Natuurlijk is e^2 gelijk aan 1, e is immers al gelijk aan 1 en 1^2=1.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:50 schreef -Pepe- het volgende:
e^2 is dan dus e^(4*pi*i)(2*pi*i)= ook 1^(1/(2*pi*i))=1
Heb jij je pillen vandaag niet geslikt?, of is e een verkorte schrijfwijze voor 1 geworden?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:52 schreef thabit het volgende:
[..]
Natuurlijk is e^2 gelijk aan 1, e is immers al gelijk aan 1 en 1^2=1.
Draai eens aan je muiswieltje.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:59 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Heb jij je pillen vandaag niet geslikt?, of is e een verkorte schrijfwijze voor 1 geworden?
Dat lijkt me niet, zowel e, pi, i, en 2 zijn getallen, geen variabelen. Je kunt dus ook niet iets invullen om 2 * pi * i 0 te makenquote:
quote:Op maandag 6 maart 2006 21:58 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dat klinkt mooi, maar als je 1 + 1 doet, dan moet je je toch echt eens afvragen wat je eigenlijk aan het optellen bent. 1 op zichzelf betekend helemaal niets. Het moet wel ergens voor staan.
Heeft alles te maken met het feit dat zodra je met complexe getallen werkt, je zoiets krijgt als " multivalued functions". Je kunt met Riemannoppervlaktes dit " probleem" oplossen. Een simpel voorbeeld is de logaritme: z=reix=rei(x+2k*pi), dus log(z)=r+ix+2k*pi. Als je hiervan het Riemannoppervlak maakt, dan krijg je oneindig veel spiralen. Elke keer als je een spiraal hoger of lager gaat, dan draai je 360 graden in het complexe vlak en komt er 2*pi bij je functiewaarde.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:31 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Waarom kom ik nooit uit de fout in zulke sommetjes![]()
![]()
![]()
quote:
Ben ik ook benieuwd naar...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:23 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hey, als we hierover dan toch bezig zijn: Kun jij es uitleggen hoe je in het algemeen een Riemannoppervlak maakt voor zo'n functie die multivalued is? Voor die logaritme begrijp ik het wel, maar hoe je dat voor een functie in het algemeen doet is me niet duidelijk, en na heel wat internetpagina's ben ik nog niet wijzer.
En nu met deze kennis eens E = Mc2 doen... c = 1 lichtseconde/sec2quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:52 schreef thabit het volgende:
[..]
Natuurlijk is e^2 gelijk aan 1, e is immers al gelijk aan 1 en 1^2=1.
LOLLLLL!!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:18 schreef rudeonline het volgende:
[..]
En nu met deze kennis eens E = Mc2 doen... c = 1 lichtseconde/sec2
ooit gehoord van e-machten en logaritmes? e is een wiskundig getal, net als pi. De e die jij gebruikt is een variabele die staat voor energie.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:16 schreef rudeonline het volgende:
Hoezo? E = M x 1
Oke, dat E voor een variabele staat daar kan ik me in vinden. c is echter geen variabele en kan gewoon als 1 worden ingevult. Waarom dat niet wordt gedaan is mij een raadsel.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:17 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ooit gehoord van e-machten en logaritmes? e is een wiskundig getal, net als pi. De e die jij gebruikt is een variabele die staat voor energie.
Dat wordt niet gedaan omdat als je dat consequent doet een oneindige hoeveelheid 'dingen' hebt met waarde 1. En dan moet je er elke keer bij zetten waar het nou in godsnaam om gaat, terwijl je nu gewoon kan zeggen c = 300 000 {eenheid}.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:24 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Oke, dat E voor een variabele staat daar kan ik me in vinden. c is echter geen variabele en kan gewoon als 1 worden ingevult. Waarom dat niet wordt gedaan is mij een raadsel.
ik zou niet weten wat de meerwaarde is van een conversie van c? maar daar gaat deze topic helemaal niet over.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:24 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Oke, dat E voor een variabele staat daar kan ik me in vinden. c is echter geen variabele en kan gewoon als 1 worden ingevult. Waarom dat niet wordt gedaan is mij een raadsel.
Oef, da's een andere leuke discussie, maar daar komt casting en operator overloading en weetikveel wat bij te kijken. Laten we het hier gewoon bij wiskunde houden.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:29 schreef LedZep het volgende:
In C++ wordt zoiets dergelijks wel gedaan volgens mij. Je hebt een variabele x, die vermenigvuldig je op een gegeven moment met bv. a en dan wordt het antwoord x. Maar die waarde voor x geldt dan alleen in een beperkt 'gebied', terwijl de eerste waarde voor x daarbuiten geldt.
Tenminste, ik geloof dat het zo is, maar ik weet er het fijne ook niet van.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |