abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36161912
Hier nog twee foto's:

pi_36161920
quote:
Op zondag 19 maart 2006 09:52 schreef Klonk het volgende:
''lach maar de mijne is betaald''

Die is goed!
  zondag 19 maart 2006 @ 09:59:16 #53
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36161922
hij ziet er goed uit, als het technisch het allemaal blijft doen heb je volgens mij een koopje
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_36161964
quote:
Op zondag 19 maart 2006 09:59 schreef Klonk het volgende:
hij ziet er goed uit, als het technisch het allemaal blijft doen heb je volgens mij een koopje
Klopt, die motor is oud, daarom is de boot wat goedkoper.

De man van wie ik hem koop heeft enkele keren gezegd dat ik hem bij problemen altijd kan bellen. Ze doen 'm weg omdat ze er geen tijd meer voor hebben.

Wat ik ook netjes vind, ik had een afspraak gemaakt om te komen kijken en daarna heeft iemand een bod gedaan dat 350 euro hoger was dan dat van mij, maar ik kon hem dus voor mijn bod kopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Conflict op 19-03-2006 10:10:31 ]
  zondag 19 maart 2006 @ 10:06:48 #55
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36162003
hoger bedoel je ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_36162030
quote:
Op zondag 19 maart 2006 10:06 schreef Klonk het volgende:
hoger bedoel je ?
ach, 't is nog vroeg
  zondag 19 maart 2006 @ 10:13:27 #57
136181 adnansupernew
www.kadesign.nl & www.phds
pi_36162059
Je had beter deze kunnen doen:

Prijs ¤ 4.100.000,-
http://www.botentekoop.nl/sportcruisers/199581/Azimut_85.html (prachtig filmpje overigens...welk nummer is dat?)

en nu seri: Ziet er leuk uit!
pi_36162113
Heeft het bootje momenteel geen naam dan?

Het brengt ongeluk om de naam te wijzigen nl

En over dat vaarbewijs, tja... het hoeft absoluut niet, ik heb het ongeveer 2 maanden geleden gehaald, het kost je een schot geld (vind ik dan, voor wat je ervoor krijgt) en ik heb er niets nieuws geleerd...

Leen eens een cursus-boek bij de bibliotheek en kijk wat je ervan vindt...
pi_36162184
quote:
Op zondag 19 maart 2006 10:18 schreef hermandeperman het volgende:
Heeft het bootje momenteel geen naam dan?

Het brengt ongeluk om de naam te wijzigen nl

En over dat vaarbewijs, tja... het hoeft absoluut niet, ik heb het ongeveer 2 maanden geleden gehaald, het kost je een schot geld (vind ik dan, voor wat je ervoor krijgt) en ik heb er niets nieuws geleerd...

Leen eens een cursus-boek bij de bibliotheek en kijk wat je ervan vindt...
Het bootje heet nu nog de Octant. De man vrroeg me of ik de naam wilde aanhouden, volgens mij wilde hij graag de naambordjes houden, als aandenken. Ik vind de naam op zich niet verkeerd, misschien houd ik die dan maar aan.

Ongeluk kan ik niet gebruiken!

Misschien is alleen een cursusboek voor het vaarbewijs genoeg, ik ga zeker ff in de bieb kijken.

Ik moet ook eens gaan kijken hoe het met navigeren in zijn werk gaat. Misschien heb ik een apparaat nodig, ik denk wel dat ik de eerste tijd een betje in de buurt ga varen, of in de Biesbosch. Het is best spannend om zomaar tussen de grote schepen te gaan varen denk ik.
pi_36162220
quote:
Op zondag 19 maart 2006 10:24 schreef Conflict het volgende:

[..]

Het bootje heet nu nog de Octant. De man vrroeg me of ik de naam wilde aanhouden, volgens mij wilde hij graag de naambordjes houden, als aandenken. Ik vind de naam op zich niet verkeerd, misschien houd ik die dan maar aan.

Misschien is alleen een cursusboek voor het vaarbewijs genoeg, ik ga zeker ff in de bieb kijken.

Ik moet ook eens gaan kijken hoe het met navigeren in zijn werk gaat. Misschien heb ik een apparaat nodig, ik denk wel dat ik de eerste tijd een betje in de buurt ga varen, of in de Biesbosch. Het is best spannend om zomaar tussen de grote schepen te gaan varen denk ik.
Naja, het is een gezegde, veel veranderen hun naam ook gewoon hoor

En inderdaad, kijk even in de bieb, je hebt VB-1 en VB-2. VB-1 is heel simpel. VB-2 is iets lastiger, gaat ook over navigeren op de wadden en dergelijke. Is goed te doen maar als je nog nooit ermee hebt gewerkt is het even doorbijten...

En navigeren bij jou in de omgeving?? Ga naar het ANWB-kantoor bij je in de buurt en vraag om waterkaarten van de Biesbosch en omgeving.... Leg daarnaast het boek van de bieb en ga een uurtje zitten, het wordt je allemaal duidelijk en je kunt zo het water op
pi_36164948
quote:
Op maandag 13 maart 2006 19:46 schreef Hyperdude het volgende:
Dat ding heeft een benzine motor. 1 lekje en je boot vliegt in de fik. Een boot is nl. niet alleen waterdicht, maar ook gasdicht en benzine en gas dampen blijven onderin de boot hangen.
De huidige eigenaar heeft er een grote ventilator ingezet die de dampen naar buiten afvoert.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_36165293
Tof dat je een bootje hebt gekocht

Jammer dat de biesbos in de zomer bijna filevaren is
  zondag 19 maart 2006 @ 13:14:17 #63
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36165659
Gefeliciteerd met je bootje.
Ik heb nog een 11edruk Cursusboek Vaarbewijs 1 en 2 vd. ANWB liggen(uit 2002)
Mag je hebben. Voor nix
Staat van alles in, ook over technische eisen en installaties zoals ventilatoren bij benzinemotoren.
Stuur maar ff een mail (staat in mijn profiel) gooi ik 'm morgen op de bus.

Goede naam voor bootje vind ik altijd onbereikbare oorden: bv. Ushuaia (bij Kaap Hoorn, berucht in zeezeilerskringen) of Malden of Starbuck oid (liggen tussen Hawaii en Tahiti)

http://www.zeilen.com/publish/index.shtml
Ook een mooi blad trouwens, maar site heeft veel links over weer, techniek ed. Ook interesting voor motorbootjes.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_36166208
quote:
Op zondag 19 maart 2006 13:14 schreef Hyperdude het volgende:
Gefeliciteerd met je bootje.
Ik heb nog een 11edruk Cursusboek Vaarbewijs 1 en 2 vd. ANWB liggen(uit 2002)
Mag je hebben. Voor nix
Staat van alles in, ook over technische eisen en installaties zoals ventilatoren bij benzinemotoren.
Stuur maar ff een mail (staat in mijn profiel) gooi ik 'm morgen op de bus.

Goede naam voor bootje vind ik altijd onbereikbare oorden: bv. Ushuaia (bij Kaap Hoorn, berucht in zeezeilerskringen) of Malden of Starbuck oid (liggen tussen Hawaii en Tahiti)

http://www.zeilen.com/publish/index.shtml
Ook een mooi blad trouwens, maar site heeft veel links over weer, techniek ed. Ook interesting voor motorbootjes.
wow, die boeken zouden echt heel erg goed van pas komen, die wil ik wel hebben
Ik mail je ff!

Die naam denk ik nog ff over na.
pi_36166408
Echt superleuk bootje conflict. Ik heb er zelf 1 met een buitenboord motor. Er gaat niks boven een lekker boottochtje in de zomer met een pilsje in je hand..
pi_36169959
Waar ligt jouw bootje Hendrik38?

Ik ben net wezen kijken bij een andere ligplaats in Dordrecht, in de haven. Kost me maar 280 euro per jaar. Ik neem 'm deenk ik
  zondag 19 maart 2006 @ 16:04:14 #67
99338 Sigg
Altijd Siggzelf gebleven...
pi_36170162
Wanneer is de Vok!meet op je bootje dan Conflict?
pi_36170456
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:04 schreef Sigg het volgende:
Wanneer is de Vok!meet op je bootje dan Conflict?
Bestaat Vok! nog dan?

We kunnen best eens gaan varen hoor!
  zondag 19 maart 2006 @ 16:22:14 #69
99338 Sigg
Altijd Siggzelf gebleven...
pi_36170665
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:15 schreef Conflict het volgende:

[..]

Bestaat Vok! nog dan?
Weet ik veel ik kom daar nooit

Maar gefeliciteerd met je bootje, cool ding hoor
pi_36170671
Kun je ook aan boord naar de plee enzo?
  zondag 19 maart 2006 @ 16:41:36 #71
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_36171191
quote:
Op zondag 19 maart 2006 10:24 schreef Conflict het volgende:

[..]

Noem 'm dan Contant, Con van Conflict en de Tant van Octant. En zet er dan tussen haakjes bij 'betaald' ..

Is ie zeewaardig trouwens?
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_36171236
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:41 schreef Nachtdier het volgende:

[..]

Noem 'm dan Contant, Con van Conflict en de Tant van Octant. En zet er dan tussen haakjes bij 'betaald' ..

pi_36171261
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:41 schreef Nachtdier het volgende:

[..]

Die is echt goed

Zeewaardig, lijkt me niet nee
  zondag 19 maart 2006 @ 16:46:40 #74
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_36171326
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:43 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Is dat een gekke vraag? Volgens mij niet?
Lijkt mij nl. geweldig om als je dan toch een bootje hebt, een oversteek je naar bijvoorbeeld Engeland te maken, of naar elders, zonder wachttijden bij evt sluizen?

Europa is best mooi, maar Engeland en dat soort landen lijkt me ook wel aardig om te varen.
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

pi_36171351
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:22 schreef BaraCuda het volgende:
Kun je ook aan boord naar de plee enzo?
Ja, er is een wc

En een aanrecht met twee gaspitten
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 maart 2006 @ 19:22:21 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36175906
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:46 schreef Nachtdier het volgende:

[..]

Lijkt mij nl. geweldig om als je dan toch een bootje hebt, een oversteek je naar bijvoorbeeld Engeland te maken, of naar elders, zonder wachttijden bij evt sluizen?

Europa is best mooi, maar Engeland en dat soort landen lijkt me ook wel aardig om te varen.
Een bootje van 6,5 meter en jij vraagt offie zeewaardig is.
Heb je uberhaupt de zee wel eens van dichtbij gezien?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 maart 2006 @ 19:25:45 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36176002
Ontopic, ik vind het een stoer bootje conflict en ik verbaas me over de ligkosten!
Ik had namelijk altijd begrepen dat een ligplaats niet te betalen is (commerciele haven) of een wachtlijst van 3 jaar (verenigingshaven)
pi_36178076
quote:
Op zondag 19 maart 2006 19:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Ontopic, ik vind het een stoer bootje conflict en ik verbaas me over de ligkosten!
Ik had namelijk altijd begrepen dat een ligplaats niet te betalen is (commerciele haven) of een wachtlijst van 3 jaar (verenigingshaven)
Ik vind 'm ook stoer.

Ik was dus een beetje aan het rondkijken en die kosten vallen me echt 100% mee. Zo heb je voor een paar honderd euro altijd vakantie, de hele zomer kunnen we weg met dat ding.

Als je zo'n ding goed opknapt dan kan je 'm ook verhuren voor een paar honderd euro per week. Zo'n verenigingshaven is idd duur, dan betaal je al vlug 1500 euro per jaar. Wat ik nu heb is gewoon een steigerje met een afgesloten hek. Stroom en stromend drinkwater is er helaas niet.

Enige probleem is de benzine, die wordt wel prijzig idd. Hij had het erover om normale benzine zelf met loodvervanger te mengen, zodat het goedkoper varen is.

Als het me echt te duur wordt doe ik het bootje gewoon weg, opgeknapt en wel. Dan kan ik er wat aan overhouden en ik vind het leukm om mee bezig te zijn.
pi_36178196
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:46 schreef Nachtdier het volgende:

[..]

Ik vind het een extreem gekke vraag ja. Ik weet niet of je ooit wel eens aan boord bent gestapt van een vergelijkbaar bootje maar als je dat met 4 man tegelijk doet raakt je dek het water. Ik weet niet of je ooit de noordzee met windkracht 5 hebt meegemaakt maar zo te lezen niet.

Wanneer je met dit bootje gaat oversteken ben je niet helemaal lekker bij je hoofd.

Ik vind het overigens een geweldig bootje Conflict, daar niet van
  zondag 19 maart 2006 @ 22:20:33 #80
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_36183603
quote:
Op zondag 19 maart 2006 19:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een bootje van 6,5 meter en jij vraagt offie zeewaardig is.
Heb je uberhaupt de zee wel eens van dichtbij gezien?
Nee, ik ben wereldvreemd en ben bang voor water...
Zelfs met kano;s van 3-4 meter kan je de zee op. En ook met een zeilbootje zonder kajuit van een paar meter. Alleen weet ik niet of ze er geschikt voor zijn bevonden, maar het kan wel. Je moet het alleen niet bij windkracht 12 doen...

zondag 19 maart 2006 @ 22:33:16 #81
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_36184250
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:26 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Ik vind het een extreem gekke vraag ja. Ik weet niet of je ooit wel eens aan boord bent gestapt van een vergelijkbaar bootje maar als je dat met 4 man tegelijk doet raakt je dek het water. Ik weet niet of je ooit de noordzee met windkracht 5 hebt meegemaakt maar zo te lezen niet.

Wanneer je met dit bootje gaat oversteken ben je niet helemaal lekker bij je hoofd.

Ik vind het overigens een geweldig bootje Conflict, daar niet van
Dit is tenminste gemotiveerd!
En nee, ben nog niet met zo'n bootje de zee op geweest. En lekker bij me hoofd ben ik ook niet altijd.
Toch goed dat er een vraagteken achter de vraag stond...

pi_36224332
Vanavond ga ik er weer heen, dan gaat de huidige eigenaar de motor zomerklaar maken voor me en vanalles uitleggen.
pi_36224459
"Onzinkbaar 2"
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:27:49 #84
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_36224601

Conflict is kapitein geworden!!

Proficiat man, en veel plezier met je (onderzee?)bootje!

had dit topic nog niet gezien , wat vind het meissie er van?
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_36224943
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:27 schreef Herr.Flick het volgende:

Conflict is kapitein geworden!!

Proficiat man, en veel plezier met je (onderzee?)bootje!

had dit topic nog niet gezien , wat vind het meissie er van?
Het meisje vindt het stiekem ook leuk om kapiteinsvrouw te worden.
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:03:53 #86
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_36225572
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:42 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Het meisje vindt het stiekem ook leuk om kapiteinsvrouw te worden.

Lekker samen dobberen door de biesbosch!

* Herr.Flick heeft wel een vaarbewijs, maar nog nooit een meter gevaren..
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_36225777
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:03 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Lekker samen dobberen door de biesbosch!

* Herr.Flick heeft wel een vaarbewijs, maar nog nooit een meter gevaren..
Dan gaan wij toch een keer een stukje varen
pi_36241589
Ik ben er net geweest. De motor was nog in de winterstand. Beetje prutsen, benzine erin en hijj startte meteen

Het is trouwens een 110 PK motor, da's behoorlijk wat!

Ik heb allemaal papieren van de motor, de originele instructieboeken en ook een stapel waterkaarten gekregen.

De ligplaats nemen we niet over. Dit bleek ineens toch niet mogelijk te zijn. Ik heb nu een andere ligplaats, in het Maartensgat in Dordrecht, mooi midden in de stad. Dit is maar 280 euro per jaar.

1 april is de boot van mij
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 maart 2006 @ 19:49:25 #89
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36241727
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:44 schreef Conflict het volgende:
Ik ben er net geweest. De motor was nog in de winterstand. Beetje prutsen, benzine erin en hijj startte meteen

Het is trouwens een 110 PK motor, da's behoorlijk wat!

Ik heb allemaal papieren van de motor, de originele instructieboeken en ook een stapel waterkaarten gekregen.

De ligplaats nemen we niet over. Dit bleek ineens toch niet mogelijk te zijn. Ik heb nu een andere ligplaats, in het Maartensgat in Dordrecht, mooi midden in de stad. Dit is maar 280 euro per jaar.

1 april is de boot van mij
110PK is inderdaad behoorlijk!
Ik denk wel dat hij iets harder gaat dan 15km.
Toch je vaarbewijs halen (en daar wordt volgens mij best stevig op gecontroleerd. Zeker in de zomer in de biesbos)
pi_36241849
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

110PK is inderdaad behoorlijk!
Ik denk wel dat hij iets harder gaat dan 15km.
Toch je vaarbewijs halen (en daar wordt volgens mij best stevig op gecontroleerd. Zeker in de zomer in de biesbos)
Er is een kleinere schroef gemonteerd zodat hij niet harder dan 20 KM/PU gaat

Ik ga het toch voor de zekerheid eens navragen ergens. Dat vaarbewijs halen is natuurlijk ook weer veel geld, als het niet nodig is doe ik dat niet. Ik ga me wel verdiepen in de stof natuurlijk.

Ik zit al ongeveer 1500 euro boven mijn budget nu

Ik ga wel een poging wagen om het bootje voor weinig te verhuren in de zomer zodat ik de kosten eruit kan halen. Je ziet ze al voor 500 euro per week te huur staan.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 maart 2006 @ 19:57:04 #91
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36241970
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:53 schreef Conflict het volgende:

[..]

Er is een kleinere schroef gemonteerd zodat hij niet harder dan 20 KM/PU gaat
Dat is zonde
quote:
Ik ga het toch voor de zekerheid eens navragen ergens. Dat vaarbewijs halen is natuurlijk ook weer veel geld, als het niet nodig is doe ik dat niet. Ik ga me wel verdiepen in de stof natuurlijk.
Vaarbewijs examen is toch niet zo gek duur?
Beetje boete omdat je zonder vaarbewijs vaart is duurder

Maar anders mail je de rivierpolitie toch met die vraag.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:58:08 #92
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36242015
pi_36242082
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is zonde
[..]

Vaarbewijs examen is toch niet zo gek duur?
Beetje boete omdat je zonder vaarbewijs vaart is duurder

Maar anders mail je de rivierpolitie toch met die vraag.
Ik zou trouwens niet weten hoe je moet meten hoe hard je boot gaat, er zit geen snelheidsmeter op.

Vaarbewijs halen is ongeveer 250 euro. Ik zit alleen al te ver boven mijn budget, maar aan de andere kant is een vaarbewijs toch niet echt iets om op te bezuinigen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 maart 2006 @ 20:05:44 #94
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36242274
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:59 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ik zou trouwens niet weten hoe je moet meten hoe hard je boot gaat, er zit geen snelheidsmeter op.

Vaarbewijs halen is ongeveer 250 euro. Ik zit alleen al te ver boven mijn budget, maar aan de andere kant is een vaarbewijs toch niet echt iets om op te bezuinigen.
vaarbewijs kost 70 euro.
pi_36242376
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

vaarbewijs kost 70 euro.
Alleen het examen ja.

Ik wil er ook wel wat uitleg bij hebben eigenlijk.

Maar goed, ik denk er nog ff over na, ik heb er eerlijk gezegd ook niet zo'n zin in
pi_36242568
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:59 schreef Conflict het volgende:
Snelheid meten doe je dan met een GPS.
quote:
250e? Nee joh. Het vaarbewijs 2 examen kost 84e, het vaarbewijs 1 kost 70e (vaarbewijs 2 is 1&2 tesamen). En het boek kon je al gratis krijgen van een medefokker, zie ergens hier boven.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 maart 2006 @ 20:55:49 #97
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36244063
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:08 schreef Conflict het volgende:

[..]

Alleen het examen ja.

Ik wil er ook wel wat uitleg bij hebben eigenlijk.

Maar goed, ik denk er nog ff over na, ik heb er eerlijk gezegd ook niet zo'n zin in
Een collega van mij heeft 2 weken in het boek gelezen en vervolgens zonder probleem examen gedaan. Zo'n probleem is het blijkbaar niet dat je uitleg nodig hebt
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:58:05 #98
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36244132
Stelt niks voor VB1, voor VB2 moet je iets meer weten/kunnen. VB1 is boekje doornemen+ paar oude "tentamens" maken.
pi_36245544
Ik verwacht de boeken snel en dan ga ik gewoon lezen. Voor die 70 euro durf ik dat examen wel aan
pi_36245643
Ik heb nu ook de examentraining cdrom van een behulpzame fokker gekregen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')