Wat een gelul!quote:Op maandag 6 maart 2006 07:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik hoor net op het nieuws dat de Voedselbank Amsterdam geen nieuwe mensen meer aanneemt. Men kan niet meer mensen aan...
Nu vraag ik me af, waar waren al die verhongerenden amsterdammers een jaar terug? Waarom heb ik geen opnames gezien van Bijlmerkindjes met hongerbuiken?
Nee, als je kijkt naar gezondheidsonderzoeken dan blijkt nu juist dat men veel te dik is. De lage sociale klassen in NL leven ongezond, zijn te dik en roken.
Maar goed, er zijn verkiezingen dus het relletje wordt lekker opgeklopt. Binnenkort zal de VN wel zakken rijst gaan dumpen boven de volkswijken in Nederland, en dan de tokkies hier weer lopen schreeuwen dat rijst allochtonenvoer is..
Dat klopt. Je kunt overgewicht hebben en toch ondervoed zijn.quote:Op maandag 6 maart 2006 08:15 schreef Isabeau het volgende:
Gezond voedsel (vis, groente, fruit, mager vlees) is een stuk duurder dan ongezond voedsel, Pietverdriet. Veel huishoudens kunnen het gezonde voedsel niet betalen en die kinderen zijn dan wel dik, maar ook ondervoed op het gebied van vitamines, mineralen en hoogwaardige bouwstoffen.
Die waren er nog niet, en die zijn er nu wel.quote:Op maandag 6 maart 2006 07:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Nu vraag ik me af, waar waren al die verhongerenden amsterdammers een jaar terug?
Dat wordt vaak gezegd maar groente is echt niet zo duur hoor, desnoods eet je doperwten uit een potje. Samen met maïs en een prei, roerbakken en je kan best voor weinig geld wat smakelijks en voedzaam op tafel zetten.quote:Op maandag 6 maart 2006 08:15 schreef Isabeau het volgende:
Gezond voedsel (vis, groente, fruit, mager vlees) is een stuk duurder dan ongezond voedsel, Pietverdriet. Veel huishoudens kunnen het gezonde voedsel niet betalen en die kinderen zijn dan wel dik, maar ook ondervoed op het gebied van vitamines, mineralen en hoogwaardige bouwstoffen.
Het kan, maar vergelijk het eens met een broodje (ALDI, 9 cent) met rookworst (De Boer, 19 cent) en mayo (LIDL, 39 cent per pot).quote:Op maandag 6 maart 2006 09:12 schreef Flumina het volgende:
[..]
Dat wordt vaak gezegd maar groente is echt niet zo duur hoor, desnoods eet je doperwten uit een potje. Samen met maïs en een prei, roerbakken en je kan best voor weinig geld wat smakelijks en voedzaam op tafel zetten.
Wat een onzin.quote:Op maandag 6 maart 2006 08:15 schreef Isabeau het volgende:
Toen was vis ook nog gewoon te betalen.quote:Op maandag 6 maart 2006 09:25 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Vijftig jaar geleden waren arme mensen niet te dik. Toen aten ze gewoon minder.
Natuurlijk, de mensen die van de voedselbanken afhankelijk zijn staan elke avond bij de snackbar.quote:Nu staan arme mensen iedere avond bij de snackbar of stoppen ze nog wat bitterballen in de frituur. En tja, als je dat doet dan wordt je dik en ongezond.
Geloof niet dat de voedselbank om gezond voedsel gaat.quote:Op maandag 6 maart 2006 08:15 schreef Isabeau het volgende:
Je leest niet eens wat wij typen, hè?quote:Op maandag 6 maart 2006 09:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geloof niet dat de voedselbank om gezond voedsel gaat.
Maar stel dat je gelijk hebt, dan geven de mensen dus liever geld uit aan een diepvriespizza en cola dan dat ze piepers jassen en kool koken. Geen reden om daar over te gaan huilen dat het sociaal onrechtvaardig zou zijn.
Ah, dus binnenkort toch die beelden bij nova van kinderen met hongerbuiken in amsterdam?quote:Op maandag 6 maart 2006 09:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Die waren er nog niet, en die zijn er nu wel.
kom eens met argumenten dan.quote:Op maandag 6 maart 2006 09:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je leest niet eens wat wij typen, hè?
Zoals gezegd, ondervoeding en overgewicht kunnen prima samengaan.quote:Op maandag 6 maart 2006 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, dus binnenkort toch die beelden bij nova van kinderen met hongerbuiken in amsterdam?
Welnu: gezond eten (vis, verse groenten), is duurder dan slecht, prefab-eten (worst, opkookpasta)quote:
ik hoop van wel een keer acktie in NL en wat geld van de VN hierheen slepenquote:Op maandag 6 maart 2006 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, dus binnenkort toch die beelden bij nova van kinderen met hongerbuiken in amsterdam?
Humbugquote:Op maandag 6 maart 2006 09:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Welnu: gezond eten (vis, verse groenten), is duurder dan slecht, prefab-eten (worst, opkookpasta)
dan komt probleem 2 van tegenwoordig het is ook lastiger klaar te maken.quote:Op maandag 6 maart 2006 09:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Humbug
Kool kost in deze tijd van het jaar geen drol
Zuurkool ook niet, en is heel gezond, en aardappels ook.
Verder is er niets mis met een worst bij de zuurkool.
Denk je niet dat de doelgroep tijd zat heeft daarvoor? Het ware argument is natuurlijk, " Dat lust ik niet"quote:Op maandag 6 maart 2006 09:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dan komt probleem 2 van tegenwoordig het is ook lastiger klaar te maken.
Je wordt toch geacht om driemaal in de week vis te eten.quote:Op maandag 6 maart 2006 09:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar stel dat je gelijk hebt, dan geven de mensen dus liever geld uit aan een diepvriespizza en cola dan dat ze piepers jassen en kool koken. Geen reden om daar over te gaan huilen dat het sociaal onrechtvaardig zou zijn.
Er zijn ook veel werkende mensen en ouderen afhankelijk van de voedselbanken.quote:Op maandag 6 maart 2006 09:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk je niet dat de doelgroep tijd zat heeft daarvoor? Het ware argument is natuurlijk, " Dat lust ik niet"
Mijn beste vriendin krijgt eten van de voedselbank en je hebt gelijk. Even denken wat er in het vorige pakket zat (ze heeft een deel aan mij meegegeven).quote:Op maandag 6 maart 2006 09:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat een waanzinnig droevig pakket. Tuurlijk, gegeven paard enzo, maar toch. Reken even om wat het pakket aan middelen, tijd en moeite kost en geef die mensen voor dat bedrag een bon die alleen bij de groentenboer ingewisseld kan worden. Bijvoorbeeld.quote:Op maandag 6 maart 2006 10:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn beste vriendin krijgt eten van de voedselbank en je hebt gelijk. Even denken wat er in het vorige pakket zat (ze heeft een deel aan mij meegegeven).
- zeer droge mandarijntjes (de groenteboer wilde die duidelijk niet meer verkopen)
- een zakje kruidenmix voor door de olijfolie (Hema, bijna over datum)
- een potje met gepureerde olijven (Hema, bijna over datum)
- twee pakjes advocaatkoekjes (over datum)
- een kerststol (6 weken over datum)
- een zak patat (over datum)
- een zak uien (zagen er beschimmeld uit, maar als je de buitenste rokken eraf trok dan waren ze prima)
- een doosje met mueslirepen (over datum, maar smaakten heerlijk)
- een pakje kerstthee (gewone thee met wat kaneelsmaal, lekker)
Niet echt basisvoedsel in mijn ogen, maar goed.
Dit is allemaal voedsel dat normale mensen in de vullisbak mieteren - daarom komen ze ook in zo'n pakket terecht.quote:Op maandag 6 maart 2006 10:55 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Wat een waanzinnig droevig pakket. Tuurlijk, gegeven paard enzo, maar toch. Reken even om wat het pakket aan middelen, tijd en moeite kost en geef die mensen voor dat bedrag een bon die alleen bij de groentenboer ingewisseld kan worden. Bijvoorbeeld.
Ik snap. Maar het streeft z'n doel totaal voorbij. Los van de vraag of het uberhaupt nodig mag zijn in een land als Nederland.quote:Op maandag 6 maart 2006 10:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dit is allemaal voedsel dat normale mensen in de vullisbak mieteren - daarom komen ze ook in zo'n pakket terecht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |