Volgens mij lezen alle vennoten dit topicquote:Op zondag 12 maart 2006 16:08 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ja, laat ik het maar op internet zettenNee dat ga ik niet doen. Het is een gezellig kantoor, daar niet van.
Je komt waarschijnlijk nergens in NL meer aan de bak, want niet alleen vennoten van Banning natuurlijkquote:Op zondag 12 maart 2006 16:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Volgens mij lezen alle vennoten dit topic![]()
Ik denk het wel ja, van die handelingsbekwaamheid. Maar hoe je de rechtspersoon zou moeten toetsen... Ik denk dan zelf aan vertegenwoordiging enzo, maar dat zat volgens mij nog niet in Elementair Privaatrecht. Dus het lijkt me dat je alleen natuurlijke personen hoeft te toetsen.quote:Op zondag 12 maart 2006 20:55 schreef Mr.G het volgende:
Is het toetsen van persoon handelingsonbekwaamheid enzo?
Maar hoe zit dat dan bij een rechtspersoon![]()
Morrigun99@hotmail.comquote:Op zondag 12 maart 2006 16:08 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ja, laat ik het maar op internet zettenNee dat ga ik niet doen. Het is een gezellig kantoor, daar niet van.
Over het totstandkomen van de overeenkomst: schadevergoeding bij afbreken onderhandelingen als er gerechtvaardigd totstandkomingsvertrouwen is?? --> arrest arrest CBB/JPO Plas/Valburg dat arrest Plas/Valburg zou hebben achterhaald.quote:Op zondag 12 maart 2006 21:46 schreef Mr.G het volgende:
Mijn heel erg feitelijke interpretatie van:
Baris Riezenkamp: Immers door in onderhandeling te treden over het sluiten van een overeenkomst komen partijen tot elkaar te staan in een bijzondere, door de goede trouw beheerste rechtsverhouding, medebrengende dat zij hun gedrag mede moeten laten bepalen door de gerechtvaardigde belangen van de wederpartij. Dit brengt onder meer mede, dat voor degene die overweegt een overeenkomst aan te gaan, tegenover de wederpartij een gehoudenheid bestaat om binnen redelijke grenzen maatregelen te nemen om te voorkomen dat hij onder den invloed van onjuiste veronderstellingen zijn toestemming geeft, de omvang van welke gehoudenheid mede hierdoor wordt bepaald, dat men in den regel mag afgaan op de juistheid van door de wederpartij gedane mededelingen. Indien iemand door het niet in acht nemen van de hierboven bedoelde zorg bij het aangaan van een overeenkomst in dwaling heeft verkeerd, kunnen de regels van de goede trouw meebrengen dat hij zich niet met vrucht op dwaling kan beroepen.
Maar ik ben er niet echt zeker van dat ik het goed snap, kan iemand het even in eigen woorden verklaren>?
Via Page Setup -> margins. En wel netjes op 3cm he! Ze leggen er een liniaaltje langs om het te controlerenquote:Op maandag 13 maart 2006 09:31 schreef Mr.G het volgende:
...
Hmm... hoe werkt het instellen van marges ook alweer..?![]()
![]()
![]()
van voor tot achter correctquote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:00 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Ik denk dat je inderdaad een keuze moet maken: betaald werken of Rechtswinkel en ik denk dat je ook echt in de Rechtswinkel moet willen werken wil je je werk daar een beetje goed doen.
Ik denk trouwens dat ik weet welke docent je bedoelt van Privaat. Begint met een W of niet
Dat is geen goed nieuwsquote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:40 schreef Leonoor het volgende:
[..]
VB&K! Daar heb ik gesolliciteerd voor stage, maar ik mocht niet omdat ik burgerlijk procesrecht nog niet heb.
...
Nee, het is Hijma, Jac. (met punt). Je hebt toch wel ergens een voorbeeldje hoe het moet?quote:Op maandag 13 maart 2006 13:49 schreef Mr.G het volgende:
Is dit een juiste noot?![]()
Jac Hima e.a. (red.), Rechtshandeling en Overeenkomst, Deventer: Kluwer 2004, p. 174.
Nee.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:49 schreef Mr.G het volgende:
Is dit een juiste noot?![]()
Jac Hima e.a. (red.), Rechtshandeling en Overeenkomst, Deventer: Kluwer 2004, p. 174.
Daar word je toch niet op afgerekend of wel?quote:Op maandag 13 maart 2006 14:38 schreef Mr.G het volgende:
wow wat een domme fout zeg. Ik heb wel een voorbeeldje maar de spaties zijn daar niet zo duidelijk
Je wordt daar keihard op afgerekend. Hier in Tilburg zijn ze heel streng op voetnoten.quote:Op maandag 13 maart 2006 14:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Daar word je toch niet op afgerekend of wel?
Niet bepaald uit mijn hoofd hoor.quote:Op maandag 13 maart 2006 15:01 schreef Mr.G het volgende:
Dat wist ik daarom vroeg ik het.
Het is echt weer een pittige van de keer.
Hoe weet je dat uit je hoofd Pool... respect
Ze zitten spaties te tellenquote:Op maandag 13 maart 2006 14:56 schreef Pool het volgende:
[..]
Je wordt daar keihard op afgerekend. Hier in Tilburg zijn ze heel streng op voetnoten.
Zo'n fout kan je meteen een kwart of een half punt kosten.
Oja, ik heb hier de druk van 2001.quote:Op maandag 13 maart 2006 15:01 schreef Mr.G het volgende:
Leidraad pagina klopt niet btw, maar je kan niet alles weten natuurlijk![]()
En dat voor een academische opleiding!quote:Op maandag 13 maart 2006 14:56 schreef Pool het volgende:
[..]
Je wordt daar keihard op afgerekend. Hier in Tilburg zijn ze heel streng op voetnoten.
Zo'n fout kan je meteen een kwart of een half punt kosten.
Zat jij nou net (rond 15.00u) in de Rechtenkantine (weet niet zeker of jij 't wasquote:Op maandag 13 maart 2006 16:16 schreef Thisbe het volgende:
[..]
En dat voor een academische opleiding!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |