abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39684378
quote:
Op maandag 10 juli 2006 10:01 schreef Jordy-B het volgende:
beargumenteer maar...
Heb ik in mijn vorige post al gedaan en eigenlijk is alles door outcast ook al gezegd. Laat maar, vind het gewoon onredelijk dat is alles.

outcast wil jij mijn posts eens niet zo edit-en? J/K.
pi_39685872
Ik vind dat het pas onredelijk zou zijn als er voor twee series een uitzondering gemaakt zou worden, terwijl de argumenten voor alle series gelden en niet alleen voor die twee.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_39688585
U bent een grote opgeblazen krokodil kwijt in het zwembad?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:41:43 #204
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_39710255
jeej, ik ben het ook met Jordy eens. Ik vind eigenlijk dat je als übernewbie met 1 of 2 series beter niet kunt stemmen, zelfs al waren die series compleet. Je hebt namelijk totaal geen vergelijkingsmateriaal. Misschien kijk je 1 serie en vindt hem tof, maar hoe tof? Toffer dan wat? Je kunt niet eens een fatsoenlijk lijstje voor jezelf maken. Ik heb precies hetzelfde met de films, ik heb maar 2 fatsoenlijke films gezien ofzo. En dan nog een zooi DBZ films. Maar ik heb geen goed referentiemateriaal, dus ik stel geen lijstje op.
In theorie zouden massa's en massa's newbies zich kunnen aanmelden en een lijstje maken met 1: DBZ, 2:Pokemon, 3:Beyblade, 4:Digimon, 5: Medabots. Hoppa, zo onze hele lijst genaaid.

Met Bleach en Naruto heb ik ook het idee dat mensen die hierop stemmen, stemmen op de serie minus fillers. Dat betekent dus dat je eigenlijk 2 series kan toevoegen. Die MET fillers en die ZONDER. Naruto-fillers krijgt een toprating, Naruto+fillers wordt afgekraakt. Misschien is het einde wel ongelooflijk bagger, who knows. Een slecht einde kan je een nare kater bezorgen. Anidb heeft ook een systeem waarbij je tijdelijke cijfers kunt geven en permanente cijfers en die bij Naruto en Bleach zijn nog steeds tijdelijk. Daarom staan die ook niet in de top 10.

Zo, dat was mijn betoog. Ik vind de opzet zo goed, misschien kan ik voor de voting nog een paar films kijken, zodat ik daar ook op kan stemmen.
pi_39714294
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:04 schreef Jordy-B het volgende:
Ik vind dat het pas onredelijk zou zijn als er voor twee series een uitzondering gemaakt zou worden, terwijl de argumenten voor alle series gelden en niet alleen voor die twee.
Maar het zijn wel twee series die al een heel groot aantal episodes erop heeft zitten en waarbij iedereen echt wel zijn mening heeft gevormd. Misschien heb ik erover heen gelezen en dat het al gezegd is, maar vorige keer deden die twee series toch ook gewoon mee? En als je de manga van Naruto ziet, dan zal de serie nog wel een tijdje doorgaan. Dan zouden we al die tijd nog niet op Naruto mogen stemmen, omdat het einde tegen zou kunnen vallen? Ik denk dat dat best mee valt, Naruto wordt bijvoorbeeld gewoon Hokage.
Ben het er wel mee eens dat iemand die nog haast geen series heeft gezien, beter niet kan stemmen. Is er al een minimum of zoiets?

[ Bericht 7% gewijzigd door -Strawberry- op 11-07-2006 09:18:14 ]
pi_39725328
Vorige keer werd er niet expliciet bij vermeld dat mensen de series volledig gezien moesten hebben, waardoor sommige mensen dachten dat je series volledig gezien moest hebben en sommige mensen dachten dat dat niet hoefde... Er is dus gewoon niets over afgesproken.

Nu staat het er wèl expliciet bij...

Er zijn wel meer lange series dan alleen Bleach en Naruto... Denk aan een serie als Ranma ½ of Kimagure Orange Road. En dat de series er een groot aantal episodes op hebben zitten, maakt niet zo'n verschil. Als de series nou nog echt aparte seizoenen zouden hebben (waarbij ieder seizoen een fatsoenlijke afsluiting heeft, zoals Mahoromatic of Ai Yori Aoshi) kan je gewoon een seizoen nemen om op te stemmen, maar volgens mij hebben Bleach en Naruto meer een doorlopende verhaallijn, waarbij de scheiding gevormd wordt door fillers.

En nogmaals: voor alle series geldt dat je een goed beeld hebt als je een flink aantal episodes gezien hebt, niet alleen voor die twee. Maar het einde kan gewoon jouw beeld van een serie veranderen. Kijk maar naar series als Neon Genesis Evangelion, Mai HiME, Tenjo Tenge... Leuke series die echter een extreem beroerd einde hebben. Als Bleach en Naruto niet al afschuwelijk veel minder zijn door de fillers, kan een slecht einde dat natuurlijk nog verergeren...
Trouwens, de opmerking van Sh0g is wat dat betreft wel terecht... Stemt men op Bleach of stemt men op "Bleach zonder fillers"

Er is geen minimum van het aantal series wat iemand gezien moet hebben, en da's misschien wel goed ook, want o_w zou het toch vervelend vinden als de verkiezing exclusief zou zijn voor mensen met smaak...
Om te voorkomen dat newbies een grote invloed hebben, is de tweede spelregel bedacht (als je lijstje niet gevuld is, blijven de bovenste plaatsen leeg)...
En ieder van de vaste bezoekers heeft het gelijk in de smiezen als iemand probeert de boel te besodemieteren. (Het drama-lijstje vullen met Dragonball Z, Yu Gi Oh en Pokémon, ofzo... of in iedere categorie dezelfde series noemen).

Eventueel wil ik wel een kopje opnemen in de OP dat als je minder dan pak-hem-beet 8 series kent, je beter alleen de all-round lijst in kan vullen... Maar ik weet niet wat men gemiddeld gezien heeft... Daarvoor zal ik dan even een poll plaatsen...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_39725495
Hoeveel series heb je (volledig) gezien?
» minder dan 5
» 5 tot 10
» 10 tot 20
» 20 tot 30
» meer dan 30

maak je eigen FOK! poll zelf!
pi_39727881
Oke ik ben het er nu wel mee eens Jordy. Het is alleen jammer, omdat ik Naruto een erg toffe serie vind. Maar ik snap wel waarom het niet anders kan en dit gewoon beter is.
pi_39737844
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 18:07 schreef -Strawberry- het volgende:
Oke ik ben het er nu wel mee eens Jordy. Het is alleen jammer, omdat ik Naruto een erg toffe serie vind. Maar ik snap wel waarom het niet anders kan en dit gewoon beter is. we kunnen wel eens iets anders proberen dan die briljante opzet van O_W van vorige keer
  zaterdag 15 juli 2006 @ 21:20:22 #210
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_39860704
Op verzoek dan een slotje voor deze.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')