abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35934347
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 10:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Varkenspest?
Heb je wel kans op met al die boeren vandaag in Amsterdam. Komen ze ook eens in de grote stad
Mokum zit in ons hart.
pi_35934519
DE LAATSTE 5 JAAR HEAD TO HEAD
5/8/2005 PSV Ajax 1-2 Johan Cruijf schaal (in ArenA)
20/3/2005 Ajax PSV 0-4 HC Eredivisie
8/2/2004 Ajax PSV 2-1 HC Eredivisie
15/12/2002 Ajax PSV 2-4 HC Eredivisie
11/8/2002 Ajax PSV 3-1 Johan Cruijff Schaal
10/4/2002 Ajax PSV 3-0 Amstel Cup

Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 11:29:52 #53
82589 S-Two
barba macacu
pi_35935241
Hoop dat we nu onze goede reeks kunnen vervolgen, maar ik denk dat we vandaag gelijkspelen of een klein verlies leiden.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_35936098
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:05 schreef Radegast het volgende:
10/3/2006 - Ajax heeft gehele Technische staf van de jeugdopleiding rond
(Gepost door LMEZ)

BRON: Ajax.nl

De invulling van de technsiche staf:
Trainer/coach B-2: Robin Pronk
Dat is toch die eikel uit de documentaire destijds?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 11 maart 2006 @ 12:41:38 #55
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_35936988
Leuk stuk over Huntelaar.

Alleen dat chelsea sjaaltje valt me een beetje tegen
Jawel, je keek.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 12:50:13 #56
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_35937243
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 12:41 schreef jna het volgende:

toen was die club nog niet wat het nu is
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_35937282
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 12:41 schreef jna het volgende:

Ik hoop trouwens niet dat die Rus het AD leest
  zaterdag 11 maart 2006 @ 12:53:22 #58
131729 jna
pi_35937328
Geen zorgen, chelsea wilt Hiddink hebben en Hiddink ziet het niet zo zitten in Huntelaar
Jawel, je keek.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:27:17 #59
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35938317
Roman Abramovic is gek, dus KJH nog twee jaar knallen in Amsterdam en dan voor 80 miljoen naar Chelsea, met Ryan Babel en Markus Rosenberg hebben we dan nog twee topspitsen over.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_35938333
Ik denk niet dat Ryan er dan nog is
Houd van een lijntje.
pi_35939891
quote:
Wie zaait, zal oogsten

De waardering voor een sportman als basis voor een tweede leven

AMSTERDAM, zaterdag
Maandag en dinsdag is hij de gids in een land dat zijn leven verrijkte, in een stad waar hij zijn derde en laatste Europa Cup won, in een huis waar hij een haardvuur vond. In Milaan zal hij Massimo Moratti weer ontmoeten, en omhelzen. Zeven jaar geleden herkende de president van Internazionale het verdriet in zijn ogen en liet hem gaan. Naar zijn moeder, die nog zes maanden te leven had.
"Toen ik het hoorde, was mijn eerste gedachte: ik moet hier weg. Daarna ga je nadenken. Mijn contract liep nog twee jaar door. We presteerden uitstekend, ik speelde goed en Inter had veel geld voor me kunnen vragen. Het is tekenend voor de club dat ik het met Moratti heb geregeld en terug kon keren naar Ajax. In alles waren ze behulpzaam en attent. Het was geen enkel probleem.”

Het zegt ook iets over de status van Aron Winter. Hij vertrok aanvankelijk naar Rome, waar hij de vierde buitenlander in dienst van Lazio was. Dat zou hij ook wel blijven, beweerde menigeen. Het was de tijd waarin een club slechts drie buitenlandse spelers mocht opstellen. Winter hoorde echter steevast bij de uitverkorenen. Als voetballer was hij een stille, maar stuwende kracht. Een arbeider met aristocratische trekjes. Vroeg nooit om respect, maar dwong het af op het veld. „Tegenwoordig kunnen goede voetballers overal spelen. Toen moest je iets beter zijn dan een goede voetballer. Anders kwam je niet bij een mooie club terecht.”

En hij was natuurlijk de eerste donkere speler van Lazio die, na een aftastende beginfase, op een sokkel werd gezet door extreemrechtse aanhangers. Waar de woorden van politici sterven in een loze belofte, rolt de bal altijd verder. „Ik was een donkere speler, met joodse namen en afkomstig van een joodse club. Dat wekte veel argwaan op. Omdat in Italië alles vele malen groter is, werd ik er na de eerste maand gek van. Radio, tv, kranten: ze vroegen allemaal naar de bekende door Yoeri van weg. Toen heb ik op een persconferentie gezegd: ik praat niet meer in de media over dit onderwerp. Ik zal op het veld laten zien dat het anders is. Daarna groeide ik uit tot een publiekslieveling.”

Winter werd l’intoccabile genoemd; de onaantastbare. Maar hij wilde grote prijzen winnen en ging naar Milaan. „Het leven in beide steden heeft me enorm verrijkt. Ik wist er nog weinig van toen ik vertrok, maar eigenlijk bood het land alles: aangenaam klimaat, mooie cultuur, strand en sneeuw, goed eten, vriendelijke mensen, een prachtige competitie. Die voetbalgekte is uniek.”

Dat was de warmte van zijn werkgever ook, kort voor de dood van de vrouw die door Winter werd geadoreerd. „Ze was alles voor me; mijn moeder en tegelijk mijn vader. Vier handen op één buik. Haar dood viel samen met het eerste jaar van mijn tweede periode bij Ajax. Ik zat in een verwerkingsproces en merkte dat ik het geestelijk even niet kon opbrengen om voetballer te zijn. Voetballen is mooi, carrière maken ook, je krijgt er veel voor terug, maar op een gegeven moment sta je voor een tweesprong. Wat is nu belangrijker? Ik wilde bij mijn moeder zijn.”

Het was de enige gitzwarte wolk boven een zonnig bestaan. Zware blessures waren hem altijd bespaard gebleven. Pas toen hij als amateur het ritme vast wilde houden, brak Winter prompt zijn kuitbeen. En wat noemt hij tegenslagen? „Een verloren finale, of een gemiste strafschop in een finale. Trainers die me niet opstelden.”

De trivialiteit ervan drong tot hem door toen het slechte nieuws Milaan bereikte en de club alles in het werk stelde om Winter bij te staan, ook als ze hem daarmee zouden kwijtraken. „In die zuidelijke landen zijn moeders bij uitstek de sleutelfiguren binnen de familie. Het gezinsleven ziet er sowieso heel anders uit dan in Nederland. Italianen brengen met z’n allen hele avonden door in een restaurant; kindertjes gaan gewoon mee. Alles kan. Hier zit je al snel tussen mensen die dat storend vinden.”

Zijn moeder was pas zeventien toen haar enige zoon werd geboren en 48 toen ze stierf. Winter woonde de eerste vijf jaar van zijn leven in Suriname. Daarna is hij er 31 jaar niet meer geweest. In 1989 besloot hij op het laatste moment niet mee te reizen met het Kleurrijk Elftal. Toen het vliegtuig neerstortte, werd de geboortegrond een slagveld. Hij ontsprong de dodendans. „In de jaren erna was ik erg huiverig om er nog eens heen te gaan.” Dat gebeurde pas in 2003, samen met de hedendaagse Suriprofs, ook al zo’n initiatief waar Winter zich breed voor maakt. „Ik heb geprobeerd dingen uit mijn jeugd terug te halen, maar dat is me niet gelukt.”

Inmiddels heeft hij allang zijn draai weer gevonden. Het medicijn? „Een sterk karakter, een geweldige vrouw en geweldige kinderen. In het eerste jaar na mijn terugkeer ging ik mee in de malaise.
Ik dacht steeds aan het gemis; de warmte van mijn moeder, die de spil „Als mens in het gezin was en mijn steun en toeverlaat. Alik me les dreigt dan weg te vallen. Later besef je dat je die eigenschappen juist opnieuw in stand moet houden. Ik heb drie zussen, ben de enige man in de fami- bewijzen, lie. Zij trokken zich aan mij op. Ik vond dat ik trainer het voortouw moest nemen. Dat lag ook in haar aard.”

Er kwam genoeg voorbij om vast te pakken. Opnieuw bleek hoe groot de impact van zijn loopbaan was. De dienende middenvelder werd nu bediend, van alle kanten en op zijn wenken. Wat hij de laatste jaren allemaal heeft gedaan? Guitig: „Niet veel.”
In Lelystad draagt het eerste trapveldje van de Johan Cruyff Foundation zijn naam. Winter werd gestrikt voor ontwikkelingswerk in binnenen buitenland, maar begeleidt tevens vertegenwoordigers van grote sponsors. En tussen heel weinig en heel veel geld zitten weer allerlei splinteractiviteiten. De basis bleef evenwel het voetbal. „Ik heb die jaren benut om te kijken wat ik leuk vond. Commercieel of sportief? Ik denk dat mijn kracht op beide vlakken ligt. In de
toekomst zal ik misschien een keuze moeten maken.”

Hij keerde snel terug bij Ajax en trad onlangs, op verzoek, als tweede oud-speler toe tot de ledenraad. „Dat streelde me. Ajax is mijn cluppie. Ik ben hier ooit begonnen en dit is een goede manier om er betrokken bij te blijven. Tot dusver ben ik nog weinig aan het woord geweest. Ik observeer vooral.” Dan onderbreekt een Surinaamse dame het gesprek. Ze heeft de filantroop gespot en richt zich beleefd tot de oud-international met het verzoek eens een blik te werpen op haar werkzaamheden voor de voetballende jeugd in Zaandam. Zo gaat het vaak. „Ik sta open voor alles en iedereen. Zo zit ik in elkaar. Maar ik stap niet zomaar overal in. Als bekende Nederlander kun je hele dagen vullen met goede doelen en ik wil best meerdere steentjes bijdragen, maar ik blijf in de eerste plaats een sportman. Dus ik luister en kijk of het bij me past.”

Twee weken geleden lanceerde hij met zijn zakenpartner Richard Witschge een dvd voor kinderen, zeg maar de digitale versie van voetbalplaatjes. „Ik ben een type dat als ik ergens voor ga, ik er ook tweehonderd procent voor ga. En ik wil altijd slagen. Ik zeg niet dat het altijd lukt, maar doorzettingsvermogen is de basis. Dat is het probleem bij veel mensen; ze weten slecht om te gaan met tegenslagen en haken af.”

Toen hij afscheid nam als voetballer, liep het Concertgebouw vol. Het begon met een idee van enthousiaste vrienden, vervolgens moest een evenementenbureau worden ingeschakeld. Zingende violen en voetballen in de orkestbak; het gaf een unieke aanblik. Ronaldo was er, Giuseppe Signori, Ruud Gullit, Marco van Basten, prominente muzikanten. Het zogenoemde Winterbal komt nog steeds voor in de toptien van beste evenementen die in het Concertgebouw plaatsvonden.

Als verhalenverteller leidt hij de notabelen van Ajax maandag en dinsdag rond in Milaan. Maar Winter is er ook als lid van de ledenraad en als trainer. Weldra signeert de oud-international zijn eerste contract als hoofdcoach van Jong Ajax.
„Nu begint het pas allemaal voor mij. Als mens hoef ik me niet opnieuw te bewijzen, als trainer wel. Het zal ook niet vlekkeloos verlopen, ik zal nog wel eens mijn kop stoten. Is niet erg. Dat hoort bij het leerproces.”

De vereniging van contractspelers gaf hem een prijs voor zijn hele oeuvre. Zeventien jaar topvoetbal, 84 interlands. De enige Nederlander die aan zeven eindtoernooien meedeed. Een smetteloze reputatie was de basis voor een tweede leven.
„Tijdens hun carrière worden voetballers behoorlijk afgeschermd. Veel dingen ontgaan je. Ik stopte en werd vanaf dat moment gek gebeld. Nee, verbaasd was ik nooit. Het zal een combinatie zijn van een goede sportieve carrière en een goede uitstraling. Ik word schijnbaar niet sec als voetballer beoordeeld. Mensen zien mij als een evenwichtige, betrouwbare jongen; iemand die wat te vertellen heeft en makkelijk relativeert. Ik ben altijd op een normale manier in beeld geweest. En dat is helemaal mijn eigen verdienste.”
pi_35940155
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 12:08 schreef methodmich het volgende:

[..]

Dat is toch die eikel uit de documentaire destijds?
pi_35940401
Ben vanaaf ook in t stadion te vinden.. Over uurtje met de trein !
Denk dat ze winnen, 2-1. Heb het gevoel dat het goed gaat komen !!
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
  zaterdag 11 maart 2006 @ 15:21:36 #64
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_35941156
ajax.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_35942572
Winter
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:45:48 #66
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_35943130
quote:
Blind maakt de balans op 11 maart 2006

In een paginagroot interview in BN/De Stem spreekt Ajax-coach Danny Blind vandaag over de ontwikkeling die zijn ploeg heeft doorgemaakt sinds de Zeeuw de scepter zwaait in Amsterdam. "De play-offs winnen zou voldoening geven, maar neemt het gevoel over een slecht seizoen niet weg", aldus Blind in het dagblad.

De coach zit beter in zijn vel dan een paar maanden geleden. "Ik kan niet ontkennen dat het nu leuker is dan een paar maanden geleden. Je bent blijer, vrijer als je wint. Dat geldt ook voor spelers, die de trainingen en de wedstrijden nu beléven in plaats van ondergaan. Als je bezig bent met hoe je beter kunt worden, ga je beter voetballen."

Ajax-trainer Danny BlindTijdens zijn eerste volledige seizoen als hoofdtrainer kreeg Blind al verscheidene tegenslagen te verwerken. "Veel dingen zijn anders gelopen dan ik had gedacht. We hebben aan het begin van het seizoen gevoetbald op de manier die ik voorsta, vóóruit denkend en spelend. Maar we scoorden niet en het resultaat bleef uit. Door de instabiliteit van de selectie en het gebrek aan ervaring konden we het tij niet keren. Negen spelers hadden een aflopend contract, dat maakte het nog onrustiger. Ik hield er rekening mee dat sommige zaken een negatieve invloed zouden kunnen hebben als resultaat uitblijft, maar niet in deze mate."

De oefenmeester erkent dat hij de selectie van Ajax niet goed heeft ingeschat. "Achteraf kun je zeggen: we hadden in de zomer agressiever moeten zijn op de transfermarkt. Maar ik geloofde in de groep die er stond. Met de kanttekening dat je ook niet zomaar even negen spelers verkoopt en negen nieuwe haalt." Blind is niet van mening dat Ajax nu titelkandidaat zou zijn als Klaas-Jan Huntelaar afgelopen zomer al zou zijn aangetrokken. "Dat is iets te kort door de bocht. Aan de andere kant: de zes punten die we op eigen veld verloren tegen Heracles, ADO Den Haag en Heerenveen waren voor ons cruciaal in de competitie. Dat waren wel wedstrijdjes voor hem geweest."

In de periode waarin hij met Ajax overstapte op een 4-4-2-concept kreeg Blind veel kritiek. In de toekomst zal hij niet nog eens van de huisstijl afwijken. "Ik denk dat 4-3-3 deze spelersgroep het beste ligt. Wat de kritiek betreft heb ik me alleen de kritiek aangetrokken waar ik wat mee kan. Ik weet ook wel dat ik deel uitmaak van een impulsieve, opportunistische wereld. Er wordt vaak op de man gespeeld. Dat is niet leuk, maar ik maak me er niet druk om. Al met al is het, zoals ik om me heen wel hoor, een aardige stoomcursus voor me geworden."

Volgens Blind heeft technisch directeur Martin van Geel zijn vertrouwen in hem uitgesproken. "Ja, maar niet in de zin van: 'kom eens naar boven, ik heb wat te melden'. Je neemt met elkaar de wedstrijd door en dan komt er een opmerking als: 'één ding, maak je niet druk om je positie'. Dat voelde als honderd procent gemeend."

De trainer is van mening dat er lange tijd sprake was van een verkeerde hiërarchie in de selectie. "Het aanbod van talenten is met vijf of zes spelers uitzonderlijk groot geweest. Dan moet er een gezonde groep staan die dat vanzelfsprekend oplost. Als dat niet gebeurt, voelen talenten zich gesterkt om wat meer op de voorgrond te treden. Dat kan wrevel opwekken. Het is geen verwijt naar wie dan ook, maar als het natuurlijk evenwicht ontbreekt kunnen karakters een probleem worden, terwijl dat niet nodig is."

Blind durft zich kwetsbaar op te stellen naar zijn spelers. "Ik heb in de nabespreking wel eens gezegd dat ik iets had moeten doen of laten om een wedstrijd een andere wending te geven. Ik zoek het ook bij mezelf. Ik heb geleerd dat mijn bereik langs de lijn stukken minder is dan het was als speler. Daarom moet je afweging als trainer nog beter zijn dan die in het veld."

Het besef dat het een slecht seizoen is voor Ajax, is groot. "Als we de play-offs halen en winnen, zou ik daar voldoening uithalen. Maar het maakt dit seizoen niet goed. Ik kan niet vergeten dat wij dertien punten achterstaan op Feyenoord en twintig op PSV.
pi_35944282
Ajax wint vanavond met 2-1

'16 Rosenberg
'44 Huntelaar (pen)
'68 Farfan
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 17:41:53 #68
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_35944618
Ik ga ook maar eens naar de Arena, wordt 2-0 vanavond!
Fijne wedstrijd Ajacieden!
Gourmetten of steengrillen?
pi_35944909
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 10:39 schreef DutchSoldier het volgende:

[..]

Heb je wel kans op met al die boeren vandaag in Amsterdam. Komen ze ook eens in de grote stad
Groot op regionaal niveau natuurlijk, want Amsterdam is een uit de kluiten gewassen dorp maar geen stad.
Maar de boeren moeten de smog weer in, hoe is het weer daar?
Yeah baby Yeah!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 18:32:28 #70
131729 jna
pi_35946188
heb trouwens het artikel in het AD gelezen in het AD zelf en er stond wel een stukje bij dat hij Chelsea nu niks meer vind, veel te poenerig ofzo
Jawel, je keek.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 18:32:57 #71
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_35946205
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:53 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Groot op regionaal niveau natuurlijk, want Amsterdam is een uit de kluiten gewassen dorp maar geen stad.
Maar de boeren moeten de smog weer in, hoe is het weer daar?
Jaloers op Amsterdam?
pi_35946331
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:32 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Jaloers op Amsterdam?
Nee hoor, ik kom er wel graag, maar zou er niet willen wonen.
Yeah baby Yeah!
pi_35948742
Geen Sarpong in de basis, dat is jammer. Misschien is hij de gouden invaller.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 11 maart 2006 @ 20:21:20 #74
131729 jna
pi_35949674
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 19:56 schreef methodmich het volgende:
Geen Sarpong in de basis, dat is jammer. Misschien is hij de gouden invaller.
sparen voor dinsdag
Jawel, je keek.
pi_35952346
0-0. Ach ja, het viel te verwachten. 1-0, 0-0 of 0-1. Dat dacht ik al vantevoren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')