abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35968134
quote:
Op zondag 12 maart 2006 16:08 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Ja, laat ik het maar op internet zetten Nee dat ga ik niet doen. Het is een gezellig kantoor, daar niet van.
Volgens mij lezen alle vennoten dit topic
  zondag 12 maart 2006 @ 20:51:41 #77
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_35971499
quote:
Op zondag 12 maart 2006 16:22 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Volgens mij lezen alle vennoten dit topic
Je komt waarschijnlijk nergens in NL meer aan de bak, want niet alleen vennoten van Banning natuurlijk .
Maar je mag het ook mailen/hyves/msnen/whatever, nu wil ik het gewoon weten!!!
Nulla verba sed acta
pi_35971667
Is het toetsen van persoon handelingsonbekwaamheid enzo?
Maar hoe zit dat dan bij een rechtspersoon
  zondag 12 maart 2006 @ 20:59:07 #79
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_35971816
quote:
Op zondag 12 maart 2006 20:55 schreef Mr.G het volgende:
Is het toetsen van persoon handelingsonbekwaamheid enzo?
Maar hoe zit dat dan bij een rechtspersoon
Ik denk het wel ja, van die handelingsbekwaamheid. Maar hoe je de rechtspersoon zou moeten toetsen... Ik denk dan zelf aan vertegenwoordiging enzo, maar dat zat volgens mij nog niet in Elementair Privaatrecht. Dus het lijkt me dat je alleen natuurlijke personen hoeft te toetsen.

Oja, nog een belangrijk tip voor de zekerheid: ga hier op het forum morgen geen vragen stellen over je casus. Best veel mensen checken internet en als ze je betrappen ben je flink zuur.
pi_35972323
Hmm bij de vorige toets had ik dat geloof ik wel gedaan, maar toch bedankt
pi_35973487
quote:
Op zondag 12 maart 2006 16:08 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Ja, laat ik het maar op internet zetten Nee dat ga ik niet doen. Het is een gezellig kantoor, daar niet van.
Morrigun99@hotmail.com

Komop, laat ff weten wat je bedoelt....
pi_35973777
Mijn heel erg feitelijke interpretatie van:

Baris Riezenkamp: Immers door in onderhandeling te treden over het sluiten van een overeenkomst komen partijen tot elkaar te staan in een bijzondere, door de goede trouw beheerste rechtsverhouding, medebrengende dat zij hun gedrag mede moeten laten bepalen door de gerechtvaardigde belangen van de wederpartij. Dit brengt onder meer mede, dat voor degene die overweegt een overeenkomst aan te gaan, tegenover de wederpartij een gehoudenheid bestaat om binnen redelijke grenzen maatregelen te nemen om te voorkomen dat hij onder den invloed van onjuiste veronderstellingen zijn toestemming geeft, de omvang van welke gehoudenheid mede hierdoor wordt bepaald, dat men in den regel mag afgaan op de juistheid van door de wederpartij gedane mededelingen. Indien iemand door het niet in acht nemen van de hierboven bedoelde zorg bij het aangaan van een overeenkomst in dwaling heeft verkeerd, kunnen de regels van de goede trouw meebrengen dat hij zich niet met vrucht op dwaling kan beroepen.

Maar ik ben er niet echt zeker van dat ik het goed snap, kan iemand het even in eigen woorden verklaren>?
pi_35975403
Mijn poging:

De redelijkheid en billijkheid brengt met zich mee dat je rekening dient te houden met de gerechtvaardigde belangen van de wederpartij.

Zo snap ik em, maar is het correct?
pi_35977552
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:46 schreef Mr.G het volgende:
Mijn heel erg feitelijke interpretatie van:

Baris Riezenkamp: Immers door in onderhandeling te treden over het sluiten van een overeenkomst komen partijen tot elkaar te staan in een bijzondere, door de goede trouw beheerste rechtsverhouding, medebrengende dat zij hun gedrag mede moeten laten bepalen door de gerechtvaardigde belangen van de wederpartij. Dit brengt onder meer mede, dat voor degene die overweegt een overeenkomst aan te gaan, tegenover de wederpartij een gehoudenheid bestaat om binnen redelijke grenzen maatregelen te nemen om te voorkomen dat hij onder den invloed van onjuiste veronderstellingen zijn toestemming geeft, de omvang van welke gehoudenheid mede hierdoor wordt bepaald, dat men in den regel mag afgaan op de juistheid van door de wederpartij gedane mededelingen. Indien iemand door het niet in acht nemen van de hierboven bedoelde zorg bij het aangaan van een overeenkomst in dwaling heeft verkeerd, kunnen de regels van de goede trouw meebrengen dat hij zich niet met vrucht op dwaling kan beroepen.

Maar ik ben er niet echt zeker van dat ik het goed snap, kan iemand het even in eigen woorden verklaren>?
Over het totstandkomen van de overeenkomst: schadevergoeding bij afbreken onderhandelingen als er gerechtvaardigd totstandkomingsvertrouwen is?? --> arrest arrest CBB/JPO Plas/Valburg dat arrest Plas/Valburg zou hebben achterhaald.

Over je arrest:
Baris verkoopt voor ƒ 100.000,- aan Riezenkamp toerusting voor fabricage van hulpmotortjes voor fietsen. Baris meldt aan Riezenkamp dat die motoren als kostprijs ƒ 135,- per stuk zijn, zulks vastgesteld op grond van onderzoek. Later komt Riezenkamp erachter dat zo'n hulpmotortje een kostprijs van ƒ 230,- heeft. Riezenkamp kan zich op dwaling beroepen, omdat hij mocht vertrouwen op de mededeling van Baris.

De belangrijkste constatering van de HR:
De goede trouw kan meebrengen dat degene die door het niet in acht nemen van de vereiste zorg in dwaling heeft verkeerd, zich niet met vrucht op dwaling kan beroepen.

Aldus: http://www.student.unimaa(...)baris-riezenkamp.htm

[ Bericht 4% gewijzigd door The_Duce op 12-03-2006 23:27:37 ]
pi_35982969
Thx

Wat een chaos weer met het ophalen van de casus, totaal onprofessioneel.

De casus gaat over een antiquair en hij is best lastig, er komt zelf wat Frans privaatrecht bij kijken..

Hmm... hoe werkt het instellen van marges ook alweer..?

[ Bericht 20% gewijzigd door Mr.G op 13-03-2006 09:55:47 ]
pi_35987079
quote:
Op maandag 13 maart 2006 09:31 schreef Mr.G het volgende:
...

Hmm... hoe werkt het instellen van marges ook alweer..?
Via Page Setup -> margins. En wel netjes op 3cm he! Ze leggen er een liniaaltje langs om het te controleren Anders gaat je het punten kosten...
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:00 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Ik denk dat je inderdaad een keuze moet maken: betaald werken of Rechtswinkel en ik denk dat je ook echt in de Rechtswinkel moet willen werken wil je je werk daar een beetje goed doen.

Ik denk trouwens dat ik weet welke docent je bedoelt van Privaat. Begint met een W of niet
van voor tot achter correct
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_35987100
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:40 schreef Leonoor het volgende:

[..]

VB&K! Daar heb ik gesolliciteerd voor stage, maar ik mocht niet omdat ik burgerlijk procesrecht nog niet heb .
...
Dat is geen goed nieuws
Die kan ik pas in m'n masterjaar halen...
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_35989375
Is dit een juiste noot?

Jac Hima e.a. (red.), Rechtshandeling en Overeenkomst, Deventer: Kluwer 2004, p. 174.
pi_35989911
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:49 schreef Mr.G het volgende:
Is dit een juiste noot?

Jac Hima e.a. (red.), Rechtshandeling en Overeenkomst, Deventer: Kluwer 2004, p. 174.
Nee, het is Hijma, Jac. (met punt). Je hebt toch wel ergens een voorbeeldje hoe het moet?
pi_35990896
wow wat een domme fout zeg. Ik heb wel een voorbeeldje maar de spaties zijn daar niet zo duidelijk
  maandag 13 maart 2006 @ 14:51:10 #91
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_35991329
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:49 schreef Mr.G het volgende:
Is dit een juiste noot?

Nee.

Het is volgens mij:

C.C. van Dam, 'Gronden van nietigheid en vernietigbaarheid', in: Jac Hijma e.a. (red.), Rechtshandeling en Overeenkomst, Deventer: Kluwer 2004, p. 174.

Dat 'Gronden van nietigheid en vernietigbaarheid' weet ik niet zeker, het zou kunnen dat je alleen nr. 146 hoeft te vermelden. Maar het is in elk geval een bijdrage in een boek. Zie je Leidraad op pagina 38.
pi_35991422
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:38 schreef Mr.G het volgende:
wow wat een domme fout zeg. Ik heb wel een voorbeeldje maar de spaties zijn daar niet zo duidelijk
Daar word je toch niet op afgerekend of wel?
  maandag 13 maart 2006 @ 14:56:10 #93
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_35991492
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:53 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Daar word je toch niet op afgerekend of wel?
Je wordt daar keihard op afgerekend. Hier in Tilburg zijn ze heel streng op voetnoten.
Zo'n fout kan je meteen een kwart of een half punt kosten.
pi_35991641
Dat wist ik daarom vroeg ik het.

Het is echt weer een pittige van de keer.

Hoe weet je dat uit je hoofd Pool... respect

Leidraad pagina klopt niet btw, maar je kan niet alles weten natuurlijk
  maandag 13 maart 2006 @ 15:03:02 #95
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_35991683
quote:
Op maandag 13 maart 2006 15:01 schreef Mr.G het volgende:
Dat wist ik daarom vroeg ik het.

Het is echt weer een pittige van de keer.

Hoe weet je dat uit je hoofd Pool... respect
Niet bepaald uit mijn hoofd hoor. Nouja, de citeerwijze wist ik wel ongeveer, maar ik heb hier de leidraad en het rode boek gewoon naast me liggen.
pi_35991729
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:56 schreef Pool het volgende:

[..]

Je wordt daar keihard op afgerekend. Hier in Tilburg zijn ze heel streng op voetnoten.
Ze zitten spaties te tellen , belachelijk zeg.
pi_35991753
Ik ben nu trouwens gewoon bezig met mn aantekeningen en dan werk ik het ruw uit. Morge met het rode boek erbij en alles met de puntje op de i.

Voor zover mogelijk
  maandag 13 maart 2006 @ 15:07:15 #98
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_35991809
quote:
Op maandag 13 maart 2006 15:01 schreef Mr.G het volgende:
Leidraad pagina klopt niet btw, maar je kan niet alles weten natuurlijk
Oja, ik heb hier de druk van 2001.
Die van 2004 heb ik ook, daar is het p. 36-37.
pi_35993960
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:56 schreef Pool het volgende:

[..]

En dat voor een academische opleiding!
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_35994937
quote:
Op maandag 13 maart 2006 16:16 schreef Thisbe het volgende:

[..]

En dat voor een academische opleiding!
Zat jij nou net (rond 15.00u) in de Rechtenkantine (weet niet zeker of jij 't was ) ?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')