Allerlei instanties heb ik ingeschakeld, RIO, MW, CWI, Relatietherapeuten, Riagg. Maar je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:32 schreef Toeps het volgende:
[..]
Kom op, je maakt mij niet wijs dat je geen huis en geen werk kunt vinden. Ga eens langs bij de sociale dienst of zo. Anders zijn er altijd nog opvangmogelijkheden, maar zo ver hoeft het niet te komen.
Mijn tante is ook gescheiden van haar man, en dat was een erg nare alcoholist. Het kan. Het is niet makkelijk, nee, maar het is niet onmogelijk.
Ah, dus je zit 'muurvast', of zo wil je het iig laten klinken.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:30 schreef Lil_Blonde_Lady het volgende:
[..]
Joh ik zou al blij zijn met een uitkering en op mijn eigen benen staan lukt me uitstekend..Het probleem is dat het zijn huis is ( getrouwd onder huwelijkse voorwaarden, nee hij is niet rijk maar het huis is al jaaaaaaaren in de familie) en ik geen huis krijg als ik geen inkomen heb, en ik geen inkomen krijg als ik geen eigen woonruimte heb.
En nee heb niks kunnen sparen, ging een beetje moeilijk
Luxe?? Wie heeft het over luxe?? Mijn man verdient genoeg om een gezin te onderhouden maar het is echt geen vetpot hoor. Waarom denk je dat ik er niet van kan sparen??quote:Op maandag 6 maart 2006 14:33 schreef HassieBassie het volgende:
Kennelijk is TS zo geindoctrineerd door haar man dat ze het toch niet alleen redt en niet zonder hem kan, dat ze daadwerkelijk gelooft dat dat de waarheid is.
Mijn tip: ga weg. Blijf niet bij elkaar 'voor de kinderen'. Alsof die niet doorhebben dat je man en jij elkaar niet kunnen luchten of zien.
En dat geld? Alimentatie, kinderbijslag, uitkering.. Je wilt toch niet zeggen dat je kiest voor luxe in plaats van voor geluk? Weet jij hoeveel alleenstaande moeders er zijn die het prima rooien zonder vent?
Vind ik niet vreemd. Genoeg echte probleemgezinnen.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:38 schreef Lil_Blonde_Lady het volgende:
Ik sta al ingeschreven voor eigen woonruimte (ook al jaren) maar als ik dan een woning aangeboden krijg en ik leg mijn situatie uit dan wordt er vanaf gezien.
Alweer niet erg vreemd.quote:Het enige wat ik zou kunnen doen is met mijn kinderen in een "blijf-van-mijn-lijf huis" te gaan zitten maar ik of mijn kinderen worden met geen vinger aangeraakt.
Ej, als je weg wilt, wil je weg. Geen mens die je mag tegenhouden.quote:En het is echt niet zo dat ik nou zó vreselijk slecht wordt behandeld. Hij slaat me niet, hij gaat niet vreemd, drinkt niet en gebruikt geen drugs. Hij is alleen ietwat egoistisch ingesteld
Dit is een begin. Ga hier vanuit en verder.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:38 schreef Lil_Blonde_Lady het volgende:
[..]
Het enige wat ik zou kunnen doen is met mijn kinderen in een "blijf-van-mijn-lijf huis" te gaan zitten maar ik of mijn kinderen worden met geen vinger aangeraakt
Alimentatie wordt met uitkering verrekend. Maar voor de rest sluit ik me hier geheel bij aan.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:39 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Ga eens naar de sociale dienst van de gemeente. Een uitkering omdat je alleenstaande ouder bent, ligt nu op ongeveer 800 - 1000 euro geloof ik. Tel daar je kinderbijslag per kwartaal bij op + de allimentatiekosten die je man moet betalen.
Tuurlijk is het moeilijk, maar praat er eens over met iemand van de sociale dienst, zij kunnen je vertellen wat je rechten zijn in deze. Verder kun je natuurlijk ook vragen voor oppas in de avonduren, waar je dan bijvoorbeeld wat schoonmaakwerk kan verrichten om wat meer lucht te hebben. Al is het maar om kleren te kunnen kopen voor je kinderen en ze een prak op tafel te zetten.
quote:Op maandag 6 maart 2006 14:39 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Ga eens naar de sociale dienst van de gemeente. Een uitkering omdat je alleenstaande ouder bent, ligt nu op ongeveer 800 - 1000 euro geloof ik. Tel daar je kinderbijslag per kwartaal bij op + de allimentatiekosten die je man moet betalen.
Tuurlijk is het moeilijk, maar praat er eens over met iemand van de sociale dienst, zij kunnen je vertellen wat je rechten zijn in deze. Verder kun je natuurlijk ook vragen voor oppas in de avonduren, waar je dan bijvoorbeeld wat schoonmaakwerk kan verrichten om wat meer lucht te hebben. Al is het maar om kleren te kunnen kopen voor je kinderen en ze een prak op tafel te zetten.
Omdat jij zelf geen geld verdient? En met luxe bedoel ik, es kijken, vakanties, 2 auto's, een groot huis waar ieder kind een eigen kamer heeft, merkkleding voor je kinderen, etc.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:40 schreef Lil_Blonde_Lady het volgende:
[..]
Luxe?? Wie heeft het over luxe?? Mijn man verdient genoeg om een gezin te onderhouden maar het is echt geen vetpot hoor. Waarom denk je dat ik er niet van kan sparen??
Hmm.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:43 schreef Lil_Blonde_Lady het volgende:
[..]
Ik heb al gesproken met de Sociale Dienst. de alimentatie wat ik eventueel zou krijgen wordt verrekend met de uitkering dus daar hou ik niks van over.
Ik werk al savonds en in het weekend in de schoonmaak, daarvan zou ik dan een gedeelte mogen houden maar hoeveel weet ik niet precies. Ik zou een uitkering kunnen krijgen maar daar gaat zowiezo een week of 6-8 overheen voor dat allemaal goed loopt. En ik krijg die uitkering pas als ik een eigen huis heb, wat dus gaat betekenen dat ik al direct een huurachterstand oploop...En dat in deze tijd.
Nee ik heb één goede vriendin die dat voor me zou willen doen maar die heeft zelf ook 3 kinderen en woont in een flatje met 3 slaapkamers. Denk niet dat dat gaat werken.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:41 schreef Toeps het volgende:
[..]
Alimentatie wordt met uitkering verrekend. Maar voor de rest sluit ik me hier geheel bij aan.
En anders heb je toch wel een vriendin of zo, waar je desnoods tijdelijk heen kan? Krijg je ook sneller een huis denk ik.
en gaan werken? Heb je een eigen inkomen en wordt het zoeken naar een woning ook wat makkelijker. Collega van me is ook net bij haar man weg en had binnen een maand een flat, via een bemiddelingskantoor. Ze moest wel een flinke borg betalen, maar heeft een schappelijke huur.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:43 schreef Lil_Blonde_Lady het volgende:
[..]
Ik heb al gesproken met de Sociale Dienst. de alimentatie wat ik eventueel zou krijgen wordt verrekend met de uitkering dus daar hou ik niks van over.
Ik werk al savonds en in het weekend in de schoonmaak, daarvan zou ik dan een gedeelte mogen houden maar hoeveel weet ik niet precies. Ik zou een uitkering kunnen krijgen maar daar gaat zowiezo een week of 6-8 overheen voor dat allemaal goed loopt. En ik krijg die uitkering pas als ik een eigen huis heb, wat dus gaat betekenen dat ik al direct een huurachterstand oploop...En dat in deze tijd.
Bovenstaande strookt absoluut niet met je eerdere uitlating dat je financiëel volledig afhankelijk bent van je echtgenoot.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:43 schreef Lil_Blonde_Lady het volgende:
[..]
Even optellen.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:45 schreef Lil_Blonde_Lady het volgende:
[..]
Nee ik heb één goede vriendin die dat voor me zou willen doen maar die heeft zelf ook 3 kinderen en woont in een flatje met 3 slaapkamers. Denk niet dat dat gaat werken.
U heeft wel eisen he?!quote:Op maandag 6 maart 2006 14:45 schreef Lil_Blonde_Lady het volgende:
[..]
Nee ik heb één goede vriendin die dat voor me zou willen doen maar die heeft zelf ook 3 kinderen en woont in een flatje met 3 slaapkamers. Denk niet dat dat gaat werken.
We gaan zowiezo nooit op vakantie, en een groot huis hebben we dan wel maar daar ben ik niet aan gehecht, mijn kinderen hebben nooit merkkleding..Dus wat dat betreft maakt het niks uit..quote:Op maandag 6 maart 2006 14:44 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Omdat jij zelf geen geld verdient? En met luxe bedoel ik, es kijken, vakanties, 2 auto's, een groot huis waar ieder kind een eigen kamer heeft, merkkleding voor je kinderen, etc.
Als je gaat scheiden zal het allemaal wat kariger worden. Heb je daar geen zin in, moet je vooral bij je man blijven en lekker vreemd gaan. Zorg er dan wel voor dat je man er niet achter komt, ewant anders sta je plotseling wel op straat en heb je echt geen nagel meer over om je eigen reet te krabben.
haar situatie is zo uitzichloos als ze hem zelf invult, en dat is gewoonweg totaal uitzichtloos.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:49 schreef Polen het volgende:
Ik wil niet al te optimistisch overkomen maar volgens mij is je situatie een stuk minder uitzichtloos dan je in het begin schilderde.
Die borg, die doet het hem, ik heb dus geen geld voor mezelf want mijn loon gaat in de huishoud potquote:Op maandag 6 maart 2006 14:46 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
en gaan werken? Heb je een eigen inkomen en wordt het zoeken naar een woning ook wat makkelijker. Collega van me is ook net bij haar man weg en had binnen een maand een flat, via een bemiddelingskantoor. Ze moest wel een flinke borg betalen, maar heeft een schappelijke huur.
En wat weerhoudt je om nu weg te gaan? Een groot gedeelte van je leven diep ongelukkig zijn lijkt me ook geen optiequote:Op maandag 6 maart 2006 14:22 schreef Lil_Blonde_Lady het volgende:
[..]
Ja mijn "vent" heb ik al regelmatig de waarheid verteld. Hij weet ook van die man. Voor hem is het geen bedreiging omdat ik volgens hem toch niet bij hem weg ga.
Mijn huwelijk is niet meer te redden daarvoor is er teveel gebeurd en is er teveel gezegd. Het is nu uitzitten tot de kinderen groot genoeg zijn om het zonder mij te redden.
Niet als je op eigen benen staat.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:50 schreef Lil_Blonde_Lady het volgende:
[..]
Die borg, die doet het hem, ik heb dus geen geld voor mezelf want mijn loon gaat in de huishoud pot
Nou en, dan stap je naar de bank/vriendin/ouders en leen je die borg. Dat zijn 2 maanden huur. Sorry hoor, maar ik vind dat je je wel heel hulpeloos opstelt terwijl er plenty opties zijn. Je moet wel willen natuurlijk.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:50 schreef Lil_Blonde_Lady het volgende:
[..]
Die borg, die doet het hem, ik heb dus geen geld voor mezelf want mijn loon gaat in de huishoud pot
Jullie denken allemaal dat ik een of andere luxepoppetje ben......Het interesseert me niet dat ik elke dag brood met pindakaas moet eten (al lust ik geen pindakaas, mag het ook hagelslag zijn) het gaat me erom dat hij me niet helpt, op geen enkele manier. Hij zorgt ervoor dat er geen geld is om te sparen omdat hij weet dat als ik kan sparen ik zo die borg en die paar maand huur en elektra bij elkaar heb. Hij weet ook dat ik weg WIL maar het gewoon niet kan omdat ik mijn kinderen een dak boven het hoofd wil geven.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:46 schreef Polen het volgende:
[..]
Bovenstaande strookt absoluut niet met je eerdere uitlating dat je financiëel volledig afhankelijk bent van je echtgenoot.
Okay, het wordt gekookte aardappels en brood met pindakaas elke dag gedurende een tijd maar het kán wel.
Baan zoeken, dan kan je je borg lenen,huis zoeken en weg bij je man! En dan een leuk leven leiden zoals je dat zelf wilt en maakt. Zo simpel zou het kunnen zijn. Dat heeft niks met luxepoppetjes te maken, maar initiatief nemen en wat van je leven maken ipv in de slachtofferrol te blijven hangen.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:54 schreef Lil_Blonde_Lady het volgende:
[..]
Jullie denken allemaal dat ik een of andere luxepoppetje ben......Het interesseert me niet dat ik elke dag brood met pindakaas moet eten (al lust ik geen pindakaas, mag het ook hagelslag zijn) het gaat me erom dat hij me niet helpt, op geen enkele manier. Hij zorgt ervoor dat er geen geld is om te sparen omdat hij weet dat als ik kan sparen ik zo die borg en die paar maand huur en elektra bij elkaar heb. Hij weet ook dat ik weg WIL maar het gewoon niet kan omdat ik mijn kinderen een dak boven het hoofd wil geven.
quote:Op maandag 6 maart 2006 14:54 schreef Lil_Blonde_Lady het volgende:
[..]
Jullie denken allemaal dat ik een of andere luxepoppetje ben......Het interesseert me niet dat ik elke dag brood met pindakaas moet eten (al lust ik geen pindakaas, mag het ook hagelslag zijn) het gaat me erom dat hij me niet helpt, op geen enkele manier. Hij zorgt ervoor dat er geen geld is om te sparen omdat hij weet dat als ik kan sparen ik zo die borg en die paar maand huur en elektra bij elkaar heb. Hij weet ook dat ik weg WIL maar het gewoon niet kan omdat ik mijn kinderen een dak boven het hoofd wil geven.
quote:Op maandag 6 maart 2006 14:47 schreef Polen het volgende:
[..]
Even optellen.
1. Je kan naar een blijfvanmijnlijfhuis
2. Je kan naar een vriendin
3. Je hebt een baantje
Lights, anyone?
Natuurlijk helpt hij jou niet, waarom zou hijquote:Op maandag 6 maart 2006 14:54 schreef Lil_Blonde_Lady het volgende:
[..]
Goed, dan neem je een advocaat. Jullie zijn getrouwd, dus hij heeft ook plichten naar jou toe, bijvoorbeeld jou te onderhouden.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:54 schreef Lil_Blonde_Lady het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn overleden, broers en zussen heb ik nauwelijks contact mee. De bank kan me niet helpen omdat ik te weinig verdien om terug te betalen.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:52 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Nou en, dan stap je naar de bank/vriendin/ouders en leen je die borg. Dat zijn 2 maanden huur. Sorry hoor, maar ik vind dat je je wel heel hulpeloos opstelt terwijl er plenty opties zijn. Je moet wel willen natuurlijk.
Het gaat er niet om dat je een luxepoppetje bent of niet, het gaat om je houding om wat te willen doen. Op alle suggesties tot nu toe roep jij 'Ja maar... dat kan niet'. Nu kan ik best begrijpen dat het huis verlaten met je kinderen en alles een grote stap is, maar voor dat soort dingen is vooral veel moed en veel actie nodig. Afwachten totdat het je aan komt waaien heeft gewoon geen zin, want dan gebeurt er nooit wat.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:54 schreef Lil_Blonde_Lady het volgende:
[..]
Je bepaalt toch zeker zelf wat je met je geld doet?? Anderen hebben het ook al gezegd: Je moet niet zo zielig doen! Je hebt genoeg mogelijkheden, je zoekt idd gewoon een excuus om vreemd te gaan.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:54 schreef Lil_Blonde_Lady het volgende:
[..]
dan ga je ander werk zoeken waarbij je meer verdient. Of je gaat meer schoonmaken, dan verdien je ook meer. Zoveel hoef je niet te verdienen om 2 maanden borg te kunnen lenen bij de bank, weet dit van zeer dichtbij want mijn beste vriendinnetje is ook bij haar vent weggegaan en nu alleenstaande moeder.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:57 schreef Lil_Blonde_Lady het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn overleden, broers en zussen heb ik nauwelijks contact mee. De bank kan me niet helpen omdat ik te weinig verdien om terug te betalen.
Ik weet dat het hulpeloos klinkt maar als je alle instanties in hebt geschakeld en iedereen wil je helpen maar je blijft met je kop tegen de muur lopen dan wordt je op een gegeven moment wanhopig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |