abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61317475
Ik squash sinds kort ook met mijn vriendin. We spelen bijna iedere dag een uur, alleen het weekend niet (gaan we nog wel doen).

We vinden het een hele leuke sport, en het maakt je behoorlijk aan het zweten.
pi_61318811
Ik speel nu 3 weken en vind het érg leuk. Ik deed al veel aan tafeltennis wat ik ook erg gaaf vind. Ik vind het vooral een lekker agressieve sport. Ik speel trouwens in sporthal kralingen (rotterdam).

soms hebben we met z'n 3'en één baan en dan staat er dus één iemand te wachten. Ik merk dat ik als ik terug kom daarna stijver ben. We spelen dan wel even warm,maar het gaat toch altijd minder goed in het begin van het potje. (vooral omdat je met inspelen nooit echt snoeihard naar de andere kant moet rennen en ze toch geen goede servicen spelen dan..)
Hoe houdt ik mezelf het beste warm in die tijd?
  Moderator dinsdag 2 september 2008 @ 14:14:20 #128
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_61320403
Joggingbroek aantrekken, beetje rekken en strekken, etc.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_61545136
DSS24 Meldt zich!

Vanaf mijn 6/7de jaar ben ik met tennis begonnen. Ook bondstraining gedaan maar op 16 jarige leeftijd werd uitgaan belangrijker dus ben ik gestopt.

8 maanden geleden ben ik begonnen met squashen in Nieuw Vennep met een vaste partner. We zijn aan elkaar gewaagd maar gisteren hebben we toevallig met andere mensen afgesproken om vaak te wisselen van squashpartner. Zo om ook aan andere technieken gewend te raken.

Ik wil ook aan toernooien mee gaan doen. Ik heb gehoord dat je voor sommige toernooien geen lid hoeft te zijn van een squashvereniging. Weten jullie hier meer vanaf, en weten jullie zelfs leuke toernooien voor beginners zoals ik?
  Moderator donderdag 11 september 2008 @ 10:39:41 #130
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_61545235
Je hoeft helemaal geen lid te zijn voor de meeste toernooien. Alleen de clubkampioenschappen van een bepaalde vereniging zijn niet 'open'. Verder heb je toernooiencircuits. Bij sommigen daarvan moet je lid zijn van de squashbond. Kost iets van een tientje per jaar.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_61547706
Inmiddels besloten lid te worden van de vereniging waar we squashen, scheelt per keer de helft van de baanhuur. We zijn nu met zijn 4-en, en spelen een soort van mini competitie waar we wedstrijdjes van een half uur tegen elkaar spelen. Het gaat ook steeds beter, verloor ik in het begin nog dik van 2 van de 3 anderen, de laatste tijd win ik regelmatig van ze.
pi_62130109
Hallo,

ik ben nu 2 keer wezen squashen en ik moet zeggen dat het mij supergoed bevalt. Ik heb vandaag een reacket gekocht maar nu vraag ik mij af wat er allemaal hoort bij een squashuitrusting. Zouden jullie mij een lijstje willen laten zienvan jullie squashuitrusting?

bvd
  Moderator zaterdag 4 oktober 2008 @ 17:25:15 #133
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_62130572
Schoenen, racket, balletje en kleding natuurlijk. Sommigen opteren nog voor een veiligheidsbril. Een tegenstander is ook wel handig. Of begrijp ik je vraag niet goed?

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 04-10-2008 20:18:10 ]
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_62142961
Nee eigenlijk begrijp je mijn vraag niet.

Ik weet nl. niet welke schoenen ik zal moeten kopen, waar ik op moet letten?
Wat voor een soort kleding je het beste kan dragen(ik begrijp ook wel dat het confortabel moet zitten)?
Wat voor een sporttas ik het betse kan kopen(niet overal past volgesn mij een racket in)?
enz.
  Moderator zondag 5 oktober 2008 @ 19:19:41 #135
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_62154301
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 10:34 schreef ruud_de_vries het volgende:
Nee eigenlijk begrijp je mijn vraag niet.

Ik weet nl. niet welke schoenen ik zal moeten kopen, waar ik op moet letten?
Wat voor een soort kleding je het beste kan dragen(ik begrijp ook wel dat het confortabel moet zitten)?
Wat voor een sporttas ik het betse kan kopen(niet overal past volgesn mij een racket in)?
enz.
Als je schoenen koopt, moet je erop letten dat de schoenen strak zitten. Je wil zo min mogelijk schuiven in je schoen. Verder moet de zool flexibel zijn en niet te stroef. Dit alles vanwege het korte draaien en keren. Ik heb zelf schoenen van HiTec, maar wat je ook ziet is veel Adidas en Wilson.

Qua kleding heb ik altijd luchtige shirtjes die goed ademen. Dat is persoonlijke voorkeur. Ik krijg het op de baan altijd erg warm en vindt het dan lekkerder om shirtjes los te knopen. Ik heb meestal van die Nike Dryfit-shirts, maar ook wat andere merken. Broekjes hetzelfde verhaal.

Qua tas: neem een tennistas en je squashracket past er zeker in. Ik gebruik ook wel eens een gewone rugzak en dan steekt het handvat van m'n racket eruit.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_62158165
Kijk dat is nou info waar ik iets aan heb!!

Dank voor de info.

meer info van harte welkom!!
pi_62335609
Zoals ik al eerder heb aangegevn in dit topic ben ik een beginnende squasher. Nou zit ik nog wel eens tijdens het spelen met mijn maatje(ook beginner) met wat vragen,Zou iemand misschien duidelijk antwoord kunne geven op mijn vragen.
- Wanneer wissel je nou precies van kanthelft?
-Wanneer is het nu let en wanneer stroke?
-Hoe zit dat nu met het tossen wie er begint(iets met racket draaien ofzo)?
-Als het 8-8 staat hoe zit dat dan precies met het volgendepunt? Beslissing met 1 of 2 punten ofzo?
-Wie begint er een nieuwe game?

tot slot nog een vraag of iemand nog wat goede en bruikbare tips heeft voor mij.

alvast bedankt
pi_62337460
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 21:19 schreef ruud_de_vries het volgende:
Zoals ik al eerder heb aangegevn in dit topic ben ik een beginnende squasher. Nou zit ik nog wel eens tijdens het spelen met mijn maatje(ook beginner) met wat vragen,Zou iemand misschien duidelijk antwoord kunne geven op mijn vragen.
- Wanneer wissel je nou precies van kanthelft? Elke keer, dus gewoon constant switchen
-Wanneer is het nu let en wanneer stroke? Let is volgens mij als de persoon die wil slaan niet kan slaan omdat hij of zij gehinderd wordt door de tegenstander. Stroke weet ik zo niet..
-Hoe zit dat nu met het tossen wie er begint(iets met racket draaien ofzo)? Op de meeste rackets heb je aan de onderkant een merkteken staan (dunlop of wilson bijvoorbeeld). Dit merkteken staat bij dunlop bijvoorbeeld naar links of rechts dus dan is het links of rechts kiezen
-Als het 8-8 staat hoe zit dat dan precies met het volgendepunt? Beslissing met 1 of 2 punten ofzo? Dat mag degene die opslaat bepalen, of tot de 10 of het eerste punt is winst.
-Wie begint er een nieuwe game? Niet degene die de vorige game gestart heeft

tot slot nog een vraag of iemand nog wat goede en bruikbare tips heeft voor mij.

alvast bedankt
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_62337806
Komende week WK in manchester! Hup LJ
pi_62337950
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 21:19 schreef ruud_de_vries het volgende:
- Wanneer wissel je nou precies van kanthelft?
-Wanneer is het nu let en wanneer stroke?
-Hoe zit dat nu met het tossen wie er begint(iets met racket draaien ofzo)?
-Als het 8-8 staat hoe zit dat dan precies met het volgendepunt? Beslissing met 1 of 2 punten ofzo?
-Wie begint er een nieuwe game?

alvast bedankt
Je wisselt van kant als je een punt op je service hebt gewonnen. Als je net de service hebt veroverd mag je kiezen aan welke kant je serveert.
Het is een let als je gehinderd wordt maar geen winnende bal kan slaan en de tegenstander heeft er alles aan gedaan om aan de kant te gaan.
Het is een stroke wanneer je gehinderd wordt en je kan een winnende bal slaan, of wanneer de tegenstander niet genoeg moeite heeft genomen om aan de kant te gaan.
Bij bijvoorbeeld Wilson zit er onder aan het racket een W, alsj e tost draai je het racket en dan kan het op een W of een M uitkomen. Bij andere merken zit er ook een herkenbaar merk aan de onderkant van het racket.
Bij 8-8 mag degene die de service ontvangt bepalen of je tot de 9 of tot de 10 doorgaat.
De nieuwe game wordt begonnen door de winnaar van de vorige game.

Ik hoop je hier geholpen mee te hebben
  zondag 12 oktober 2008 @ 22:34:39 #141
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_62337986
nog simpeler, spin je racket in het midden, kies beiden een kant. Welke kant het racket eindigt begint
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  Moderator maandag 13 oktober 2008 @ 10:40:06 #142
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_62345395
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:34 schreef Paxlie het volgende:
nog simpeler, spin je racket in het midden, kies beiden een kant. Welke kant het racket eindigt begint
Of zelfs nog simpeler: op sommige rackets staat op de ene kant My serve en op de andere kant Your serve. Of iets van die strekking.

Lets en strokes is een hele discussie die ik in de beginstadia van een squashcarrière nog niet zou voeren. De discussies kunnen dan langer duren dan een rally. Gewoon lets spelen als iemand in de weg staat. Pas als je een redelijke basis hebt, zou je je eens kunnen verdiepen in de materie die strokes heet. Dan begrijp je de diverse speelsituaties ook wat beter. Al kun je dan nog eindeloze discussies krijgen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_62374343
ik squash sinds drie maanden en vind het echt geweldig! nadeel is dat ik de dames niet zover krijg om mee te doen en squash dus alleen tegen mannen. op zich niet zo erg en heel gezellig, maar ze meppen zo hard! en ik heb vooral moeite met het opvangen van de service... iemand tips?
hebben jullie trouwens wel eens goede tegenstand van vrouwen of zijn mannen over het algemeen beter?
pi_62374954
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:42 schreef Nokkie1 het volgende:
ik squash sinds drie maanden en vind het echt geweldig! nadeel is dat ik de dames niet zover krijg om mee te doen en squash dus alleen tegen mannen. op zich niet zo erg en heel gezellig, maar ze meppen zo hard! en ik heb vooral moeite met het opvangen van de service... iemand tips?
hebben jullie trouwens wel eens goede tegenstand van vrouwen of zijn mannen over het algemeen beter?
Tegen de middenlijn staan en met je slagarm open naar de muur. Zo hoef je de zwaai niet meer te maken.
Zo heb ik het tenminste geleerd. Op deze manier kan je sneller de return maken.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:28:50 #145
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_62378751
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:42 schreef Nokkie1 het volgende:
Wijzen naar de bal, net zoals tennisspelers doen als ze gaan smashen. Dat maakt het voor je nodig om goed naar de bal te kijken en sta je beter in balans.
quote:
Er zijn genoeg vrouwen van wie ik heb verloren op de squashbaan, maar over het algemeen zijn mannen beter.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_62379695
bedankt voor de tips! ik ga ze meteen morgen uitproberen
pi_62381964
Vanmiddag nog een uurtje gedaan, heerlijk meppen.
That's all folks!
pi_62419828
Ik heb prima leren squashen vandaag tegen een gast die echt zoveel beter was. Het allermoeilijkste was de return op zijn keiharde servicepegels. Die services kwamen altijd snoeihard langs m'n oren. De enige manier om een goede return te spelen was door me voorin het vak op te stellen en vol in die bal te vliegen, dus vóórdat die bal op de grond stuit, anders was ik sowieso kansloos.
The distance between insanity and genius is measured only by success.
pi_62893270
Hallo ik ben nu wekelijks aan het squahes en ik ga het steeds leuker vinden. In het begin won ik steeds van mijn maatje maar de laatste tijd verlies ik steeds nipt van hem. Hij heeft van die ballen die hij net boven de houten plank slaat, de bal stuitert dan zo laag dat ik er steeds niet bij kan. Heeft iemand tips hoe ik mij hier tegen moet wapenen?

bvd
pi_63397944
Ben nu sinds vorige week ook met squashen begonnen en ik moet zeggen: de leukste sport die ik ooit heb gedaan. Het is nu nog erg recreatief, speel alleen maar met vrienden die ook nog niet zoveel ervaring hebben. Lessen zitten er niet in omdat ik speel bij een fitnesscentrum waar geen enkele les wordt aangeboden (basic fitness).

Het grootste probleem is nu eigenlijk schoenen vinden. Ik heb maat 48 en heb met normale schoenen al genoeg problemen, laat staan indoor sportschoenen. Iemand tips?

edit: Eigenlijk nog een probleem: ik ben brildragend. Momenteel is dat nog niet zo probleem omdat de ballen niet echt hard worden geslagen, maar moet ik uiteindelijk aan de lenzen?
[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')