weer zo iemand die verblind is door het aardse.....quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:27 schreef Platina het volgende:
Als je creatief wilt zijn ga je maar naar het VMBO
overigens is M&O keuze bij ons.
Gaat je nog wel vaker gebeuren.......quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:26 schreef Met-Yvana het volgende:
....
Want met het schoolsysteem van nu voel ik me echt behandeld als een nummer
Weer zo iemand die verblind is door het wazige ....quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:28 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
weer zo iemand die verblind is door het aardse.....![]()
Bij mij op school viel er alleen maar tekenen( kunstgeschiedenis en praktijk) en ckv te kiezen, en dat komt dus neer op slechts 5 uur per week ! Veels te weinig naar mijn meningquote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:32 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Misschien omdat wiskunde wel aan te leren valt en creativiteit niet?
Sowieso, als je C&M kiest met CKV 1, 2 en 3 heb je genoeg tijd om creatief bezig te zijn.
Waarom zouden creatieve mensen naar het inferieure vmbo moeten, terwijl ze misschien wel veel meer capaciteiten hebben dan die koude kikkers?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:33 schreef Platina het volgende:
Wat heb je alter aan de schone kunsten? Niet echt veel, hier zijn andere mensen voor nodig die er interesse in hebben om jouw werk te willen zien en bewonderen. Wiskunde daarentegen kom je overal tegen in kleinere of grotere mate.
Creative mensen worden gewaardeerd ja, maar Pythagoras bijvoorbeeld ook? en hij hoefde geen woordjes te leren. Nu spring je overigens van wiskunde naar woordjes toe? Terwijl de wereld nu veel opener is en een grotere kennis van talen dus belangrijker is.
De creatievelingen kunnen naar het VMBO, aangezien wiskunde ofzo hun neits boeit en ze niet willen leren. De 'koude kille' mensen gaan dan fijn naar VWO. Ik zie je punt niet zo?
Das balen dat je M&O moet doen, maar ik baal ook van CKV.
Wat boeit dat in hemelsnaam?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:36 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Waarom zouden creatieve mensen naar het inferieure vmbo moeten, terwijl ze misschien wel veel meer capaciteiten hebben dan die koude kikkers?
Wat een belediging om kunst inferieur te noemen, houd je aardsheid voor jequote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:47 schreef Platina het volgende:
[..]
Wat boeit dat in hemelsnaam?
Jij wilt die capaciteiten niet uit laten komen in vakken zoals Wiskunde. Maar wilt gewoon 'inferieurdere kwaliteiten' uit laten komen. Geen probleem dan, ga je toch naar het VMBO als je dat graag later wilt gaan doen?
Ongeacht nu of je meer of minder capaciteiten hebt dan anderen.
De mediatheek heks die je achterna zit om 2 uur zitten af te spreken als je 1 uur spijbeltquote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:49 schreef Platina het volgende:
Olga Levels? o_0
zeg me aub dat je wat anders bedoelt
Houd aub je kop toch eens met je aardse gezeik, als je perse zo apart meot zijn word je maar gothic(owh wacht dat zijn allemaal meeloopers ondertussen).quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:49 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Wat een belediging om kunst inferieur te noemen, houd je aardsheid voor je![]()
+ de kunstacademie is een HBO vervolgopleiding
Echte kunst vereist vaardigheden die je op die opleiding ontwikkeldquote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:58 schreef Platina het volgende:
[..]
Houd aub je kop toch eens met je aardse gezeik, als je perse zo apart meot zijn word je maar gothic(owh wacht dat zijn allemaal meeloopers ondertussen).
Dan doe je eerst vmbo en dan havo ofzoe met je HBO vervolgopleiding. Overigens echte kunst heeft geen opleiding nodig, dus je beledigt nu zelf je 'kunst'
Dat kan. Ga lekker naar het vmbo toe, waar al die kneusjes zoals jij zitten. Lekker boetseren en boompjes natekenenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:42 schreef Met-Yvana het volgende:
Kon ik maar van wiskunde, M&O en maatschappijleer afzijn........
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:04 schreef Devolution het volgende:
[..]
Dat kan. Ga lekker naar het vmbo toe, waar al die kneusjes zoals jij zitten. Lekker boetseren en boompjes natekenen
Nee, echte kunst komt van binnen uul, Rembrandt als voorbeeld noemen die ook echt geen opleiding heeft gevolgd ofzoequote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:59 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Echte kunst vereist vaardigheden die je op die opleiding ontwikkeld![]()
Maatschappijleer is bij mij dus wel verplicht in V5, en M&O moest ik kiezen omdat ik anders niet aan mn uren kwam..andere opties waren economie informatica en wiskunde B *ril*quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:05 schreef Platina het volgende:
[..]
Nee, echte kunst komt van binnen uul, Rembrandt als voorbeeld noemen die ook echt geen opleiding heeft gevolgd ofzoe![]()
Overigens, Maatschappijleer en M&O verplicht? Das 4vwo of Havo right? Kom maar terug als je in 5 vwo zit![]()
Vraag dat maar aan die waardeloze kut-kerstkaarten verkoperquote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:26 schreef Met-Yvana het volgende:
Creatieve mensen worden over het algemeen heel erg gewaardeerd.
A L G E M E N E ontwikkeling! (ik spel het maar ff voor je ...)quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:42 schreef Met-Yvana het volgende:
Kon ik maar van wiskunde, M&O en maatschappijleer afzijn........
een HBO-opleiding om gesubsidiëerd te kunnen vingerverven noem ik overgewaardeerd.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:49 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Wat een belediging om kunst inferieur te noemen, houd je aardsheid voor je![]()
+ de kunstacademie is een HBO vervolgopleiding
Oh de kunstbarbaar spreekt ! Wat wil jij later? een huis zonder schilderijtje of iets dergelijks aan de wand? Wil je inspiratieloze meubelen/kleding/accesoires? want ja, designers zijn toch overbodig?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:12 schreef immortalsean het volgende:
[..]
een HBO-opleiding om gesubsidieerd te kunnen vingerverven noem ik overgewaardeerd.
allemaal hardstikke mooi dat je figuurtjes kan tekenen, maar dat noem ik niet bijdragen aan de maatschappij. ga lekker een kraakpand zoeken een muur eromheen bouwen en lekker je tekeningetjes maken, en hou ze dan ook bovenal voor jezelf.
En dat is erg? Hier hangt ook niets qua kunst aan de muur en om nou te zeggen dat ik het mis?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:13 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Oh de kunstbarbaar spreekt ! Wat wil jij later? een huis zonder schilderijtje of iets dergelijks aan de wand? Wil je inspiratieloze meubelen/kleding/accesoires? want ja, designers zijn toch overbodig?![]()
Heb je ook geen aparte kleding, designer meubels/televisie/whatever?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:16 schreef Tha_T het volgende:
[..]
En dat is erg? Hier hangt ook niets qua kunst aan de muur en om nou te zeggen dat ik het mis?
ik had het dacht ik toch echt over kunst en niet over industrieel ontwerpers.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:13 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Oh de kunstbarbaar spreekt ! Wat wil jij later? een huis zonder schilderijtje of iets dergelijks aan de wand? Wil je inspiratieloze meubelen/kleding/accesoires? want ja, designers zijn toch overbodig?![]()
Wat een saaie azijnpisser ben jij manquote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:19 schreef immortalsean het volgende:
[..]
ik had het dacht ik toch echt over kunst en niet over industrieel ontwerpers.
die tweede is tenminste nog ergens goed voor.
en nee, schilderijen komen er bij mij niet in.
Dan vind ik je gek. Pff, je voelt je behandeld als een nummertquote:
en ik ben er trots opquote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:19 schreef tonks het volgende:
[..]
Wat een saaie azijnpisser ben jij man.
Trouw met mequote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:19 schreef tonks het volgende:
[..]
Wat een saaie azijnpisser ben jij man.
Ja want ontwerpers en designers verdienen zowat niks! voor hoeveel had de overheid die website laten ontwerpen? oja.. 30.000.000 euro.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dan vind ik je gek. Pff, je voelt je behandeld als een nummert. Wat erg. Kliederen op een doek en je fantasie de vrije loop laten doe je maar in groep 2, maar daar verdien je later echt geen keiharde euri's mee. Of iig heel weinig kans op.
![]()
Nope. Dure zut.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:18 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Heb je ook geen aparte kleding, designer meubels/televisie/whatever?
Och, incidenteel succes is geen garantie op structureel succes.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:22 schreef tonks het volgende:
[..]
Ja want ontwerpers en designers verdienen zowat niks! voor hoeveel had de overheid die website laten ontwerpen? oja.. 30.000.000 euro.
Waarom staat geld hier gelijk aan succes? kunst scheppen gaat ook om een gevoel, het gevoel dat JIJ iets kan/begrijpt wat maar een selecte groep ook begrijpt, en nog een kleinere groep kan!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:24 schreef Merkie het volgende:
[..]
Och, incidenteel succes is geen garantie op structureel succes.
Nou, 't is wel fijn als je later een flinke boterham op de plank kan leggen tochquote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:28 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Waarom staat geld hier gelijk aan succes? kunst scheppen gaat ook om een gevoel, het gevoel dat JIJ iets kan/begrijpt wat maar een selecte groep ook begrijpt, en nog een kelinere groep kan!
Ik heb CM en ben niet tevreden met de schamele 5 uurtjes ckv/tekenen in de week, waarom zou de school niet beter kunnen inspelen op wensen van de leerlingen? Dat is toch een Win-Win situatie dan?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:27 schreef Merkie het volgende:
Maar goed, ik ging stiekem een beetje offtopic. Allereerst is het onzin dat wiskunderegeltjes onbelangrijk zijn, als je later echt gaat ontwerpen kom je ze vast weer tegen. Verder kan je met de vier profielkeuzes genoeg je eigen hokkie opzoeken. Neem je toch C&M, kan je tekenen. Creatief toch. Verder is M&O best handig als je later misschien een eigen bedrijfje hebt wat dingen ontwerpt. Beetje algemene kennis kan geen kwaad!
Misschien is dat niet voor iedereen even belangerijk? ik ken iemand die maakt ook schilderijen maar heeft ondertussen een goedlopend eigen bedrijfje. heeft een leuk flatje en reist de hele wereld af. Die is toch ook gelukkig? misschien wel meer gelukkig dan iemand die zijn hele leven op een kantoortje zit met elke dag dezelfde mensen om je heen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:29 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nou, 't is wel fijn als je later een flinke boterham op de plank kan leggen toch?
ooit gehoord van eigen initiatief en projecten buiten school, wat jij wil is anderen opzadelen met jouw interesses.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:30 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Ik heb CM en ben niet tevreden met de schamele 5 uurtjes ckv/tekenen in de week, waarom zou de school niet beter kunnen inspelen op wensen van de leerlingen? Dat is toch een Win-Win situatie dan?
Maar dat zijn er maar weinig. Waarom je focussen op die uitzonderingen? Zoals ik zei; daar zijn vervolgopleidingen voor.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:31 schreef tonks het volgende:
[..]
Misschien is dat niet voor iedereen even belangerijk? ik ken iemand die maakt ook schilderijen maar heeft ondertussen een goedlopend eigen bedrijfje. heeft een leuk flatje en reist de hele wereld af. Die is toch ook gelukkig? misschien wel meer gelukkig dan iemand die zijn hele leven op een kantoortje zit met elke dag dezelfde mensen om je heen.
Dat ook, ik ken maar weinig mensen (geen eigenlijk) die oprecht geïnteresseerd zijn in kunstzinnige dingen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:32 schreef immortalsean het volgende:
[..]
ooit gehoord van eigen initiatief en projecten buiten school, wat jij wil is anderen opzadelen met jouw interesses.
Onze school bied alleen de ,,special" schilderen op doek aan eens in het jaar, wat inhoud dat je 2 uurtjes per week extra mag. De volksuniversiteit lijkt me echt niks, ik heb eens oppervlakkig gekeken daar, en het doet me erg denken aan schilderen op nummer voor ouderen. Natuurlijk kan je zelf aan de slag gaan, maar ik wil altijd graag advies en tips van een persoon die er kaas van gegeten heeft, en om nou de tekenenleraar mee naar huis te nemen....quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:32 schreef immortalsean het volgende:
[..]
ooit gehoord van eigen initiatief en projecten buiten school, wat jij wil is anderen opzadelen met jouw interesses.
En dan nog heeft dien grote Rembrandt geen opleiding gehad, so stfuquote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:07 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Maatschappijleer is bij mij dus wel verplicht in V5, en M&O moest ik kiezen omdat ik anders niet aan mn uren kwam..andere opties waren economie informatica en wiskunde B *ril*![]()
Hoezo dat nou weer? Omdat het design moet ik er meteen zo ongeveer op klaarkomen? Wat is dat voor onzinquote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:24 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Dan moet je het eens proberen, het zou een verademing zijn!
En wat nou als je wel een vooropleiding nodig hebt om jezelf te ,,ontpoppen" als Rembrandt ?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:38 schreef Platina het volgende:
[..]
En dan nog heeft dien grote Rembrandt geen opleiding gehad, so stfu![]()
Nouja tijdens tekenen werd verteld dat Rembrandt TECHNISCH niet perfect was ( denk aan perspectief) maar vooral uitzonderlijk goed was in het weergevenvan lichtval( De anatomische les van professor Tulp). Denk je eens in als hij wel een vooropleiding had gedaan, en ook zijn techniek geprefectioneerd had....quote:
Dan zouden zijn kunstwerken misschien niet zoveel waard zijn? omdat ze minder uniek zouden zijn?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:46 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Nouja tijdens tekenen werd verteld dat Rembrandt TECHNISCH niet perfect was ( denk aan perspectief) maar vooral uitzonderlijk goed wasin het weergevan van lichtval( De anatomische les van professor Tulp). Denk je eens in als hij wel een vooropleiding had gedaan, en ook zijn techniek geprefectioneerd had....
De realisme-stroming kunstwerken zijn zo perfect mogenlijk nageschildert naar de realiteit, en daarvan bestaan ook zeer waardevolle kunstwerkenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:48 schreef Platina het volgende:
[..]
Dan zouden zijn kunstwerken misschien niet zoveel waard zijn? omdat ze minder uniek zouden zijn?
Als je dan toch zo een kunsttrutje bent, accepteer dan ook dat echte kunstenaars geen opleiding nodig hebben![]()
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:51 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
De realisme-stroming kunstwerken zijn zo perfect mogenlijk nageschildert naar de realiteit, en daarvan bestaan ook zeer waardevolle kunstwerken
Kan ik ook, alleen met 1 druk op de knopquote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:51 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
De realisme-stroming kunstwerken zijn zo perfect mogenlijk nageschildert naar de realiteit, en daarvan bestaan ook zeer waardevolle kunstwerken
Daar komt vast een hoop talent bij kijkenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:55 schreef Platina het volgende:
[..]
Kan ik ook, alleen met 1 druk op de knop![]()
Waarom heb je M&O dan als je ook andere keuzevakken hebtquote:Ik zit in Atheneum 5 , met het profiel CM. Mijn keuzevakken zijn: Duits2, Tekenen(mijn favoriete vak), Aardrijkskunde en M&O ( mijn minst favoriete vak).
Wij moesten mbv een programma ons profiel invoeren( profileer heet het geloof ik) en daar werden keuzen ingevoerd als ,, duits2 of frans 2" -> ,,AK of economie" -> en aan het eind ,,je moet nog zoveel uur volmaken"en dan krijg je zon lijstje met VRESELIJKE keuzesquote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:22 schreef Bob. het volgende:
trouwens, even in je fotoboek zitten kijken:
[..]
Waarom heb je M&O dan als je ook andere keuzevakken hebtJe hoeft er toch maar 1?
Onzinnige generalisatie. Ik weet het, daar grossiert KLB in, maar toch zijn dit soort bullshit opmerkingen onnodig.quote:Op woensdag 8 maart 2006 02:39 schreef star_gazer het volgende:
En kunstenaars zijn zinloze uitkeringstrekkers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |