abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 maart 2006 @ 12:50:59 #1
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_35907968
Ik heb de afgelopen weken geconstateerd dat een groeiend aantal websites niet goed te bekijken is met Firefox. Allerhande vervelende fouten kunnen zich voordoen, waardoor de site niet meer goed werkt. Ik weet niet wat de webmasters bezielt om hun sites niet compatible te maken met Firefox.

Leer eens HTML, stomme web'masters'.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_35908024
Linkjes?
Ik kom ze echt maar zelden tegen
Heb vaker problemen met Internet Explorer dan met Firefox zelfs!
  vrijdag 10 maart 2006 @ 12:53:45 #3
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_35908061
Ik kan ze even niet meer herinneren, maar als ik er één vind zal ik ze hier posten.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_35908071
Zelden kom ik sites tegen die het niet doen in FF hoor...
pi_35908081
En anders gebruik ik de IE view plugin
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 12:54:31 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_35908090
Ik vraag mij dan ook af welke websites dat zijn
Gebruik hier al tijden firefox maar zo vaak loop ik niet tegen dingen aan
  Forum Admin vrijdag 10 maart 2006 @ 12:54:39 #7
58651 crew  murp
murp
pi_35908093
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 12:50 schreef TC03 het volgende:
Ik heb de afgelopen weken geconstateerd dat een groeiend aantal websites niet goed te bekijken is met Firefox. Allerhande vervelende fouten kunnen zich voordoen, waardoor de site niet meer goed werkt. Ik weet niet wat de webmasters bezielt om hun sites niet compatible te maken met Firefox.

Leer eens HTML, stomme web'masters'.
ik heb nergens last van met FireFox
pi_35908134
ik ook niet, ie explorer geeft vaker problemen.
pi_35908182
Ik zie geen verandering in de mate van incompatibiliteit met FF.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_35908218
Ik ken maar een paar sites die klote werken met FF, www.voetbal.nl is er een van. Omdat ze een DHTML menu structuur gebruiken van zeer brakke kwaliteit.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:02:54 #11
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_35908355
Dat heeft niet zo veel te maken met de vraag of de bouwer wel of geen verstand heeft van HTML. Vaak is het ook gewoon een bewuste keuze. Sterker nog, je hoort als befrijd je doelgroep te kennen. Als binnen die doelgroep maar 1-5% non IE gebruikers zit - en ondanks het groeiend succes van FF is dat in mijn ervaring nog heel vaak het geval - raad ik ook af om voor FF te ontwerpen. Kost alleen maar extra geld. Het is natuurlijk wel belangrijk dat alle 'basis functionaliteit' bruikbaar is voor iig (bijna) alle gebruikers. Het maakt mij voor een dergelijke site niet uit of hij altijd perfect wordt weergegeven onder FF, als mensen maar wel gewoon hun boodschappen kunnen doen.

En zelf heb ik er ook zelden last van dat een site niet goed wordt weergegeven.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:03:37 #12
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_35908380
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 12:54 schreef kikoooooo het volgende:
En anders gebruik ik de IE view plugin
Precies, maar goed, dat wil ik ook zo weinig mogelijk.
Bovendien is die site die niet werkt meestal ook niet de moeite waard om te bekijken dan...
Het lijkt mij dat je het test onder diverse browsers na development (ik tenminste wel, alhoewel een foutje menselijk is)
Ik zou het op prijs stellen als mensen het zouden zeggen als het niet werkte, dus is er geen knopje "contact" zodat je die betreffende "Webmaster" effe aan zijn jas kan trekken?
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_35908511
www.gamers.nl is ook zo'n pruts site waar je geeneens onder firefox reacties kan plaatsen.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_35908582
quote:
Dat heeft niet zo veel te maken met de vraag of de bouwer wel of geen verstand heeft van HTML.
Ben ik niet met je eens. Als je w3c-gevalideerde code maakt, ben je al een heel eind. Hooguit ziet het er in verschillende browsers iets anders uit, maar totaal onbruikbaar wordt het nooit. Als sites niet goed werken in non-IE browsers, is dat meestal omdat ze IE-specifieke javascript (of *gloep* vbscript) gebruikt hebben, en dan gaat het met name mis met dom-parsing.
pi_35908604
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:02 schreef KwisatzHaderach het volgende:
Dat heeft niet zo veel te maken met de vraag of de bouwer wel of geen verstand heeft van HTML. Vaak is het ook gewoon een bewuste keuze. Sterker nog, je hoort als befrijd je doelgroep te kennen. Als binnen die doelgroep maar 1-5% non IE gebruikers zit - en ondanks het groeiend succes van FF is dat in mijn ervaring nog heel vaak het geval - raad ik ook af om voor FF te ontwerpen. Kost alleen maar extra geld. Het is natuurlijk wel belangrijk dat alle 'basis functionaliteit' bruikbaar is voor iig (bijna) alle gebruikers. Het maakt mij voor een dergelijke site niet uit of hij altijd perfect wordt weergegeven onder FF, als mensen maar wel gewoon hun boodschappen kunnen doen.

En zelf heb ik er ook zelden last van dat een site niet goed wordt weergegeven.
Zelfs al kies je er voor om voor een bepaalde doelgroep iets te maken, de meeste incompatibiliteitsproblemen ontstaan door foutief gebruik van HTML. Fouten die misschien niet zichtbaar zijn in IE (en daardoor prima lijken te zijn), maar ze bevatten wel degelijk vaak foutieve HTML statements. Mijn ervaring is dat als je maar netjes HTML guidelines van W3C gebruikt, dat je pagina's eigenlijk zonder problemen op elke browser werken. Pas als je fundamentele dingen gaat gebruiken die browser-specifiek zijn, zoals DHTML, gaat het soms mis. En zelfs dat is vaak te voorkomen, omdat DHTML bijna altijd als 3rd-party software wordt gebruikt. Weinig mensen bouwen hun eigen DHTML menu's omdat het te veel werk is. Dus neem je een 3rd-party product dat gewoon multi-browser is.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:29:22 #16
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_35909199
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:11 schreef Lucille het volgende:

[..]

Zelfs al kies je er voor om voor een bepaalde doelgroep iets te maken, de meeste incompatibiliteitsproblemen ontstaan door foutief gebruik van HTML. Fouten die misschien niet zichtbaar zijn in IE (en daardoor prima lijken te zijn), maar ze bevatten wel degelijk vaak foutieve HTML statements. Mijn ervaring is dat als je maar netjes HTML guidelines van W3C gebruikt, dat je pagina's eigenlijk zonder problemen op elke browser werken. Pas als je fundamentele dingen gaat gebruiken die browser-specifiek zijn, zoals DHTML, gaat het soms mis. En zelfs dat is vaak te voorkomen, omdat DHTML bijna altijd als 3rd-party software wordt gebruikt. Weinig mensen bouwen hun eigen DHTML menu's omdat het te veel werk is. Dus neem je een 3rd-party product dat gewoon multi-browser is.
Er is een verschil tussen incorrect gebruik van HTML en de verschillen bij het parsen van dezelfde code door verschillende browsers. Dat eerste is idd gewoon een slechte programmeur dat laatste kan liggen aan het gebruik van verschillende standaarden door verschillende browsers. Maar eigenlijk bepaald in beide gevallen de opdrachtgever wat het zal worden; goedkoop het zoontje van de baas, een hele duur maar doortastend bedrijf of 'teveel invloed' van juist de grafisch ontwerper zodat er veel mooie maar onmogelijke dingen inzitten.

Een site is een doodgewoon product zoals al het andere. Huur je een of andere goedkope beunhaas in om je tuinhuisje te bouwen dan kan het zijn dat je een wat raar geplaatste deur krijgt (die niet aan alle standaarden voldoet en waar bv een minder valide niets mee kan). Laat je hem door verschillende partijen ontwerpen en bouwen ja dan wordt het al vrij snel een veel beter toegankelijk ding. En soms hoeft het niet voor iedereen perfect te zijn.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_35909218
photoarchive.ap.org ook.
En PDF files heeft FF ook moeite mee, als je bv. een plattegrond van een huis wilt bekijken in een site, als in het ware een applet.
Zeer irritant inderdaad!
pi_35909503
De site van Wanadoo is ook mooi. Als je daar een mail wilt sturen naar de helpdesk moet je een onderwerp selecteren uit een pulldown menu. Maar dat pulldown menu is schijnbaar geen standaard selectbox, want in FF werkt het gewoon niet.
Nee.
pi_35911214
Weet je wat ook zo VERDOMD irritant is. Als je dingen in formulieren invult in FF, en ik ben aan het copy/pasten, en dan scroll ik naar beneden. Dan gebeurt het zó vaak dat dat window óf vastloopt, óf na een tijdje hangen het font vergroot
pi_35911244
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 12:52 schreef Johnnn het volgende:
Linkjes?
Ik kom ze echt maar zelden tegen
Heb vaker problemen met Internet Explorer dan met Firefox zelfs!
Inderdaad. Heb er echt helemaal nooit meer last van tegenwoordig. Vroeger kwam het nog wel eens voor maar tegenwoordig niet meer.
pi_35911309
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:29 schreef Syytön het volgende:
photoarchive.ap.org ook.
En PDF files heeft FF ook moeite mee, als je bv. een plattegrond van een huis wilt bekijken in een site, als in het ware een applet.
Zeer irritant inderdaad!
PDF werkt inderdaad niet optimaal. Ik ben eigenlijk vergeten hoe dat bij IE werkt? Zelfde toch dacht ik?
pi_35911427
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:35 schreef Syytön het volgende:
Weet je wat ook zo VERDOMD irritant is. Als je dingen in formulieren invult in FF, en ik ben aan het copy/pasten, en dan scroll ik naar beneden. Dan gebeurt het zó vaak dat dat window óf vastloopt, óf na een tijdje hangen het font vergroot
Nog nooit last van gehad.

Wel komt het eens voor dat als ik wil inloggen op een private site (d.m.v. zo'n pop-up scherm met naam en paswoord) dat ie mijn naam en paswoord niet wil onthouden, terwijl ik er in IE geen problemen mee heb.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:44:22 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_35911505
zolang ze 't maar in ( ) opera ( ) doen vind ik 't best..

opera
Huilen dan.
pi_35911602
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:41 schreef PDOA het volgende:

[..]

Nog nooit last van gehad.

Wel komt het eens voor dat als ik wil inloggen op een private site (d.m.v. zo'n pop-up scherm met naam en paswoord) dat ie mijn naam en paswoord niet wil onthouden, terwijl ik er in IE geen problemen mee heb.
Daar heb ik ook al last van!
pi_35911618
Als je als webbouwer willens en wetens een "IE Only" website online zet dan ben je imo gewoon een incompetente eikel. Ook al zou slechts 5% van je bezoekers met een andere browser langskomen, dan nog beledig je 5% van je bezoekers.

En figuren die claimen dat het makkelijker is een IE-only site te maken dan een W3-compliant site hebben gewoon geen verstand van zaken.
Thus spake the master programmer:
"A well-written program is its own heaven; a poorly-written program is its own hell.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')