Goed punt!quote:Op donderdag 9 maart 2006 21:57 schreef Lippie85 het volgende:
De valuta waar in de lage landen mee betaald kan worden
Waarom is het per sé beter om buiten te spelen dan om te computeren?quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:23 schreef it_was_me het volgende:
Wij speelden echt buiten en zaten niet konstant achter de comp.
Wij kennen wel kaatseballen en tollen. Dat leren ze niet meer op het schoolplein.
Belletje trekken was wel leuk. Nu is er niemand meer thuis want ze moeten werken voor de hypotheek.
Wij gingen bij elkaar langs en anders zocht je wel even waar je vriendengroep uithing. Wij hadden geen gsm nodig.
Wat ik wel beter vind?
Je staat meer op een lijn met je kinderen. Vroeger had pa en ma gelijk zonder tegensputteren.
Omdat je hier vierkante ogen van krijgt.quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:25 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Waarom is het per sé beter om buiten te spelen dan om te computeren?
Dan kun je mensen in het echt neerknallen en aanrijden.quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:25 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Vroeger niet hoor! Toen kon je nog veilig buiten spelen en ademen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:27 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Dan kun je mensen in het echt neerknallen en aanrijden.
Ja heb mijn motor verkocht omdat er echt geen reet meer aan is.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:32 schreef donnahvh het volgende:
[..]
zat net die reclame ff voor me te halen
vroegah hadden ze geen hobbels in de weg![]()
op de zundappquote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:34 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ja heb mijn motor verkocht omdat er echt geen reet meer aan is.![]()
Vroegah was 't gewoon lekkah knalluh .![]()
![]()
Alleen daarom al moet we die tijd terugeisen met een demonstratie op het mailieveld !quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:32 schreef donnahvh het volgende:
[..]
zat net die reclame ff voor me te halen
vroegah hadden ze geen hobbels in de weg![]()
godver nou , die sixties he ... echt jammer dat ik dat neit meegemaakt hebquote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:38 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Alleen daarom al moet we die tijd terugeisen met een demonstratie op het mailieveld !
Nou... zo erg is het ook weer niet met me hoor.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:39 schreef donnahvh het volgende:
[..]
godver nou , die sixties he ... echt jammer dat ik dat neit meegemaakt heb![]()
Weg met die kut drempels.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:38 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Alleen daarom al moet we die tijd terugeisen met een demonstratie op het mailieveld !
Tikkie overdreven, dat patat-voorbeeld, maar op de keper beschouwd heb je gelijk!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:19 schreef Athalon het volgende:
Verdraagzaamheid en het veel lagere stressniveau in die tijd. Toen wist je waar je aan toe was met een baas als je vast kontrakt kreeg, tegenwoordig moet je 8 bazen hebben per dag om van je salaris nog een patatje te kunnen kopen met de euro.
... vooral het laatste. Als je in de 70's op straat een vuurtje vroeg kréég je dat gewoon; ik denk dat als je het nu per ongeluk aan de verkeerde vraagt je minstens een stoot op je broodmolen krijgt.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:36 schreef zhe-devilll het volgende:
De gulden
de leuke kinderprogramma's op vaste tijden!
disco was toen hot enzo
punkers!
was er zelf ook een alleen beetje like sheila e!
En de mensen waren niet zo agressief als tegenwoordig
quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:23 schreef it_was_me het volgende:
Wij speelden echt buiten en zaten niet konstant achter de comp.
Wij kennen wel kaatseballen en tollen. Dat leren ze niet meer op het schoolplein.
Belletje trekken was wel leuk. Nu is er niemand meer thuis want ze moeten werken voor de hypotheek.
Wij gingen bij elkaar langs en anders zocht je wel even waar je vriendengroep uithing. Wij hadden geen gsm nodig.
Wat ik wel beter vind?
Je staat meer op een lijn met je kinderen. Vroeger had pa en ma gelijk zonder tegensputteren.
hier sluit ik mij volledig aan.
Bewijs!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:29 schreef Lucille het volgende:
De inflatie was vroeger minder.
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:20 schreef Dromenvanger het volgende:
De creativiteit van de games. Niet de graphics maar de creativiteit. Spellen van de commodore 64 en amiga 500 waren stukken leuker te spelen. Nu lijkt het nergens over te gaan.
Klopt, maar ik ben nu nog stééds niet agressief tegen wildvreemde mensen op straat, hoor.quote:Op zondag 12 maart 2006 17:33 schreef mazaru het volgende:
Uiteraard ook de gulden.
Op school werd je niet gepest als je niet aan de mode mee deed, er was geen mode.
De spelletjes die op straat werden gespeeld, tollen, hoepelen, elastieken, schipper mag ik overvaren, verstoppertje op de fiets, hutten bouwen, bordje bal, etc.
Fatsoen, je was niet agressief tegen wildvreemde mensen op straat.
Nee...niet vanwege de mode maar rood haar en een bril was wel een mikpunt...Hey schele wanneer spring je op groen?? Kan me nu nog niet voorstellen dat iemand met zijn volle verstand zijn haar rood verft..quote:Op zondag 12 maart 2006 17:33 schreef mazaru het volgende:
Uiteraard ook de gulden.
Op school werd je niet gepest als je niet aan de mode mee deed, er was geen mode.
De spelletjes die op straat werden gespeeld, tollen, hoepelen, elastieken, schipper mag ik overvaren, verstoppertje op de fiets, hutten bouwen, bordje bal, etc.
Fatsoen, je was niet agressief tegen wildvreemde mensen op straat.
quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:25 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Het fijne van het dorp waar ik nu woon (sinds anderhalf jaar) is dat je dat hier ook nog gewoon kan doen!!quote:Op maandag 13 maart 2006 02:16 schreef APK het volgende:
Vroeger kon ik mijn fiets gewoon -zonder slot- in het fietsenhok van mijn school plaatsen.
als je een probleem had, dan praatte je erover met je vrienden, of je ging naar de bibliotheek om het een en ander op te zoekenquote:Op donderdag 9 maart 2006 22:25 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
best zonde in t bejaardentehuis is t immers niet veel andersquote:Op donderdag 16 maart 2006 00:47 schreef Cynix ® het volgende:
[mijmermode / weeklaagmode]
. Naar buiten gáán doen we het liefst niet meer. En als het niet te vermijden is, dan per auto, die dan wel voor de deur geparkeerd moet kunnen worden.
Nouuuu kan me herinneren dat ik een merkspijkerbroek wilde 30 jaar geleden omdat mijn vriendinnetjes die ook hadden. Ik wilde een Lee of een Levis, kreeg uiteindelijk een Lois maar die vond ik ook wel stoerquote:Op zondag 12 maart 2006 17:33 schreef mazaru het volgende:
Uiteraard ook de gulden.
Maar hoe heette nou dat radioprogramma waar ze die kwaliteit en de prijzen opnoemdenquote:Op donderdag 16 maart 2006 22:42 schreef Pek het volgende:
De Hasj...
Rode Libanon, Gele Libanon, echte Afghaan...en de lage prijs natuurlijk![]()
Dit blijft inderdaad een heel mooi, leuk en herkenbaar stukje die je elke keer weer in je mailbox krijgt.quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:18 schreef rucksichlos het volgende:
Dit blijft een mooi stukje:
Vroeger.........
etc...
Koos Zwart kreeg begin jaren'70 bekendheid vanwege de 'beursberichten' in het politieke VARA-radioprogramma 'In de Rooie Haan', waarin hij prijsschommelingen van hasj en wiet meedeeldequote:Op donderdag 16 maart 2006 23:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar hoe heette nou dat radioprogramma waar ze die kwaliteit en de prijzen opnoemden
hahaha ja je heb gelijkquote:Op donderdag 16 maart 2006 22:42 schreef Pek het volgende:
De Hasj...
Rode Libanon, Gele Libanon, echte Afghaan...en de lage prijs natuurlijk![]()
Ja, die bedoelde ik.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 06:39 schreef Bopjen het volgende:
Koos Zwart kreeg begin jaren'70 bekendheid vanwege de 'beursberichten' in het politieke VARA-radioprogramma 'In de Rooie Haan', waarin hij prijsschommelingen van hasj en wiet meedeelde
![]()
In de jaren '70-'80 toch niet echt hoor..quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:29 schreef Lucille het volgende:
De inflatie was vroeger minder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |