ik weet niet hoe lang dat nog gaat durenquote:
nou, ik word niet vrolijk van bewolking hoor. jij wel? ik heb veel liever de zonquote:
Nou, zin in de zomer!quote:Op zaterdag 11 maart 2006 12:32 schreef Jip het volgende:
[..]
nou, ik word niet vrolijk van bewolking hoor. jij wel? ik heb veel liever de zon![]()
ander onderwerp a.u.b. hier wordt ik chaggie vanquote:Op zaterdag 11 maart 2006 12:39 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nou, zin in de zomer!
Lekker gezellig zo met z'n allen van de zon genieten!
[afbeelding]
![]()
* Jip kan niet wachtenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 12:39 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nou, zin in de zomer!
Lekker gezellig zo met z'n allen van de zon genieten!
[afbeelding]
![]()
Hier wordt voor het eerst over het kasteel gesproken.. TTK - l.a.n.g.z.a.a.m.p.r.a.a.t.t.o.p.i.c. Deel 3.quote:
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 01:30 schreef LXIV het volgende:
En nu ben ik weer helemaal alleen. Dwaal ik door de holle gangen van dit immense kasteel. Mijn rust wordt niet meer verstoord door het rumoer van overdag.
Af en toe open ik een deur, waarvan ik maar al te goed weet wat er zich achter bevindt. Soms, als het me allemaal te veel wordt, daal ik af naar de onderste krochten van het slot, diep onder de grond. Om daar, in een tochtige nis of verlaten hoek af en toe nog een parel te vinden. Véél schatten zijn daar nog te vinden. Ooit bejubelt om hun schoonheid of spitsvondigheid zijn ze nu door allen vergeten. Eenzaam liggen ze te wachten, in de hoop dat iemand ze vindt en weer mee naar boven neemt. Ik laat ze liever liggen. Zo zijn ze van mij, en van mij alleen.
Ik heb u lief, mijn Mont Ségur.
Ik doe het ook nooit goed hèquote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:55 schreef LXIV het volgende:
Hé wiccie, zit ik net een diepzinnig gesprek te voeren met k_man, kom jij met allerlei plaatjes aan!.
Overmorgen zal ik te Kaap'ren varen. Doe mij maar een chocolademelk.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:05 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik doe het ook nooit goed hè![]()
Ik probeer het gezellig te maken, ik bied jullie drankjes aan.
Maar goed... dan sterf je maar van de dorst![]()
In dat geval blijf ik nog even...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:03 schreef LXIV het volgende:
Mooi zo.
Heb je dan al wat te drinken gepakt?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:14 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
In dat geval blijf ik nog even...
Kan best dat het beeld van de dag is geweest, dit is een zeer bekende foto van Henri Cartier-Bresson. Nu ook te bezichtigen in het Fotomuseum Amsterdam (foam).quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:07 schreef LXIV het volgende:
Een mooi plaatje. Is dat al niet eens eerder gepost in "Beeld van de dag"? Het komt me in ieder geval bekend voor.
Of was het uit de TTK-wedstrijd met als thema regen/nacht?
Er is ook nog bier, wijn, koffie, thee.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:19 schreef k_man het volgende:
Mijn limocello is op.
Nee, daar zal waarschijnlijk geen internet zijn. (Overmorgen vaar te Kaap'ren)quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:20 schreef wyccie het volgende:
LXIV, ben je nu in Noorwegen?
wowquote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:29 schreef LXIV het volgende:
Dat ligt [u]boven[/b] de poolcirkel.
Ik weet het niet. Mijn abonnement stopgezet, en er ligt nog een enorme stapel die gelezen moet worden.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:31 schreef De-oneven-2 het volgende:
Vroeger verkochten ze 't citroensapje voor 10 cent per bekertje, meen ik me te herinneren.
Wat vragen de rekels er vandaag de dag voor?
Ik vermoed dat 't veel meer is, eigenlijk.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:34 schreef LXIV het volgende:
10 eurocent, vermoed ik.
Dus eigenlijk best wel logisch dat ze 50 cent voor een bekertje limonade vragen. Dat MMS-en is niet gratis.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:38 schreef De-oneven-2 het volgende:
Is het niet zo dat ze inmiddels ook met mobieltjes op zak rondlopen, enzo?
Ik dacht eigenlijk aan 15 cent. Maar jij denkt dus dat de jongens nog veel geniepiger zijn.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:37 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat 't veel meer is, eigenlijk.
Die jongens gaan vast ook met hun tijd mee.
Het zou zomaar eens 25 ( - of misschien zelfs wel 50(!) - ) eurocent kunnen zijn.
Wel als je bluetooth hebt ofzo toch? Of brabbel ik maar wat?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dus eigenlijk best wel logisch dat ze 50 cent voor een bekertje limonade vragen. Dat MMS-en is niet gratis.
Nee. Is dat een film over liefde op de Poolcirkel?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:34 schreef wyccie het volgende:
[..]
wow![]()
Los Amantes del Circulo Polar gezien?
Ik heb geen enkel idee. Was al blij dat ik de term MMS kende.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:42 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wel als je bluetooth hebt ofzo toch? Of brabbel ik maar wat?
Is het ook. Maar op de een of andere manier vergeet ik met de euro gewoon dat het nóg duurder is.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:42 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik vind een fles Spa Blauw voor fl 2,50 nog steeds duur.
( Ik drink wel kraanwater. )
Los Amantesquote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Is dat een film over liefde op de Poolcirkel?
Prima! Al slaapwandelend versla ik alle draken in de kelders.quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:13 schreef LXIV het volgende:
Een akelig wezen, inderdaad.
Vannacht wil ík eens slapen, wyccie. Wil jij het fort bewaken?
Dank je wyccie! En niet in slaap vallen hoor!quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:15 schreef wyccie het volgende:
Trusten, LXIV.
Oh ja, dat ken ik. Zeer lekker, inderdaad.quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:47 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb net een glas Vitality, van Chiquita, voor mezelf ingeschonken.
Is er een woord vergelijkbaar met "smullen", maar dan voor drinken? Zoja, dan bij deze!
Klinkt goed en lekker bovendien!quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:52 schreef wyccie het volgende:
[..]
Oh ja, dat ken ik. Zeer lekker, inderdaad.
Ik heb nu: Tropicana PURE PREMIUM, Vitamines A, C & E Healthy balance.
Puur geperst sap; appel, ananas, passievrucht en mango + de bovengenoemde vitamines.
Ik ben niet zo'n gezondheidsfreak, maar dit smaakt gewoon heel erg lekker.
Dankjewel! Maar waarmee eigenlijk?quote:
Ah, ja, nou, ze heeft terecht gewonnen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:00 schreef wyccie het volgende:
Met Raffaëla natuurlijk.
Naughty, naughty...quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:57 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben toch best slaperig, alleen zal er vannacht wel weinig van slapen terecht komen.
Nee, niet dat. Al weken slaap ik slechtquote:
Ik heb alles al geprobeerd, maar het beste werkt nog om een middernachteditie van een belspel te kijken.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:02 schreef wyccie het volgende:
Hmm, weinig aan te doen. Ik kan wel dingen gaan roepen zoals schaapjes tellen, warme melk drinken, etc. maar dat zal vast niet lukken.
Daar is toch wel iets aan te doen?quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:26 schreef wyccie het volgende:
Ik ben alleen hongerig.
quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:31 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Daar is toch wel iets aan te doen?
En wat komt er dan uitrollen?quote:
Zo, dat is nog eens een hartige snackquote:
Dat eerste. Een goedkope nieuwe is vaak net zo duur of duurder dan een goede tweedehandse, maar is eerder kapot.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:05 schreef k_man het volgende:
Ja, dat is het idee inderdaad. Een goede, degelijke fiets. Ik ben er alleen nog niet uit of het dan een goede tweedehands wordt of een goedkope nieuwe.
Afhankelijk van de fietsverkoper natuurlijk, geldt ook voor het verzekeren denk ik.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:17 schreef k_man het volgende:
Hé, geven ze ook garantie op tweedehandsjes? Da's goed om te weten.
Jemig, wat een inflatie. Zo'n tien jaar geleden kon je voor 750 gulden een Gazelle kopen (wel een basismodel). Ik denk dat je tegenwoordig minstens 500 euro moet betalen om een kwalitatief goede fiets te krijgen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:10 schreef k_man het volgende:
Ja, ik kon voor 399 ook een nieuwe fiets kopen, maar dan van een totaal onbekend merk. Dan liever een degelijke tweedehands Gazelle.
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:14 schreef wyccie het volgende:
[..]
Jemig, wat een inflatie. Zo'n tien jaar geleden kon je voor 750 gulden een Gazelle kopen (wel een basismodel). Ik denk dat je tegenwoordig minstens 500 euro moet betalen om een kwalitatief goede fiets te krijgen.
Jij steelt ze?!?!quote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:55 schreef Tha_Erik het volgende:
Gevaarlijk hoor, zo'n luxe glimfiets. Die zijn het eerste slachtoffer van diefstal (ervaringsdeskundige).
quote:
Ja, en ergens aan vastzetten.quote:Gewoon een dik slot eromheen!
Niet-leuke dingen zijn er wel geweest, maar die zijn meestal ook niet leuk om te vertellen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:16 schreef LXIV het volgende:
Jammer.
Ook niks wat niet leuk was, neem ik aan?
Ik stond vanochtend nog op de Noordkaap.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:26 schreef Tha_Erik het volgende:
Hebbben jullie wel door dat de lente is begonnen?
Welke plakdingen?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:44 schreef wyccie het volgende:
In de link die Erik net gaf staat toch wel een zeer belangrijk vraagstuk. "Waarom die plakdingen op chipszakken plakken"![]()
Nah.... laten we het over eten hebbenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:45 schreef k_man het volgende:
De zin in het leven dan?
IJsjes!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:46 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nah.... laten we het over eten hebben![]()
Dingen die aan de zijkant geplakt zitten zoals flippo's of wedstrijdformuliertjes. Dat denk ík.quote:
De zin in het leven...Dat maakt het wel iets persoonlijker, he?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:45 schreef k_man het volgende:
De zin in het leven dan?
Zulke scheten stinken het ergst.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:46 schreef k_man het volgende:
Ik laat hier vaak een betekenisvolle stilte vallen hoor. Valt niemand dat op dan?
Oh,quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:47 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dingen die aan de zijkant geplakt zitten zoals flippo's of wedstrijdformuliertjes. Dat denk ík.
Wedstrijdjes houden wie het hardst kanquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:50 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik probeer, uit solidariteit, altijd een scheet met veel geluid te maken...
Maar het lukt me maar zelden.
Ik geef me gewonnen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:51 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wedstrijdjes houden wie het hardst kan![]()
Doe ik vaak te veel, ik probeer er vanaf te komen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:51 schreef De-oneven-2 het volgende:
Waarom gebruik ik eigenlijk zo vaak 3 van die puntjes aan het eind van een zin?
Weten jullie dat, misschien?
Ja. In bed. En dan onder de dekens gaan ruiken welke het ergste stinkt.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:51 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wedstrijdjes houden wie het hardst kan![]()
Omdat ik zo langzaam benquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:55 schreef De-oneven-2 het volgende:
Waarom is het nou stil? Nou? Waarom? Nou?
Ruik je dat niet?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:55 schreef De-oneven-2 het volgende:
Waarom is het nou stil? Nou? Waarom? Nou?
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:51 schreef De-oneven-2 het volgende:
Waarom gebruik ik eigenlijk zo vaak 3 van die puntjes aan het eind van een zin?
Weten jullie dat, misschien?
Weet je dat ook weer.quote:Het beletselteken is een leesteken bestaand uit drie puntjes (…). Het beletselteken wordt ook wel doorlooppuntjes of ellips genoemd.
Het teken wordt gebruikt:
Om aan te geven dat een deel van de zin is weggelaten. (zie ook: ellips)
En over dit onderwerp valt nog veel te zeggen, maar …
Om een pauze aan te geven.
En wie kwam er aan … Jan.
Om in een citaat aan te geven dat er iets is weggelaten. Meestal wordt het dan tussen haakjes gezet.
"De zon is (…) een belangrijke ster." Hier is weggelaten: "in alle opzichten voor ons".
Het woord wordt soms ellips genoemd, vanwege de gelijkenis met het Engelse woord hiervoor: ellipsis en het gebruik in een ellips.
Umberto Eco heeft in "Op reis met een zalm" (ISBN 9057133008) een prachtig opstel geschreven over het beletselteken. Volgens hem onderscheidt een slechte schrijver zich van een goede in het veelvuldig gebruik van dit leesteken.
Dan verlies ik altijd. En ik verlies ook nog eens mijn bewustzijn.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja. In bed. En dan onder de dekens gaan ruiken welke het ergste stinkt.
Ja, dat zou best eens kunnen...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:56 schreef wyccie het volgende:
Je wilt nog wat zeggen, maar weet niet goed wat, of je laat het in het midden.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:57 schreef k_man het volgende:
Wat heb je trouwens een vieze praatjes vandaag wyccie... ( <- drie puntjes)
Nou, ik heb verteld van mijn gestolen fiets. Nee, dat was niet leuk. Vandaar natuurlijk dat er nul komma nul op gereageerd werd.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:14 schreef LXIV het volgende:
Het was stil hier de afgelopen drie dagen. Het l.a.n.g.z.a.a.m.p.r.a.a.t.t.o.p.i.c. stond al bijna helemaal onderaan.
Was er niets leuks te vermelden?
Dieven zijn stom, ze moeten met hun gore tengels van de spullen van andere mensen afblijven. Vuil tuig wat het isquote:Op woensdag 22 maart 2006 20:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, ik heb verteld van mijn gestolen fiets. Nee, dat was niet leuk. Vandaar natuurlijk dat er nul komma nul op gereageerd werd.![]()
Tha_Erik heeft je fiets gestolen!quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, ik heb verteld van mijn gestolen fiets. Nee, dat was niet leuk. Vandaar natuurlijk dat er nul komma nul op gereageerd werd.![]()
Hoe? Wat? Waarom?quote:
Meer op het gebied van gestolen fietsen. Het stelen laat ik aan andere overquote:Op woensdag 22 maart 2006 20:12 schreef wyccie het volgende:
Ervaringsdeskundige op het gebied van fietsen stelen. Dat zei je zelf.
Ervaring als slachtoffer dus.quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:14 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Meer op het gebied van gestolen fietsen. Het stelen laat ik aan andere over.
Ja, en ze namen mijn superschattige sleutelhanger ook nog mee ookquote:
Ik had er een sleutelhanger aan met zo'n winkelwagenmuntje, van mijn werk. Heb vandaag een nieuwe gekregen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:16 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, en ze namen mijn superschattige sleutelhanger ook nog mee ook.
Haha, hoe zag die er uit?quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:16 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, en ze namen mijn superschattige sleutelhanger ook nog mee ook.
En dat is dus wel handigquote:Op woensdag 22 maart 2006 20:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik had er een sleutelhanger aan met zo'n winkelwagenmuntje, van mijn werk. Heb vandaag een nieuwe gekregen.![]()
Het was een klein knuffelachtig hondjequote:
Van eenquote:Op woensdag 22 maart 2006 20:20 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Het was een klein knuffelachtig hondje.
Nee, van mijn zus voor mijn verjaardagquote:
Maar eh... Jij had dus ook je sleutel in het slot laten zitten?quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:24 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nee, van mijn zus voor mijn verjaardag. Een week voordat die smiecht mijn fiets stal
.
Is 't zwart? Is 't hard? Dan kan het best.quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:26 schreef k_man het volgende:
Van onyx zeiden ze, maar dat zal wel niet.
quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar eh... Jij had dus ook je sleutel in het slot laten zitten?
Ja, een beetje zoals die rechtboven, maar dan met kortere pootjes en het was een hondjequote:Op woensdag 22 maart 2006 20:28 schreef wyccie het volgende:
[afbeelding]
Zoiets (de sleutelhangers), maar dan van een hondje?
Het is niet zwart, maar onyx hoeft niet zwart te zijn.quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is 't zwart? Is 't hard? Dan kan het best.
Same here.quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:28 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
.
Ja, het was mijn eigen domme schuld, maar toen ik er vijf minuten later achter kwam dat ik mijn fiets niet op slot had gedaan en terugging was hij al weg.
Mijn onyx-ring is zwart. Of is dat dan geen onyx?quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is niet zwart, maar onyx hoeft niet zwart te zijn.
Het ziet er meer zo uit;
[afbeelding]
Slechte schrijver!quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:30 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik had een sleutelhanger...
Google: onyxquote:Op woensdag 22 maart 2006 20:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mijn onyx-ring is zwart. Of is dat dan geen onyx?
Ja, als ik ga googelen blijft er niets te kletsen over.quote:
Daarom googlede ik ookquote:Op woensdag 22 maart 2006 20:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, als ik ga googelen blijft er niets te kletsen over.
Ja, dat was wel zwarte humor geweest van degene die mijn fiets heeft gestolen. 'Hier meid, heb je in ieder geval je sleutelhanger terug. Ik hou je fiets lekker.'quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:37 schreef wyccie het volgende:
Trouwens, die sleutelhangers van de AH, die bonuskaartsleutelhangers, zijn eigenlijk echt wel handig. Als je je sleutel (met sleutelhanger) bent verloren, wordt dat naar je opgestuurd als degene die het gevonden heeft het opstuurt naar het adres op de bonuskaart!
Om het systeem van de Albert Heijn te frustreren heb ik mijn bonuskaart op de naam van Osama Bin Laden, Grot 23B in Kandahar gezet. Zouden mijn sleutels nu daar liggen dan?quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:37 schreef wyccie het volgende:
Trouwens, die sleutelhangers van de AH, die bonuskaartsleutelhangers, zijn eigenlijk echt wel handig. Als je je sleutel (met sleutelhanger) bent verloren, wordt dat naar je opgestuurd als degene die het gevonden heeft het opstuurt naar het adres op de bonuskaart!
Ja. Dat was niet zo slim van je hè? Nu moet je het vliegtuig naar Kandahar pakken om aan je sleutels te komen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Om het systeem van de Albert Heijn te frustreren heb ik mijn bonuskaart op de naam van Osama Bin Laden, Grot 23B in Kandahar gezet. Zouden mijn sleutels nu daar liggen dan?
Wat een vuil systeemquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:03 schreef LXIV het volgende:
In Kandahar kom ik vanzelf wel een keer terecht.
Maar het zogenaamde bonus-systeem van de AH is natuurlijk eigenlijk een malus-systeem voor eenieder die zich niet inschrijft. De AH wil heel graag weten wie wat waar en wanneer koopt. Hier kunnen zij dan hun marketing op aanpassen. Door een bonuskaart te introduceren lijkt het alsof ze kortingen geven, maar je kunt het ook beschouwen dat je een boete krijgt als je er geen neemt.
In de winkel staan zelfs de bonusprijzen als de daadwerkelijke prijs aangegeven. Kom je bij de kassa, en je hebt je kaart niet bij, betaal je dus gewoon een boete.
Daarom heb ik OBL als naam opgegeven. Gelukkig controleren ze dit niet. De kaart werkt in ieder geval nog steeds!
(Of zouden ze bij de Appie denken dat OBL écht iedere zaterdag boodschappen bij ze komt doen?)
Maar hoe gemakkelijk te frustreren!quote:
Dat is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk. In mijn ogen komt het op hetzelfde neer.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:09 schreef wyccie het volgende:
Het ís inderdaad toch ook een bonus als je de kaart hebt. Je krijgt korting omdat je de kaart gebruikt. Een boete omdat je de kaart hebt is het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |