abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35834571
Toch wel merkwaardig, dat in verschillende Brabantse plaatsen waar de SP de grootste was (en dus moest besturen), de SP nu flink wat procenten heeft verloren.

Teken aan de wand?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35834597
Haha, viel mij ook op. Nouja, ze moeten nu in een aantal plaatsen wel in het college komen dus benieuwd wat ze ervan bakken...
pi_35834601
Misschien dat dat juist goed is. Dan kan zo'n partij eens op haar gezicht gaan en zien meer mensen in dat ze hun praatjes niet waar kunnen maken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35834632
Ik ga naar oss verhuizen dus....
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 06:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Misschien dat dat juist goed is. Dan kan zo'n partij eens op haar gezicht gaan en zien meer mensen in dat ze hun praatjes niet waar kunnen maken.
Daarvoor hoeven ze het niet te laten zien. Ieder persoon met verstand begrijpt dat de SP blaatvolk is.
  woensdag 8 maart 2006 @ 06:57:08 #5
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_35834673
wel interessant. Nader onderzoek is vereist. Iemand al een plaatselijk blaadje te pakken met een verklaring?
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35834679
In Schijndel waren ze ook de grootste, daar zit Ger Wouters, toch een prominent SP-lid. Hij heeft zich nadrukkelijk met vanalles bemoeid, maar nu verliezen ze ook flink, zo'n 7%.
pi_35834709
Zijn er misschien nieuwe lokale partijen die mee hebben gedaan en veel zetels hebben overgenomen?
pi_35834718
Nope, het verdwijnt zo'n beetje allemaal naar de PvdA (en nog wat lokale gemeentebelangen partij (die bijna 2x zo groot was als de PvdA), ohja, en natuurlijk 1% NVU.
pi_35834847
We illustrerend dat ze verliezen waar ze regeren is dat een trend of een uitzondering?
  woensdag 8 maart 2006 @ 08:02:46 #10
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_35834972
Het lijkt me toch niet zo vreemd, dat als je met afstand de grootste partij bent, je ook grote verliezen pakt. Van 15 naar 11 zetels is trouwens niet zo'n ramp en ze blijven de grootste partij.
wordt aan gewerkt....ben net terug
  woensdag 8 maart 2006 @ 08:04:30 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_35834983
Nee, het heeft te maken met het feit, dat het ziekenhuis in Oss verhuist naar Uden. Veel mensen geven daar de SP de schuld van.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_35835025
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 08:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee, het heeft te maken met het feit, dat het ziekenhuis in Oss verhuist naar Uden. Veel mensen geven daar de SP de schuld van.
En, hebben ze de schuld? Ik had gehoord dat nogal laks hadden gereageerd, te weinig gelobbied en hadden gedacht dat ze het ziekenhuis met een beetje actievoeren wel konden behouden.

Ze zijn overigens nog wel veruit de grootste. En in Heerlen en in Doesburg, de thuisbasis van respectievelijk Jan de Wit en Agnes Kant werd wel fors gewonnen. In Heerlen waren ze een coalitiepartij, maar werden ze een paar jaar geleden 'eruitgewipt'.
  woensdag 8 maart 2006 @ 08:14:27 #13
66444 Lord_Vetinari
pi_35835041
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 08:12 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

En, hebben ze de schuld? Ik had gehoord dat nogal laks hadden gereageerd, te weinig gelobbied en hadden gedacht dat ze het ziekenhuis met een beetje actievoeren wel konden behouden.
Daarover verschillen de meningen. Van wat ik ervan gevolgd heb, is hen wel wat te verwijten, ja. Niet zozeer op het gebied van laksheid, maar meer op het intermenselijke vlak. De verantwoordelijke wethouder heeft het bestuur van het ziekenhuis nogal geschoffeerd.

Overigens begrijp ik niet dat deze verplaatsing goedkeuring gaat krijgen van het ministerie. Oss is 3x zo groot als Uden, beter bereikbaar met ambulances en heeft een veel groter zorggebied.
pi_35835066
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 08:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Overigens begrijp ik niet dat deze verplaatsing goedkeuring gaat krijgen van het ministerie. Oss is 3x zo groot als Uden, beter bereikbaar met ambulances en heeft een veel groter zorggebied.
Och, als is het maar om de SP te jennen, al zullen ze dat niet toegeven.

Hoewel de SP sinds gisteren ook de grootste is in Uden: http://www.ad.nl/verkiezingen/uitslag/?id=373
  woensdag 8 maart 2006 @ 08:26:34 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_35835128
Logisch toch? SP is een modder-gooi-partij. Iets bereiken zullen ze NOOIT doen! En blijkbaar vallen er mensen voor de praatjes van o.a. Jan Lul Marijnissen.
censuur :O
  woensdag 8 maart 2006 @ 08:28:12 #16
66444 Lord_Vetinari
pi_35835143
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 08:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Logisch toch?
Als je nagaat waar we gisteren voor geste3md hebben (de gemeenteraad, namelijk, met lokale issues) kun je inderdaad zeggen dat vanuit het standpunt van de Osse burger de uitslag logisch is. Men rekent de SP af op het handelen van o.m. wethouder Iding. Men trekt zich dus niks aan van de landelijke politiek en waarom je in dit topic Marijnissen erbij haalt, is me dan ook niet duidelijk. Marijnissen stond namelijk niet op de lijst in Oss.
  woensdag 8 maart 2006 @ 08:29:39 #17
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_35835155
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 08:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als je nagaat waar we gisteren voor geste3md hebben (de gemeenteraad, namelijk, met lokale issues) kun je inderdaad zeggen dat vanuit het standpunt van de Osse burger de uitslag logisch is. Men rekent de SP af op het handelen van o.m. wethouder Iding. Men trekt zich dus niks aan van de landelijke politiek en waarom je in dit topic Marijnissen erbij haalt, is me dan ook niet duidelijk. Marijnissen stond namelijk niet op de lijst in Oss.
Er stond wel een marijnissen op de lijst, al is dat wel de dochter van...
  woensdag 8 maart 2006 @ 08:31:43 #18
66444 Lord_Vetinari
pi_35835171
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 08:29 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

2 zelfs. Vrouw en dochter. Maar Jan zelf niet.
  woensdag 8 maart 2006 @ 08:39:20 #19
128950 sturky100
bijten bijten!
pi_35835244
De SP is en moet ook vooral een oppositiepartij blijven en niet regeren. De leuze ''stem tegen, stem sp'' zegt genoeg. Volgend jaar nofg een mooie oppositiepartij erbij: groep wilders of groep Hirchi Ali(als ze de vvd wordt uitgegooid)
god bless america!
pi_35835371
AHA wordt de VVD niet uitgegooid, enuh, is het je opgevallen dat de SP haar leus stem tegen niet meer hanteerd?
  woensdag 8 maart 2006 @ 08:59:20 #21
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35835493
Waarom blaast die Halsema eiegnlijk zo hoog van de toren? GL is geen winaar hoor, die hebben nl ook verloren.
pi_35835540
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 08:59 schreef Klummie het volgende:
Waarom blaast die Halsema eiegnlijk zo hoog van de toren? GL is geen winaar hoor, die hebben nl ook verloren.
Halsema blaast per definitie hoog van de toren. Als je haar mag geloven is de winst van de PvdA grotendeels aan haar en haar pleidooi voor een links kabinet te danken.

Maar goed, daar gaat het in deze discussie niet over. Open er een topic over!
  woensdag 8 maart 2006 @ 10:37:30 #23
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_35837546
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 08:39 schreef sturky100 het volgende:
De SP is en moet ook vooral een oppositiepartij blijven en niet regeren. De leuze ''stem tegen, stem sp'' zegt genoeg. Volgend jaar nofg een mooie oppositiepartij erbij: groep wilders of groep Hirchi Ali(als ze de vvd wordt uitgegooid)
"stem tegen, stem SP" is een jaar of 4 terug al aangepast in "stem vóór, stem SP"
pi_35837711
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 10:37 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

"stem tegen, stem SP" is een jaar of 4 terug al aangepast in "stem vóór, stem SP"
ja nu is het een heel andere partij natuurlijk als ik kijk naar het volk dat op de SP stemt, dan zegt mij dat genoeg. nu zullen er ook heus wel geciviliseerde mensen op de SP stemmen, maar ik vind het toch veelzeggend dat dit soort anti-alles tuig veelal op de SP stemt.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_35837719
Ik heb vorige verkiezing op de SP gestemd.
En nu op de pvda. Gewoon omdat ik teleurgesteld ben, omdat ze als grootste partij amper iets bereikt hadden.
Had het gevoel dat ze groots en laks begonnen te worden en er van die vroegere energie niet zo veel meer over was.
Plus als je ze vraagt Wat heb je bereikt komen ze met een speeltuin die ook al een parade paardje was VORIGE verkiezings ronde.
Afgedaan, afgestraft.

(zal eens in lokale blaadjes kijken)
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:58:46 #26
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35843571
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 06:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Toch wel merkwaardig, dat in verschillende Brabantse plaatsen waar de SP de grootste was (en dus moest besturen), de SP nu flink wat procenten heeft verloren.

Teken aan de wand?
'

Ja, en teken aan de wand voor wat er gaat gebeuren als de SP in het kabinet komt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_35844396
hier in de regio oss lees ik dat lillian en iding het afschuiven op het verlies van het ziekenhuis.

had wel zoiets verwacht zetels verliezen en dan andere factoren behalve jezelf noemen. tsss
pi_35845285
Ahh, de perestroika, glasnost en uskoreniye breken eindelijk aan in dit verloren dorp.
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:48:02 #29
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_35845346
De bomen groeien niet tot in de hemel. Ook voor linksen niet.
pi_35845742
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 08:12 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ze zijn overigens nog wel veruit de grootste. En in Heerlen en in Doesburg, de thuisbasis van respectievelijk Jan de Wit en Agnes Kant werd wel fors gewonnen. In Heerlen waren ze een coalitiepartij, maar werden ze een paar jaar geleden 'eruitgewipt'.
Ze moesten daar samen met het CDA besturen. Onbegonnen werk bleek later. Waren ze ook niet zelf weggegaan?
pi_35846155
Reality check: hoeveel partijen die vier jaar in de gemeenteraad hebben gezeten, winnen bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen zetels? In de regel vrijwel geen enkele partij.
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
pi_35846324
Dat verdient die dochter van Marijnissen wel. Wat was ze slecht bij Nederland Kiest.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_35846683
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:08 schreef Potus het volgende:
Reality check: hoeveel partijen die vier jaar in de gemeenteraad hebben gezeten, winnen bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen zetels? In de regel vrijwel geen enkele partij.
ik denk inderdaad dat dit hetgeen is waar het om draait.

men is nooit tevreden in NL.

daarnaast is de SP mijns inziens ook vooral een oppositie partij, iets wat ze uitstekend kunnen overigens.
boe
pi_35846754
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 08:29 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Lilian
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_35846795
Die linkse rakkers van de SP hebben mij nooit kunnen bekoren!
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
  woensdag 8 maart 2006 @ 15:53:07 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35847332
De SP zit in Oss in de raad, daar moet men handelen, ook onpopulaire zaken beslissen. Daar is niets met alleen maar ageren tegen het beleid van anderen, nee, daar moet ook de SP keuzes maken.
Dat is de morus voor een protestpartij.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 8 maart 2006 @ 16:09:38 #37
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_35847891
quote:
SP verliest flink in Oss
..maar is nog steeds veruit de grootste partij in Oss met elf van de vijfendertig zetels. Het verlies van het ziekenhuis wordt (mijns inziens terecht) de SP verantwoordelijk voor gehouden. Ik ben benieuwd hoe de coalitie zich gaat vormen, aangezien de oude coalitie één zetel te kort komt en een links blok óók één zetel tekort komt.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  woensdag 8 maart 2006 @ 16:14:46 #38
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35848075
en hoeveel heeft de SP verloren?
9.5%
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_35850290
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ze moesten daar samen met het CDA besturen. Onbegonnen werk bleek later. Waren ze ook niet zelf weggegaan?
Ja, nadat volgens hen verder besturen hun onmogelijk werd gemaakt. Dat ging om verslaafdenopvang, waarbij andere partijen opeens terugkwamen op eerder gemaakte afspraken: http://www.sp.nl/nieuws/t(...)slaafdenopvang.shtml
pi_35850367
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:
De SP zit in Oss in de raad, daar moet men handelen, ook onpopulaire zaken beslissen. Daar is niets met alleen maar ageren tegen het beleid van anderen, nee, daar moet ook de SP keuzes maken.
Dat is de morus voor een protestpartij.
Bij eerdere verkiezingen hebben ze in Oss als coalitiepartij juist gewonnen. Dit is trouwens wel een heel opmerkelijke uitslag, want sinds de SP in 1974 in de raad van Oss kwam hebben ze bij elke verkiezing 1 of meer zetels gewonnen. Ik denk wel dat ze de laatste jaren teveel een bestuurderspartij zijn geworden daar, zonder echt concrete successen, vooral terend op het verleden.
pi_35850849
In Nijmegen hebben ze wel winst geboekt, samen met de PvdA, en heeft het linkse college nog steeds een forse meerderheid, sterker nog; de meerderheid is ondanks GroenLinks zelfs groter geworden!
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_35850992
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:42 schreef Tomatenboer het volgende:
In Nijmegen hebben ze wel winst geboekt, samen met de PvdA, en heeft het linkse college nog steeds een forse meerderheid, sterker nog; de meerderheid is ondanks GroenLinks zelfs groter geworden!
Het onderstreept Pietverdriet's stelling wel aan: de lokale lasten in Nijmegen zijn met 34% gestegen...
pi_35851341
Jan kan beter zijn dochter opdragen uit de politiek te stappen en eerst wat levenservaring op te doen, want wat maakt zij zijn naam ten schande zeg!
Yeah baby Yeah!
pi_35851441
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:59 schreef Elgigante het volgende:
Jan kan beter zijn dochter opdragen uit de politiek te stappen en eerst wat levenservaring op te doen, want wat maakt zij zijn naam ten schande zeg!
Ik snap eigenlijk niet dat zo'n meisje tweede op de lijst wordt gezet, direct achter de eerste wethouder Jules Iding.

Is het de bedoeling dat ze fractievoorzitter wordt, of zelfs wethouder?
pi_35851488
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:02 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk niet dat zo'n meisje tweede op de lijst wordt gezet, direct achter de eerste wethouder Jules Iding.

Is het de bedoeling dat ze fractievoorzitter wordt, of zelfs wethouder?
Weet ik eigenlijk niet, maar haar optredens waren onthutsend zwak in elk geval, super naief en wereldvreemd, en uiteraard redeneren vanuit : ik denk en ik vind ipv ik weet en ik ken.

Als zij de gemeenteraad betreed voorspel ik een uitloop van Ossenaren.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:06:19 #46
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35851532
ik vond het wel vreemd dat Jan M en gevolg gister allemaal in de grote zaal in Artis waren. Hebben ze niets in Oss te vieren ofzo
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_35851550
quote:
Jammer

Bijna een op de drie Ossenaren stemde SP. Dat zijn heel veel stemmen, maar toch. Een verlies van vier zetels ten opzichte van drie jaar geleden. Lijsttrekker Jules Iding vergeleek tijdens zijn toespraak tot de SP-leden de Osse afdeling met de topclubs in het voetbal, Feijenoord, Ajax, PSV. Jarenlang aan de top, maar je kunt niet altijd winnen.

Wij hebben hard gewerkt de afgelopen jaren en veel tot stand gebracht, daar ligt het niet aan. Ook hebben we met heel veel mensen een goede campagne gevoerd. Het verlies van het ziekenhuis is ons aangerekend, domme pech. De elf zetels die we nu hebben vormen echter de basis om in de toekomst weer te groeien. Ondanks het verlies blijft de SP de grootste partij in Oss. De SP zal dan ook morgen het initiatief nemen om tot een nieuwe coalitie te komen. Uitgangspunt voor de SP is dat de nieuwe coalitie recht doet aan de verkiezingsuitslag.

http://oss.sp.nl/weblog/2006/03/07/jammer/
Domme pech, of gewoon niet erg slim gespeeld? Daarbij hebben ze verder kennelijk ook onvoldoende laten blijken waarom het toch belangrijk was om op de SP te stemmen.
pi_35851587
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:04 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Als zij de gemeenteraad betreed voorspel ik een uitloop van Ossenaren.
Ze zit al in de gemeenteraad. Ze werd bij de vorige verkiezingen met voorkeursstemmen gekozen, maar toen moest ze nog een jaar wachten omdat ze geen 18 was. Vanaf dat moment zit ze in de raad.
pi_35851590
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:07 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Domme pech, of gewoon niet erg slim gespeeld? Daarbij hebben ze verder kennelijk ook onvoldoende laten blijken waarom het toch belangrijk was om op de SP te stemmen.
Inderdaad ja. Het aloude het glas is halfvol of halfleeg he.
Yeah baby Yeah!
pi_35851599
De SP is nog steeds groot in Oss. Ze waren er ook wel heel erg groot.

Dsat ziekenhuis is ze aangerekend en of dat nou helemaal terecht is?

Maar wel grappig om een topic te openen om die enkele gemeente waarin links verloren heeft

Nu nog topics over al die gemeentes waarin VVD en CDA verloren hebben CMT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')