abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 maart 2006 @ 07:51:42 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35764439
Ik hoor net op het nieuws dat de Voedselbank Amsterdam geen nieuwe mensen meer aanneemt. Men kan niet meer mensen aan...
Nu vraag ik me af, waar waren al die verhongerenden amsterdammers een jaar terug? Waarom heb ik geen opnames gezien van Bijlmerkindjes met hongerbuiken?
Nee, als je kijkt naar gezondheidsonderzoeken dan blijkt nu juist dat men veel te dik is. De lage sociale klassen in NL leven ongezond, zijn te dik en roken.
Maar goed, er zijn verkiezingen dus het relletje wordt lekker opgeklopt. Binnenkort zal de VN wel zakken rijst gaan dumpen boven de volkswijken in Nederland, en dan de tokkies hier weer lopen schreeuwen dat rijst allochtonenvoer is..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_35764532
quote:
Op maandag 6 maart 2006 07:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik hoor net op het nieuws dat de Voedselbank Amsterdam geen nieuwe mensen meer aanneemt. Men kan niet meer mensen aan...
Nu vraag ik me af, waar waren al die verhongerenden amsterdammers een jaar terug? Waarom heb ik geen opnames gezien van Bijlmerkindjes met hongerbuiken?
Nee, als je kijkt naar gezondheidsonderzoeken dan blijkt nu juist dat men veel te dik is. De lage sociale klassen in NL leven ongezond, zijn te dik en roken.
Maar goed, er zijn verkiezingen dus het relletje wordt lekker opgeklopt. Binnenkort zal de VN wel zakken rijst gaan dumpen boven de volkswijken in Nederland, en dan de tokkies hier weer lopen schreeuwen dat rijst allochtonenvoer is..
Wat een gelul!
pi_35764567
Gezond voedsel (vis, groente, fruit, mager vlees) is een stuk duurder dan ongezond voedsel, Pietverdriet. Veel huishoudens kunnen het gezonde voedsel niet betalen en die kinderen zijn dan wel dik, maar ook ondervoed op het gebied van vitamines, mineralen en hoogwaardige bouwstoffen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 6 maart 2006 @ 09:04:55 #4
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35765026
quote:
Op maandag 6 maart 2006 08:15 schreef Isabeau het volgende:
Gezond voedsel (vis, groente, fruit, mager vlees) is een stuk duurder dan ongezond voedsel, Pietverdriet. Veel huishoudens kunnen het gezonde voedsel niet betalen en die kinderen zijn dan wel dik, maar ook ondervoed op het gebied van vitamines, mineralen en hoogwaardige bouwstoffen.
Dat klopt. Je kunt overgewicht hebben en toch ondervoed zijn.
  maandag 6 maart 2006 @ 09:05:40 #5
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35765036
quote:
Op maandag 6 maart 2006 07:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Nu vraag ik me af, waar waren al die verhongerenden amsterdammers een jaar terug?
Die waren er nog niet, en die zijn er nu wel.
  maandag 6 maart 2006 @ 09:12:06 #6
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_35765123
quote:
Dat wordt vaak gezegd maar groente is echt niet zo duur hoor, desnoods eet je doperwten uit een potje. Samen met maïs en een prei, roerbakken en je kan best voor weinig geld wat smakelijks en voedzaam op tafel zetten.

Ongezond eten is gewoon een stuk makkelijker. En als je aan ongezond eten gewend bent, ga je ook niet opeens iets anders eten.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  maandag 6 maart 2006 @ 09:23:13 #7
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35765278
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:12 schreef Flumina het volgende:

[..]

Dat wordt vaak gezegd maar groente is echt niet zo duur hoor, desnoods eet je doperwten uit een potje. Samen met maïs en een prei, roerbakken en je kan best voor weinig geld wat smakelijks en voedzaam op tafel zetten.
Het kan, maar vergelijk het eens met een broodje (ALDI, 9 cent) met rookworst (De Boer, 19 cent) en mayo (LIDL, 39 cent per pot).
  maandag 6 maart 2006 @ 09:25:46 #8
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_35765314
quote:
Wat een onzin.

Vijftig jaar geleden waren arme mensen niet te dik. Toen aten ze gewoon minder.

Nu staan arme mensen iedere avond bij de snackbar of stoppen ze nog wat bitterballen in de frituur. En tja, als je dat doet dan wordt je dik en ongezond.

Ik wil niet veel zeggen, maar het begint wel een beetje een vervelend verhaal te worden. Als je arm bent is dat in dit land blijkbaar een reden om je niet om je financiën te hoeven bekommeren, je diep in de schulden te steken en ook nog eens ongezond te eten en vaak ook te roken.

En dan willen ze nog mijn medeleven?
  maandag 6 maart 2006 @ 09:29:36 #9
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35765383
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:25 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Vijftig jaar geleden waren arme mensen niet te dik. Toen aten ze gewoon minder.
Toen was vis ook nog gewoon te betalen.
quote:
Nu staan arme mensen iedere avond bij de snackbar of stoppen ze nog wat bitterballen in de frituur. En tja, als je dat doet dan wordt je dik en ongezond.
Natuurlijk, de mensen die van de voedselbanken afhankelijk zijn staan elke avond bij de snackbar.
  maandag 6 maart 2006 @ 09:33:41 #10
45206 Pietverdriet
pi_35765449
quote:
Geloof niet dat de voedselbank om gezond voedsel gaat.
Maar stel dat je gelijk hebt, dan geven de mensen dus liever geld uit aan een diepvriespizza en cola dan dat ze piepers jassen en kool koken. Geen reden om daar over te gaan huilen dat het sociaal onrechtvaardig zou zijn.
  maandag 6 maart 2006 @ 09:34:17 #11
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35765460
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar stel dat je gelijk hebt, dan geven de mensen dus liever geld uit aan een diepvriespizza en cola dan dat ze piepers jassen en kool koken. Geen reden om daar over te gaan huilen dat het sociaal onrechtvaardig zou zijn.
Je leest niet eens wat wij typen, hè?
  maandag 6 maart 2006 @ 09:34:49 #12
45206 Pietverdriet
pi_35765472
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:05 schreef Floripas het volgende:

[..]

Die waren er nog niet, en die zijn er nu wel.
Ah, dus binnenkort toch die beelden bij nova van kinderen met hongerbuiken in amsterdam?
  maandag 6 maart 2006 @ 09:35:52 #13
45206 Pietverdriet
pi_35765500
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:34 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je leest niet eens wat wij typen, hè?
kom eens met argumenten dan.
  maandag 6 maart 2006 @ 09:36:25 #14
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35765510
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, dus binnenkort toch die beelden bij nova van kinderen met hongerbuiken in amsterdam?
Zoals gezegd, ondervoeding en overgewicht kunnen prima samengaan.
  maandag 6 maart 2006 @ 09:37:29 #15
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35765532
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

kom eens met argumenten dan.
Welnu: gezond eten (vis, verse groenten), is duurder dan slecht, prefab-eten (worst, opkookpasta)
pi_35765549
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ik hoop van wel een keer acktie in NL en wat geld van de VN hierheen slepen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 6 maart 2006 @ 09:40:54 #17
45206 Pietverdriet
pi_35765591
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:37 schreef Floripas het volgende:

[..]

Welnu: gezond eten (vis, verse groenten), is duurder dan slecht, prefab-eten (worst, opkookpasta)
Humbug
Kool kost in deze tijd van het jaar geen drol
Zuurkool ook niet, en is heel gezond, en aardappels ook.
Verder is er niets mis met een worst bij de zuurkool.
pi_35765619
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Humbug
Kool kost in deze tijd van het jaar geen drol
Zuurkool ook niet, en is heel gezond, en aardappels ook.
Verder is er niets mis met een worst bij de zuurkool.
dan komt probleem 2 van tegenwoordig het is ook lastiger klaar te maken.

(al moet ik het met je eens zijn dat als je niet genoeg eten hebt je toch echt geld aan verkeerde dingen uitgeeft)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 6 maart 2006 @ 09:45:50 #19
45206 Pietverdriet
pi_35765674
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dan komt probleem 2 van tegenwoordig het is ook lastiger klaar te maken.
Denk je niet dat de doelgroep tijd zat heeft daarvoor? Het ware argument is natuurlijk, " Dat lust ik niet"
  maandag 6 maart 2006 @ 09:55:06 #20
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35765848
quote:

[..]

Je wordt toch geacht om driemaal in de week vis te eten.
  maandag 6 maart 2006 @ 09:55:48 #21
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35765859
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Denk je niet dat de doelgroep tijd zat heeft daarvoor? Het ware argument is natuurlijk, " Dat lust ik niet"
Er zijn ook veel werkende mensen en ouderen afhankelijk van de voedselbanken.
pi_35766974
quote:

Mijn beste vriendin krijgt eten van de voedselbank en je hebt gelijk. Even denken wat er in het vorige pakket zat (ze heeft een deel aan mij meegegeven).
- zeer droge mandarijntjes (de groenteboer wilde die duidelijk niet meer verkopen)
- een zakje kruidenmix voor door de olijfolie (Hema, bijna over datum)
- een potje met gepureerde olijven (Hema, bijna over datum)
- twee pakjes advocaatkoekjes (over datum)
- een kerststol (6 weken over datum)
- een zak patat (over datum)
- een zak uien (zagen er beschimmeld uit, maar als je de buitenste rokken eraf trok dan waren ze prima)
- een doosje met mueslirepen (over datum, maar smaakten heerlijk)
- een pakje kerstthee (gewone thee met wat kaneelsmaal, lekker)

Niet echt basisvoedsel in mijn ogen, maar goed.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35767051
quote:
Op maandag 6 maart 2006 10:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn beste vriendin krijgt eten van de voedselbank en je hebt gelijk. Even denken wat er in het vorige pakket zat (ze heeft een deel aan mij meegegeven).
- zeer droge mandarijntjes (de groenteboer wilde die duidelijk niet meer verkopen)
- een zakje kruidenmix voor door de olijfolie (Hema, bijna over datum)
- een potje met gepureerde olijven (Hema, bijna over datum)
- twee pakjes advocaatkoekjes (over datum)
- een kerststol (6 weken over datum)
- een zak patat (over datum)
- een zak uien (zagen er beschimmeld uit, maar als je de buitenste rokken eraf trok dan waren ze prima)
- een doosje met mueslirepen (over datum, maar smaakten heerlijk)
- een pakje kerstthee (gewone thee met wat kaneelsmaal, lekker)

Niet echt basisvoedsel in mijn ogen, maar goed.
Wat een waanzinnig droevig pakket. Tuurlijk, gegeven paard enzo, maar toch. Reken even om wat het pakket aan middelen, tijd en moeite kost en geef die mensen voor dat bedrag een bon die alleen bij de groentenboer ingewisseld kan worden. Bijvoorbeeld.
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
  maandag 6 maart 2006 @ 10:56:43 #24
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35767104
quote:
Op maandag 6 maart 2006 10:55 schreef Solopeople het volgende:

[..]

Wat een waanzinnig droevig pakket. Tuurlijk, gegeven paard enzo, maar toch. Reken even om wat het pakket aan middelen, tijd en moeite kost en geef die mensen voor dat bedrag een bon die alleen bij de groentenboer ingewisseld kan worden. Bijvoorbeeld.
Dit is allemaal voedsel dat normale mensen in de vullisbak mieteren - daarom komen ze ook in zo'n pakket terecht.
pi_35767144
quote:
Op maandag 6 maart 2006 10:56 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dit is allemaal voedsel dat normale mensen in de vullisbak mieteren - daarom komen ze ook in zo'n pakket terecht.
Ik snap. Maar het streeft z'n doel totaal voorbij. Los van de vraag of het uberhaupt nodig mag zijn in een land als Nederland.
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')