Ik loop dus ook 6 jaar bij een psychiater rond, meerdere psychiaters gehad. Ik blijf daar voorlopig nog komen maar ik praat daar dus over zaken waar ik mee bezig ben. Vooral computers. En weet je dat ze me vaak geloven. Ze zien me niet eens voor gek aan daar
![]()
En ik ben ook niet gek, nooit geweest. Ik was verdwaald in het leven zoals iedereen verdwaald is bijna, ieder mens die hier in deze realiteit leeft, die is verdwaald en zit vast in dit doolhof. Ik heb nog nooit iemand zien vliegen zonder vliegtuig dus daarom is iedereen verdwaald en zit iedereen vast hier. En soms moet je goed verdwalen om een nieuwe weg te vinden. Soms moet je alles verliezen om opnieuw te kunnen beginnen
![]()
Mijn psychiater spreekt mij nooit tegen en sowieso doen ze dat niet. Als ik beweer dat ik draken kan importeren of wat dan ook in de toekomst. Dan hebben ze me maar te geloven op mijn woord.
En dan kun je 100000000000 sceptische mensen tegenover me zetten. Ik ga toch door. En dat zal Robbert ook doen.
Enige waarom ik naar de psychiater ga is om de virus-scanner te installeren en de fire-wall
![]()
Omdat het verdwalen in deze "realiteit" nog steeds aanwezig kan zijn. Zeker als je een uitgang zoekt uit de realiteit. Als je nieuwe werelden aan het ontdekken bent dan heb je gewoon een bescherming nodig.
En tot dusverre mijn bijdrage nu
![]()
Kortom: Een psychiater hebben hoeft niet te zeggen dat je niet meer je eigen gang kunt gaan, en ze schrijven je ook niet de wet voor of wat dan ook. Het is meer als extra veiligheid.
Doemediemaar
![]()
Ik ben ook blij dat mijn psychiater me wijsbracht dat ik geen God, Satan of wat dan ook was. Maar dat was tijdens de ontsporing zo. Tijdens mijn eerste psychose was ik al gevlucht uit de realiteit maar dat was een foute uitgang, ik had een foute uitgang gekozen hier. En dan is het prettig dat er mensen en professionals zijn die je opvangen en weer bijbrengen hoe het in elkaar zit.
Hoewel een psychiater zelf ook niet weet hoe het in elkaar zit helemaal. Mijn psychiater verteld me dat dus duidelijk, hij weet het ook niet allemaal. En als ik het weet, mag ik het zeggen.
Nu zit ik dus op het juiste pad, richting de juiste uitgang en dan is er ook geen gevaar voor ontsporing meer. Krijg complimenten van alle kanten dat ik het goed doe nu. Ik zit op het juiste rechte pad met denken, hoewel mijn denken nog altijd anders is dan menigeen.
Manisch depressief dus. Hippocrates was het ook, en die andere was het ook en zo zijn meer mensen manisch depressief. Manisch depressief
![]()
Helemaal zo gek nog niet.
Die ziekte zie ik ook als zege van bovenaf, kan niet zonder die ziekte hoewel ik genezen ben maar de uitwerking blijft voor altijd aanwezig
![]()
Maar hoe het precies zit
![]()
Daar kom ik nog wel achter.
In ieder geval zal ik de uitgang vinden, kostte wat het kost. En er komen misschien wel meer uitgangen en door uitgangen open te maken kan er weer van alles deze realiteit binnen komen.
Misschien wel die draken of wat dan ook, alles is mogelijk
Toch blijft het hier oppassen nog, hoewel het steeds relaxter gaat. Ik hoef mezelf niet meer zo te controleren in mijn denken, ik kan de meest krankzinnige dingen denken, zeggen en schrijven, en toch zijn ze kloppend
![]()
Want de grote vraag is...
" Wat is realiteit en wat is fictie"
Laatste toevoeging nog. Ik ben ontsnapt aan de realiteit. Ik leef grotendeels in een fictieve wereld, maar mijn fictieve wereld is werkelijkheid, misschien niet voor iedereen maar zodra ik die poort open zet waar die paars, blauw of groene draak uitkomt, en het verschijnt op het nieuws. Dan is het een gezamelijke realiteit, of moet ik dan zeggen. " Een gezamelijke fictie". Niet eens illusie. Of wel illusie? Nee want die draak is echt
![]()
In ieder geval is die waarneembaar straks.
[ Bericht 9% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 11-03-2006 15:16:36 ]