Veel jeugdkeepers krijgen problemen omdat ze bescherming niet stoer vinden en het ook niet gebruiken.
Zelf heb ik het probleem ook wel een beetje, keepte paar jaar geleden nog op trainingen met een enkel shirtje en een lange broek. Inmiddels is dat nu toch minimaal een extra broek met zeem op de heupen en een extra dikke trainingsbroek met daarboven een extra dikke trui en nog een paar dunne laagjes onder. Om eerlijk te zijn zouden knie en eleboog beschermers tot een bepaalde leeftijd bij de jeugd zelfs verplicht moeten worden op trainingen, dat zou echt veel blesures schelen.
Keepers moeten volgens mij ook enige vorm van arrogantie hebben, probeer maar eens op een training. Als je denkt "die bal gaat er gewoon niet in", dan heb je hem ook vaak. Denk je ook maar 1 seconde "die gaat erin", dan hangt hij ook. Ook moeten keepers idd niet teveel denken en gewoon doen. Coaching is idd ook belangrijk, wat je met je mond doet hoeft niet me je handen. En wat ik heel belangrijk vind is enige lenigheid gecombineert met kracht, want 1 van die 2 appart werkt niet.
btw, Sells en Adidas zijn ook geen kleine merken kwa handschoenen.
[ Bericht 27% gewijzigd door Zjwegel op 07-03-2006 08:29:04 ]