WTF. Hoe kun je nou 1000 russen in een kamp midden in een bos verborgen houden ? Kan me niet voorstellen dat er tegenwoordig nog plaatsen zijn waar jarenlang niemand komt, en dan zeker geen 15000 m2quote:MOERS/REPELEN 11:58
Nazi-werkkamp ontdekt bij Moers
De moordafdeling van de politie Duisburg heeft dinsdag een nazi-werkkamp ontdekt in een bos bij het stadsdeel Repelen in Moers. In het 15.000 vierkante meter groot kamp waren meer dan duizend Russische dwangarbeiders ondergebracht. Niemand wist van het bestaan van het kamp. Het kamp werd ontdekt op aanwijzing van de regionale krant Neuen Rhein Zeitung. Moers ligt vlakbij Duisburg aan de autoweg A40 die in Venlo begint
Bron: www.limburger.nl.
En de Volksunie dan en al die wannabees die in DL rondlopen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:57 schreef _The_General_ het volgende:
Interessant nieuws, TS, de SS bestaat al jaren niet meer hoor. Het kamp was heus niet meer operationeel
Ja, "waren",quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:57 schreef -Sandstorm- het volgende:
Kun jij dat ergens afleiden uit dit bericht ??
Daar kan ik niet uit afleiden dat dit kamp in 1940 in gebruik was.quote:
Is het echt nieuws? of vergeten?quote:Hart traf es auch die Kriegsgefangenen und die aus Russland, Polen und der Ukraine verschleppten Zwangsarbeiter. 1940 gab es etwa 1.000, Anfang 1942 wurden im Kreis Moers 3.000 Kriegsgefangene in 23 Ausländerlagern gezählt
Ik zie het idd. Toevallig ken ik de meeste Journalisten op de redactie daar. Ik zal eens mailen met wat vragen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:02 schreef -Sandstorm- het volgende:
Ja ik verzin het niet hoor ! Check zelf maar www.limburger.nl
Vond het ook al vreemd, maar het bericht is erg vaag zeg. Als er ipv 1000 mensen 100 had gestaan, dan had ik 100% geloofd dat het over het huidige ging.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:07 schreef wh00t het volgende:
Vage berichtgeving.. Hoe dan ook: Lijkt me sterk dat 1000+ mensen jarenlang in de bossen hebben geleefd zonder dat het ooit iemand is opgevallen
quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:00 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Daar kan ik niet uit afleiden dat dit kamp in 1940 in gebruik was.
Wazig bericht... zal ook wel een kamp van vroeger zijn, maar in eerste instantie dacht ik dus echt nu![]()
Die liggen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:57 schreef Pony-Lover het volgende:
dus daar zitten nu ook echt nog russen?![]()
je vergeet en tquote:Op woensdag 8 maart 2006 14:21 schreef HenkieSpankie het volgende:
Heet dat niet toevallig Kamp Linfort
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |