abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35944287
Owkee dan, beetje late reactie maar goed. ik ga je idee aankomende maandag in werking zetten. Eens kijken of ik een beter begrijpbare gui kan maken
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_35961805
Swets nog bedankt voor je link naar AppServ. Ik heb er een week niet aangezeten en nu werkt het ineens
Typisch
pi_35962066
Edit -nvm-
pi_35963030
weet iemand of het mogelijk is om met php nar je gmail box te connecten en vervolgens je mail te kunnen ophalen/verwijderen?
pi_35963621
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:56 schreef mschol het volgende:
weet iemand of het mogelijk is om met php nar je gmail box te connecten en vervolgens je mail te kunnen ophalen/verwijderen?
Ik denk dat dat wel kan
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_35964751
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:16 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel kan
hmmm ga eff kijken of ik er iets mee kan, het draait nu wel, nu alleen kijken hoe ze het hebben gedaan..
zo te zien niet op de manier die ik dacht (met imap_open, met pop3 + ssl)
pi_35967061
ik wil een upload systeem maken voor grote bestanden. het uploaden zelf gaat prima enzo, maar te grote bestanden doetie niet goed. waarschijnlijk door de standaard timeout ofzo die erin zit. kan ik dat ergens aanpassen?
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_35967841
php.ini lijkt me zo, zoek gewoon op timeout ofzo, er zal vast wel iets in staan.
De vraag is of je het wel wil, standaard staat de timeout op 30 seconden, dat is behoorlijk lang, je moet niet teveel users hebben die er zo lang overdoen, als je niet gelijk een bladeserver met dual xeon bordjes neer wilt zetten :p , maar dat moet je zelf weten natuurlijk.
pi_35967872
Kun je bij je php.ini? Daar kun je het veranderen.
1
2
; Maximum allowed size for uploaded files.
upload_max_filesize = 4M
pi_35967990
mm dat klinkt niet als iets wat ik wil..
is t niet bij uitzondering te doen?
of met n soort van omweg?
pi_35968014
ah
die ff opzoeken
pi_35968657
quote:
Op zondag 12 maart 2006 16:17 schreef Desdinova het volgende:
mm dat klinkt niet als iets wat ik wil..
is t niet bij uitzondering te doen?
of met n soort van omweg?
ini_set
pi_35968836
De standaard time-out geldt niet voor uploads.

Als je de maximale grootte van bestanden die je kan uploaden wil veranderen, dan moet je dat in de php.ini doen. Denk er ook aan dat je post_max_size en memory_limit (?) omhoog moet gooien.

Er geldt: upload_max_filesize < post_max_size < memory_limit.
pi_35968877
quote:
Op zondag 12 maart 2006 16:38 schreef Nevermind het volgende:

[..]

ini_set
Dat gaat niet, upload_max_filesize is PERDIR, want het volgende inhoud:

PHP_INI_PERDIR - 2 - Entry can be set in php.ini, .htaccess or httpd.conf
pi_35969295
ok die ga ik even allemaal af. is 20mb acceptabel? kwa memory limit e.d.? dus niet dat t onacceptabel zwaar of risicovol wordt? er even vanuitgaand dat er standaard gebruikers op draaien?

[fixed ]
pi_35969496
quote:
Op zondag 12 maart 2006 17:02 schreef Desdinova het volgende:
ok die ga ik even allemaal af. is 20mb acceptabel? kwa memory limit e.d.? dus niet dat t onacceptabel zwaar of risicovol wordt? er even vanuitgaand dat er standaard gebruikers op draaien?

[fixed ]
20 MB zou ik niet doen. Dan komen de bestanden niet door indien je website druk bezocht wordt.

Op m'n werk hebben we ongeveer 1000 unieke bezoekers per dag, en daar heb ik uit de praktijk moeten ondervinden dat het mis ging.

Ik heb het nu staan op 6, 7 en 8.
pi_35969751
zo heb ik het nu ook gezet. maar dan geeft hij een memory error bij 5,5mb files dat deed hij ook toen het op 8M stond trouwens. memory limit op 16 fixed dit probleem wel.

maar t is dus niet mogelijk dat ik ergens aangeef dat deze user (test) beschikking heeft over meer? want dit is toch prive gebruik..
pi_35969851
Voor zover ik weet kun je in de Apache config per directory aangeven wat de memory limit kan zijn door middel van een php_admin_value directive
pi_35969999
ini_set(memory_limit, "16M");

thank you

[edit]

maar dat bedoelde je niet

k zie hier idd dat k dingen kan customizen per map. maar dr staat nog geen voorbeeld in. weet je toevallig hoe ik het moet aangeven?

<Directory /home/test/domains/test/public_html>
Options +Includes -Indexes
php_admin_flag engine ON
php_admin_flag safe_mode OFF
php_admin_value sendmail_path '/usr/sbin/sendmail -t -i -f test@test.nl'
</Directory>
staat er nu. ik verwacht dat t hier tussen moet?
pi_35970947
Ik denk iets als:
php_flag memory_limit 16M
pi_35971071
quote:
Op zondag 12 maart 2006 18:00 schreef SuperRembo het volgende:
Ik denk iets als:
php_value memory_limit 16M
Zo moet ie zijn, een flag is alleen voor on/off/true/false/y/n/1/0-values
pi_35971140
lijkt mij dat ik ik ini_set(); moet disablen dan? anders kan iedereen alsnog gewoon met die ini_set dingen naar voorkeur aanpassen?
pi_35972477
Ik heb na comments van Swets een andere versie online gezet met wat meer hulp (walktrue? is dat wel engels correct? ) geschreven en wat menu's aangepast..

http://www.phpfreakz.nl/library.php?sid=22019 al zou mijn engels wel extreem zuigen
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 12 maart 2006 @ 21:13:42 #114
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_35972510
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:13 schreef Chandler het volgende:
Ik heb na comments van Swets een andere versie online gezet met wat meer hulp (walktrue? is dat wel engels correct? ) geschreven en wat menu's aangepast..

http://www.phpfreakz.nl/library.php?sid=22019 al zou mijn engels wel extreem zuigen
walkthrough toch?
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_35972514
[offtopic]
Het is walkthrough dus
[/offtopic]

edit: spuit heul veul
pi_35976856
quote:
Op zondag 12 maart 2006 18:04 schreef JeRa het volgende:

[..]

Zo moet ie zijn, een flag is alleen voor on/off/true/false/y/n/1/0-values
En wat is eigenlijk het verschil tussen php_flag en php_admin_flag?
pi_35977026
walktru mag volgens mij ook, maaruh iemand die zin heeft om een functie (popup/chmod calulator te ontwerpen?)
Like trump...
pi_35977040
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:00 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

En wat is eigenlijk het verschil tussen php_flag en php_admin_flag?
De eerste stelt een waarde in als local value, de tweede als master value. De eerste wordt beperkt door de master value en kan dus niet werken als voor dezelfde setting een php_admin_* is gebruikt. Ook 'mogen' de php_admin_* directives meer gezien dat de settings elk hun eigen beperkingen hebben. Zie voor meer informatie deze pagina.
pi_35977092
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:06 schreef Chandler het volgende:
walktru mag volgens mij ook
Nee! je bedoelt wrs walkthru, maar zelfs dat is een ongeldige afko voor walkthrough.
quote:
maaruh iemand die zin heeft om een functie (popup/chmod calulator te ontwerpen?)
chmod calculator? Het is een kwestie van ongeveer 10 checkboxjes waarvan je de values simpelweg kunt optellen
pi_35977481
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:08 schreef JeRa het volgende:
Nee! je bedoelt wrs walkthru, maar zelfs dat is een ongeldige afko voor walkthrough.
Thru is een informele vorm van through in het Amerikaans-Engels. Niet ongeldig ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')