daar mogen geen dieren in aangeboden worden slimmerd.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:13 schreef Lippie85 het volgende:
Misschien iets voor V&A?
Hier zitten de dierenliefhebbers.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:13 schreef Lippie85 het volgende:
Misschien iets voor V&A?
Hé wat, tis maandagquote:Op maandag 6 maart 2006 11:15 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
daar mogen geen dieren in aangeboden worden slimmerd.
bovendien zitten hier de dierenliefhebbers, dus is boy hier op de juiste plek.
en nu nog een fijn nieuw thuis voor hem vinden
jij hebt ECHT problemen met de maandag he? kijk eens indr profielquote:Op maandag 6 maart 2006 11:19 schreef Lippie85 het volgende:
[..]
Hé wat, tis maandagik zal de volgende keer de policy doorlezen
![]()
Misschien handig als je erbij zet waar je ongeveer woont, dan weten mensen waar ze de hond weg kunnen halen.
kunnen ze jou dan niet meteen meenemen?quote:Op maandag 6 maart 2006 11:58 schreef mrPanerai het volgende:
edit
helemaal gelijk! zal eerst eens bellen! heb daar verder idd niet aan gedacht! dank je welquote:Op maandag 6 maart 2006 11:57 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar, Daantje, heb je dit wel overlegd met het asiel? Hier zeg je namelijk dat de hond altijd terug moet naar het asiel waar hij vandaan komt. Lijkt me ook vervelend voor het eventuele nieuwe baasje als dat niet overlegd is en Boy alsnog terug zou moeten. niet lullig bedoeld hoor, maar kan me voorstellen dat je er niet direct aan gedacht hebt
Fok fok fokquote:Op maandag 6 maart 2006 11:23 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
jij hebt ECHT problemen met de maandag he? kijk eens indr profiel
Ik weet er natuurlijk niet de situatie, maar een waarschuwingsbeet is wat anders als je zoontje aanvallen uit jaloursie. Elk dier dat wordt lastig gevallen zal reageren, en honden doen dit wel eens door het armpje/vingers dat in zijn ogen staat te porren een beet te geven. Normaal schrikt een kind/puppy hiervan en zal het voortaan laten.quote:Op maandag 6 maart 2006 10:44 schreef DaanBanaantje het volgende:
Een schat van een hond maar met (helaas) wel wat kuren. Zo heeft hij onlangs ons zoontje van een jaar een waarschuwingsbeet gegeven. Hierdoor kunnen we helaas ons lieve beestje niet meer vertrouwen en hebben we met veel pijn en moeite besloten Boy af te staan. Omdat we Boy liever niet terug in het asiel brengen (waar we m 4 jaar geleden uitgehaald hebben) proberen we op deze manier een goed thuis voor Boy te vinden.
met geweld tegen een dier kweek je alleen angst, iedere gek weet nog dat je een hond en een klein kind nooit uit het oog mag verliezen, als je dan daarna het dier slaat toon je alleen dat je totaal niet met dieren om kan gaanquote:Op maandag 6 maart 2006 22:58 schreef suijkerbuijk het volgende:
de hond van ma deed dat ook tegen mij.
Was de hond snel afgeleert.
Mij ma is namelijk niet zo makkelijk.
Ma is de baas in huis en de hond heeft de laagste positie.
Dit moet de hond aan geleert worden.
MMMMaaaaarr als jij altijd de hond behandelt heb als een eigen kind dan word de hond jaloers zoals elke kind dat doet (een hond zijn verstand word net zo oud als een kind van 7jaar zeggen ze).
Zo is het.quote:Op maandag 6 maart 2006 23:33 schreef duivelin1 het volgende:
met geweld tegen een dier kweek je alleen angst, iedere gek weet nog dat je een hond en een klein kind nooit uit het oog mag verliezen, als je dan daarna het dier slaat toon je alleen dat je totaal niet met dieren om kan gaan
idd... als die naar de hond loopt enzo.. zeggen dat die dat niet moet doen.. en zorgen dat je kind alleen aan het dier komt wanneer je er bij bent en gecontroleerd aaien.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:24 schreef CarDani het volgende:
Je moet je kind leren met de hond om te gaan.
Waarschijnlijk heeft de hond ervaring met het kind, dat het kind al iets eerder gedaan heeft. Als een hond angst heeft en het kind weer op hem af ziet komen...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:54 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Als je goed leest zie je dat het kind naar de hond toe kroop en niet liep. Ook kwam hij niet aan de hond maar alleen er naar toe. Het kind heeft de hond dus niks gedaan.
Misschien is het beter eerst goed te lezen en je te verplaatsen in de TS dan zomaar nutteloze oordelen te gaan plaatsen.
Mja,als mijn hond eens last van chagarijnige kuren heeft,en ik wil hem aaien,hapt ie soms ook wel eens. Als ik chagarijnig ben,krijgt iemand die hoi tegen me zegt ook een stortvloed aan scheldwoorden.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:28 schreef CarDani het volgende:
Ja, ik kan er niet bij hoor.
9 jaar is het de liefste hond van de wereld.
Waarschuwt hij een keer naar het kind, moet hij weg. Triest triest triest.
Volgende keer kunnen ze beter een knuffelbeest nemen die het niet erg vindt als zijn ogen uitgestoken worden.
Stoute hond dat hij daarvoor bijt.
Ben je ervan op de hoogte dat een kruipend kind in de ogen van een hond * onder * hem staat in rangorde ? Dus zo'n hond vind dattie het kind dan best op z'n honds mag corrigeren/behandelen ofsow.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:51 schreef DaanBanaantje het volgende:
nou dat lijkt me niet. Ik stond er namelijk naast toen het gebeurde. Op mn kind letten doe ik wel.
Ons zoontje was aan het kruipen richting de hond en hij heeft Boy nog nooit pijn gedaan/kunnen doen. Hij heeft m dus echt niet lastig gevallen. Boy reageerde hierop door te grommen waarna hij van mij een standje kreeg. Toen gebeurde er iets waardoor hij dat weer af reageerde op Dylan. het heeft duidelijk wel met jaloezie te maken. Dat is te duidelijk te merken. dat kun je alleen zien door hier een dag mee te lopen, niet door het lezen van een post.
Ja, maar je weet voordat je een kind neemt ook dat een hond wellicht niet goed overweg kan met kinderen. Je weet voordat je een hond neemt waarschijnlijk ook al of je kinderen neemt of niet...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:12 schreef Byte_Me het volgende:
Ik snap niet dat mensen hier vinden dat de hond te snel wordt weggedaan. een hond kan een baby in een paar seconde doden, als hij dat wil. Als een hond zulk gedrag vertoond moet hij uit huis, zo simpel is het gewoon. Je wilt gewoon niet dat er iets met je kind gebeurt, en je kind is altijd belangrijker als je hond.
het is natuurlijk de vraag of ze vooraf wisten wat voor vlees ze in de kuip hadden. en voor een deel is het ook dat de hond zijn plaats moet kennen, en die is onderaan de pikorde. Maar ik zou als ik kinderen en een hond had, en de hond flikte zoiets, ook geen enkel risico nemen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:36 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ja, maar je weet voordat je een kind neemt ook dat een hond wellicht niet goed overweg kan met kinderen. Je weet voordat je een hond neemt waarschijnlijk ook al of je kinderen neemt of niet...
kortom de mens denkt te kortzichtig en schaft maar dieren aan en denkt er te weinig over.
Dat is waar het hier om gaat. Wellicht dat deze hond inderdaad wel weg moet, maar misschien niet eens met wat juiste gedragsherstelling als dat lukt. Voor zowel hond als kind, maar goed.. belangrijkste hier is dat mensen kortzichtig zijn.
Tuurlijk, want iedereen plant zijn leven van tevoren helemaal in en houdt zich strak aan die planning.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:36 schreef TechXP het volgende:
Je weet voordat je een hond neemt waarschijnlijk ook al of je kinderen neemt of niet...
Ik denk dat het een ander verhaal wordt als het om je eigen kind gaat, zeker als dat kind zo klein is... Eén verkeerde beet en je kind is dood of levenslang verminkt. En daarvoor hoef je geen 'onoplettende ouder' te zijn, want het kan in een fractie van een seconde gebeuren...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:57 schreef Zwaffel het volgende:
mijn hond heeft ook een kind gebeten.nadat balloe het kind 3x had gewaarschuw met wat grommen. Ja,ik was onoplettend,en de ouders van het kind ook. Jammer dan voor het kind,maar balloe gaat echt mijn huis niet uit. Zelfs niet toen die mij beet![]()
Snap ik, maar het gaat er om dat de meeste mensen toch niet weten hoe ze hond en kind moeten opvoeden. Je moet een kind leren om ook te weten wat een hond is en doet. En dat betekent niet dat je een kind maar hele tijd moet laten spelen met een hond, want een hond wil niet altijd spelen. En als een kind doodgebeten word door een hond, omdat het kind een potlood ofzo in zijn oren ramt. Wie zijn schuld is het dan? In ieder geval niet de hond, terwijl die altijd doodgeschoten wordt of ingeslapen. Het zijn de ouders die de schuldige zijn. Altijd! En dat beseft niemand.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:40 schreef Byte_Me het volgende:
het is natuurlijk de vraag of ze vooraf wisten wat voor vlees ze in de kuip hadden. en voor een deel is het ook dat de hond zijn plaats moet kennen, en die is onderaan de pikorde. Maar ik zou als ik kinderen en een hond had, en de hond flikte zoiets, ook geen enkel risico nemen.
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Tuurlijk, want iedereen plant zijn leven van tevoren helemaal in en houdt zich strak aan die planning.
met een goede opvoeding en een beetje geluk met het karakter wel hoor.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:16 schreef TechXP het volgende:
Het is naief om te denken dat een hond altijd zo lief is als het moment als wanneer je het koopt.
En denk je dat de meeste mensen dat kunnen bieden? Denk het niet...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:22 schreef Byte_Me het volgende:
met een goede opvoeding en een beetje geluk met het karakter wel hoor.
Juist. Zo is het.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:31 schreef FrankieWilde het volgende:
Kinderen worden door honden als puppy gezien in de roedel. Sommige honden zijn niet dominant genoeg om zelf een "correctie" te geven, sommige doen dat dus wel. Deze dus ook. Een normale pup zal luisteren en begrijpt dit, een pup die niet luistert wordt net zo lang gecorrigeerd totdat hij luistert of tot de dood. Kinderen begrijpen een correctie van een hond niet, dus zal de hond een kind kunnen zien als gestoorde pup met alle gevolgen van dien.
Twee oplossingen: Of je houdt hond en kind gescheiden totdat het kind oud genoeg is om een rang hoger te staan dan de hond. Of je doet de hond weg en als je daarna toch een hond wil dan zal je moeten wachten totdat je kind oud genoeg is om te begrijpen wat de regels met honden zijn.
maar volgens mij moet jij als baasje, bovenaan de roedel, jouw hond duidelijk maken dat hij onder jouw kinderen staat. Mogen in de natuur honden aan de pups van het alpha mannetje en vrouwtje komen? ik betwijfel het.quote:
nee dat is waar. de meeste mensen hebben geen flauw idee hoe ze een hond opvoeden:quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:28 schreef TechXP het volgende:
[..]
En denk je dat de meeste mensen dat kunnen bieden? Denk het niet...
Ja, maar slaan helpt niet echt. Sommige mensen slaan hun hond erg hard. Een tik en zelfs een klein tikje kan al slecht zijn voor het sociaal gedrag van een dier.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:16 schreef Byte_Me het volgende:
het belangrijkste van een hond opvoeden is dat hij weet wie de baas is, en consequente regels krijgt aangeleerd. Uitzonderingen begrijpen honden (meestal) niet.
Tja kids worden idd gezien als pups, dit is ook waarom de meeste honden erg vergevelijk zijn tegenover kinderen, veel met zich laten sollen...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:31 schreef FrankieWilde het volgende:
Kinderen worden door honden als puppy gezien in de roedel. Sommige honden zijn niet dominant genoeg om zelf een "correctie" te geven, sommige doen dat dus wel. Deze dus ook. Een normale pup zal luisteren en begrijpt dit, een pup die niet luistert wordt net zo lang gecorrigeerd totdat hij luistert of tot de dood. Kinderen begrijpen een correctie van een hond niet, dus zal de hond een kind kunnen zien als gestoorde pup met alle gevolgen van dien.
Twee oplossingen: Of je houdt hond en kind gescheiden totdat het kind oud genoeg is om een rang hoger te staan dan de hond. Of je doet de hond weg en als je daarna toch een hond wil dan zal je moeten wachten totdat je kind oud genoeg is om te begrijpen wat de regels met honden zijn.
Als je corrigeerd dan moet je het op een hondenmanier doen, honden slaan elkaar niet dus moet jij dat ook niet doen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:20 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ja, maar slaan helpt niet echt. Sommige mensen slaan hun hond erg hard. Een tik en zelfs een klein tikje kan al slecht zijn voor het sociaal gedrag van een dier.
Wat ik vernomen is dat je beter een hond kan negeren als die iets fouts doet. Bijt die iets kapot. Kijk dan duidelijk een andere kant op. Zeg foei en draai weg.
Daarom...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:42 schreef erodome het volgende:
Als je corrigeerd dan moet je het op een hondenmanier doen, honden slaan elkaar niet dus moet jij dat ook niet doen.
Ja bij probleemgedrag zal andere aanpak nodig zijn.quote:Wat negeren betrefd, heel erg leuk, maar werkt niet bij echt probleemgedrag, soms moet je gewoon ingrijpen en hard zijn, zachte heelmeesters maken stinkende wonden, serieus, het is beter soms 1 keer goed hard te zijn dan 80.000 keer zacht te corrigeren en nog niets opgeschoten te zijn, sterker nog, het probleem erger te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |