abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35821784
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:12 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

maar volgens mij moet jij als baasje, bovenaan de roedel, jouw hond duidelijk maken dat hij onder jouw kinderen staat. Mogen in de natuur honden aan de pups van het alpha mannetje en vrouwtje komen? ik betwijfel het.
Absoluut mogen ze dat!!!!!!!!
Ze passen er zelfs op als de alpha's de hort op gaan

Honden voeden met het gehele roedel de pups op, iedereen doet mee, maar er wordt wel naar de alpha gekeken in wat wel mag en wat niet....
De alpha bepaald, maar iedereen hoort bij het gezin he....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_35821819
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:42 schreef erodome het volgende:
Wat negeren betrefd, heel erg leuk, maar werkt niet bij echt probleemgedrag, soms moet je gewoon ingrijpen en hard zijn, zachte heelmeesters maken stinkende wonden, serieus, het is beter soms 1 keer goed hard te zijn dan 80.000 keer zacht te corrigeren en nog niets opgeschoten te zijn, sterker nog, het probleem erger te maken.
Nou wil ik niet eigenwijs zijn, maar Doerak werkte het andersom. Toen ik haar kreeg, vertoonde ze regelmatig agressief gedrag. Stevig aanpakken werkte averechts en maakte haar alleen maar kwaaier. Negeren werkte perfect en loste het probleem helemaal op. Dus een wet van Meden en Perzen is dit volgens mij niet.
pi_35822023
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nou wil ik niet eigenwijs zijn, maar bij mijn hond Doerak werkte het andersom. Toen ik haar kreeg, vertoonde ze regelmatig agressief gedrag. Stevig aanpakken werkte averechts en maakte haar alleen maar kwaaier. Negeren werkte perfect en loste het probleem helemaal op. Dus een wet van Meden en Perzen is dit volgens mij niet.
Ligt eraan waar het gedrag vandaan komt, of het onderdanige agressie is of dominante agressie, als je een onderdanig agressieve hond hard aanpakt druk je hem alleen maar verder de verdediging in, deze hond heeft wat ruimte en rust nodig om tot zichzelf te komen, wat vertrouwen nodig.

Koppel het naar jezelf terug, als jij eigenlijk bang bent en daarom wat feller bent zal een harde tegenreactie die angst alleen maar sterker maken en je reactie feller.

Doe hetzelfde bij een hond met dominante agressie en je hebt een mega probleem, dan is het wachten op de dag dat hij jou te pakken neemt en goed ook.
Ik heb honden gekend die hun eigenaren echt gruwelijk te pakken hebben genomen of het huis uit hebben gejaagd om een commando, dat krijg je als je hond hoger in rang is, die pikt het op ten duur niet dat je hem wat wil vertellen om te doen, dan krijg je een correctie om je oren, waar je verkeerd op reageerd als mens zijnde en dan heb je de poppen aan het dansen.

Een wet van meden en perzen is er wel degelijk bij honden, maar je moet de hond wel eerst beoordelen, weten waar het vandaan komt en dat kan niet via tekst, daarvoor moet je de hond voor je neus hebben.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_35822201
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:49 schreef erodome het volgende:
-verhaal-
Was het misschien handig geweest om dat er even bij te melden. Jij gaf aan dat hard aanpakken vaak beter is bij probleemgedrag, maar dat hangt dus wel af van de achtergrond van dat probleemgedrag. Doerak vertoonde inderdaad angstagressie.
pi_35822346
Nee, ik zeg SOMS is het beter even hard te zijn dan zacht, nergens zeg ik meestal

En natuurlijk hangt alles af van de achtergrond, dat is logisch, internet advies is trouwens per definitie onbetrouwbaar op dit gebied, je moet een hond echt eerst beoordelen voordat je echt wat kan zeggen over het gedrag.
pi_35823059
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:33 schreef duivelin1 het volgende:

[..]

met geweld tegen een dier kweek je alleen angst, iedere gek weet nog dat je een hond en een klein kind nooit uit het oog mag verliezen, als je dan daarna het dier slaat toon je alleen dat je totaal niet met dieren om kan gaan
wie zegt dat er geslagen werd?
een zeer groten mond werkt ook heel goed?
dus snap niet dat je zo met een opmerking komt.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:23:58 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_35823304
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 21:18 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

En 'een grote mond' is geen agressie?
The love you take is equal to the love you make.
pi_35823602
ik ben opgegroet met een hond
Ma stond boven aan
ik stond er onder
de hond daarna.

Wanneer de hond de kind en leider die volgorde heeft ingestelt.
Dan reageert de hond totaal anders.
Ook ik heb een waarschuwings beet gehad (wel meer dan 1x met verschilende honde)
toen ik klein was.
De zelfde hond is mijn beste maatje geworden.
Ik at met de hond uit de zelfde bak
De hond heeft mij leren kruipen.

Nu heb ik katten en zelfde de katten weten de rang orde van het huis.

Hoop dat je je eigen kind goed opvoed want ook hier heb je een rangorde
Pa en ma zijn de baas en het kind luister dan de dieren.

Persoonlijk vind ik dat veel mensen hun dieren waardeloos behandelen .
En sommige doen dat ook met hun kinderen omdat ze dat zelf niet door hebben.

Oja mijn dieren komen allemaal uit het asiel of bij mensen die zeer slecht voor ze waren.
En ook die dieren weten de rang volgorde
pi_35823685
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 21:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En 'een grote mond' is geen agressie?
geef jij jouw kinderen geen grote mond als ze wat uitvreten?
of zeg je dat mag niet hoorrrrr.
Als je je toon verhoogt of verandert dan reageert iederen op

Schei uit zeg
soms heb je geen anderen keus dan op die manier te doen.
Een schop of een klap is pas echt agressie en dan ben je al te laat.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:34:48 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_35823765
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 21:30 schreef suijkerbuijk het volgende:
(...)
Persoonlijk vind ik dat veel mensen hun dieren waardeloos behandelen .
En sommige doen dat ook met hun kinderen omdat ze dat zelf niet door hebben.

Oja mijn dieren komen allemaal uit het asiel of bij mensen die zeer slecht voor ze waren.
En ook die dieren weten de rang volgorde
Dit is off topic, maar ik snap jou werkelijk niet. Jij vindt van anderen dat ze hun dieren slecht behandelen, maar zelf vertel je dat je je krolse katten hun krolse gedrag 'afleert' door een grote bek tegen ze op te zetten.

Dat vind ík nou je dieren slecht behandelen. Kennelijk is daar ook een rangorde in.
pi_35825022
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 21:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dit is off topic, maar ik snap jou werkelijk niet. Jij vindt van anderen dat ze hun dieren slecht behandelen, maar zelf vertel je dat je je krolse katten hun krolse gedrag 'afleert' door een grote bek tegen ze op te zetten.

Dat vind ík nou je dieren slecht behandelen. Kennelijk is daar ook een rangorde in.
Het antwoord is ja en nee
Als je een kat heb die steets blert en steets harde gaat (wegens aandacht)
dan kan je dat afleren.
Maar goed dan moet je die anderen topic even goed door lezen
dan weet je dat het fok katten waren die nu een goede huis hebben.
Een fok kat mouwt erg omdat ze dan weet dat ze geneukt word door een kater
De leider gaat daar op in en laat die kat dekken.
Ik ben een anderen leider en wil dit dus niet.
En dan kan je dat afleren (wil niet zeggen dat ze nu niet mouwen dat doen soms wel en daar stor ik me dus niet aan)(gelukkige zonder zo veel herrie of ze hun longen mee uit spugen)

SORRY VOOR DE OFTOPIC
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:03:56 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_35825194
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:00 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Het antwoord is ja en nee
Als je een kat heb die steets blert en steets harde gaat (wegens aandacht)
dan kan je dat afleren.
Maar goed dan moet je die anderen topic even goed door lezen
dan weet je dat het fok katten waren die nu een goede huis hebben.
Een fok kat mouwt erg omdat ze dan weet dat ze geneukt word door een kater
De leider gaat daar op in en laat die kat dekken.
Ik ben een anderen leider en wil dit dus niet.
En dan kan je dat afleren (wil niet zeggen dat ze nu niet mouwen dat doen soms wel en daar stor ik me dus niet aan)(gelukkige zonder zo veel herrie of ze hun longen mee uit spugen)

SORRY VOOR DE OFTOPIC
Ik blijf het grote onzin vinden om een poes krols gedrag - dat immers puur wordt ingegeven door de hormonen - af te leren!
pi_35828933
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 21:18 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Ik quote nog even een stukje van een vorige posting van je waar ik uit haalde dat er geweld werd gebruikt:de hond van ma deed dat ook tegen mij.
Was de hond snel afgeleert.
Mij ma is namelijk niet zo makkelijk.
pi_35829161
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:06 schreef duivelin1 het volgende:

[..]

Ik quote nog even een stukje van een vorige posting van je waar ik uit haalde dat er geweld werd gebruikt:de hond van ma deed dat ook tegen mij.
Was de hond snel afgeleert.
Mij ma is namelijk niet zo makkelijk.
aha dus hier uit denk jij dat er word gemept?
denk het niet dus.
Er zijn meerdere manier om een hond te straffen
Namelijk zijn plaats wijzen.
Groten mond (stem verhoging).
De finger schudde

Maar goed als jij denk aan slaan ?
Misschien zelf wel eens een goede pakslaag gehad van je ma?
pi_35829619
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:10 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

aha dus hier uit denk jij dat er word gemept?
denk het niet dus.
Er zijn meerdere manier om een hond te straffen
Namelijk zijn plaats wijzen.
Groten mond (stem verhoging).
De finger schudde

Maar goed als jij denk aan slaan ?
Misschien zelf wel eens een goede pakslaag gehad van je ma?
Nee, in mijn milieu gebeurt opvoeden niet met slaag.
Een stemverhoging werkt niet, je stem zwaarder doen klinken en kort "nee"wel, en van je vinger schudden snapt een dier helemaal niets.
pi_35830264
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:19 schreef duivelin1 het volgende:

[..]

Nee, in mijn milieu gebeurt opvoeden niet met slaag.
Een stemverhoging werkt niet, je stem zwaarder doen klinken en kort "nee"wel, en van je vinger schudden snapt een dier helemaal niets.
Aha zo dus

dus je kan een hond iets aan leren met je stem te verhogen (zwaarder maken of wat anders wat jij wilt zolang als het maar anders is dan je normalen stem)
Met een combo met je finger bewegen .

De hond gaat leren dat met je stem en je finger dat hij iets fouts doet.
De hond gaat door krijgen dat als je je stem verandert en met je finger dat je boos bent.
Ben je minder boos en beweeg je je met je finger dan heeft de hond dat dus ook door.

een hond kan net zo veel leren als een persoon van 7jaar (zeg men)
Als ik een kind van 5jaar al dat kan leren dan kan die hond dat ook.

zelf mijn katten heb ik het geleert met een finger als ze iets doen wat niet mag

Verder ga ik er niet meer over in.
pi_35830344
leuke hond ik zou hem nemen maar ik heb er de ruimte niet voor.

[ Bericht 29% gewijzigd door zwartemage op 07-03-2006 23:42:03 ]
pi_35830489
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:33 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Aha zo dus

dus je kan een hond iets aan leren met je stem te verhogen (zwaarder maken of wat anders wat jij wilt zolang als het maar anders is dan je normalen stem)
Met een combo met je finger bewegen .

De hond gaat leren dat met je stem en je finger dat hij iets fouts doet.
De hond gaat door krijgen dat als je je stem verandert en met je finger dat je boos bent.
Ben je minder boos en beweeg je je met je finger dan heeft de hond dat dus ook door.

een hond kan net zo veel leren als een persoon van 7jaar (zeg men)
Als ik een kind van 5jaar al dat kan leren dan kan die hond dat ook.

zelf mijn katten heb ik het geleert met een finger als ze iets doen wat niet mag

Verder ga ik er niet meer over in.
nee, je snapt het nog niet: een hoge stem is belonend, een lage, zware stem is bestraffend.
Het feit dat jij denkt dat een vinger helpt, zegt alleen maar wat over de manier waarom jij tegen ze spreekt, ze begrijpen schreeuwen niet goed en denken als je dat doet, dat die vinger daar blijkbaar bij hoort.
Lees eens wat boeken over dierengedrag en -opvoeding, dan weet je een beetje waar je over spreekt
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:55:26 #69
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_35831020
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:51 schreef DaanBanaantje het volgende:
nou dat lijkt me niet. Ik stond er namelijk naast toen het gebeurde. Op mn kind letten doe ik wel.

Ons zoontje was aan het kruipen richting de hond en hij heeft Boy nog nooit pijn gedaan/kunnen doen. Hij heeft m dus echt niet lastig gevallen. Boy reageerde hierop door te grommen waarna hij van mij een standje kreeg. Toen gebeurde er iets waardoor hij dat weer af reageerde op Dylan. het heeft duidelijk wel met jaloezie te maken. Dat is te duidelijk te merken. dat kun je alleen zien door hier een dag mee te lopen, niet door het lezen van een post.

Verder is het een ontzettend mooi en lief beest. Alleen kinderen zijn geen succes bij Boy.
Wat voor iets gebeurde er dan

Daarvoor had je dus die kleine allang uit zijn buurt kunnen hebben.. want je hond gaf het immers al aan door het grommen wat ie deed dat die kleine niet in zijn buurt moest komen ( om wat voor reden dan ook) ...
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 8 maart 2006 @ 00:00:41 #70
13903 _van_puffelen
Wil je mijn tieten zien?
pi_35831215
Precies Misshobje.
Hij gaf het zelf al aan, en dan nog niet ingrijpen of denken we moeten opletten.
Meer een zaak van onverschilligheid.

Lamballen, ik dacht dat ik lui was, maar er zijn nog mensen die erger zijn
pi_35836146
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:12 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

maar volgens mij moet jij als baasje, bovenaan de roedel, jouw hond duidelijk maken dat hij onder jouw kinderen staat. Mogen in de natuur honden aan de pups van het alpha mannetje en vrouwtje komen? ik betwijfel het.
In de natuur worden pups, zodra ze uitlopen opgevoed door de hele roedel.
pi_35836181
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:20 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ja, maar slaan helpt niet echt. Sommige mensen slaan hun hond erg hard. Een tik en zelfs een klein tikje kan al slecht zijn voor het sociaal gedrag van een dier.
Wat ik vernomen is dat je beter een hond kan negeren als die iets fouts doet. Bijt die iets kapot. Kijk dan duidelijk een andere kant op. Zeg foei en draai weg.
Slaan mag zeker niet. Maar als de hond het ERG bont maakt, kan je best kordaat optreden door hem in zijn nekvel te pakken en eventueel op zijn rug te werpen.
pi_35836222
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:59 schreef erodome het volgende:
Nee, ik zeg SOMS is het beter even hard te zijn dan zacht, nergens zeg ik meestal

En natuurlijk hangt alles af van de achtergrond, dat is logisch, internet advies is trouwens per definitie onbetrouwbaar op dit gebied, je moet een hond echt eerst beoordelen voordat je echt wat kan zeggen over het gedrag.
Ik heb al je reacties gelezen en ik vind dat je goed bezig bent. Je hebt je goed verdiept in het fenomeen "hond". Dat zie ik graag.
Je reacties zijn waardevol op dit forum.
pi_35837243
Slijmbal
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:18:39 #75
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_35838580
Daan, goed te lezen dat je hier een oproep hebt geplaatst!
Ik heb niet alles doorgezlezen, maar hoop dat het jullie een heeeeel lief baasje voor Boy oplevert!
pi_35839049
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:55 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Wat voor iets gebeurde er dan

Daarvoor had je dus die kleine allang uit zijn buurt kunnen hebben.. want je hond gaf het immers al aan door het grommen wat ie deed dat die kleine niet in zijn buurt moest komen ( om wat voor reden dan ook) ...
met er gebeurde iets bedoelde ik dat er iets in zijn hoofd gebeurde (waarschijnlijk) waardoor ie dat afreageerde op Dylan (jaloezie (??) omdat ie een standje kreeg door het grommen, ik weet het niet..) en dit was echt een kwestie van een halve seconde want zodra ie begon met grommen zette ik al een stap in de richting van Dylan.

Ik snap dat jullie het erg vinden als er een beest word afgestaan aangezien hier allemaal dierenliefhebbers zijn, maar daarom ook juist het oproepje hier.

Ik vind jullie verhalen over rangorde en afleren en alles heel erg lief en ik weet dat het goedbedoelt is maar de keuze die wij hebben gemaakt is er niet een geweest die we zomaar even hebben gemaakt. We houden ontzettend veel van Boy, maar het grommen en opstellen tegenover kinderen is niet iets wat opeens is gebeurt. Boy is heel slecht met kinderen en vind het heel moeilijk om de aandacht te verdelen. En misschien is het ontzettend naief geweest om te denken dat het wel goed zou komen en we hebben echt wel ons best gedaan om Boy te leren omgaan met Dylan, maar het lukt bij ons niet. Dylan heeft nog geen seconde de kans gehad om Boy pijn te doen. Zodra ze geinteresseerd waren in elkaar hebben we er altijd naastgezeten om dingen te voorkomen. Helaas werkt het gewoon niet en staat ons kind boven de hond.

Dat Dylan gebeten is is echt geen onoplettendheid geweest, ik stond er naast. Ik neem alleen aan, dat jullie als hondenkenners ook weten dat als een hond een beet doet dat echt in een fractie van een seconde gebeurt. Ik had never nooit op tijd kunnen zijn.

En ik snap dat mensen het niet eens zijn met de keuze die wij hebben gemaakt, maar het blijft onze keuze. Ik zoek liever een goed thuis voor m dan dat ie terug moet naar het asiel. Hier laten blijven zie ik gewoon niet zitten en durf ik niet aan en ik vind het niet goed voor boy dat ie maar continu op de kleine gang moet liggen.
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
pi_35845679
En als je kinderen groot genoeg zijn, neem je gewoon weer een nieuwe hond?
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:09:10 #78
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_35853397
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:56 schreef CarDani het volgende:
En als je kinderen groot genoeg zijn, neem je gewoon weer een nieuwe hond?
Ze heeft deze hond op latere leeftijd uit het asiel gehaald. Dat hij een * verleden * heeft kan zij helaas niet verhelpen.........

Vind jij dat ze omdat ze geen risico 's durft te nemen met de gezondheid van haar kind dat ze daarom het recht heeft verspeeld ooit nog eens opnieuw een hond te nemen ? Ik noem dat kiezen voor het minst kwade, als de hond het kind heel lelijk verwond, of nog erger moet hij afgemaakt worden.........
Gezien de leeftijd van de hond + het feit dat hij niet te vertrouwen is met kleine kinderen vind ik het volkomen terecht dat ze deze keuze heeft gemaakt. En ik vind het dapper dat ze er hier op fok voor uit durft te komen.
Waarom zou ze geen andere hond mogen nemen in de toekomst ? Alleen raad ik haar aan om dan een pup te nemen dat is met kinderen een stuk veiliger mits je ze allebei erg goed opvoed natuurlijk.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_35856354
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:39 schreef duivelin1 het volgende:

[..]

nee, je snapt het nog niet: een hoge stem is belonend, een lage, zware stem is bestraffend.
Het feit dat jij denkt dat een vinger helpt, zegt alleen maar wat over de manier waarom jij tegen ze spreekt, ze begrijpen schreeuwen niet goed en denken als je dat doet, dat die vinger daar blijkbaar bij hoort.
Lees eens wat boeken over dierengedrag en -opvoeding, dan weet je een beetje waar je over spreekt
Een hond kan prima associatie's maken, als jij een schuddende vinger gebruikt als je boos bent koppelt de hond dat vanzelf aan de boosheid, een vingertje en een blik is idd alles wat nodig is vaak, gewoon zo even van he pas op he.

Er zijn zelfs honden die op gebaren reageren ipv op stem, ik heb een dober gekend die had een dove eigenaar, die reageerde op gebarentaal, coole hond, erg attend zoals je wel begrijpt
Wunna kent ook een paar gebaren, maar dat steld zo weinig voor naast die dober

Een hond kijkt naar alles van je, je comminuceert via lichaamstaal, intonatie van de stem, herkenning van woorden en geuren, ok een groot deel daarvan ligt bij de hond, die is er nu eenmaal iets beter in als wij mensen
pi_35860877
zalig zijn de armen van geest
pi_35869158
alsjeblieft jongens laten we dit gewoon een topic houden voor het zoeken naar een lief baasje voor Boy. Als jullie willen discussieren over het afstaan van honden en gedrag, kan een van jullie dan een nieuw topic openen? dan blijft deze voor wat ie bedoelt is.
pi_35869887
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:09 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ze heeft deze hond op latere leeftijd uit het asiel gehaald. Dat hij een * verleden * heeft kan zij helaas niet verhelpen.........

Vind jij dat ze omdat ze geen risico 's durft te nemen met de gezondheid van haar kind dat ze daarom het recht heeft verspeeld ooit nog eens opnieuw een hond te nemen ? Ik noem dat kiezen voor het minst kwade, als de hond het kind heel lelijk verwond, of nog erger moet hij afgemaakt worden.........
Gezien de leeftijd van de hond + het feit dat hij niet te vertrouwen is met kleine kinderen vind ik het volkomen terecht dat ze deze keuze heeft gemaakt. En ik vind het dapper dat ze er hier op fok voor uit durft te komen.
Waarom zou ze geen andere hond mogen nemen in de toekomst ? Alleen raad ik haar aan om dan een pup te nemen dat is met kinderen een stuk veiliger mits je ze allebei erg goed opvoed natuurlijk.
Nee, ik heb te vaak van deze verhalen gehoord.
We nemen een dier. Kind erbij. Vervolgens treedt er een communicatiefout op tussen hond, baas en kind.
Als de baas de hond goed begrijpt, heb je niets te vrezen.
Mijn kind kroop ook tussen de Rottweilers. Maar doordat ik mijn honden goed kende en altijd de situatie onder controle had, ging het prima. En geloof me.....ik ben echt niet iemand die geen gevaar ziet. Mijn kind heeft nooit enig risico gelopen.
pi_35869910
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 20:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Een hond kan prima associatie's maken, als jij een schuddende vinger gebruikt als je boos bent koppelt de hond dat vanzelf aan de boosheid, een vingertje en een blik is idd alles wat nodig is vaak, gewoon zo even van he pas op he.

Er zijn zelfs honden die op gebaren reageren ipv op stem, ik heb een dober gekend die had een dove eigenaar, die reageerde op gebarentaal, coole hond, erg attend zoals je wel begrijpt

Een hond kijkt naar alles van je, je comminuceert via lichaamstaal, intonatie van de stem, herkenning van woorden en geuren, ok een groot deel daarvan ligt bij de hond, die is er nu eenmaal iets beter in als wij mensen
Ja, lichaamstaal is hét ultieme communicatiemiddel voor een hond. Schreeuwen naar het dier helpt niets.
pi_35871462

alsjeblieft?
anders haal ik alles hier weg en maken jullie er maar een eigen topic van.. blijkbaar kan er niet gewoon ontopic gepraat worden?

ik weet hoe sommigen van jullie erover denken en dat mag.. maar daar vraag ik niet om en dat is de hele bedoeling van dit topic niet...
  donderdag 9 maart 2006 @ 11:07:52 #86
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35871873
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:47 schreef DaanBanaantje het volgende:

alsjeblieft?
anders haal ik alles hier weg en maken jullie er maar een eigen topic van.. blijkbaar kan er niet gewoon ontopic gepraat worden?

ik weet hoe sommigen van jullie erover denken en dat mag.. maar daar vraag ik niet om en dat is de hele bedoeling van dit topic niet...
Daantje, ik ben het helemaal met je eens en ik kan me jullie beslissing goed voorstellen. Trek je niks aan van sommige Meningen ( oordelen), ik hoop dat jullie een goed thuis vinden voor Boy.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  donderdag 9 maart 2006 @ 11:11:13 #87
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35871950
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:28 schreef CarDani het volgende:

[..]

We nemen een dier. Kind erbij. Vervolgens treedt er een communicatiefout op tussen hond, baas en kind.
Mijn kind kroop ook tussen de Rottweilers. Maar doordat ik mijn honden goed kende en altijd de situatie onder controle had, ging het prima. En geloof me.....ik ben echt niet iemand die geen gevaar ziet. Mijn kind heeft nooit enig risico gelopen.
Goh, laat ik nou toch een gezin kennen waarvan het middelste kind is aangevallen door hun golden retriever. Hond moest worden afgemaakt en kind loopt nog steeds met littekens rond.
En dat waren mensen met verstand van honden en daar heel verantwoord mee omgingen, tot en met Martin Gaus aan toe zo ongeveer.

Soms kan een hond gewoon onbetrouwbaar uitvallen, ook al is het normaliter de liefste hond van de wereld, en ik vind je oordeel over ts onterecht en te kort door de bocht. Je kent ze niet eens, en de hond in kwestie ook niet.
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:11:42 #88
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35875511
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 20:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Klopt,mijn hond reageert ook op gebaren. Als ik met mn vinger knip,en daarna naar benee wijs,weet hij dattie moet liggen. Als ik met mn vingers knip, en een 1 met mn vinger maakt,weet ie dattie moet zitten. Meer doettie niet echt
pi_35876192
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:11 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Goh, laat ik nou toch een gezin kennen waarvan het middelste kind is aangevallen door hun golden retriever. Hond moest worden afgemaakt en kind loopt nog steeds met littekens rond.
En dat waren mensen met verstand van honden en daar heel verantwoord mee omgingen, tot en met Martin Gaus aan toe zo ongeveer.

Soms kan een hond gewoon onbetrouwbaar uitvallen, ook al is het normaliter de liefste hond van de wereld, en ik vind je oordeel over ts onterecht en te kort door de bocht. Je kent ze niet eens, en de hond in kwestie ook niet.
Klopt.
Maar je hoort dit zo ontzettend vaak.
Misschien ben ik wel bevooroordeeld en heb ik het mis. Dat kan.
Als mijn reactie geheel onterecht is...mijn excuses.
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:33:32 #90
78780 deedeetee
pi_35876243
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:28 schreef CarDani het volgende:

[..]

Was jij dat niet die haar honden weg deed omdat een van de kinderen er zo vreselijk allergies voor bleek te zijn ?????
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:41:17 #91
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35876523
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:32 schreef CarDani het volgende:

[..]

Klopt.
Maar je hoort dit zo ontzettend vaak.
Is ook zo, dus wat dat betreft kan ik me je reactie ook wel voorstellen. Maar in het geval van ts denk ik niet dat Boy wordt weggedaan omdat ie alleen maar een beetje lastig is.
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:46:17 #92
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35876708

[ Bericht 51% gewijzigd door Marietje_34 op 09-03-2006 13:47:36 ]
pi_35876722
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Was jij dat niet die haar honden weg deed omdat een van de kinderen er zo vreselijk allergies voor bleek te zijn ?????
Yes.
Helemaal spontaan ! Ik heb nooit geweten dat dat kon. Ik had al honden voordat ik kinderen kreeg. Het was in korte tijd ineens zo heftig, dat mijn zoontje in ademnood blauw werd en van zijn kruin tot aan zijn tenen onder de open exceemplekken. Dat was wel heel eng.
Ik dacht eerst dat het kwam omdat hij in de zee had gezwommen (alg of troep in het water- reactie daarop), maar bleek het om een allergie te gaan - meteen heel heftig.

Vóór die tijd veroordeelde ik mensen die honden wegdeden ivm allergie ook altijd.
Inmiddels weet ik wel beter.
pi_35876791
Ik had mijn honden kunnen houden, maar dan hadden ze buiten moeten blijven.
De keus: óf een liefdevol gezin, óf buiten in een hok was dan ook snel gemaakt.
pi_35876977
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:46 schreef Marietje_34 het volgende:
Jawel. Mijn verhaal staat in een ander topic (puppie en moederleed noodkreet deel 1).
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:56:50 #96
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35877045
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:54 schreef CarDani het volgende:

[..]

Jawel. Mijn verhaal staat in een ander topic (puppie en moederleed noodkreet deel 1).
had ik niet gelezen dus. Maar ik snap het wel, als je kind zo ziek wordt kan je natuurlijk niet anders.
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:11:12 #97
78780 deedeetee
pi_35877538
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:46 schreef CarDani het volgende:

[..]

Vóór die tijd veroordeelde ik mensen die honden wegdeden ivm allergie ook altijd.
Inmiddels weet ik wel beter.
Nee hoor je weet niks beter, veroordelen gaat je nog steeds veel te goed af

Beetje hardleers van je nietwaar !
pi_35877913
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:11 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nee hoor. Dit is een ander voorbeeld en een andere reden.
pi_35877955
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:11 schreef deedeetee het volgende:

[..]

En jouw reactie bevalt me niet. Ik reageer iig normaal.
Zeg wel wat over jou. boos kijken kan ik ook.
pi_35881476
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:11 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

Klopt,mijn hond reageert ook op gebaren. Als ik met mn vinger knip,en daarna naar benee wijs,weet hij dattie moet liggen. Als ik met mn vingers knip, en een 1 met mn vinger maakt,weet ie dattie moet zitten. Meer doettie niet echt
Zo is voor wunna een vuist die omhoog komt het teken voor zit, een hand die omlaag gaat af en beide handen wijd doen en dan naar elkaar brengen in een soort van kom hier gebaar is hier.
Oh ja en handpalm naar boven en dan wenken is kom omhoog, wordt meestal vanuit zit gedaan zodat ze als een volleerd cicushondje op haar achterpoten gaat zitten met de voorpoten van de grond af, maar dat werkt alleen als er lekkers in de buurt is

Hiermee is het gebarenwonder van tutti ook wel geeindigd eigenlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')