Vorige keer werd er niet expliciet bij vermeld dat mensen de series volledig gezien moesten hebben, waardoor sommige mensen dachten dat je series volledig gezien moest hebben en sommige mensen dachten dat dat niet hoefde... Er is dus gewoon niets over afgesproken.
Nu staat het er wèl expliciet bij...
Er zijn wel meer lange series dan alleen Bleach en Naruto... Denk aan een serie als Ranma ½ of Kimagure Orange Road. En dat de series er een groot aantal episodes op hebben zitten, maakt niet zo'n verschil. Als de series nou nog echt aparte seizoenen zouden hebben (waarbij ieder seizoen een fatsoenlijke afsluiting heeft, zoals Mahoromatic of Ai Yori Aoshi) kan je gewoon een seizoen nemen om op te stemmen, maar volgens mij hebben Bleach en Naruto meer een doorlopende verhaallijn, waarbij de scheiding gevormd wordt door fillers.
En nogmaals: voor alle series geldt dat je een goed beeld hebt als je een flink aantal episodes gezien hebt, niet alleen voor die twee. Maar het einde kan gewoon jouw beeld van een serie veranderen. Kijk maar naar series als Neon Genesis Evangelion, Mai HiME, Tenjo Tenge... Leuke series die echter een extreem beroerd einde hebben. Als Bleach en Naruto niet al afschuwelijk veel minder zijn door de fillers, kan een slecht einde dat natuurlijk nog verergeren...
Trouwens, de opmerking van Sh0g is wat dat betreft wel terecht... Stemt men op Bleach of stemt men op "Bleach zonder fillers"
![]()
Er is geen minimum van het aantal series wat iemand gezien moet hebben, en da's misschien wel goed ook, want o_w zou het toch vervelend vinden als de verkiezing exclusief zou zijn voor mensen met smaak...
Om te voorkomen dat newbies een grote invloed hebben, is de tweede spelregel bedacht (als je lijstje niet gevuld is, blijven de bovenste plaatsen leeg)...
En ieder van de vaste bezoekers heeft het gelijk in de smiezen als iemand probeert de boel te besodemieteren. (Het drama-lijstje vullen met Dragonball Z, Yu Gi Oh en Pokémon, ofzo... of in iedere categorie dezelfde series noemen).
Eventueel wil ik wel een kopje opnemen in de OP dat als je minder dan pak-hem-beet 8 series kent, je beter alleen de all-round lijst in kan vullen... Maar ik weet niet wat men gemiddeld gezien heeft... Daarvoor zal ik dan even een poll plaatsen...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.