abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf woensdag 9 mei 2007 @ 14:42:23 #101
18921 freud
Who's John Galt?
pi_49185116
* freud meldt zich.

Ik speel nu al een jaar of 10 schat ik (en daarvoor 16 jaar badminton). Speel in Delft, verslijt gemiddeld 1 racket per jaar, en kan vreselijk hard slaan . Bespanningen en balletjes hebben dus een nog kortere halfwaardetijd bij me.

Tegenwoordig dubbel ik ook weer wat vaker, erg leuk!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_49590619
Foto genomen op de baan zelf?
Racket positie goed.
Grip pos. down, minder controle, meer power?
Lichaamspositie, (zie niet waar de bal is?) maar lijkt me iets te veel naar achteren, wel goed tov l-muur..
  Moderator woensdag 23 mei 2007 @ 17:07:07 #103
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_49692300
quote:
Op zondag 20 mei 2007 23:45 schreef hesselr het volgende:
Foto genomen op de baan zelf?
Racket positie goed.
Grip pos. down, minder controle, meer power?
Lichaamspositie, (zie niet waar de bal is?) maar lijkt me iets te veel naar achteren, wel goed tov l-muur..
De foto is niet op de baan genomen. Ik had niet eens in de gaten dat er überhaupt foto's werden geschoten. Ik denk dat de foto is genomen tijdens het inslaan aangezien niets van m'n tegenstander te zien is. M'n grippositie is altijd laag.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 09:45:12 #104
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_49991759
Gister weer gespeeld.
Mijn kont, auw
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_51030237
Had nog nooit gesquashd (?), kende de regels niet, wist amper wat het was. Na één keer doen helemaal verslaafd geraakt, wat is dat squashen lekker
Signature
  FOK!fotograaf zondag 1 juli 2007 @ 18:13:49 #106
18921 freud
Who's John Galt?
pi_51033253
quote:
Op zondag 1 juli 2007 16:15 schreef FritsFluitketel het volgende:
Had nog nooit gesquashd (?), kende de regels niet, wist amper wat het was. Na één keer doen helemaal verslaafd geraakt, wat is dat squashen lekker
Haha, wacht maar tot het 30 graden is . Ik squash in een toko waar ook een zwembad zit, dus heet en vochtig...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_51070880
Vandaag een racket gekocht, steeds huren wordt ook zo duur

De keuze was niet heel groot, van de drie rackets gekeken welke het fijnste aanvoelde. Twee voelden er niet fijn aan, en de andere voelde perfect aan. Keuze is gevallen op een Pro Kennex PBT Cave 150 En hij doet het goed
Signature
  Moderator maandag 6 augustus 2007 @ 11:19:47 #108
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_52135138
Vrijdagavond gespeeld en ik raakte geen bal goed. Normaliter is de zomer en de daarbij gebruikelijke hoge temperatuur ideaal voor m'n spel. De ballen tippen wat hoger als het warmer is. Nu hebben ze echter net de banen opnieuw geschuurd. Ze zijn nu wat trager dan voorheen, terwijl ik juist van wat snellere banen hou.

Niet dat ik anders wel gewonnen had of zo.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:53:12 #109
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_52150172
was vandaag voor eerst sinds een ruime maand weer met collegas squashen... goed van de baan getikt maar was wel lekker!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator donderdag 23 augustus 2007 @ 11:38:47 #110
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_52616529
Tickets geboekt voor de British Open Squash in Manchester. 22 september zit ik er met een groep vrienden.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:03:53 #111
6509 vanDaal
-isme-er-eentje
pi_52642911
Gisteren mijn nieuwe racket ontvangen (Dunlop Aerogel Pro GT), morgen maar eens uittesten
  Moderator dinsdag 25 september 2007 @ 17:30:11 #112
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_53464371
De kwartfinales waren echt geweldig om te zien. Helaas verloor Vanessa in de eerste dameskwartfinale.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:55:07 #113
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_53634561
Zo. Eerste competitiewedstrijd gewonnen met 11-7. Ikzelf verloor mijn partij, maar die ene game die ik won was voldoende voor de overall winst.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 25 november 2007 @ 18:22:23 #114
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_54830211
Vandaag voor het eerst gesquashed, erg leuk Twee potjes dik verloren, maar goed . Volgende week maar een racket kopen en wat vaker gaan spelen. Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten bij het kopen van een (redelijk goedkoop) racket?
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_55073581
Ow leuk ik squash ook best frequent, met mijn broers en vrienden (1x per week).
Omgeving Castricum/Uitgeest maar misschien ga ik het als echte sport beginnen.
Maar dan in Amsterdam omdat ik daar sinds kort woon.

Ik zal dit even volgen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_55141078
quote:
Op zondag 25 november 2007 18:22 schreef Asmodean het volgende:
Vandaag voor het eerst gesquashed, erg leuk Twee potjes dik verloren, maar goed . Volgende week maar een racket kopen en wat vaker gaan spelen. Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten bij het kopen van een (redelijk goedkoop) racket?
Zelf ben ik begonnen met een 160 grams Dunlop racket van titanium, maar tegenwoordig speel ik met een carbon Wilson Hyper Hammer van 160 gram. Dit racket bevalt me erg goed moet ik zeggen, de bal laat zich goed plaatsen. Maar je moet een persoonlijk compromis vinden in gewicht vind ik. Heb ook wel eens met een 120 grams racket gespeeld, maar dan moet ik veel meer 'werken' om de bal met snelheid te spelen. En een zwaar racket, van 200 gram bijvoorbeeld, daarvan wordt je arm weer sneller moe. Heb hier ook nog een Saxon 215 grams racket liggen, ooit gekregen bij een wedstrijd dacht ik, en daar krijg je echt een lamme arm van.

Dus ik zou eens lekker naar de winkel gaan en een beetje voelen en zwaaien wat je prettig vindt. Tevens moet je kijken welk racket prettige grip heeft. Ik heb een beetje vierkant/achthoekige grip waardoor je naar mijn mening wat meer controle hebt. Als grip redelijk rond is, wil je racket nog wel eens draaien in je hand. En daarnaast speelt het budget ook een beetje mee natuurlijk.
  Moderator maandag 5 mei 2008 @ 08:47:59 #117
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_58485569
Komend weekend zit ik in Liverpool voor de 2008 editie van de British Open. Heb er weer zin in. Vorig jaar was het ook erg gezellig en nu gaan we met grotendeels dezelfde groep.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 12 mei 2008 @ 23:55:41 #118
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_58636395
Net terug uit Liverpool en ik heb vrijwel alleen maar squash gezien. En de nummer 2 toeristische attractie de Albert Docks, maar die alleen maar omdat de finales van de British Squash Open in de Echo Arena direct naast de Albert Docks gespeeld werden. De eerste ronden waren in het 200 jaar oude Liverpool Cricket Centre. Schitterende locatie dat laatste. Lunches op de veranda van de cricket ground met aan mijn zijde de nummer 1 squashspeelster van de wereld: Nicol David.

Het was een goed weekend.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_58636546
quote:
Op maandag 12 mei 2008 23:55 schreef UIO_AMS het volgende:
Net terug uit Liverpool en ik heb vrijwel alleen maar squash gezien. En de nummer 2 toeristische attractie de Albert Docks, maar die alleen maar omdat de finales van de British Squash Open in de Echo Arena direct naast de Albert Docks gespeeld werden. De eerste ronden waren in het 200 jaar oude Liverpool Cricket Centre. Schitterende locatie dat laatste. Lunches op de veranda van de cricket ground met aan mijn zijde de nummer 1 squashspeelster van de wereld: Nicol David.

Het was een goed weekend.
Ik vond het heel jammer dat Karim zijn halve finale op zo'n lullige manier verloor.
pi_58636559
Wel tof dat je erheen was!
  Moderator dinsdag 13 mei 2008 @ 00:24:14 #121
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_58636852
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 00:05 schreef Joris33 het volgende:
Ik vond het heel jammer dat Karim zijn halve finale op zo'n lullige manier verloor.
Ach, ik ben een fan van Palmer sinds hij voor behoud van mijn club in de eredivisie speelde. Dus zo erg vond ik het niet. Ik had meer medelijden met Ramy Ashour die ondanks een verrekte hamstring toch speelde en verloor in de tweede ronde.

De tweede halve finale tussen Lincou en Willstrop was trouwens fenomenaal. Willstrop bereikte bijna perfectie. Zelfs Lincou, toch voormalig nummer 1 van de wereld, was zwaar onder de indruk.

De leukste wedstrijd die ik heb gezien was die tussen John White en Amr Shabana. John maakte er een mooie show van en wist toch nog een game te pakken van Shabana. Toen Shabana zich eindelijk concentreerde op de wedstrijd was het trouwens wel snel voorbij.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_58637466
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 00:24 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ach, ik ben een fan van Palmer sinds hij voor behoud van mijn club in de eredivisie speelde. Dus zo erg vond ik het niet. Ik had meer medelijden met Ramy Ashour die ondanks een verrekte hamstring toch speelde en verloor in de tweede ronde.

De tweede halve finale tussen Lincou en Willstrop was trouwens fenomenaal. Willstrop bereikte bijna perfectie. Zelfs Lincou, toch voormalig nummer 1 van de wereld, was zwaar onder de indruk.

De leukste wedstrijd die ik heb gezien was die tussen John White en Amr Shabana. John maakte er een mooie show van en wist toch nog een game te pakken van Shabana. Toen Shabana zich eindelijk concentreerde op de wedstrijd was het trouwens wel snel voorbij.
Ik gun het Palmer ook wel, maar toch vond ik het heel lullig voor Karim dat hij na zo'n goed toernooi gespeeld te hebben en op 8-2 voor in de derde game een blessure oploopt. Voor Ramy vond ik het ook sneu, maar ik denk dat die deze titel nog vaak zat gaat pakken.
  Moderator dinsdag 13 mei 2008 @ 12:50:35 #123
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_58642718
quote:
David Palmer & Nicol David Foil English British Open Double
dinsdag, 13 mei 2008
RESULTS: Dunlop British Open Squash Championships, ECHO Arena, Liverpool, England

Men's final:
[5] David Palmer (AUS) bt [4] James Willstrop (ENG) 11-9, 11-9, 8-11, 6-11, 11-10 (3-1) (111m)

Women's final:
[1] Nicol David (MAS) bt [5] Jenny Duncalf (ENG) 9-1, 10-8, 9-0 (40m)

Hopes of an English double were foiled in tonight's (Monday) finals of the Dunlop British Open - Liverpool 2008 squash championships when Australia's David Palmer clinched the men's title for the fourth time and Malaysian Nicol David the women's crown for a third time at the ECHO Arena in Liverpool.

In what will go down as one of the most dramatic men's finals in the prestigious event's 80-year-old history, fifth seed Palmer squandered a 2/0 lead against England's James Willstrop, then saved two championship balls in the decider to beat the fourth seed 11-9, 11-9, 8-11, 6-11, 11-10 (3-1) in a 111-minute thriller.

Underdog Palmer, who had reached the final after his semi-final opponent Karim Darwish conceded the match he was leading after sustaining an Achilles injury, was in commanding form in the first two games and well into the third.

But Willstrop, 24, from Leeds, showed true Yorkshire grit by fighting back to level the match and moving 9-6 ahead.

Both players were clearly exhausted, but fought for every point - causing gasps of amazement from the capacity Arena crowd as irretrievable balls were retrieved.

The Englishman had match balls at 10-9 and 11-10 - but it was the 31-year-old from New South Wales who ultimately prevailed in the longest match of the tournament - and the longest British Open final since 1997.

"You've got to take your hat off to him," said British National champion Willstrop afterwards. "I didn't have an answer in the first two games - but then I dug in. He's a true champion - it's no disgrace, I've just got to accept it!"

Palmer admitted that he thought he was 'home and dry' at 6-4 up in the fourth. "I then got a bit slow - and he took advantage. James is a great guy and a great ambassador for the sport."

After a seesaw last half of the final game, Palmer reached match ball at 12-11, then noticed that his racket was cracked and walked off court to replace it. Amazingly, the winning shot that followed was a miss hit off the frame, which ended in the sidewall nick!

"We both had a few lucky bounces - I don't know what happened in the final shot, it came off my frame for a cross-court nick. 'I'll take that', I thought."

Earlier, Nicol David, in her fourth successive women's final, faced final debutante Jenny Duncalf, the fifth seed from Harrogate who beat Australia's defending champion Rachael Grinham en-route to the climax.

David, eager to make up for the disappointment of her shock defeat in last year's final, romped to a first game win in just eight minutes - then forged a 7-2 lead in the second.

But Duncalf, buoyed by a near capacity home crowd at the brand new ECHO Arena, fought back to level the game then moved to within a point of taking the game.

However, the 24-year-old from Penang rallied to save the game-ball and went on to win the match 9-1, 10-8, 9-0 in 40 minutes to secure her third title in four years.

"She's a very special player," said Duncalf of her opponent afterwards. "I just couldn't make any headway. I certainly could have done with that second game - it would have given me a lot of momentum."

Nicol David, now celebrating her fifth successive WISPA World Tour title and her 17th in 20 events, admitted that losing the title last year hit her hard: "I was really devastated - it was there for the taking.

"But you get stronger - you learn what you have to do. You don't let anything get in your way.

"I knew she was going for it in the second game - she had nothing to lose. I had to make sure I didn't let her in."

When asked about her feelings about the new 'Pro Scoring' system which will be in place by the time she seeks to reclaim her World Open title in Manchester in October, David said: "It'll be interesting. We'll see what happens."

Official website: www.britishopensquash.com
Van http://www.squashweb.nl

Palmer heeft gewonnen. Wat een partij moet dat geweest zijn.
Behalve Nicol David's winst zijn zo'n beetje al mijn voorspellingen niet uitgekomen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_60362212
Even een kick.

Sinds een maandje ook elke zaterdag recreatief een uur aan het squashen. Racket gekocht en zit er aan te denken om ook lid te worden, elke week een niet-leden baan huren tikt wel aardig aan. Heb nu een vaste partner maar we hopen dat er binnenkort wat mensen aansluiten zodat we met zijn 4-en of 5-en in een mini-competitietje kunnen gaan spelen. Mijn tegenstander tennist al een jaar of 5 en ik heb tot voor kort niets anders als gevoetbalt dus dat verschil merk je wel. Als keeper zijnde zijn mijn reflexen wel oke, maar het echte tactische/technische van balletjes in het hoekje neerleggen zit er nog niet helemaal in, al begin ik het wel steeds meer door te krijgen. In ieder geval een erg leuke sport, al was het vandaag wel heel erg heet/benauwd

edit: Lees nu alleen dat als je serveert deze wel via het glad aan de achterkant mag, geld dit ook voor het net boven het glas? En een service op de lijn is uit?
  Moderator maandag 28 juli 2008 @ 12:46:27 #125
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_60393748
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 16:26 schreef mr_cucumber het volgende:
edit: Lees nu alleen dat als je serveert deze wel via het glad aan de achterkant mag, geld dit ook voor het net boven het glas? En een service op de lijn is uit?
De glaswand mag geraakt worden, de rest van de achterwand niet. Er van uitgaande dat de achterwand van glas is. Anders staat er namelijk een rode lijn op de achterwand. Service op de lijn is uit.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_61317475
Ik squash sinds kort ook met mijn vriendin. We spelen bijna iedere dag een uur, alleen het weekend niet (gaan we nog wel doen).

We vinden het een hele leuke sport, en het maakt je behoorlijk aan het zweten.
pi_61318811
Ik speel nu 3 weken en vind het érg leuk. Ik deed al veel aan tafeltennis wat ik ook erg gaaf vind. Ik vind het vooral een lekker agressieve sport. Ik speel trouwens in sporthal kralingen (rotterdam).

soms hebben we met z'n 3'en één baan en dan staat er dus één iemand te wachten. Ik merk dat ik als ik terug kom daarna stijver ben. We spelen dan wel even warm,maar het gaat toch altijd minder goed in het begin van het potje. (vooral omdat je met inspelen nooit echt snoeihard naar de andere kant moet rennen en ze toch geen goede servicen spelen dan..)
Hoe houdt ik mezelf het beste warm in die tijd?
  Moderator dinsdag 2 september 2008 @ 14:14:20 #128
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_61320403
Joggingbroek aantrekken, beetje rekken en strekken, etc.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_61545136
DSS24 Meldt zich!

Vanaf mijn 6/7de jaar ben ik met tennis begonnen. Ook bondstraining gedaan maar op 16 jarige leeftijd werd uitgaan belangrijker dus ben ik gestopt.

8 maanden geleden ben ik begonnen met squashen in Nieuw Vennep met een vaste partner. We zijn aan elkaar gewaagd maar gisteren hebben we toevallig met andere mensen afgesproken om vaak te wisselen van squashpartner. Zo om ook aan andere technieken gewend te raken.

Ik wil ook aan toernooien mee gaan doen. Ik heb gehoord dat je voor sommige toernooien geen lid hoeft te zijn van een squashvereniging. Weten jullie hier meer vanaf, en weten jullie zelfs leuke toernooien voor beginners zoals ik?
  Moderator donderdag 11 september 2008 @ 10:39:41 #130
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_61545235
Je hoeft helemaal geen lid te zijn voor de meeste toernooien. Alleen de clubkampioenschappen van een bepaalde vereniging zijn niet 'open'. Verder heb je toernooiencircuits. Bij sommigen daarvan moet je lid zijn van de squashbond. Kost iets van een tientje per jaar.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_61547706
Inmiddels besloten lid te worden van de vereniging waar we squashen, scheelt per keer de helft van de baanhuur. We zijn nu met zijn 4-en, en spelen een soort van mini competitie waar we wedstrijdjes van een half uur tegen elkaar spelen. Het gaat ook steeds beter, verloor ik in het begin nog dik van 2 van de 3 anderen, de laatste tijd win ik regelmatig van ze.
pi_62130109
Hallo,

ik ben nu 2 keer wezen squashen en ik moet zeggen dat het mij supergoed bevalt. Ik heb vandaag een reacket gekocht maar nu vraag ik mij af wat er allemaal hoort bij een squashuitrusting. Zouden jullie mij een lijstje willen laten zienvan jullie squashuitrusting?

bvd
  Moderator zaterdag 4 oktober 2008 @ 17:25:15 #133
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_62130572
Schoenen, racket, balletje en kleding natuurlijk. Sommigen opteren nog voor een veiligheidsbril. Een tegenstander is ook wel handig. Of begrijp ik je vraag niet goed?

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 04-10-2008 20:18:10 ]
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_62142961
Nee eigenlijk begrijp je mijn vraag niet.

Ik weet nl. niet welke schoenen ik zal moeten kopen, waar ik op moet letten?
Wat voor een soort kleding je het beste kan dragen(ik begrijp ook wel dat het confortabel moet zitten)?
Wat voor een sporttas ik het betse kan kopen(niet overal past volgesn mij een racket in)?
enz.
  Moderator zondag 5 oktober 2008 @ 19:19:41 #135
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_62154301
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 10:34 schreef ruud_de_vries het volgende:
Nee eigenlijk begrijp je mijn vraag niet.

Ik weet nl. niet welke schoenen ik zal moeten kopen, waar ik op moet letten?
Wat voor een soort kleding je het beste kan dragen(ik begrijp ook wel dat het confortabel moet zitten)?
Wat voor een sporttas ik het betse kan kopen(niet overal past volgesn mij een racket in)?
enz.
Als je schoenen koopt, moet je erop letten dat de schoenen strak zitten. Je wil zo min mogelijk schuiven in je schoen. Verder moet de zool flexibel zijn en niet te stroef. Dit alles vanwege het korte draaien en keren. Ik heb zelf schoenen van HiTec, maar wat je ook ziet is veel Adidas en Wilson.

Qua kleding heb ik altijd luchtige shirtjes die goed ademen. Dat is persoonlijke voorkeur. Ik krijg het op de baan altijd erg warm en vindt het dan lekkerder om shirtjes los te knopen. Ik heb meestal van die Nike Dryfit-shirts, maar ook wat andere merken. Broekjes hetzelfde verhaal.

Qua tas: neem een tennistas en je squashracket past er zeker in. Ik gebruik ook wel eens een gewone rugzak en dan steekt het handvat van m'n racket eruit.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_62158165
Kijk dat is nou info waar ik iets aan heb!!

Dank voor de info.

meer info van harte welkom!!
pi_62335609
Zoals ik al eerder heb aangegevn in dit topic ben ik een beginnende squasher. Nou zit ik nog wel eens tijdens het spelen met mijn maatje(ook beginner) met wat vragen,Zou iemand misschien duidelijk antwoord kunne geven op mijn vragen.
- Wanneer wissel je nou precies van kanthelft?
-Wanneer is het nu let en wanneer stroke?
-Hoe zit dat nu met het tossen wie er begint(iets met racket draaien ofzo)?
-Als het 8-8 staat hoe zit dat dan precies met het volgendepunt? Beslissing met 1 of 2 punten ofzo?
-Wie begint er een nieuwe game?

tot slot nog een vraag of iemand nog wat goede en bruikbare tips heeft voor mij.

alvast bedankt
pi_62337460
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 21:19 schreef ruud_de_vries het volgende:
Zoals ik al eerder heb aangegevn in dit topic ben ik een beginnende squasher. Nou zit ik nog wel eens tijdens het spelen met mijn maatje(ook beginner) met wat vragen,Zou iemand misschien duidelijk antwoord kunne geven op mijn vragen.
- Wanneer wissel je nou precies van kanthelft? Elke keer, dus gewoon constant switchen
-Wanneer is het nu let en wanneer stroke? Let is volgens mij als de persoon die wil slaan niet kan slaan omdat hij of zij gehinderd wordt door de tegenstander. Stroke weet ik zo niet..
-Hoe zit dat nu met het tossen wie er begint(iets met racket draaien ofzo)? Op de meeste rackets heb je aan de onderkant een merkteken staan (dunlop of wilson bijvoorbeeld). Dit merkteken staat bij dunlop bijvoorbeeld naar links of rechts dus dan is het links of rechts kiezen
-Als het 8-8 staat hoe zit dat dan precies met het volgendepunt? Beslissing met 1 of 2 punten ofzo? Dat mag degene die opslaat bepalen, of tot de 10 of het eerste punt is winst.
-Wie begint er een nieuwe game? Niet degene die de vorige game gestart heeft

tot slot nog een vraag of iemand nog wat goede en bruikbare tips heeft voor mij.

alvast bedankt
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_62337806
Komende week WK in manchester! Hup LJ
pi_62337950
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 21:19 schreef ruud_de_vries het volgende:
- Wanneer wissel je nou precies van kanthelft?
-Wanneer is het nu let en wanneer stroke?
-Hoe zit dat nu met het tossen wie er begint(iets met racket draaien ofzo)?
-Als het 8-8 staat hoe zit dat dan precies met het volgendepunt? Beslissing met 1 of 2 punten ofzo?
-Wie begint er een nieuwe game?

alvast bedankt
Je wisselt van kant als je een punt op je service hebt gewonnen. Als je net de service hebt veroverd mag je kiezen aan welke kant je serveert.
Het is een let als je gehinderd wordt maar geen winnende bal kan slaan en de tegenstander heeft er alles aan gedaan om aan de kant te gaan.
Het is een stroke wanneer je gehinderd wordt en je kan een winnende bal slaan, of wanneer de tegenstander niet genoeg moeite heeft genomen om aan de kant te gaan.
Bij bijvoorbeeld Wilson zit er onder aan het racket een W, alsj e tost draai je het racket en dan kan het op een W of een M uitkomen. Bij andere merken zit er ook een herkenbaar merk aan de onderkant van het racket.
Bij 8-8 mag degene die de service ontvangt bepalen of je tot de 9 of tot de 10 doorgaat.
De nieuwe game wordt begonnen door de winnaar van de vorige game.

Ik hoop je hier geholpen mee te hebben
  zondag 12 oktober 2008 @ 22:34:39 #141
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_62337986
nog simpeler, spin je racket in het midden, kies beiden een kant. Welke kant het racket eindigt begint
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  Moderator maandag 13 oktober 2008 @ 10:40:06 #142
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_62345395
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:34 schreef Paxlie het volgende:
nog simpeler, spin je racket in het midden, kies beiden een kant. Welke kant het racket eindigt begint
Of zelfs nog simpeler: op sommige rackets staat op de ene kant My serve en op de andere kant Your serve. Of iets van die strekking.

Lets en strokes is een hele discussie die ik in de beginstadia van een squashcarrière nog niet zou voeren. De discussies kunnen dan langer duren dan een rally. Gewoon lets spelen als iemand in de weg staat. Pas als je een redelijke basis hebt, zou je je eens kunnen verdiepen in de materie die strokes heet. Dan begrijp je de diverse speelsituaties ook wat beter. Al kun je dan nog eindeloze discussies krijgen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_62374343
ik squash sinds drie maanden en vind het echt geweldig! nadeel is dat ik de dames niet zover krijg om mee te doen en squash dus alleen tegen mannen. op zich niet zo erg en heel gezellig, maar ze meppen zo hard! en ik heb vooral moeite met het opvangen van de service... iemand tips?
hebben jullie trouwens wel eens goede tegenstand van vrouwen of zijn mannen over het algemeen beter?
pi_62374954
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:42 schreef Nokkie1 het volgende:
ik squash sinds drie maanden en vind het echt geweldig! nadeel is dat ik de dames niet zover krijg om mee te doen en squash dus alleen tegen mannen. op zich niet zo erg en heel gezellig, maar ze meppen zo hard! en ik heb vooral moeite met het opvangen van de service... iemand tips?
hebben jullie trouwens wel eens goede tegenstand van vrouwen of zijn mannen over het algemeen beter?
Tegen de middenlijn staan en met je slagarm open naar de muur. Zo hoef je de zwaai niet meer te maken.
Zo heb ik het tenminste geleerd. Op deze manier kan je sneller de return maken.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:28:50 #145
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_62378751
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:42 schreef Nokkie1 het volgende:
Wijzen naar de bal, net zoals tennisspelers doen als ze gaan smashen. Dat maakt het voor je nodig om goed naar de bal te kijken en sta je beter in balans.
quote:
Er zijn genoeg vrouwen van wie ik heb verloren op de squashbaan, maar over het algemeen zijn mannen beter.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_62379695
bedankt voor de tips! ik ga ze meteen morgen uitproberen
pi_62381964
Vanmiddag nog een uurtje gedaan, heerlijk meppen.
That's all folks!
pi_62419828
Ik heb prima leren squashen vandaag tegen een gast die echt zoveel beter was. Het allermoeilijkste was de return op zijn keiharde servicepegels. Die services kwamen altijd snoeihard langs m'n oren. De enige manier om een goede return te spelen was door me voorin het vak op te stellen en vol in die bal te vliegen, dus vóórdat die bal op de grond stuit, anders was ik sowieso kansloos.
The distance between insanity and genius is measured only by success.
pi_62893270
Hallo ik ben nu wekelijks aan het squahes en ik ga het steeds leuker vinden. In het begin won ik steeds van mijn maatje maar de laatste tijd verlies ik steeds nipt van hem. Hij heeft van die ballen die hij net boven de houten plank slaat, de bal stuitert dan zo laag dat ik er steeds niet bij kan. Heeft iemand tips hoe ik mij hier tegen moet wapenen?

bvd
pi_63397944
Ben nu sinds vorige week ook met squashen begonnen en ik moet zeggen: de leukste sport die ik ooit heb gedaan. Het is nu nog erg recreatief, speel alleen maar met vrienden die ook nog niet zoveel ervaring hebben. Lessen zitten er niet in omdat ik speel bij een fitnesscentrum waar geen enkele les wordt aangeboden (basic fitness).

Het grootste probleem is nu eigenlijk schoenen vinden. Ik heb maat 48 en heb met normale schoenen al genoeg problemen, laat staan indoor sportschoenen. Iemand tips?

edit: Eigenlijk nog een probleem: ik ben brildragend. Momenteel is dat nog niet zo probleem omdat de ballen niet echt hard worden geslagen, maar moet ik uiteindelijk aan de lenzen?
[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
pi_63436736
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:31 schreef pkwarts het volgende:
Ben nu sinds vorige week ook met squashen begonnen en ik moet zeggen: de leukste sport die ik ooit heb gedaan. Het is nu nog erg recreatief, speel alleen maar met vrienden die ook nog niet zoveel ervaring hebben. Lessen zitten er niet in omdat ik speel bij een fitnesscentrum waar geen enkele les wordt aangeboden (basic fitness).

Het grootste probleem is nu eigenlijk schoenen vinden. Ik heb maat 48 en heb met normale schoenen al genoeg problemen, laat staan indoor sportschoenen. Iemand tips?

edit: Eigenlijk nog een probleem: ik ben brildragend. Momenteel is dat nog niet zo probleem omdat de ballen niet echt hard worden geslagen, maar moet ik uiteindelijk aan de lenzen?
Het is prima mogelijk om met een bril op te spelen . Het is zelfs veiliger dan met lenzen op spelen, voor het risico dat een bal in je ogen komt.
pi_63518980
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 20:44 schreef Joris33 het volgende:

[..]

Het is prima mogelijk om met een bril op te spelen . Het is zelfs veiliger dan met lenzen op spelen, voor het risico dat een bal in je ogen komt.
De glazen in mijn bril zijn echter van glas, niet van kunststof. Lijkt me niet heel fijn als daar een bal op terecht komt. Maarja, de ballen komen momenteel niet echt hard aan.

Het probleem van de schoenen is opgelost iig, bij Perry hadden ze nog een mooi paar Asics in mijn maat staan.

Waar ik vervolgens mijn enkel mee heb verzwikt
[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
pi_63649986
Het wk landenteams voor dames is live te volgen op inet!
http://www.worldsquash.org.uk/wwtlive.htm
pi_63792558
Ik heb nog een vraage waar iemand wellicht antwoord op kan geven.

Ik weet dat als de bal het plafond raakt, deze uit is. Echter hangen er in de zaal waar ik altijd speel TL lampen, die een stuk lager hangen dan het plafond (ik gok 50 cm). Het komt weleens voor dat er een bal terugkomt, tegen een TL lamp botst, waarvan je niet zeker bent of hij het plafond zou hebben geraakt. Wat zouden jullie in zo'n situatie doen? uit of let spelen?
pi_64135088
Vraag:

Sinds een maand of 3 squash ik samen met mijn vriendin. We vinden het leuk, maar willen eigenlijk van de rackethuur af. We willen niet teveel geld aan rackets besteden, maar we willen ook rackets die een beetje fijn in de hand liggen. 2 meiden dus: welke racket raden jullie ons aan?

Ik had ergens op internet gelezen dat titaniumrackets goedkoop en leuk voor beginners zijn. Klopt dit?

Kortom: graag advies

Scottie76
pi_64136399
Bij het kopen van mijn racket was er eigenlijk alleen nog maar keus uit carbon rackets. Ook deze kan je vrij goedkoop al krijgen en zijn toch een stuk lichter. Met een titaniumracket kon ik iets meer kracht achter mijn slag zetten, maar ik ben met mijn carbon racket een stuk nauwkeuriger en sneller.

Ik denk dat carbon rackets al vanaf 40 euro beginnen.
  Moderator vrijdag 19 december 2008 @ 10:25:56 #157
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_64142939
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 21:11 schreef pkwarts het volgende:
Ik heb nog een vraage waar iemand wellicht antwoord op kan geven.

Ik weet dat als de bal het plafond raakt, deze uit is. Echter hangen er in de zaal waar ik altijd speel TL lampen, die een stuk lager hangen dan het plafond (ik gok 50 cm). Het komt weleens voor dat er een bal terugkomt, tegen een TL lamp botst, waarvan je niet zeker bent of hij het plafond zou hebben geraakt. Wat zouden jullie in zo'n situatie doen? uit of let spelen?
De lampen zijn ook uit.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_64143103
quote:
Op donderdag 18 december 2008 23:12 schreef scottie76 het volgende:
Vraag:

Sinds een maand of 3 squash ik samen met mijn vriendin. We vinden het leuk, maar willen eigenlijk van de rackethuur af. We willen niet teveel geld aan rackets besteden, maar we willen ook rackets die een beetje fijn in de hand liggen. 2 meiden dus: welke racket raden jullie ons aan?

Ik had ergens op internet gelezen dat titaniumrackets goedkoop en leuk voor beginners zijn. Klopt dit?

Kortom: graag advies

Scottie76
Als je goed shopt kan je bij de lokale sportwinkel de oudere serie voor een dumpprijs kopen.
Ik speel nu met een Headracket, gekocht voor Eur 25,- Gemiddelde normale laagste prijs is inderdaad Eur 40,-
pi_65831665
Volgende week nk
pi_65871926
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 17:42 schreef Joris33 het volgende:
Volgende week nk
Waar wordt dat uitgezonden?
  Moderator maandag 9 februari 2009 @ 09:45:46 #161
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_65872566
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:09 schreef DSS24 het volgende:
Waar wordt dat uitgezonden?
Het zal wel weer 38 seconden te zien zijn bij Studio Sport.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 9 februari 2009 @ 09:47:20 #162
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_65872605
Ik heb trouwens m'n ticket naar de British Open 2009 al geboekt. Dit jaar weer in Manchester.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 15 februari 2009 @ 10:24:51 #163
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_66076524
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 17:42 schreef Joris33 het volgende:
Volgende week nk
Ik ga straks naar het Frans Otten Stadion voor de finales.

Zijn meer FOK!kers wezen kijken? Of hebben er een paar meegedaan?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 15 februari 2009 @ 18:43:26 #164
6509 vanDaal
-isme-er-eentje
pi_66092050
Ik heb dit jaar niet meegedaan, kwam gisteren pas terug van skivakantie.

Tot nu toe bij Studio Sport nog geen enkele melding over het NK Squash, bizar eigenlijk...
pi_66095599
quote:
Op zondag 15 februari 2009 10:24 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik ga straks naar het Frans Otten Stadion voor de finales.

Zijn meer FOK!kers wezen kijken? Of hebben er een paar meegedaan?
Kut NK gespeeld, eerste ronde B totaal onnodig verloren maar daarna wel de plate gewonnen .
  Moderator maandag 16 februari 2009 @ 09:25:20 #166
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_66110342
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:22 schreef Joris33 het volgende:
Kut NK gespeeld, eerste ronde B totaal onnodig verloren maar daarna wel de plate gewonnen .
Plate winnen is ook niet niets. Gefeliciteerd.
Heb je nog de A-finales gezien?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_66115729
quote:
Op maandag 16 februari 2009 09:25 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Plate winnen is ook niet niets. Gefeliciteerd.
Heb je nog de A-finales gezien?
Tnx, ja heb ik gezien. Piedro speelde eerste game erg goed, maar had daarna geen enkele kans meer tegen LJ. Was wel een goede wedstrijd om te zien .
  zaterdag 21 maart 2009 @ 22:25:19 #168
175950 Marurk
Baggeraar
pi_67279887
Wilde even melden dat ik sinds vorige week ook ben gaan squashen.
Altijd al getennist, nu squash. Gaat best goed eigenlijk. Is het zo dat als je goed kan tennissen, je ook met squash niet veel problemen zult hebben? Het is even wennen, dat wel, maar is "de manier van slaan" niet gewoon min of meer hetzelfde?
Verder wil ik binnenkort een squashracket gaan aanschaffen. Iemand tips hiervoor? Alvast bedankt.
pi_67916350
Doe sinds kort ook aan squash bij de fitness, zo'n 2 maal per week. Heb hiervoor ook getennist. Ben alleen niet de snelste dus korte ballen haal ik niet
  zaterdag 11 april 2009 @ 12:37:42 #170
175950 Marurk
Baggeraar
pi_67921409
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 01:38 schreef Elwood1802 het volgende:
Doe sinds kort ook aan squash bij de fitness, zo'n 2 maal per week. Heb hiervoor ook getennist. Ben alleen niet de snelste dus korte ballen haal ik niet
Renneh he!
  vrijdag 1 mei 2009 @ 16:44:44 #171
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68562186
Even een kick voor het WK.

Nederland doet mee met de dames en de heren.
De dames zijn als 2e geplaatst en de heren als 3e.
Inmiddels staan beide teams zoals verwacht in de halve finale waar het echte werk begint:

Heren:
Nederland (3) vs Engeland (1)
Wales (5) vs Frankrijk (2)

Dames
Nederland (2) vs Ierland (4)
Engeland (1) vs Frankrijk 3-0

Bij de dames staat Nederland na 1 partij 0-1 achter. Grinham en Naudé moeten hun partijen winnen als Nederland de finale wil halen

De heren beginnen om 17:00 aan hun zware klus tegen Engeland
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_68562294
Is het leuk om squashwedstrijden bij te wonen? Op filmpjes kan ik het nooit zo goed volgen eigenlijk..Ik wil het graag met m'n vriendin gaan doen. Weer eens wat anders. (we squashen zo'n 2 keer per week).

Edit: en zijn er binnenkort mooie wedstrijden te zien ergens? Waar zoek ik dat op?
pi_68563059
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 16:44 schreef Szura het volgende:
Even een kick voor het WK.

Nederland doet mee met de dames en de heren.
De dames zijn als 2e geplaatst en de heren als 3e.
Inmiddels staan beide teams zoals verwacht in de halve finale waar het echte werk begint:

Heren:
Nederland (3) vs Engeland (1)
Wales (5) vs Frankrijk (2)

Dames
Nederland (2) vs Ierland (4)
Engeland (1) vs Frankrijk 3-0

Bij de dames staat Nederland na 1 partij 0-1 achter. Grinham en Naudé moeten hun partijen winnen als Nederland de finale wil halen

De heren beginnen om 17:00 aan hun zware klus tegen Engeland
Ik vind het vooral van de heren knap dat ze in de halve finale staan zonder LJ. Tegen Engeland zijn ze gigantisch kansloos, maar dan hopen dat ze 3e worden.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 17:33:11 #174
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68563798
1-1 inmiddels

Beslissende partij voor Naudé tegen Zoe Barr
pi_68563882
Moet kunnen , kijk je het op internet?
  vrijdag 1 mei 2009 @ 17:36:54 #176
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68563900
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 17:35 schreef Joris33 het volgende:
Moet kunnen , kijk je het op internet?
nee heb nergens iets kunnen vinden dus ben afhankelijk van teletekst
pi_68563972
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 17:36 schreef Szura het volgende:

[..]

nee heb nergens iets kunnen vinden dus ben afhankelijk van teletekst
http://www.247.tv/livesquash.php
pi_68563983
Naude 3-0 gewonnen
  vrijdag 1 mei 2009 @ 17:42:53 #179
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68564059
Lekker, weer in de finale .
Nou maar hopen dat van Engeland kunnen winnen. Moet mogelijk zijn met Grinham nu in de gelederen
pi_68564395
Frankrijk- Wales nu .
pi_68566110
Squash doen wij altijd gewoon boven die bovenste rode lijn slaan anders is het niet af te lopen
pi_68566221
Nederland nu .
  Moderator vrijdag 1 mei 2009 @ 21:55:52 #183
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_68572472
Huh? Is dat het WK voor landenteams? Waar zijn de heren van Egypte dan gebleven?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_68572528
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 21:55 schreef UIO_AMS het volgende:
Huh? Is dat het WK voor landenteams? Waar zijn de heren van Egypte dan gebleven?
EK .
  Moderator vrijdag 1 mei 2009 @ 22:01:07 #185
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_68572710
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 16:47 schreef augurkenkoning het volgende:
Is het leuk om squashwedstrijden bij te wonen? Op filmpjes kan ik het nooit zo goed volgen eigenlijk..Ik wil het graag met m'n vriendin gaan doen. Weer eens wat anders. (we squashen zo'n 2 keer per week).

Edit: en zijn er binnenkort mooie wedstrijden te zien ergens? Waar zoek ik dat op?
De laatste jaren ga ik naar het British Open. Dat is zo'n beetje het Wimbledon van de squash. Geweldig om te zien. In Nederland heb je eigenlijk alleen het Dutch Open waar veel grote namen aan meedoen. Het NK is wel aardig, maar de play-offs voor clubteams is leuker, omdat veel internationale topspelers voor Nederlandse clubs uitkomen.

Op squashweb.nl en de site van de bond vind je de data en locaties.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 1 mei 2009 @ 22:03:53 #186
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_68572810
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 21:57 schreef Joris33 het volgende:
EK .
Dat verklaart een hoop. Bijvoorbeeld ook waarom de Australische dames niet geplaatst zijn.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_68576619
Nederland kansloos met 0-4 verloren. Morgen om de 3e plaats tegen Wales .
  zaterdag 2 mei 2009 @ 09:49:52 #188
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68584101
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 19:02 schreef Elwood1802 het volgende:
Squash doen wij altijd gewoon boven die bovenste rode lijn slaan anders is het niet af te lopen
WTF _!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 13:59:06 #189
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68589106
Nederland staat 1-0 achter tegen Engeland.
Nu is Grinham aan het werk en ze is teruggekomen van 0-2 naar 2-2. Vamos
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:07:42 #190
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68589322
Laatste game verloren dus Engeland opnieuw kampioen
pi_68590849
Verdomme .
pi_68598557
Met welk puntensysteem wordt tegenwoordig eigenlijk gespeeld in de Nederlandse competitie + op tornooien?
Oude systeem tot 9 of dat nieuwe onzinsysteem tot 11 (PARS)?
  zaterdag 2 mei 2009 @ 19:53:25 #193
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68598679
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 19:50 schreef gorgg het volgende:
Met welk puntensysteem wordt tegenwoordig eigenlijk gespeeld in de Nederlandse competitie + op tornooien?
Oude systeem tot 9 of dat nieuwe onzinsysteem tot 11 (PARS)?
9 is gebruikelijk toch, of niet?
pi_68598937
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 19:53 schreef Marurk het volgende:

[..]

9 is gebruikelijk toch, of niet?
Geen idee wat Nederland betreft.
In Belgie wordt sinds dit jaar tot 11 gespeeld. Waardoor fysiek veel minder belangrijk is en matchen veel korter zijn. Niet echt een vooruitgang dus imo.
pi_68626313
Sinds april is het tot de 11 in Nederland .
  zondag 3 mei 2009 @ 20:18:07 #196
58549 pkwarts
pixelfiel.
pi_68632262
De squashbond heeft heel amateuristisch nog tot en met 9 op de site staan. Je zou verwachten na zo'n belangrijke wijziging dat wel wordt gewijzigd.
  zondag 3 mei 2009 @ 20:32:58 #197
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68632837
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:28 schreef Joris33 het volgende:
Sinds april is het tot de 11 in Nederland .
Ik speel altijd tot 9 met vrienden (speel (nog) geen wedstrijden).
En bij 8-8 mag je toch kiezen of je tot 9 of tot de 10 gaat?
pi_68633166
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:32 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ik speel altijd tot 9 met vrienden (speel (nog) geen wedstrijden).
En bij 8-8 mag je toch kiezen of je tot 9 of tot de 10 gaat?
Degene die dan ontvangt mag idd kiezen of het tot de 9 of tot de 10 gaat.
  zondag 3 mei 2009 @ 20:49:03 #199
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68633359
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:43 schreef Joris33 het volgende:

[..]

Degene die dan ontvangt mag idd kiezen of het tot de 9 of tot de 10 gaat.
Juist
Maar tot de 11 is fysiek gezien gemakkelijker dan tot de 9? Tenminste, dat maak ik op uit de opmerkingen...
pi_68633407
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:49 schreef Marurk het volgende:

[..]

Juist
Maar tot de 11 is fysiek gezien gemakkelijker dan tot de 9? Tenminste, dat maak ik op uit de opmerkingen...
Ja want dan kan je ook punten maken op de service van de tegenstander, en dus duurt een game meestal een stuk korter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')