Het staat op de 2e DVD.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:33 schreef XL het volgende:
[..]
Je krijgt in ieder geval geen specifieke iLife DVD.
Misschien staat het op 1 van de 2 mac os x-cd's?
Ja? Dus die 2e install DVD van Mac OS X? Er staat bij mij iig op: Include Mac OS 9 oid.quote:
Doe die DVD in je Apple, en je weet het. Vertel het vervolgens hier en de rest weet het ookquote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:40 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ja? Dus die 2e install DVD van Mac OS X? Er staat bij mij iig op: Include Mac OS 9 oid.
Daar ligt het aan.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:41 schreef AudreyHepburn het volgende:
met 256 MB geheugen.
Hoe komt dat dan ? Ik wil graag wat meer begrijpen van hoe computers werken enzo. Niet lachen.quote:
Goeie!quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Doe die DVD in je Apple, en je weet het. Vertel het vervolgens hier en de rest weet het ook
Ieder programma wil een stukje geheugen. Dat begint al met je OS. Ze hebben het nodig om te draaien. Geheugen is relatief snel te benaderen, dus als je genoeg geheugen hebt merk je niet dat die programma's de hele tijd het geheugen aanspreken.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:44 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Hoe komt dat dan ? Ik wil graag wat meer begrijpen van hoe computers werken enzo. Niet lachen.. Hoe komt het nou dat je computer sloom doet als je weinig geheugen hebt ?
En zou het helpen als ik minder dingen erop zou hebben ? > hoe minder gig ik gebruik hoe sneller ie is ?
Als je met programma's bezig bent, worden delen van het programma in het RAM geheugen geladen. Dan zijn ze snel toegankelijk als ze nodig zijn. Dit zijn dus ook delen van het programma die veel nodig zijn. Heb je minder geheugen, dan zal een deel van de harde schijf de functie overnemen als je RAM vol is, maar dat is aanzienljik langzamer.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:44 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Hoe komt dat dan ? Ik wil graag wat meer begrijpen van hoe computers werken enzo. Niet lachen.. Hoe komt het nou dat je computer sloom doet als je weinig geheugen hebt ?
En zou het helpen als ik minder dingen erop zou hebben ? > hoe minder gig ik gebruik hoe sneller ie is ?
Ik probeer het altijd zo: Stel, je computer is een secretaresse en ze doet niets anders dan de hele dag telefoonnummers voor haar baas opzoeken. AL de nummers zijn in haar telefoonboek te vinden, maar het gebeurt ook wel eens dat haar baas de nummers van iemand meerdere malen achter elkaar opvraagt. als ze die nummers heeft onthouden kan ze gelijk antwoord geven en anders moet ze het opzoeken. Dus hoe groter het geheugen van de secretaresse, hoe minder ze hoeft op te zoeken en dus hoe sneller ze antwoord kan geven.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:44 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik denk ongeveer net zo helder is die van mij.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:49 schreef De_Hertog het volgende:
Is deze uitleg helder?
Er zou een wereld voor je opengaan als je er eens dubbel op klikt.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:49 schreef Tomasso het volgende:
Op CD1 is er ook een optie: "Install bundled software only", maar het is mij onduidelijk of dit om iChat, Mail, Safari gaat of om iLife.
Nerds to the rescuequote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:50 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik denk ongeveer net zo helder is die van mij.
Als jij het zegt Furious, geloof ik het gelijk.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:46 schreef Furious het volgende:
Men knikkert DVD nummero 1 erin. Men start de Additional blabla package, en zegt dat je iLife wil installeren, men verlangt dan van je dat je DVD nummero 2 erin knikkert dus dat doet men. En zie daar, iLife '06/'05/'04 (afhankelijk van je Apple)..
Ik vind die van ChOas nog wel het mooiste, zij het misschien net iets te kinderachtigquote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:50 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik denk ongeveer net zo helder is die van mij.
Sue me.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:52 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Als jij het zegt Furious, geloof ik het gelijk.
Als het niet zo heb je het wel gedaan he![]()
![]()
Ik doe mijn hele leven niets anders dan proberen dingen in Jip en Janneke taal uit te leggenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:53 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik vind die van ChOas nog wel het mooiste, zij het misschien net iets te kinderachtig
Je bent docent?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:55 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ik doe mijn hele leven niets anders dan proberen dingen in Jip en Janneke taal uit te leggen
Heerlijk is dat. Voor mij is het mijn werk.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:55 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ik doe mijn hele leven niets anders dan proberen dingen in Jip en Janneke taal uit te leggen
Soms, ik geef af en toe programmeerlessen, maar grotendeels in de IT wereld heb je het klok-klepel probleem.. heel veel mensen weten HOE iets op te lossen, maar de reden WAAROM het dan opgelost is weten ze niet... En ik weet niet, maar ergens heb ik gewoon geleerd HOE dingen werken, en dan moet je het op dat soort manieren uitleggen... Maarja, dat komt gewoon uit een achtergrond van ASM programeren, BBSen com-port programma's schijven, veel met ethernet en TCP/IP werken en weetikveelwatquote:
Mja, eigenlijk doe ik ook zo iets, ik studeer informatica, afstudeerrichting communicatie, en 'minor' psychologie. Nu ik er over nadenk, ik heb ook al ooit mensen een netwerkprobleem bij hen thuis uitgelegd met waterleidingen en koffiezetapparaten. En over een paar weken mag ik twee maanden middelbare school informatica geven, ben benieuwdquote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:18 schreef ChOas het volgende:
[..]
Soms, ik geef af en toe programmeerlessen, maar grotendeels in de IT wereld heb je het klok-klepel probleem.. heel veel mensen weten HOE iets op te lossen, maar de reden WAAROM het dan opgelost is weten ze niet... En ik weet niet, maar ergens heb ik gewoon geleerd HOE dingen werken, en dan moet je het op dat soort manieren uitleggen... Maarja, dat komt gewoon uit een achtergrond van ASM programeren, BBSen com-port programma's schijven, veel met ethernet en TCP/IP werken en weetikveelwat
Ik sluit me hier van harte bij aanquote:Ik ben HEEL blij dat de wereld steeds afhankelijker wordt van principes die ik begrijp
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |