collectieve zelfmoord was nog nooit zo gemakkelijk!quote:Barbecue-houtskool populair voor zelfmoord in Hongkong
HONGKONG - De verkoop van barbecue-houtskool in supermarkten in Hong Kong
leidt ertoe dat het aantal zelfmoorden in de miljoenenstad stijgt.
Depressieve bewoners gebruiken het goedje steeds vaker om de hand aan
zichzelf te slaan, aldus een expert maandag in de South China Morning Post.
Directeur Paul Yip van het centrum voor onderzoek naar en preventie van
zelfmoorden roept supermarkten op houtskool uit de schappen te halen.
Het plegen van zelfmoord door in een afgesloten ruimte houtskool te
verbranden, was tot zes jaar geleden een volstrekt onbekend verschijnsel. Nu
is het methode nummer twee, na het springen van hoge gebouwen.
Het aantal zelfmoorden in Hongkong is de afgelopen dertig jaar met 70
procent gestegen. De houtskool-methode blijkt vooral populair te zijn bij
stellen.
Twee jaar geleden besloten de twee grootste supermarktketens de
telefoonnummers van zelfhulpgroepen voor potentiële plegers van zelfmoord op
de houtskoolzakken te zetten.
Of helemaal niks.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:47 schreef Byte_Me het volgende:
Ben benieuwd wanneer ze daar de hoge gebouwen gaan afbreken. of zouden ze misschien voor die tijd eens wat gaan doen aan de achterliggende oorzaken?
Nou voor een trein springen en de laatste paar seconden van je leven nog eens extra pijn lijden bovenop de pijn die je al hebt. En de kleine kans dat je het overleeft....quote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/827787/1/50#35798103]dinsdag 7 maart 2006 01:38
spring toch liever voor een trein dan zown langzame dood..
meer een bbq-aziatische ragequote:Op dinsdag 7 maart 2006 02:05 schreef Pony-Lover het volgende:
In japan hadden ze hier een tijd geleden ook al last van, het is zowaar een pan-aziatsche rage.
Dat dacht ik ook.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 02:00 schreef __Saviour__ het volgende:
kun je wel mooi meteen je laatste maaltijd bereiden.
nog één keertje flink je helemaal volproppen en tevreden en voldaan in slaap vallen
dat hebben ze best goed bedacht.
Je gaat wel de pijp uit met een ernstig droge strot...Ik zou dan toch zorgen voor genoeg te drinken ipv me helemaal vol te vreten, maar ach....quote:Op dinsdag 7 maart 2006 02:00 schreef __Saviour__ het volgende:
kun je wel mooi meteen je laatste maaltijd bereiden.
nog één keertje flink je helemaal volproppen en tevreden en voldaan in slaap vallen
dat hebben ze best goed bedacht.
Kratje Palm erbij.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 03:35 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Je gaat wel de pijp uit met een ernstig droge strot...Ik zou dan toch zorgen voor genoeg te drinken ipv me helemaal vol te vreten, maar ach....
Ja, reuze romantisch, ga je stinkend naar houtskool mat tranende geïrriteerde ogen en een droge strot de pijp uit.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 03:24 schreef JoPiDo het volgende:
ja, wel een romantische dood zo
Je zult maar dood zijn voor de worstjes klaar zijnquote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:23 schreef Loedertje het volgende:
[..]
collectieve zelfmoord was nog nooit zo gemakkelijk!
egoist.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:38 schreef GlennDesign het volgende:
[afbeelding]
smoke it !!!
spring toch liever voor een trein dan zown langzame dood..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |