quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 14:05 schreef Elefes het volgende:Even vraag; kan ik de sensor ook een beetje schoonmaken met een brillendoekje? Of is het niet verstandig er met een doekje aan te zitten..
Heb na een week al 3 vrij grote stofjes verzameld, en wil die graag toch even gauw en voorzichtig verwijderen
![]()
.
zou ik niet doen...
probeer het eerst eens met een blaasbalg (eurotje of 10)
en dan niet zo'n kleintje met zo'n borsteltje maar een grote (zonder borstel) die net in je hand past
zoiets:
![]()
als dat niet werkt neem je sensor swabs, die zijn daar speciaal voor gemaakt
da's een spateltje met stof/pluis/kras vrij doekje er om (wel erg duur, 36 euro voor 12 st. dacht ik)
http://www.photosol.com/swabproduct.htmje kunt ook pecpads (10 euro 100 stuks) nemen en dan zelf een spateltje maken (of uit een ouwe sensorswab halen)
pecpads worden overigens niet aanbevolenen maar er zijn een hoop mensen die er goede evaringen mee hebben
in beide gevallen met eclipse (zuivere vetvrije methanol) gebruiken (ook ongeveer 10 euro)
geen methanol bij een modelbouwzaak kopen want daar zit een smeermiddel in (word namelijk als brandstof gebruikt)
schoonmaken altijd in de badkamer doen, daar is het minste stof
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!