Daarvoor hoeven ze het niet te laten zien. Ieder persoon met verstand begrijpt dat de SP blaatvolk is.quote:Op woensdag 8 maart 2006 06:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Misschien dat dat juist goed is. Dan kan zo'n partij eens op haar gezicht gaan en zien meer mensen in dat ze hun praatjes niet waar kunnen maken.
En, hebben ze de schuld? Ik had gehoord dat nogal laks hadden gereageerd, te weinig gelobbied en hadden gedacht dat ze het ziekenhuis met een beetje actievoeren wel konden behouden.quote:Op woensdag 8 maart 2006 08:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee, het heeft te maken met het feit, dat het ziekenhuis in Oss verhuist naar Uden. Veel mensen geven daar de SP de schuld van.
Daarover verschillen de meningen. Van wat ik ervan gevolgd heb, is hen wel wat te verwijten, ja. Niet zozeer op het gebied van laksheid, maar meer op het intermenselijke vlak. De verantwoordelijke wethouder heeft het bestuur van het ziekenhuis nogal geschoffeerd.quote:Op woensdag 8 maart 2006 08:12 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
En, hebben ze de schuld? Ik had gehoord dat nogal laks hadden gereageerd, te weinig gelobbied en hadden gedacht dat ze het ziekenhuis met een beetje actievoeren wel konden behouden.
Och, als is het maar om de SP te jennen, al zullen ze dat niet toegeven.quote:Op woensdag 8 maart 2006 08:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Overigens begrijp ik niet dat deze verplaatsing goedkeuring gaat krijgen van het ministerie. Oss is 3x zo groot als Uden, beter bereikbaar met ambulances en heeft een veel groter zorggebied.
Als je nagaat waar we gisteren voor geste3md hebben (de gemeenteraad, namelijk, met lokale issues) kun je inderdaad zeggen dat vanuit het standpunt van de Osse burger de uitslag logisch is. Men rekent de SP af op het handelen van o.m. wethouder Iding. Men trekt zich dus niks aan van de landelijke politiek en waarom je in dit topic Marijnissen erbij haalt, is me dan ook niet duidelijk. Marijnissen stond namelijk niet op de lijst in Oss.quote:Op woensdag 8 maart 2006 08:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Logisch toch?
Er stond wel een marijnissen op de lijst, al is dat wel de dochter van...quote:Op woensdag 8 maart 2006 08:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je nagaat waar we gisteren voor geste3md hebben (de gemeenteraad, namelijk, met lokale issues) kun je inderdaad zeggen dat vanuit het standpunt van de Osse burger de uitslag logisch is. Men rekent de SP af op het handelen van o.m. wethouder Iding. Men trekt zich dus niks aan van de landelijke politiek en waarom je in dit topic Marijnissen erbij haalt, is me dan ook niet duidelijk. Marijnissen stond namelijk niet op de lijst in Oss.
2 zelfs. Vrouw en dochter. Maar Jan zelf niet.quote:Op woensdag 8 maart 2006 08:29 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Er stond wel een marijnissen op de lijst, al is dat wel de dochter van...![]()
Halsema blaast per definitie hoog van de toren. Als je haar mag geloven is de winst van de PvdA grotendeels aan haar en haar pleidooi voor een links kabinet te danken.quote:Op woensdag 8 maart 2006 08:59 schreef Klummie het volgende:
Waarom blaast die Halsema eiegnlijk zo hoog van de toren? GL is geen winaar hoor, die hebben nl ook verloren.
"stem tegen, stem SP" is een jaar of 4 terug al aangepast in "stem vóór, stem SP"quote:Op woensdag 8 maart 2006 08:39 schreef sturky100 het volgende:
De SP is en moet ook vooral een oppositiepartij blijven en niet regeren. De leuze ''stem tegen, stem sp'' zegt genoeg. Volgend jaar nofg een mooie oppositiepartij erbij: groep wilders of groep Hirchi Ali(als ze de vvd wordt uitgegooid)
ja nu is het een heel andere partij natuurlijkquote:Op woensdag 8 maart 2006 10:37 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
"stem tegen, stem SP" is een jaar of 4 terug al aangepast in "stem vóór, stem SP"
'quote:Op woensdag 8 maart 2006 06:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Toch wel merkwaardig, dat in verschillende Brabantse plaatsen waar de SP de grootste was (en dus moest besturen), de SP nu flink wat procenten heeft verloren.
Teken aan de wand?
Ze moesten daar samen met het CDA besturen. Onbegonnen werk bleek later. Waren ze ook niet zelf weggegaan?quote:Op woensdag 8 maart 2006 08:12 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
En, hebben ze de schuld? Ik had gehoord dat nogal laks hadden gereageerd, te weinig gelobbied en hadden gedacht dat ze het ziekenhuis met een beetje actievoeren wel konden behouden.
Ze zijn overigens nog wel veruit de grootste. En in Heerlen en in Doesburg, de thuisbasis van respectievelijk Jan de Wit en Agnes Kant werd wel fors gewonnen. In Heerlen waren ze een coalitiepartij, maar werden ze een paar jaar geleden 'eruitgewipt'.
ik denk inderdaad dat dit hetgeen is waar het om draait.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:08 schreef Potus het volgende:
Reality check: hoeveel partijen die vier jaar in de gemeenteraad hebben gezeten, winnen bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen zetels? In de regel vrijwel geen enkele partij.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 08:29 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Er stond wel een marijnissen op de lijst, al is dat wel de dochter van...![]()
..maar is nog steeds veruit de grootste partij in Oss met elf van de vijfendertig zetels. Het verlies van het ziekenhuis wordt (mijns inziens terecht) de SP verantwoordelijk voor gehouden. Ik ben benieuwd hoe de coalitie zich gaat vormen, aangezien de oude coalitie één zetel te kort komt en een links blok óók één zetel tekort komt.quote:SP verliest flink in Oss
Ja, nadat volgens hen verder besturen hun onmogelijk werd gemaakt. Dat ging om verslaafdenopvang, waarbij andere partijen opeens terugkwamen op eerder gemaakte afspraken: http://www.sp.nl/nieuws/t(...)slaafdenopvang.shtmlquote:Op woensdag 8 maart 2006 14:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ze moesten daar samen met het CDA besturen. Onbegonnen werk bleek later. Waren ze ook niet zelf weggegaan?
Bij eerdere verkiezingen hebben ze in Oss als coalitiepartij juist gewonnen. Dit is trouwens wel een heel opmerkelijke uitslag, want sinds de SP in 1974 in de raad van Oss kwam hebben ze bij elke verkiezing 1 of meer zetels gewonnen. Ik denk wel dat ze de laatste jaren teveel een bestuurderspartij zijn geworden daar, zonder echt concrete successen, vooral terend op het verleden.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:
De SP zit in Oss in de raad, daar moet men handelen, ook onpopulaire zaken beslissen. Daar is niets met alleen maar ageren tegen het beleid van anderen, nee, daar moet ook de SP keuzes maken.
Dat is de morus voor een protestpartij.
Het onderstreept Pietverdriet's stelling wel aan: de lokale lasten in Nijmegen zijn met 34% gestegen...quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:42 schreef Tomatenboer het volgende:
In Nijmegen hebben ze wel winst geboekt, samen met de PvdA, en heeft het linkse college nog steeds een forse meerderheid, sterker nog; de meerderheid is ondanks GroenLinks zelfs groter geworden!
Ik snap eigenlijk niet dat zo'n meisje tweede op de lijst wordt gezet, direct achter de eerste wethouder Jules Iding.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:59 schreef Elgigante het volgende:
Jan kan beter zijn dochter opdragen uit de politiek te stappen en eerst wat levenservaring op te doen, want wat maakt zij zijn naam ten schande zeg!
Weet ik eigenlijk niet, maar haar optredens waren onthutsend zwak in elk geval, super naief en wereldvreemd, en uiteraard redeneren vanuit : ik denk en ik vind ipv ik weet en ik ken.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:02 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet dat zo'n meisje tweede op de lijst wordt gezet, direct achter de eerste wethouder Jules Iding.
Is het de bedoeling dat ze fractievoorzitter wordt, of zelfs wethouder?
Domme pech, of gewoon niet erg slim gespeeld? Daarbij hebben ze verder kennelijk ook onvoldoende laten blijken waarom het toch belangrijk was om op de SP te stemmen.quote:Jammer
Bijna een op de drie Ossenaren stemde SP. Dat zijn heel veel stemmen, maar toch. Een verlies van vier zetels ten opzichte van drie jaar geleden. Lijsttrekker Jules Iding vergeleek tijdens zijn toespraak tot de SP-leden de Osse afdeling met de topclubs in het voetbal, Feijenoord, Ajax, PSV. Jarenlang aan de top, maar je kunt niet altijd winnen.
Wij hebben hard gewerkt de afgelopen jaren en veel tot stand gebracht, daar ligt het niet aan. Ook hebben we met heel veel mensen een goede campagne gevoerd. Het verlies van het ziekenhuis is ons aangerekend, domme pech. De elf zetels die we nu hebben vormen echter de basis om in de toekomst weer te groeien. Ondanks het verlies blijft de SP de grootste partij in Oss. De SP zal dan ook morgen het initiatief nemen om tot een nieuwe coalitie te komen. Uitgangspunt voor de SP is dat de nieuwe coalitie recht doet aan de verkiezingsuitslag.
http://oss.sp.nl/weblog/2006/03/07/jammer/
Ze zit al in de gemeenteraad. Ze werd bij de vorige verkiezingen met voorkeursstemmen gekozen, maar toen moest ze nog een jaar wachten omdat ze geen 18 was. Vanaf dat moment zit ze in de raad.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:04 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als zij de gemeenteraad betreed voorspel ik een uitloop van Ossenaren.
Inderdaad ja. Het aloude het glas is halfvol of halfleeg he.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:07 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Domme pech, of gewoon niet erg slim gespeeld? Daarbij hebben ze verder kennelijk ook onvoldoende laten blijken waarom het toch belangrijk was om op de SP te stemmen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |