quote:Op zondag 19 maart 2006 09:52 schreef Klonk het volgende:
''lach maar de mijne is betaald''
Klopt, die motor is oud, daarom is de boot wat goedkoper.quote:Op zondag 19 maart 2006 09:59 schreef Klonk het volgende:
hij ziet er goed uit, als het technisch het allemaal blijft doen heb je volgens mij een koopje
ach, 't is nog vroegquote:Op zondag 19 maart 2006 10:06 schreef Klonk het volgende:
hoger bedoel je ?
Het bootje heet nu nog de Octant. De man vrroeg me of ik de naam wilde aanhouden, volgens mij wilde hij graag de naambordjes houden, als aandenken. Ik vind de naam op zich niet verkeerd, misschien houd ik die dan maar aan.quote:Op zondag 19 maart 2006 10:18 schreef hermandeperman het volgende:
Heeft het bootje momenteel geen naam dan?
Het brengt ongeluk om de naam te wijzigen nl
En over dat vaarbewijs, tja... het hoeft absoluut niet, ik heb het ongeveer 2 maanden geleden gehaald, het kost je een schot geld (vind ik dan, voor wat je ervoor krijgt) en ik heb er niets nieuws geleerd...
Leen eens een cursus-boek bij de bibliotheek en kijk wat je ervan vindt...
Naja, het is een gezegde, veel veranderen hun naam ook gewoon hoorquote:Op zondag 19 maart 2006 10:24 schreef Conflict het volgende:
[..]
Het bootje heet nu nog de Octant. De man vrroeg me of ik de naam wilde aanhouden, volgens mij wilde hij graag de naambordjes houden, als aandenken. Ik vind de naam op zich niet verkeerd, misschien houd ik die dan maar aan.
Ongeluk kan ik niet gebruiken!
Misschien is alleen een cursusboek voor het vaarbewijs genoeg, ik ga zeker ff in de bieb kijken.
Ik moet ook eens gaan kijken hoe het met navigeren in zijn werk gaat. Misschien heb ik een apparaat nodig, ik denk wel dat ik de eerste tijd een betje in de buurt ga varen, of in de Biesbosch. Het is best spannend om zomaar tussen de grote schepen te gaan varen denk ik.
De huidige eigenaar heeft er een grote ventilator ingezet die de dampen naar buiten afvoert.quote:Op maandag 13 maart 2006 19:46 schreef Hyperdude het volgende:
Dat ding heeft een benzine motor. 1 lekje en je boot vliegt in de fik. Een boot is nl. niet alleen waterdicht, maar ook gasdicht en benzine en gas dampen blijven onderin de boot hangen.
wow, die boeken zouden echt heel erg goed van pas komen, die wil ik wel hebbenquote:Op zondag 19 maart 2006 13:14 schreef Hyperdude het volgende:
Gefeliciteerd met je bootje.
Ik heb nog een 11edruk Cursusboek Vaarbewijs 1 en 2 vd. ANWB liggen(uit 2002)
Mag je hebben. Voor nix
Staat van alles in, ook over technische eisen en installaties zoals ventilatoren bij benzinemotoren.
Stuur maar ff een mail (staat in mijn profiel) gooi ik 'm morgen op de bus.
Goede naam voor bootje vind ik altijd onbereikbare oorden: bv. Ushuaia (bij Kaap Hoorn, berucht in zeezeilerskringen) of Malden of Starbuck oid (liggen tussen Hawaii en Tahiti)
http://www.zeilen.com/publish/index.shtml
Ook een mooi blad trouwens, maar site heeft veel links over weer, techniek ed. Ook interesting voor motorbootjes.
Bestaat Vok! nog dan?quote:Op zondag 19 maart 2006 16:04 schreef Sigg het volgende:
Wanneer is de Vok!meet op je bootje dan Conflict?
Noem 'm dan Contant, Con van Conflict en de Tant van Octant. En zet er dan tussen haakjes bij 'betaald' ..quote:Op zondag 19 maart 2006 10:24 schreef Conflict het volgende:
[..]
Het bootje heet nu nog de Octant. De man vrroeg me of ik de naam wilde aanhouden, volgens mij wilde hij graag de naambordjes houden, als aandenken. Ik vind de naam op zich niet verkeerd, misschien houd ik die dan maar aan.
Ongeluk kan ik niet gebruiken!
Misschien is alleen een cursusboek voor het vaarbewijs genoeg, ik ga zeker ff in de bieb kijken.
Ik moet ook eens gaan kijken hoe het met navigeren in zijn werk gaat. Misschien heb ik een apparaat nodig, ik denk wel dat ik de eerste tijd een betje in de buurt ga varen, of in de Biesbosch. Het is best spannend om zomaar tussen de grote schepen te gaan varen denk ik.
quote:Op zondag 19 maart 2006 16:41 schreef Nachtdier het volgende:
[..]
Noem 'm dan Contant, Con van Conflict en de Tant van Octant. En zet er dan tussen haakjes bij 'betaald' ..
Is ie zeewaardig trouwens?
Die is echt goedquote:Op zondag 19 maart 2006 16:41 schreef Nachtdier het volgende:
[..]
Noem 'm dan Contant, Con van Conflict en de Tant van Octant. En zet er dan tussen haakjes bij 'betaald' ..
Is ie zeewaardig trouwens?
Is dat een gekke vraag? Volgens mij niet?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |