O ja? die paar eurootjes wegen toch totaal niet op tegen afschaffen grijs kenteken, taxen op van alles en nog wat (zoals zelfs papierquote:Op donderdag 9 maart 2006 15:03 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Mja, vennootschapsbelastingsverlaging (scrabble!) is wel nuttig voor kleine VOF'jes.
Kweenie. Alle ondernemers om me heen zeggen altijd dat je als ondernemer op de VVD moet stemmen want dat is gunstig. En bij de gemeenteraadsverkiezingen hier in Nijmegen was dat eigenlijk het enige waar de VVD-lijsttrekker het over had.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Als het goed is verleent de VVD juist geen voordeeltjes aan specifieke groepen toch?
Dat zeggen 'ze' ja.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:24 schreef marcom2 het volgende:
Laat ik het zo zeggen als ondernemer kan je beter op de VVD stemmen dan een van de linkse partijen zoals de SP, PvdA, Groenlinks. Die zouden de 'rijke' ondernemers het liefst helemaal uitmelken.
dat vraagt hij toch helemaal niet? Hij wil weten waarom je w'el op de VVD zou moeten stemmen als kleine ondernemer en wat de partij dan doet voor deze ondernemers.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:24 schreef marcom2 het volgende:
Laat ik het zo zeggen als ondernemer kan je beter op de VVD stemmen dan een van de linkse partijen zoals de SP, PvdA, Groenlinks. Die zouden de 'rijke' ondernemers het liefst helemaal uitmelken.
Bijvoorbeeld de tegenbegroting van groenlinks voor dit jaar?quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:27 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat zeggen 'ze' ja.
Maar waar blijkt dat uit?
Hm.. moet ik dat nu helemaal gaan lezenquote:Op donderdag 9 maart 2006 15:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld de tegenbegroting van groenlinks voor dit jaar?
kun je iets specifieker zijn? ik heb geen zin om dat allemaal te lezen. ik onderschrijf de mening dat de VVD beter voor ondernemers is overigens van harte.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld de tegenbegroting van groenlinks voor dit jaar?
Nee, het ging over "het koopkrachtplaatje" van alleenstaande mensen die meer dan 250% van het wettelijk minimumloon verdienen. Die gaan er in hun plannen zo'n 5 - 8% op achteruit. Dit betreft dus ondermeer de, zoals het genoemd werd in het gedeelte waar jij op reageerde, "rijke" ondernemers.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:41 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hm.. moet ik dat nu helemaal gaan lezen. Nou ja oke.
Ik hoop maar dat er iets over MKB'ers in staat.
quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nee, het ging over "het koopkrachtplaatje" van alleenstaande mensen die meer dan 250% van het wettelijk minimumloon verdienen. Die gaan er in hun plannen zo'n 5 - 8% op achteruit. Dit betreft dus ondermeer de, zoals het genoemd werd in het gedeelte waar jij op reageerde, "rijke" ondernemers.
quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:03 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Mja, vennootschapsbelastingsverlaging (scrabble!) is wel nuttig voor kleine VOF'jes. Verder valt het wel mee wat de VVD heeft bereikt voor kleine ondernemers geloof ik :/
He, ben je me net voor!quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:08 schreef Kiegie het volgende:
[..]
![]()
Volgens mij is een VOF zo'n beetje de enige vennootschap die GEEN vennootschapsbelasting is verschuldigd.
ja, leuk, maar dat zegt mij niks over wat de VVD wil voor ondernemers.quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:05 schreef Spositio het volgende:
Maar de tegenbegroting is wel beter voor de economie, beter voor werkgelegenheid en algehele koopkracht. Groenlinks is ervoor dat de (uitkering)'trekkers' ook gaan werken,
Nou, dat is in ieder geval iets (al is het dan geen VVD idee)quote:en heeft het beter voor met startende/nieuwe ondernemers.
Zelf weet je het ook niet helemaal he?quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:24 schreef marcom2 het volgende:
alsof alle ondernemers particulier verzekerd zijn. bovendien is het werkgeversdeel van de ziektekostenpremies afgeschaft. dat betekent een forse lastenverlichting voor kleine bedrijven met personeel.quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:50 schreef DaveM het volgende:
De VVD goed voor kleine ondernemers?
Vorig jaar betaalden ze voor een particuliere ziektekostenverzekering gemiddeld 1800¤.
Nu gemiddeld 2400¤ voor de zorgverzekering, 600¤ extra dus.
Mensen met een jaarinkomen van boven de 25.000¤ krijgen geen cent zorgtoeslag.
Onder de 25.000¤ krijg je maximaal 408¤ terug.
Conclusie:
Alle ondernemers gaan er dit jaar tot 600¤ op achteruit, dankzij CDA, VVD en D66!
De SP (ja je leest het goed) heeft in een motie aangedrongen op compensatie, maar alleen de linkse partijen en de lpf gaven daar steun aan. CDA en VVD vonden dit niet nodig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |