quote:Op zondag 19 maart 2006 09:52 schreef Klonk het volgende:
''lach maar de mijne is betaald''
Klopt, die motor is oud, daarom is de boot wat goedkoper.quote:Op zondag 19 maart 2006 09:59 schreef Klonk het volgende:
hij ziet er goed uit, als het technisch het allemaal blijft doen heb je volgens mij een koopje
ach, 't is nog vroegquote:Op zondag 19 maart 2006 10:06 schreef Klonk het volgende:
hoger bedoel je ?
Het bootje heet nu nog de Octant. De man vrroeg me of ik de naam wilde aanhouden, volgens mij wilde hij graag de naambordjes houden, als aandenken. Ik vind de naam op zich niet verkeerd, misschien houd ik die dan maar aan.quote:Op zondag 19 maart 2006 10:18 schreef hermandeperman het volgende:
Heeft het bootje momenteel geen naam dan?
Het brengt ongeluk om de naam te wijzigen nl
En over dat vaarbewijs, tja... het hoeft absoluut niet, ik heb het ongeveer 2 maanden geleden gehaald, het kost je een schot geld (vind ik dan, voor wat je ervoor krijgt) en ik heb er niets nieuws geleerd...
Leen eens een cursus-boek bij de bibliotheek en kijk wat je ervan vindt...
Naja, het is een gezegde, veel veranderen hun naam ook gewoon hoorquote:Op zondag 19 maart 2006 10:24 schreef Conflict het volgende:
[..]
Het bootje heet nu nog de Octant. De man vrroeg me of ik de naam wilde aanhouden, volgens mij wilde hij graag de naambordjes houden, als aandenken. Ik vind de naam op zich niet verkeerd, misschien houd ik die dan maar aan.
Ongeluk kan ik niet gebruiken!
Misschien is alleen een cursusboek voor het vaarbewijs genoeg, ik ga zeker ff in de bieb kijken.
Ik moet ook eens gaan kijken hoe het met navigeren in zijn werk gaat. Misschien heb ik een apparaat nodig, ik denk wel dat ik de eerste tijd een betje in de buurt ga varen, of in de Biesbosch. Het is best spannend om zomaar tussen de grote schepen te gaan varen denk ik.
De huidige eigenaar heeft er een grote ventilator ingezet die de dampen naar buiten afvoert.quote:Op maandag 13 maart 2006 19:46 schreef Hyperdude het volgende:
Dat ding heeft een benzine motor. 1 lekje en je boot vliegt in de fik. Een boot is nl. niet alleen waterdicht, maar ook gasdicht en benzine en gas dampen blijven onderin de boot hangen.
wow, die boeken zouden echt heel erg goed van pas komen, die wil ik wel hebbenquote:Op zondag 19 maart 2006 13:14 schreef Hyperdude het volgende:
Gefeliciteerd met je bootje.
Ik heb nog een 11edruk Cursusboek Vaarbewijs 1 en 2 vd. ANWB liggen(uit 2002)
Mag je hebben. Voor nix
Staat van alles in, ook over technische eisen en installaties zoals ventilatoren bij benzinemotoren.
Stuur maar ff een mail (staat in mijn profiel) gooi ik 'm morgen op de bus.
Goede naam voor bootje vind ik altijd onbereikbare oorden: bv. Ushuaia (bij Kaap Hoorn, berucht in zeezeilerskringen) of Malden of Starbuck oid (liggen tussen Hawaii en Tahiti)
http://www.zeilen.com/publish/index.shtml
Ook een mooi blad trouwens, maar site heeft veel links over weer, techniek ed. Ook interesting voor motorbootjes.
Bestaat Vok! nog dan?quote:Op zondag 19 maart 2006 16:04 schreef Sigg het volgende:
Wanneer is de Vok!meet op je bootje dan Conflict?
Noem 'm dan Contant, Con van Conflict en de Tant van Octant. En zet er dan tussen haakjes bij 'betaald' ..quote:Op zondag 19 maart 2006 10:24 schreef Conflict het volgende:
[..]
Het bootje heet nu nog de Octant. De man vrroeg me of ik de naam wilde aanhouden, volgens mij wilde hij graag de naambordjes houden, als aandenken. Ik vind de naam op zich niet verkeerd, misschien houd ik die dan maar aan.
Ongeluk kan ik niet gebruiken!
Misschien is alleen een cursusboek voor het vaarbewijs genoeg, ik ga zeker ff in de bieb kijken.
Ik moet ook eens gaan kijken hoe het met navigeren in zijn werk gaat. Misschien heb ik een apparaat nodig, ik denk wel dat ik de eerste tijd een betje in de buurt ga varen, of in de Biesbosch. Het is best spannend om zomaar tussen de grote schepen te gaan varen denk ik.
quote:Op zondag 19 maart 2006 16:41 schreef Nachtdier het volgende:
[..]
Noem 'm dan Contant, Con van Conflict en de Tant van Octant. En zet er dan tussen haakjes bij 'betaald' ..
Is ie zeewaardig trouwens?
Die is echt goedquote:Op zondag 19 maart 2006 16:41 schreef Nachtdier het volgende:
[..]
Noem 'm dan Contant, Con van Conflict en de Tant van Octant. En zet er dan tussen haakjes bij 'betaald' ..
Is ie zeewaardig trouwens?
Is dat een gekke vraag? Volgens mij niet?quote:
Een bootje van 6,5 meter en jij vraagt offie zeewaardig is.quote:Op zondag 19 maart 2006 16:46 schreef Nachtdier het volgende:
[..]
Is dat een gekke vraag? Volgens mij niet?
Lijkt mij nl. geweldig om als je dan toch een bootje hebt, een oversteek je naar bijvoorbeeld Engeland te maken, of naar elders, zonder wachttijden bij evt sluizen?
Europa is best mooi, maar Engeland en dat soort landen lijkt me ook wel aardig om te varen.
Ik vind 'm ook stoer.quote:Op zondag 19 maart 2006 19:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Ontopic, ik vind het een stoer bootje conflict en ik verbaas me over de ligkosten!
Ik had namelijk altijd begrepen dat een ligplaats niet te betalen is (commerciele haven) of een wachtlijst van 3 jaar (verenigingshaven)
Ik vind het een extreem gekke vraag ja. Ik weet niet of je ooit wel eens aan boord bent gestapt van een vergelijkbaar bootje maar als je dat met 4 man tegelijk doet raakt je dek het water. Ik weet niet of je ooit de noordzee met windkracht 5 hebt meegemaakt maar zo te lezen niet.quote:Op zondag 19 maart 2006 16:46 schreef Nachtdier het volgende:
[..]
Is dat een gekke vraag? Volgens mij niet?
Lijkt mij nl. geweldig om als je dan toch een bootje hebt, een oversteek je naar bijvoorbeeld Engeland te maken, of naar elders, zonder wachttijden bij evt sluizen?
Europa is best mooi, maar Engeland en dat soort landen lijkt me ook wel aardig om te varen.
Nee, ik ben wereldvreemd en ben bang voor water...quote:Op zondag 19 maart 2006 19:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Een bootje van 6,5 meter en jij vraagt offie zeewaardig is.
Heb je uberhaupt de zee wel eens van dichtbij gezien?
Dit is tenminste gemotiveerd!quote:Op zondag 19 maart 2006 20:26 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ik vind het een extreem gekke vraag ja. Ik weet niet of je ooit wel eens aan boord bent gestapt van een vergelijkbaar bootje maar als je dat met 4 man tegelijk doet raakt je dek het water. Ik weet niet of je ooit de noordzee met windkracht 5 hebt meegemaakt maar zo te lezen niet.
Wanneer je met dit bootje gaat oversteken ben je niet helemaal lekker bij je hoofd.
Ik vind het overigens een geweldig bootje Conflict, daar niet van![]()
![]()
Het meisje vindt het stiekem ook leuk om kapiteinsvrouw te worden.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:27 schreef Herr.Flick het volgende:
Conflict is kapitein geworden!!
Proficiat man, en veel plezier met je (onderzee?)bootje!
had dit topic nog niet gezien, wat vind het meissie er van?
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:42 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Het meisje vindt het stiekem ook leuk om kapiteinsvrouw te worden.![]()
![]()
![]()
Dan gaan wij toch een keer een stukje varenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:03 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
![]()
Lekker samen dobberen door de biesbosch!![]()
* Herr.Flick heeft wel een vaarbewijs, maar nog nooit een meter gevaren..![]()
110PK is inderdaad behoorlijk!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:44 schreef Conflict het volgende:
Ik ben er net geweest. De motor was nog in de winterstand. Beetje prutsen, benzine erin en hijj startte meteen![]()
Het is trouwens een 110 PK motor, da's behoorlijk wat!
Ik heb allemaal papieren van de motor, de originele instructieboeken en ook een stapel waterkaarten gekregen.
De ligplaats nemen we niet over. Dit bleek ineens toch niet mogelijk te zijn. Ik heb nu een andere ligplaats, in het Maartensgat in Dordrecht, mooi midden in de stad. Dit is maar 280 euro per jaar.
1 april is de boot van mij![]()
Er is een kleinere schroef gemonteerd zodat hij niet harder dan 20 KM/PU gaatquote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
110PK is inderdaad behoorlijk!
Ik denk wel dat hij iets harder gaat dan 15km.
Toch je vaarbewijs halen (en daar wordt volgens mij best stevig op gecontroleerd. Zeker in de zomer in de biesbos)
Dat is zondequote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:53 schreef Conflict het volgende:
[..]
Er is een kleinere schroef gemonteerd zodat hij niet harder dan 20 KM/PU gaat
Vaarbewijs examen is toch niet zo gek duur?quote:Ik ga het toch voor de zekerheid eens navragen ergens. Dat vaarbewijs halen is natuurlijk ook weer veel geld, als het niet nodig is doe ik dat niet. Ik ga me wel verdiepen in de stof natuurlijk.
Ik zou trouwens niet weten hoe je moet meten hoe hard je boot gaat, er zit geen snelheidsmeter op.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is zonde
[..]
Vaarbewijs examen is toch niet zo gek duur?
Beetje boete omdat je zonder vaarbewijs vaart is duurder
Maar anders mail je de rivierpolitie toch met die vraag.
vaarbewijs kost 70 euro.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:59 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik zou trouwens niet weten hoe je moet meten hoe hard je boot gaat, er zit geen snelheidsmeter op.
Vaarbewijs halen is ongeveer 250 euro. Ik zit alleen al te ver boven mijn budget, maar aan de andere kant is een vaarbewijs toch niet echt iets om op te bezuinigen.
Alleen het examen ja.quote:
Snelheid meten doe je dan met een GPS.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:59 schreef Conflict het volgende:
Ik zou trouwens niet weten hoe je moet meten hoe hard je boot gaat, er zit geen snelheidsmeter op.
250e? Nee joh. Het vaarbewijs 2 examen kost 84e, het vaarbewijs 1 kost 70e (vaarbewijs 2 is 1&2 tesamen). En het boek kon je al gratis krijgen van een medefokker, zie ergens hier boven.quote:Vaarbewijs halen is ongeveer 250 euro. Ik zit alleen al te ver boven mijn budget, maar aan de andere kant is een vaarbewijs toch niet echt iets om op te bezuinigen.
Een collega van mij heeft 2 weken in het boek gelezen en vervolgens zonder probleem examen gedaan. Zo'n probleem is het blijkbaar niet dat je uitleg nodig hebtquote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:08 schreef Conflict het volgende:
[..]
Alleen het examen ja.
Ik wil er ook wel wat uitleg bij hebben eigenlijk.
Maar goed, ik denk er nog ff over na, ik heb er eerlijk gezegd ook niet zo'n zin in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |