Daarom vraag ik ook om bronnen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zolang je het strafdossier niet kent, kun je helemaal niks van die zaak zeggen, alleen dat je tegen de doodstraf bent, maar in dat geval moet je het voor heel veel meer mensen opnemen.
We zijn het eens hoorquote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:01 schreef APK het volgende:
[..]
Daarom vraag ik ook om bronnen.
En ik moet helemaal niets.
Ook bestaat daar zoiets als gezichtsverlies. Hooggeplaatste personen maken geen 'fouten'. En als ze dan toch gezichtsverlies lijden moet daar iets tegenover staan. Een schuldbekentenis bv.![]()
Hooggeplaatste personen denken vaak dat ze nooit verantwoording hoeven af te leggenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:01 schreef APK het volgende:
[..]
Hooggeplaatste personen maken geen 'fouten'. En als ze dan toch gezichtsverlies lijden moet daar iets tegenover staan. Een schuldbekentenis bv.![]()
Teller staat op 2428quote:Hugo,
De petitie (1e deel) is vandaag om 16.00 aangeboden aan de ambassadeur van Thailand
vanavond rond 10.30 te zien in Hart van Nederland, SB6
Wij gaan echter gewoon verder met het inzamelen van handtekeningen....
Op deze petitie is immers nog niks beslist !
hardstikke bedankt voor je medewerking !!!
Theo van Dissel
Webmaster www.4me.nl
m.b.t. dat laatste heb je met dat andere feit wat je opsomde helemaal gelijk.quote:Op donderdag 9 maart 2006 02:01 schreef APK het volgende:
Nederland = drugs, dat weet iedereen.![]()
Zou jij dan die personen van de eerste etage vrijpleiten? Dacht het niet. Geef hun lekker de schuld en laat ze wegrotten.![]()
Die twee hadden dus kunnen weten dat ze nogal wat risico namen door juist naar Thailans te gaan voor een holiday.quote:
Mis ik nu iets, of vind jij dat als je naar Thailand gaat dat je niet moet zeuren als je doodgemaakt wordt om iets wat je niet gedaan hebt?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 04:21 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Die twee hadden dus kunnen weten dat ze nogal wat risico namen door juist naar Thailans te gaan voor een holiday.
Zij maakten die bewuste keuze en wie zijn billen ....
Toch?
Nee, wat je nu zegt klopt niet echt.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 04:21 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Die twee hadden dus kunnen weten dat ze nogal wat risico namen door juist naar Thailans te gaan voor een holiday.
Toch?
Dus iedereen die naar Thailand op vakantie gaat neemt het risico dat ie doodgemaakt wordt omdat ze misschien wel verdacht kunnen gaan worden van drugshandel/smokkel? Zal wel goed gaan met de toeristenindustrie daarquote:Op zaterdag 11 maart 2006 04:21 schreef Loedertje het volgende:
Toch?
ligt het aan mij of hebben de nederlandse media over deze zaak nauwelijks iets gemeld? (okee, ik woon in de VS, maar lees iedere dag o.a. Fok, het Ad, en kijk, online, naar rtl nieuws.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:02 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dan geef daar maar eens een bron van, het is gewoon gelul namelijk.
Hoe meer hier gemeld wordt dat het allemaal anders zat, hoe nieuwsgieriger ik word naar een bron voor dit soort beweringen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 08:47 schreef MLF het volgende:
Ik kan me de berichten herinneren dat zij zelf drugs mee hebben genomen, kan het alleen niet meer vinden, te lang geleden
het verhaal over dat huis klopt niet, dat is verzonnen
deze meneer, duidelijk schuldig wél gered kan worden terwijl hij nota bene met 3 kilo heroïne liep te leuren, maar dat twee mensen die ergens een etage huren in een gebouw waar toevallig drugs gevonden worden zo zwaar de bok zijnquote:''Ik heb mijn tas al klaarstaan,'' zei de 44-jarige taxichauffeur Pedro Ruyzing uit Heerhugowaard vanuit de beruchte Bangkwang-gevangenis in Bangkok.
Hij zit sinds 1995 in Thailand gevangen. Toen probeerde hij, in geldnood, drie kilo heroïne het land uit te smokkelen; daar zou hij bij terugkeer in Nederland 25.000 gulden voor krijgen. Ruyzing werd op het vliegveld van Bangkok gesnapt. De rechter veroordeelde hem aanvankelijk tot levenslang, maar die straf werd omgezet in veertig jaar. Zijn eerste gratieverzoek was afgewezen.
Bron: http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1074752013473.html
da's dus de vraag. ik zat wat te lezen over die bangkwang gevangenis, dat is geen pretje.quote:
Verklaar u nader, broeder Jappiequote:Op zaterdag 18 maart 2006 22:33 schreef Jappie het volgende:
Goeie sgop gasten...dat zou eik elke dag ff gedaan moeten worden zo tegen het spitsuur van posts.
-selfedit- en toen las ik page 3 en 4 van dit topic ook nog ff...![]()
Op page 3 en 4 las ik dat het topic sticky was gemaaktquote:
Exact...er kunnen nooit genoeg digitale handtekeningen worden verzameld om dat voor eens en voor altijd duidelijk te maken aan de rest van de wereld!!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:50 schreef Tha_Butcha het volgende:
ongeacht of ze schuldig zijn. een doodstraf is altijd bullshit.
holy shit..je zit gewoon 24/7 met de gedachte dat het zeer spoedig afgelopen kan zijnquote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:07 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
da's dus de vraag. ik zat wat te lezen over die bangkwang gevangenis, dat is geen pretje.
er is geen vaste executiedatum. Ze kunnen je zomaar ineens komen halen en dan is het afgelopen
Die spanning moet echt ondraaglijk zijnquote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:55 schreef Onderbroek het volgende:
holy shit..je zit gewoon 24/7 met de gedachte dat het zeer spoedig afgelopen kan zijn![]()
maar dat verdienen ze niet,quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:13 schreef Conflict het volgende:
[..]
Als ze levenslang zouden krijgen zijn er in de toekomst nog vele gelegenheden voor beide heren om gratie te krijgen.
Je hebt het topic wel gelezen verder?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:07 schreef Platina het volgende:
[..]
maar dat verdienen ze niet,
ze verdienen straf.
eigens schuld, dikke bult![]()
hoi. je poging tot een relpost heeft jammerlijk gefaald.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:16 schreef immortalsean het volgende:
is dit topic nog niet doodgebloed? jullie bevuilen m'n myAT.
kunnen die criminelen niet gauw een spuitje krijgen.
hoi. jouw poging tot grappig zijn heeft net zo goed gefaald, dus ik zit er niet mee.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:19 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
hoi. je poging tot een relpost heeft jammerlijk gefaald.
en jij erbij? zou lekker opruimenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:16 schreef immortalsean het volgende:
is dit topic nog niet doodgebloed? jullie bevuilen m'n myAT.
kunnen die criminelen niet gauw een spuitje krijgen.
mits heroine.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:29 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
en jij erbij? zou lekker opruimen
Goed nieuws!quote:Gratie in Thailand voor Nederlanders Yang en Tang
Uitgegeven: 17 augustus 2006 11:29
Laatst gewijzigd: 17 augustus 2006 11:47
BRUSSEL - De Thaise koning Bhumibol heeft gratie verleend aan de Nederlanders van Chinese origine Edy Tang en Li Yang, die in een cel in Thailand wachten op de doodstraf. Die is nu omgezet in levenslang. Door een uitwisselingsverdrag tussen Nederland en Thailand zouden zij hun straf bovendien thuis uit kunnen zitten.
Dat heeft VVD-Europarlementariër Jules Maaten donderdag meegedeeld. De gratie zou al begin deze maand zijn verleend.
Maaten zet zich al langer in voor het tweetal, dat afkomstig is uit Rotterdam, omdat zij volgens de VVD-politicus in erbarmelijke omstandigheden in de gevangenis zitten. Zo zijn zij dag en nacht aan boeien vastgeketend. Ook is Maaten er niet van overtuigd dat de twee mannen daadwerkelijk schuldig zijn aan de smokkel van drugs.
Yalvac
De eveneens uit Rotterdam afkomstige Sibel Yalvac zal in Indonesië geen gratie krijgen. De verminderd toerekeningsvatbare vrouw kreeg daar in 2004 tien jaar celstraf wegens drugssmokkel.
Zowel Maaten als SP-Kamerlid Harry van Bommel probeert al langere tijd Yalvac los te krijgen. Op de Indonesische onafhankelijkheidsdag, die donderdag wordt gevierd, heeft president Susilo Bambang Yudhoyono echter geen gratie verleend aan Yalvac, voor wier vrijlating in Nederland 8513 handtekeningen zijn ingezameld.
Volgens mij doen ze dat altijd. Zelfs als ze schuldig zouden zijn geweest is dat zoquote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:09 schreef __Saviour__ het volgende:
zal die straf dan ook worden omgezet naar hier geldende maatstaven?
dan zijn ze zo op vrije voeten natuurlijk.
Je hoeft niet meer te tekenen, ze krijgen al gratie verleend en zullen naar nederland komenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:24 schreef Vinno het volgende:
Ik zal hem tekenen, maar wel met tegenzin.
Ik hou niet van die 'Nederlanders' toevoeging. Dat vind ik zo'n onzin. Omdat er nu 2 Nederlanders vast zitten moet ineens iedereen ff tekenen...
Ik ben meer voor acties die de doodstraf in zijn algemeen aanpakken zonder "misbruik" (jajaja, het is geen misbruik) te maken van de situatie dat er nu toevallig 2 Nederlanders vast zitten.
(Als je snapt wat ik bedoel)
Verder complimenten uiteraard voor je inzet Conflict!
Je mag ook aan alle andere akties die in landen gehouden worden voor hun (onterecht) vastzittende medelanders, maar dat moet je dan ff zelf opzoeken via internet.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:24 schreef Vinno het volgende:
Ik zal hem tekenen, maar wel met tegenzin.
Ik hou niet van die 'Nederlanders' toevoeging. Dat vind ik zo'n onzin. Omdat er nu 2 Nederlanders vast zitten moet ineens iedereen ff tekenen...
Ik ben meer voor acties die de doodstraf in zijn algemeen aanpakken zonder "misbruik" (jajaja, het is geen misbruik) te maken van de situatie dat er nu toevallig 2 Nederlanders vast zitten.
(Als je snapt wat ik bedoel)
Verder complimenten uiteraard voor je inzet Conflict!
Doen ze niet altijd. Het kan zijn dat het niet gebeurt. Dit is afhankelijk van wat er tussen de landen overeengekomen wordt.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:11 schreef Conflict het volgende:
[..]
Volgens mij doen ze dat altijd. Zelfs als ze schuldig zouden zijn geweest is dat zo![]()
Ja maar er is een overeenkomst tussen Nederland en Thailand en daar ging ik dus vanuit. Het maakt in dat geval niet uit of je schuldig was of niet.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Doen ze niet altijd. Het kan zijn dat het niet gebeurt. Dit is afhankelijk van wat er tussen de landen overeengekomen wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |