Dat vind ik ook. Ik ben benieuwd hoe lang de petitie open blijft. Ik heb de beheerder van die site gemaild daarover.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:29 schreef MeneerMuis het volgende:
Toch moeten er nog veel meer mensen tekenen!
npquote:Op woensdag 8 maart 2006 16:49 schreef Conflict het volgende:
En mijn topic is sticky, 1000 maal dank!
Bewust een keuze maken geld te gaan verdienen aan het leed en verslavingen van anderen ookquote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:42 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb getekend. Of ze nu schuldig zijn of niet, de doodstraf is onmenselijk.
De media aandacht heeft een hoog Taida gehalte.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:29 schreef MeneerMuis het volgende:
Toch moeten er nog veel meer mensen tekenen!
deze jongens dus niet:quote:Op woensdag 8 maart 2006 23:36 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Bewust een keuze maken geld te gaan verdienen aan het leed en verslavingen van anderen ook
quote:De eigenaar met zijn vrouw verklaarden meteen dat Edy en Li die daar op een etage verbleven er niets mee te maken hadden (dit heeft het echtpaar verklaard aan de advocaat en politie) Toch werden Edy en Li opgepakt en beschuldigd omdat zij in drugs zouden handelen.
Nou nou, wel 2500 mensen die getekend hebben...quote:Op woensdag 8 maart 2006 23:38 schreef Loedertje het volgende:
[..]
De media aandacht heeft een hoog Taida gehalte.
De advocaat heeft zwijgplicht en zal dus nimmer écht vertellen wat er zich exact heeft afgespeeldquote:Op woensdag 8 maart 2006 23:40 schreef kepler het volgende:
De eigenaar met zijn vrouw verklaarden meteen dat Edy en Li die daar op een etage verbleven er niets mee te maken hadden (dit heeft het echtpaar verklaard aan de advocaat en politie) Toch werden Edy en Li opgepakt en beschuldigd omdat zij in drugs zouden handelen.
Niet in zo'n achterlijk land als Thailand hoor.quote:Op donderdag 9 maart 2006 01:19 schreef Loedertje het volgende:
De advocaat heeft zwijgplicht en zal dus nimmer écht vertellen wat er zich exact heeft afgespeeld
En dan nog, daarop is de doodstraf geen gepaste reactiequote:Op woensdag 8 maart 2006 23:36 schreef Loedertje het volgende:
Bewust een keuze maken geld te gaan verdienen aan het leed en verslavingen van anderen ook
Nee, dan zouden alle producenten van benzodiazepines ook 5 jaar weg moeten rotten in een cel om daarna een spuit te krijgen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 02:06 schreef __Saviour__ het volgende:
En dan nog, daarop is de doodstraf geen gepaste reactie
niet in het bericht wat hier als topic starter stond, ik ken de eerste berichten van 2003 , die heb ik ook nog eens terug gelezen, zij hebben bewust gesmokkeldquote:Op woensdag 8 maart 2006 14:50 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
nee lieverd, dat hebben ze dus niet.
voor jou geldt hetzelfde als mijn bericht hier bovenquote:Op woensdag 8 maart 2006 15:32 schreef Conflict het volgende:
[..]
Lees voortaan eerst de OP voordat je gaat reageren, dat komt wat minder dom over.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 23:30 schreef outcast_within het volgende:
wat gaat het uitmaken of mensen tekenen of niet?
Geef eens een bron dan, dat wil ik dan ook wel even lezen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 08:56 schreef MLF het volgende:
niet in het bericht wat hier als topic starter stond, ik ken de eerste berichten van 2003 , die heb ik ook nog eens terug gelezen, zij hebben bewust gesmokkeld
Anders lees je het even, maar ja deze petitie is enkel voor deze 2. Mocht het iets uithalen maak je natuurlijk wel een statement.quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:31 schreef outcast_within het volgende:
Tegen de doodstraf waar? Voor hun specifiek. Voor in een land. Voor overal?
Ik vind niet dat je deze kwestie moet uitbreiden naar een te generaal iets.
Hun moeten niet dood punt. Niet hun moeten niet dood omdat de doodstraf onmenselijk is. Dan word de discussie alleen maar groter en langdradiger.
Dus is deze petitie alleen voor hun 2'en?
Dan geef daar maar eens een bron van, het is gewoon gelul namelijk.quote:Op donderdag 9 maart 2006 08:56 schreef MLF het volgende:
[..]
niet in het bericht wat hier als topic starter stond, ik ken de eerste berichten van 2003 , die heb ik ook nog eens terug gelezen, zij hebben bewust gesmokkeld
quote:Op donderdag 9 maart 2006 08:57 schreef MLF het volgende:
[..]
voor jou geldt hetzelfde als mijn bericht hier boven
Klopt, dat viel mij ook op.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:28 schreef outcast_within het volgende:
Ok getekend. en in die petitielink stond alleen maar teken tegen de doodstraf. dus vandaar
voor een boekenwurm maak je wel een dikke spelfout. en een nog dikkere denkfout.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:00 schreef boekenworm het volgende:
Ik geloof niet in hun onschult. Het is niet zomaar dat ze verdacht worden bevonden, daar geloof ik niet in. En je weet dat je dergelijke risico's loopt als je naar dergelijke landen gaat. Zeker ook nog als je in duidelijk niet al te toeristische plekken neemt.
och hij was ook diegene die zei dat je weet dat je het risico neemt om de doodstraf te krijgen als je naar thailand op vakantie gaat...quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:03 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
voor een boekenwurm maak je wel een dikke spelfout. en een nog dikkere denkfout.
jouw redenering: als je verdacht bent, is dat niet zomaar, dus ben je schuldig. je moet wel een erg grote mongool zijn om van die stelling de stupiditeit te missen.
volgens jou bestaan er dus geen onschuldige verdachten?
2389 pas, valt me een beetje tegen....quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:03 schreef Marietje_34 het volgende:
en de teller staat nu op?
in je eerste gedeelte heb je volkomen gelijkquote:Op donderdag 9 maart 2006 17:03 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
voor een boekenwurm maak je wel een dikke spelfout. en een nog dikkere denkfout.
jouw redenering: als je verdacht bent, is dat niet zomaar, dus ben je schuldig. je moet wel een erg grote mongool zijn om van die stelling de stupiditeit te missen.
volgens jou bestaan er dus geen onschuldige verdachten?
Zo hypocriet is het nou ook weer niet, voor heel veel gevangen in Thailand wordt er veel gedaan hier in Nederland (helaas lukt dit vaak niet of duurt het jaren voor er resultaat wordt geboekt). Jammer genoeg hebben deze twee het probleem dat ze volgende week al worden opgehangen, daarom ook de aandacht die er nu is.quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:18 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
ik vind deze hele actie trouwens nogal hypocriet: waarom alleen voor die twee nederlanders, waarvan niemand hier weet of ze inderdaad schuldig / onschuldig zijn:
of doe het voor alle ter dood veroordeelden, niet alleen 2 nederlanders
of doe het helemaal niet
Ben ik het niet mee eens. Er zijn genoeg organisaties die zich met de acties tegen de doodstraf in het algemeen bezig houden.quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:18 schreef qwerty_x het volgende:
ik vind deze hele actie trouwens nogal hypocriet: waarom alleen voor die twee nederlanders, waarvan niemand hier weet of ze inderdaad schuldig / onschuldig zijn:
of doe het voor alle ter dood veroordeelden, niet alleen 2 nederlanders
of doe het helemaal niet
Ik wist niet van het bestaan van deze twee jongens.....quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:35 schreef qwerty_x het volgende:
en dat bedoel ik dus: alsof zij de enigen zijn die weinig tijd over hebben
mee eensquote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:14 schreef SterkStaaltje het volgende:
Schuldig of niet, de straffen daar zijn buiten proportie. Getekend.
Voorzover ik het begrijp waren ze niet in het bezit van drugs.quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:35 schreef qwerty_x het volgende:
ik ben altijd bijzonder sceptisch als er wéér een nederlander volkomen onschuldig op drugs bezit wordt betrapt en vervolgens veroordeeld conform de wetten van het land
altijd erin geluist
nooit schuldig
altijd corrupte rechters
nooit rechtvaardigheid
quote:Beste lezer(es)
Vandaag 9 maart om 16.00 uur is de petitie (in eerste deel) door Leni van der Meulen en Jules Maaten in handen gesteld van de ambassadeur van Thailand.
SBS6 (hart van Nederland) heeft een deel van zijn uitzending van vandaag om 20.30 hieraan geweid....
Nog bedankt voor je support !
je zult ongetwijfeld gelijk hebben, ik ken bovenstaande zaken nietquote:Op donderdag 9 maart 2006 19:45 schreef APK het volgende:
[..]
Voorzover ik het begrijp waren ze niet in het bezit van drugs.
Nogmaals, als je schuld bekent kom je in Thailand in aanmerking voor uitlevering naar Nederland. (Na 8 jaar).
Doe je dat niet, omdat je onschuldig bent bv, dan ben je de lul.
Zie Machiel Kuijt, die had allang thuis kunnen zitten.
Je kunt natuurlijk ook invloedrijke familie of kennissen hebben, zoals de zoon van Gretta Duisenberg, en het land ontvluchten.
Ik kan niks vinden, geef aub een bron......quote:Op donderdag 9 maart 2006 08:56 schreef MLF het volgende:
ik ken de eerste berichten van 2003 , die heb ik ook nog eens terug gelezen, zij hebben bewust gesmokkeld
Hier hetzelfde, sorry maar toch echt eigen schuld. Je WEET dondersgoed wat je boven het hoofd kan hangen!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:14 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Nee, ik teken niet, omdat ik vind dat die mensen zelf de keuze hebben gemaakt en dus ook de gevolgen onder ogen moeten zien. Ze hebben gekozen voor een risico en verloren.
Domme redenatie.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 06:20 schreef StefanP het volgende:
Er is dus ongetwijfeld meer aan de hand.
Zolang je het strafdossier niet kent, kun je helemaal niks van die zaak zeggen, alleen dat je tegen de doodstraf bent, maar in dat geval moet je het voor heel veel meer mensen opnemen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:43 schreef APK het volgende:
[..]
Domme redenatie.![]()
Zolang ik geen bewijs zie dat zij er ook maar zijdelings bij betrokken waren ga ik uit van onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Zeker als je weet dat ze eerst vrijgesproken waren en het Thaise hof standaard in beroep gaat, wat jaren kan duren voor het weer voorkomt.
Daarom vraag ik ook om bronnen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zolang je het strafdossier niet kent, kun je helemaal niks van die zaak zeggen, alleen dat je tegen de doodstraf bent, maar in dat geval moet je het voor heel veel meer mensen opnemen.
We zijn het eens hoorquote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:01 schreef APK het volgende:
[..]
Daarom vraag ik ook om bronnen.
En ik moet helemaal niets.
Ook bestaat daar zoiets als gezichtsverlies. Hooggeplaatste personen maken geen 'fouten'. En als ze dan toch gezichtsverlies lijden moet daar iets tegenover staan. Een schuldbekentenis bv.![]()
Hooggeplaatste personen denken vaak dat ze nooit verantwoording hoeven af te leggenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:01 schreef APK het volgende:
[..]
Hooggeplaatste personen maken geen 'fouten'. En als ze dan toch gezichtsverlies lijden moet daar iets tegenover staan. Een schuldbekentenis bv.![]()
Teller staat op 2428quote:Hugo,
De petitie (1e deel) is vandaag om 16.00 aangeboden aan de ambassadeur van Thailand
vanavond rond 10.30 te zien in Hart van Nederland, SB6
Wij gaan echter gewoon verder met het inzamelen van handtekeningen....
Op deze petitie is immers nog niks beslist !
hardstikke bedankt voor je medewerking !!!
Theo van Dissel
Webmaster www.4me.nl
m.b.t. dat laatste heb je met dat andere feit wat je opsomde helemaal gelijk.quote:Op donderdag 9 maart 2006 02:01 schreef APK het volgende:
Nederland = drugs, dat weet iedereen.![]()
Zou jij dan die personen van de eerste etage vrijpleiten? Dacht het niet. Geef hun lekker de schuld en laat ze wegrotten.![]()
Die twee hadden dus kunnen weten dat ze nogal wat risico namen door juist naar Thailans te gaan voor een holiday.quote:
Mis ik nu iets, of vind jij dat als je naar Thailand gaat dat je niet moet zeuren als je doodgemaakt wordt om iets wat je niet gedaan hebt?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 04:21 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Die twee hadden dus kunnen weten dat ze nogal wat risico namen door juist naar Thailans te gaan voor een holiday.
Zij maakten die bewuste keuze en wie zijn billen ....
Toch?
Nee, wat je nu zegt klopt niet echt.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 04:21 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Die twee hadden dus kunnen weten dat ze nogal wat risico namen door juist naar Thailans te gaan voor een holiday.
Toch?
Dus iedereen die naar Thailand op vakantie gaat neemt het risico dat ie doodgemaakt wordt omdat ze misschien wel verdacht kunnen gaan worden van drugshandel/smokkel? Zal wel goed gaan met de toeristenindustrie daarquote:Op zaterdag 11 maart 2006 04:21 schreef Loedertje het volgende:
Toch?
ligt het aan mij of hebben de nederlandse media over deze zaak nauwelijks iets gemeld? (okee, ik woon in de VS, maar lees iedere dag o.a. Fok, het Ad, en kijk, online, naar rtl nieuws.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:02 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dan geef daar maar eens een bron van, het is gewoon gelul namelijk.
Hoe meer hier gemeld wordt dat het allemaal anders zat, hoe nieuwsgieriger ik word naar een bron voor dit soort beweringen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 08:47 schreef MLF het volgende:
Ik kan me de berichten herinneren dat zij zelf drugs mee hebben genomen, kan het alleen niet meer vinden, te lang geleden
het verhaal over dat huis klopt niet, dat is verzonnen
deze meneer, duidelijk schuldig wél gered kan worden terwijl hij nota bene met 3 kilo heroïne liep te leuren, maar dat twee mensen die ergens een etage huren in een gebouw waar toevallig drugs gevonden worden zo zwaar de bok zijnquote:''Ik heb mijn tas al klaarstaan,'' zei de 44-jarige taxichauffeur Pedro Ruyzing uit Heerhugowaard vanuit de beruchte Bangkwang-gevangenis in Bangkok.
Hij zit sinds 1995 in Thailand gevangen. Toen probeerde hij, in geldnood, drie kilo heroïne het land uit te smokkelen; daar zou hij bij terugkeer in Nederland 25.000 gulden voor krijgen. Ruyzing werd op het vliegveld van Bangkok gesnapt. De rechter veroordeelde hem aanvankelijk tot levenslang, maar die straf werd omgezet in veertig jaar. Zijn eerste gratieverzoek was afgewezen.
Bron: http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1074752013473.html
da's dus de vraag. ik zat wat te lezen over die bangkwang gevangenis, dat is geen pretje.quote:
Verklaar u nader, broeder Jappiequote:Op zaterdag 18 maart 2006 22:33 schreef Jappie het volgende:
Goeie sgop gasten...dat zou eik elke dag ff gedaan moeten worden zo tegen het spitsuur van posts.
-selfedit- en toen las ik page 3 en 4 van dit topic ook nog ff...![]()
Op page 3 en 4 las ik dat het topic sticky was gemaaktquote:
Exact...er kunnen nooit genoeg digitale handtekeningen worden verzameld om dat voor eens en voor altijd duidelijk te maken aan de rest van de wereld!!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:50 schreef Tha_Butcha het volgende:
ongeacht of ze schuldig zijn. een doodstraf is altijd bullshit.
holy shit..je zit gewoon 24/7 met de gedachte dat het zeer spoedig afgelopen kan zijnquote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:07 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
da's dus de vraag. ik zat wat te lezen over die bangkwang gevangenis, dat is geen pretje.
er is geen vaste executiedatum. Ze kunnen je zomaar ineens komen halen en dan is het afgelopen
Die spanning moet echt ondraaglijk zijnquote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:55 schreef Onderbroek het volgende:
holy shit..je zit gewoon 24/7 met de gedachte dat het zeer spoedig afgelopen kan zijn![]()
maar dat verdienen ze niet,quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:13 schreef Conflict het volgende:
[..]
Als ze levenslang zouden krijgen zijn er in de toekomst nog vele gelegenheden voor beide heren om gratie te krijgen.
Je hebt het topic wel gelezen verder?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:07 schreef Platina het volgende:
[..]
maar dat verdienen ze niet,
ze verdienen straf.
eigens schuld, dikke bult![]()
hoi. je poging tot een relpost heeft jammerlijk gefaald.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:16 schreef immortalsean het volgende:
is dit topic nog niet doodgebloed? jullie bevuilen m'n myAT.
kunnen die criminelen niet gauw een spuitje krijgen.
hoi. jouw poging tot grappig zijn heeft net zo goed gefaald, dus ik zit er niet mee.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:19 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
hoi. je poging tot een relpost heeft jammerlijk gefaald.
en jij erbij? zou lekker opruimenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:16 schreef immortalsean het volgende:
is dit topic nog niet doodgebloed? jullie bevuilen m'n myAT.
kunnen die criminelen niet gauw een spuitje krijgen.
mits heroine.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:29 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
en jij erbij? zou lekker opruimen
Goed nieuws!quote:Gratie in Thailand voor Nederlanders Yang en Tang
Uitgegeven: 17 augustus 2006 11:29
Laatst gewijzigd: 17 augustus 2006 11:47
BRUSSEL - De Thaise koning Bhumibol heeft gratie verleend aan de Nederlanders van Chinese origine Edy Tang en Li Yang, die in een cel in Thailand wachten op de doodstraf. Die is nu omgezet in levenslang. Door een uitwisselingsverdrag tussen Nederland en Thailand zouden zij hun straf bovendien thuis uit kunnen zitten.
Dat heeft VVD-Europarlementariër Jules Maaten donderdag meegedeeld. De gratie zou al begin deze maand zijn verleend.
Maaten zet zich al langer in voor het tweetal, dat afkomstig is uit Rotterdam, omdat zij volgens de VVD-politicus in erbarmelijke omstandigheden in de gevangenis zitten. Zo zijn zij dag en nacht aan boeien vastgeketend. Ook is Maaten er niet van overtuigd dat de twee mannen daadwerkelijk schuldig zijn aan de smokkel van drugs.
Yalvac
De eveneens uit Rotterdam afkomstige Sibel Yalvac zal in Indonesië geen gratie krijgen. De verminderd toerekeningsvatbare vrouw kreeg daar in 2004 tien jaar celstraf wegens drugssmokkel.
Zowel Maaten als SP-Kamerlid Harry van Bommel probeert al langere tijd Yalvac los te krijgen. Op de Indonesische onafhankelijkheidsdag, die donderdag wordt gevierd, heeft president Susilo Bambang Yudhoyono echter geen gratie verleend aan Yalvac, voor wier vrijlating in Nederland 8513 handtekeningen zijn ingezameld.
Volgens mij doen ze dat altijd. Zelfs als ze schuldig zouden zijn geweest is dat zoquote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:09 schreef __Saviour__ het volgende:
zal die straf dan ook worden omgezet naar hier geldende maatstaven?
dan zijn ze zo op vrije voeten natuurlijk.
Je hoeft niet meer te tekenen, ze krijgen al gratie verleend en zullen naar nederland komenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:24 schreef Vinno het volgende:
Ik zal hem tekenen, maar wel met tegenzin.
Ik hou niet van die 'Nederlanders' toevoeging. Dat vind ik zo'n onzin. Omdat er nu 2 Nederlanders vast zitten moet ineens iedereen ff tekenen...
Ik ben meer voor acties die de doodstraf in zijn algemeen aanpakken zonder "misbruik" (jajaja, het is geen misbruik) te maken van de situatie dat er nu toevallig 2 Nederlanders vast zitten.
(Als je snapt wat ik bedoel)
Verder complimenten uiteraard voor je inzet Conflict!
Je mag ook aan alle andere akties die in landen gehouden worden voor hun (onterecht) vastzittende medelanders, maar dat moet je dan ff zelf opzoeken via internet.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:24 schreef Vinno het volgende:
Ik zal hem tekenen, maar wel met tegenzin.
Ik hou niet van die 'Nederlanders' toevoeging. Dat vind ik zo'n onzin. Omdat er nu 2 Nederlanders vast zitten moet ineens iedereen ff tekenen...
Ik ben meer voor acties die de doodstraf in zijn algemeen aanpakken zonder "misbruik" (jajaja, het is geen misbruik) te maken van de situatie dat er nu toevallig 2 Nederlanders vast zitten.
(Als je snapt wat ik bedoel)
Verder complimenten uiteraard voor je inzet Conflict!
Doen ze niet altijd. Het kan zijn dat het niet gebeurt. Dit is afhankelijk van wat er tussen de landen overeengekomen wordt.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:11 schreef Conflict het volgende:
[..]
Volgens mij doen ze dat altijd. Zelfs als ze schuldig zouden zijn geweest is dat zo![]()
Ja maar er is een overeenkomst tussen Nederland en Thailand en daar ging ik dus vanuit. Het maakt in dat geval niet uit of je schuldig was of niet.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Doen ze niet altijd. Het kan zijn dat het niet gebeurt. Dit is afhankelijk van wat er tussen de landen overeengekomen wordt.
Ze zijn waarschijnlijk helemaal niet schuldig. Ze waren in de buurt van mensen die drugs bezaten en dat is genoeg reden in Thailand om de doodstraf te krijgen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:29 schreef buzzer het volgende:
En toch blijft het ontzettend dom. Je weet gewoon dat je je in dergelijke landen verre van drugs moet houden. Ze hebben Hilton Bangkok waarschijnlijk niet gezien voor ze in de fout gingen.
Het maakt niet uit of je schuldig bent of niet (Wanneer je veroordeeld bent wordt er vanuit gegaan dat je schuldig bent. In Nederland wordt dit niet opnieuw beoordeeld). Het WOTS-verdrag op basis waarvan gevangenen in Thailand hun straf in Nederland kunnen uitzitten en omgekeerd (Maar kan me niet voorstellen dat iemand dat laatste wil) bepaalt dat de straf ofwel wordt omgezet naar Nederlandse maatstaven, ofwel wordt gehandhaafd zoals het in Thailand is uitgesproken. Thailand kan aan de uitlevering de voorwaarde stellen dat de straf niet wordt aangepast.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:17 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja maar er is een overeenkomst tussen Nederland en Thailand en daar ging ik dus vanuit. Het maakt in dat geval niet uit of je schuldig was of niet.
Mensen in Thailand worden wat makkelijker schuldig verklaard dan hier trouwens.
quote:Beslissing over uitlevering Machiel Kuijt in november
Gratie Chinese Nederlanders
door Charles Sanders
DEN HAAG, vrijdag
Thailand beslist over drie maanden of Machiel Kuijt, de Amsterdammer die in Bangkok levenslang kreeg voor betrokkenheid bij heroïnehandel, aan ons land wordt uitgeleverd. Als het besluit positief uitvalt, kan Kuijt in december of januari terugkeren. Hij zal dan waarschijnlijk nog een deel van zijn straf in een Nederlandse gevangenis moeten uitzitten.
Gisteren werd bekend dat de aan twee Chinese Nederlanders opgelegde doodstraf na gratie van de Thaise koning Bhumibol is omgezet in levenslang. Li Yang (26) en Edy Tang (41), in bezit van Nederlandse paspoorten, maar onze taal niet machtig, werden zes jaar geleden in Bangkok gearresteerd. Op hun vakantieadres vond de narcoticabrigade heroïne, bestemd voor smokkel naar het buitenland.
Thailand voert de doodstraf uit met de injectienaald, tot voor kort werden ter dood veroordeelden nog voor het vuurpeloton gezet. Maar het land met een zerotolerancedrugsbeleid heeft al enkele jaren geen buitenlanders meer geëxecuteerd. De twee Chinese Rotterdammers mogen hun cel in de dodenvleugel van de beruchte Bangkwang Prison nog deze week verruilen voor de gewone gevangenis.
Ontkennen
Daar zit ook Kuijt. De 38-jarige marktkoopman werd op 16 april 1997 aangehouden, nadat bij zijn ex-vriendin Linda 748 gram heroïne was aangetroffen. Machiel Kuijt is elke betrokkenheid altijd blijven ontkennen. Volgens het recent door de regeringen in Den Haag en Bangkok geratificeerde WOTS-verdrag kunnen gevangenen na acht jaar detentie in Thailand terugkeren. Kuijts verblijf achter Thaise tralies duurt al ruim negen jaar, Li Yang en Edy Tang zullen nog tot zeker eind 2008 moeten wachten voor zij een verzoek om uitlevering kunnen indienen.
Kuijts advocaat, mr. GeertJan Knoops: „Minister Donner en de Nederlandse ambassadeur in Bangkok hebben alles gedaan om mijn cliënt zo snel mogelijk terug te halen. Zoals het er nu uitziet, beslist de Thaise commissie met oudrechters en gevangenisdirecteuren in november over het uitleveringsverzoek. Als dat voor Kuijt positief is, duurt het nog maximaal twee maanden voor hij terug kan.”
Het aantal Nederlanders in buitenlandse detentie is nog nooit zo groot geweest. Op dit moment zitten ruim 2700 landgenoten in den vreemde opgesloten, bijna altijd vanwege drugsdelicten. Dominee Joop Spoor, die de gevangenen bezoekt, spreekt van een zorgelijke situatie. „Met name in Peru en de Dominicaanse Republiek lopen steeds meer landgenoten tegen de lamp.”
Hoe zit het dan met die ex-vriendin van Kuijt? Daar heb ik nog nooit wat over gehoord.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:25 schreef Rewimo het volgende:
Toevallig vandaag een stuk over Kuijt in de Telegraaf:
[..]
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:35 schreef -IksRee- het volgende:
Spreken deze Nederlanders eigenlijk wel 1 woord Nederlands?
quote:Gisteren werd bekend dat de aan twee Chinese Nederlanders opgelegde doodstraf na gratie van de Thaise koning Bhumibol is omgezet in levenslang. Li Yang (26) en Edy Tang (41), in bezit van Nederlandse paspoorten, maar onze taal niet machtig, werden zes jaar geleden in Bangkok gearresteerd.
Zozoquote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:34 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ze zijn waarschijnlijk helemaal niet schuldig. Ze waren in de buurt van mensen die drugs bezaten en dat is genoeg reden in Thailand om de doodstraf te krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |