ofzo)?
-Als het 8-8 staat hoe zit dat dan precies met het volgendepunt? Beslissing met 1 of 2 punten ofzo?
-Wie begint er een nieuwe game?
tot slot nog een vraag of iemand nog wat goede en bruikbare tips heeft voor mij.
alvast bedankt
Of zelfs nog simpeler: op sommige rackets staat op de ene kant My serve en op de andere kant Your serve. Of iets van die strekking.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:34 schreef Paxlie het volgende:
nog simpeler, spin je racket in het midden, kies beiden een kant. Welke kant het racket eindigt begint
Tegen de middenlijn staan en met je slagarm open naar de muur. Zo hoef je de zwaai niet meer te maken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:42 schreef Nokkie1 het volgende:
ik squash sinds drie maanden en vind het echt geweldig! nadeel is dat ik de dames niet zover krijg om mee te doen en squash dus alleen tegen mannen. op zich niet zo erg en heel gezellig, maar ze meppen zo hard! en ik heb vooral moeite met het opvangen van de service... iemand tips?
hebben jullie trouwens wel eens goede tegenstand van vrouwen of zijn mannen over het algemeen beter?
Wijzen naar de bal, net zoals tennisspelers doen als ze gaan smashen. Dat maakt het voor je nodig om goed naar de bal te kijken en sta je beter in balans.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:42 schreef Nokkie1 het volgende:
ik squash sinds drie maanden en vind het echt geweldig! nadeel is dat ik de dames niet zover krijg om mee te doen en squash dus alleen tegen mannen. op zich niet zo erg en heel gezellig, maar ze meppen zo hard! en ik heb vooral moeite met het opvangen van de service... iemand tips?
Er zijn genoeg vrouwen van wie ik heb verloren op de squashbaan, maar over het algemeen zijn mannen beter.quote:hebben jullie trouwens wel eens goede tegenstand van vrouwen of zijn mannen over het algemeen beter?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |