abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 maart 2006 @ 05:46:22 #126
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36287259
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 04:41 schreef ilona-scuderia het volgende:
Was deze al voorbij gekomen?

http://www.burorenkema.nl/2006/02/alle_gekheid_op_een_stickje.php
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_36287602
Plet Super Bos hier nu allochtonen op de Erasmusbrug

pi_36292818
Even helemaal samengevat volgens mijn visie:

PvdA heeft een promotiefilmpje gemaakt, met daarin Wouter Bos die een hoofdrol speelt in een Super Mario Bros 1 computerspel. Dit spel is volledig aangepast aan de PvdA, met een "rooskleurige" politieke boodschap. De associatie tussen Nintendo en PvdA kan dus gelegd worden, maar het doel van de PvdA is om extra stemmen te krijgen. Of hiermee doelgericht een "Nintendo-doelgroep" zal moeten worden aangesproken of er sprake is van satire, zal in het midden liggen. Na een telefoontje van mij aan de makers van het filmpje, werd er gesproken over satire nog voordat dit in het "frontpagé-nieuwsbericht" werd genoemd.

Piet Verdriet heeft volgens "onbekend gehouden" bronnen vernomen dat Nintendo dit niet pikt. In een later persbericht van Nintendo, blijkt een woordvoerder te spreken over "de wens van Nintendo om niet geassocieerd te worden met politiek". Omdat dit alles na de verkiezingen in opspraak is gekomen, heeft de PvdA dit filmpje van de site verwijderd. (Het filmpje is overigens nog wel via andere sites te downloaden)

Het is niet duidelijk dat PvdA nu onder druk van Nintendo het filmpje heeft verwijderd of dat zij dit uit eigen initiatief gedaan hebben. De verkiezingen waren al voorbij en het filmpje heeft zijn functie daarmee vervuld. Omdat het filmpje verwijderd is, heeft Nintendo geen stappen ondernomen. Dit volgens een woordvoerster van Nintendo. Of we dan over macht van Nintendo kunnen spreken, die een druk kan uitoefenen op een politieke partij... dat zullen alleen de personen weten die besloten hebben om het filmpje te verwijderen. Die motivatie blijft helaas achterwege, zodat een slotconclusie hierover uitblijft.

Wat ik persoonlijk ironisch genoeg vind, is dat Nintendo de publiciteit heeft opgezocht of in elk geval zich publiekelijk heeft uitgelaten over deze kwestie. Is hun hoofdmotivatie om geen associatie te hebben met politiek in het algemeen, dan is het spreken in het openbaar over het niet ondernemen van vervolgstappen tegenover een politieke partij zeer dubieus. Hiermee wordt immers een nadruk op de situatie gelegd.

Anderzijds zou Nintendo zwijgend instemmen met het gebruik van haar filmpje en dit is wellicht een overweging om duidelijkheid in de situatie te krijgen.

Mijn slotconclusie is dan ook: afgelopen met een sisser en geen gewonden.
pi_36293793
quote:
Wat ik persoonlijk ironisch genoeg vind, is dat Nintendo de publiciteit heeft opgezocht of in elk geval zich publiekelijk heeft uitgelaten over deze kwestie. Is hun hoofdmotivatie om geen associatie te hebben met politiek in het algemeen, dan is het spreken in het openbaar over het niet ondernemen van vervolgstappen tegenover een politieke partij zeer dubieus. Hiermee wordt immers een nadruk op de situatie gelegd.
Om misverstanden te voorkomen: wij van FOK! hebben Nintendo zelf om een verklaring gevraagd en toen is het in het nieuws gekomen. Nintendo is niet zelf met een persbericht gekomen en heeft dus niet zelf de publiciteit opgezocht .
pi_36294556
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 12:55 schreef Lexie het volgende:

[..]

Om misverstanden te voorkomen: wij van FOK! hebben Nintendo zelf om een verklaring gevraagd en toen is het in het nieuws gekomen. Nintendo is niet zelf met een persbericht gekomen en heeft dus niet zelf de publiciteit opgezocht .
Bron: http://www.gametoday.nl/article/34951631

Uitspraak:

Nintendo was echter absoluut niet gecharmeerd van het filmpje en dreigde met gerechtelijke stappen. Bianca van Dort van Nintendo: "Uiteraard spelen copyright-kwesties mee, maar het gaat er vooral om dat we als Nintendo niet aan een bepaalde politieke partij worden verbonden." Het filmpje is van de website van de PvdA verwijderd. "Voor ons is de zaak daarmee afgedaan," aldus Van Dort.

Mijn uitspraak: Wat ik persoonlijk ironisch genoeg vind, is dat Nintendo de publiciteit heeft opgezocht of in elk geval zich publiekelijk heeft uitgelaten over deze kwestie.

Dat is dan mijn reactie daarop. Ik wist niet zeker of Nintendo uit eigen initiatief deze uitspraak heeft gemaakt, of dat er contact is opgenomen met Nintendo. Vandaar het woordje of.

Leuk plaatje trouwens. 3 cutman blades en electroman is history .
pi_36294838
Ik ben meer van de Mega Man 2 maar dit was gewoon een tof plaatje .
pi_36295017
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 13:33 schreef Lexie het volgende:
Ik ben meer van de Mega Man 2 maar dit was gewoon een tof plaatje .
Da's mooie muziek, maar te makkelijk!
pi_39479309
Het zegt trouwens veel over de PvdA, dat bij het dichten van de kloof tussen "arm" en "rijk" door Superbos, het "rijk"-blok naar het "arm"-blok wordt gehaald, maar het "arm"-blok gewoon stil blijft staan en geen millimeter verschuift.
pi_39482253
quote:
Op maandag 3 juli 2006 17:28 schreef AntonDingeman het volgende:
Het zegt trouwens veel over de PvdA, dat bij het dichten van de kloof tussen "arm" en "rijk" door Superbos, het "rijk"-blok naar het "arm"-blok wordt gehaald, maar het "arm"-blok gewoon stil blijft staan en geen millimeter verschuift.
Het is dus wel een realistisch computerspelletje
pi_39483047
Ja dat van die kloof viel mij ook al op
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_39504999
Steengoed, weten we meteen waar Nintendo staat
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')