Ik wil een online supermarkt die net zo duur is als de gewone supermarkt en waar ik alles thuis gebracht krijg!!!!!!!!!!quote:
Dan mis je toch de romantiek van het in de rij staan en voor je poten gereden worden door een karretje met van die gillende kutkinderen erin.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:59 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:
[..]
Ik wil een online supermarkt die net zo duur is als de gewone supermarkt en waar ik alles thuis gebracht krijg!!!!!!!!!!
Inderdaad, door het Internetquote:Op woensdag 8 maart 2006 12:18 schreef Seneca het volgende:
Inderdaag zeg, je zult vandaag de dag nog gedwongen worden tot sociale interactie. Het internet heeft iedere vorm van sociaal contact al zo goed als overbodig gemaakt, het wordt tijd dat dit er ook nog bij komt. Dan kunnen we eindelijk met zijn allen nooit meer van ons kamertje afkomen en onze tijd doorbrengen in een virtuele wereld.
En sommige mensen vragen zich af waarom dit land naar de kloten gaat?
Ik ken een schrikbarend aantal mensen wat hun tijd liever doorbrengt in een virtuele wereld zoals die van MSN of WOW, waar je lekker anoniem kunt zijn, in plaats van in de echte wereld, waar je niet kunt saven en dus op je bek kunt gaan, eens wat op proberen te bouwen. Het is zo makkelijk om in die virtuele wereld weg te vluchten.quote:
En daarom gaat Nederland 'naar de klote'?quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:24 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik ken een schrikbarend aantal mensen wat hun tijd liever doorbrengt in een virtuele wereld zoals die van MSN of WOW, waar je lekker anoniem kunt zijn, in plaats van in de echte wereld, waar je niet kunt saven en dus op je bek kunt gaan, eens wat op proberen te bouwen. Het is zo makkelijk om in die virtuele wereld weg te vluchten.
Nederlanders schijnen dat meer te doen dan de inwoners van welk land dan ook, wat zegt dat over ons?quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:24 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik ken een schrikbarend aantal mensen wat hun tijd liever doorbrengt in een virtuele wereld zoals die van MSN of WOW, waar je lekker anoniem kunt zijn, in plaats van in de echte wereld, waar je niet kunt saven en dus op je bek kunt gaan, eens wat op proberen te bouwen. Het is zo makkelijk om in die virtuele wereld weg te vluchten.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En daarom gaat Nederland 'naar de klote'?
Ja, en nu?quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:29 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
De PvdA heeft er gisteren 600 zetels bij gekregen,![]()
Je kweekt zo wel een hele groep mensen die niet kunnen omgaan met en niet geinteresseerd zijn in de realiteit ja. Als je ziet dat mensen nu al te beroerd zijn om bijvoorbeeld even boodschappen te doen, wat voor werkmentaliteit mag je dan van dat soort mensen verwachten? Mijn broertje brengt vele uren per dag op het internet door, tijd die hij eigenlijk had moeten besteden aan studeren. En zelf merk ik ook dat ik het lastig vind om het internet links te laten liggen en dat te moeten doen wat ik moet doen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En daarom gaat Nederland 'naar de klote'?
Ik zou bijna zeggen open er een topic over, of start een politieke partijquote:Op woensdag 8 maart 2006 12:34 schreef Seneca het volgende:
[..]
Je kweekt zo wel een hele groep mensen die niet kunnen omgaan met en niet geinteresseerd zijn in de realiteit ja. Als je ziet dat mensen nu al te beroerd zijn om bijvoorbeeld even boodschappen te doen, wat voor werkmentaliteit mag je dan van dat soort mensen verwachten? Mijn broertje brengt vele uren per dag op het internet door, tijd die hij eigenlijk had moeten besteden aan studeren. En zelf merk ik ook dat ik het lastig vind om het internet links te laten liggen en dat te moeten doen wat ik moet doen.
Zie ook de post hierboven; ik geloof dat dit hele proces ook hand in hand gaat met de individualisering van de maatschappij. Het wordt steeds moeilijker om echte vrienden te maken in onze maatschappij, waardoor mensen zich terug gaan trekken. Wat is er dan makkelijker dan zo'n virtuele wereld, waarin je wel vrienden kan maken, kan zijn wie je wil zijn, maar in het echt niet durft te zijn?
Je hebt groot gelijk. De individualisering van de maatschappij brengt ook nog eens extra veel haat met zich mee. Mensen gaan verschillen beaccentueren in plaats van overeenkomsten, omdat ze in hun eigen vertrouwde (virtuele) wereldje veilig kunnen vertoeven. Mensen moeten meer bij elkaar op de koffie gaan. Ga eens eten bij je Surinaamse buurvrouw en zie hoe lekker ze kan koken. Leer elkander respecteren en blaat niet vanuit je veilige bunker een einde weg over alles wat je te mauwen hebt over die andere groep.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:34 schreef Seneca het volgende:
Je kweekt zo wel een hele groep mensen die niet kunnen omgaan met en niet geinteresseerd zijn in de realiteit ja. Als je ziet dat mensen nu al te beroerd zijn om bijvoorbeeld even boodschappen te doen, wat voor werkmentaliteit mag je dan van dat soort mensen verwachten? Mijn broertje brengt vele uren per dag op het internet door, tijd die hij eigenlijk had moeten besteden aan studeren. En zelf merk ik ook dat ik het lastig vind om het internet links te laten liggen en dat te moeten doen wat ik moet doen.
Zie ook de post hierboven; ik geloof dat dit hele proces ook hand in hand gaat met de individualisering van de maatschappij. Het wordt steeds moeilijker om echte vrienden te maken in onze maatschappij, waardoor mensen zich terug gaan trekken. Wat is er dan makkelijker dan zo'n virtuele wereld, waarin je wel vrienden kan maken, kan zijn wie je wil zijn, maar in het echt niet durft te zijn?
HEHEHEEEEE!!! dit topic staat in ONZ en niet in sociale ontwikkelingen in nederland, en ik ben al weer terug van boodschappen doen, bij de bas in rotterdam zuid is geeneen sociaal aspect ter sprake gekomen, iedereen kijkt daar een beetje chago in het rond en niemand praat met je. En het regende ook nog dus ik ben nu koud maar toch wel voldaan.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:39 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Je hebt groot gelijk. De individualisering van de maatschappij brengt ook nog eens extra veel haat met zich mee. Mensen gaan verschillen beaccentueren in plaats van overeenkomsten, omdat ze in hun eigen vertrouwde (virtuele) wereldje veilig kunnen vertoeven. Mensen moeten meer bij elkaar op de koffie gaan. Ga eens eten bij je Surinaamse buurvrouw en zie hoe lekker ze kan koken. Leer elkander respecteren en blaat niet vanuit je veilige bunker een einde weg over alles wat je te mauwen hebt over die andere groep.
Uhm.. dit topic staat in KLB?quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:52 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:
[..]
HEHEHEEEEE!!! dit topic staat in ONZ en niet in sociale ontwikkelingen in nederland, en ik ben al weer terug van boodschappen doen, bij de bas in rotterdam zuid is geeneen sociaal aspect ter sprake gekomen, iedereen kijkt daar een beetje chago in het rond en niemand praat met je. En het regende ook nog dus ik ben nu koud maar toch wel voldaan.
Nou niet gaan overdrijven hequote:Op woensdag 8 maart 2006 13:51 schreef Maikuuul het volgende:
1 uurtje sociaal contact in de week kan toch wel ?![]()
Of voelt je pc zich dan veelste veel alleen ?
Net zo duur zal niet gaan gebeuren, want dat is veel te onlucratief. Een bezorgsupermarkt kan alleen maar in gebieden waar heel veel bestellingen worden gedaan anders gaan ze er verlies op lijden omdat de producten per stuk te weinig opbrengen. Bovendien heb je met een online supermarkt veel minder impulsaankomen, wat toch een niet te verwaarlozen deel van de omzet van een gemiddelde supermarkt is.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:59 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:
[..]
Ik wil een online supermarkt die net zo duur is als de gewone supermarkt en waar ik alles thuis gebracht krijg!!!!!!!!!!
Krijgen in ieder geval de buitenlanders niet de schuld als daar massaal op gestemd word.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:29 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
De PvdA heeft er gisteren 600 zetels bij gekregen,![]()
je kunt dan toch gewoon naar de winkel rennen zoals je al zei? maar idd das ook kut maar minder erg dan je hele week boodschappenquote:Op woensdag 8 maart 2006 16:47 schreef 700MB het volgende:
Een ander nadeel van een online supermarkt die bezorgd is dat het te lang duurt voordat je hetgeen dat je besteld hebt ook in huis hebt. Even snel naar de winkel lopen omdat je toevallig product x vergeten bent te bestellen is er dan niet meer bij.
Nee, want doordat er zoveel supermarkten zijn die bezorgen voor dezelfde prijs wordt de concurrentie van dien aard dat veel supermarkten moeten sluiten en de overgebleven vestigingen hele beperkte openingstijden hebben.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:15 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:
je kunt dan toch gewoon naar de winkel rennen zoals je al zei? maar idd das ook kut maar minder erg dan je hele week boodschappen
net als bij flodder?quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:28 schreef Maraca het volgende:
Bij ons in de straat komt er elke zaterdag een rijdende supermarkt langs(niet dat we daar gebruik van maken ofzo
![]()
)
TS maakt het er zelf naarquote:
Dat komt omdat iedereen daar op dat moment dus liever achter z'n computertje zou zitten, dat is nou juist het probleemquote:Op woensdag 8 maart 2006 12:52 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:
[..]
HEHEHEEEEE!!! dit topic staat in ONZ en niet in sociale ontwikkelingen in nederland, en ik ben al weer terug van boodschappen doen, bij de bas in rotterdam zuid is geeneen sociaal aspect ter sprake gekomen, iedereen kijkt daar een beetje chago in het rond en niemand praat met je. En het regende ook nog dus ik ben nu koud maar toch wel voldaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |