Kan ik in meegaan. Maar de stad verloedert niet. Integendeel. Waar half rotterdam is dichtgetimmerd en ligt te verotten waar je bijstaat (onderhoud kennen ze daar niet) hebben we in A'dam 15 jaar geleden de hele stad onder handen genomen. A'dam ziet er 100x beter uit dan 20-30 jaar geleden.quote:Op zondag 5 maart 2006 22:00 schreef Tref het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat er toch zo geweldig is aan die pauperstad Amsterdam ?
De stad kan, op de coffeeshops en de hoeren na, nauwelijks nog concurreren met Big city''s als Londen en verloedert in hoog tempo. Ook de toeristen blijven steeds vaker weg en de homo's (toch wel een grote inkomstenbron) gaan steeds vaker elders hun heil zoeken omdat ze zich er niet meer veilig voelen. Zeker niet nadat een homo van een belangrijke Amerikaanse homo-organisatie er door Marokkanen werd afgetuigd.
De 'chique' vind je op wel meer plekken.quote:Ondertussen kunnen Joden er niet meer met keppeltje over straat, zit er een burgemeester die koste wat kost de boel bij elkaar wil houden en mag de politie van deze zelfde (sorry voor mijn woordkeuze) gek niet meer in uniform bepaalde wijken in omdat dat maar onrust zou veroorzaken. De chique woont in zuid, en de rest van de bevolking is weggestopt in onooglijke wijken als Slotermeer en de baarsjes. Ondertussen viert de segregatie er hoogtij, want de autochtone bevolking trekt of helemaal de stad uit, of vestigt zich in het relatief witte ijburg. De Bijlmer hadden we natuurlijk al.
Prima, we zijn al die import toch spuugzat.quote:Amsterdam, ik zou er nog in geen 100.000 jaar willen wonen!
Helemaal mee eens...quote:De Bijlmer heeft er in 25 jaar niet zo goed uitgezien.
Stadsvernieuwing is zo''n beetje de hobby van het gemeentebestuur daat ja. Maar het gaat hoofdzakelijk om de steeds groter wordende problemen die er spelen.quote:Op zondag 5 maart 2006 22:33 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Kan ik in meegaan. Maar de stad verloedert niet. Integendeel. Waar half rotterdam is dichtgetimmerd en ligt te verotten waar je bijstaat (onderhoud kennen ze daar niet) hebben we in A'dam 15 jaar geleden de hele stad onder handen genomen. A'dam ziet er 100x beter uit dan 20-30 jaar geleden.
Het is maar wat je als referantiekader neemt. Als ik door slotermeer loop wordt ik spontaan depressief en bkruipt mij een enorm Almere gevoel.quote:Wat is er onooglijk aan slotermeer en de baarsjes? (waar ik vandaan kom, top buurt wat mij betreft)
De bijlmer is het voorbeeld dat het planmatig creeeren van leefomgevingen haar doel totaal voorbij sciet. Nu wordt het gesloopt. Geweldig man!quote:De Bijlmer heeft er in 25 jaar niet zo goed uitgezien. De criminaliteit is ook enorm gedaald. Zwart is het er nog wel. Maar dat is wat mij betreft geen probleem.
quote:Prima, we zijn al die import toch spuugzat.
quote:Op zondag 5 maart 2006 22:33 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Waar half rotterdam is dichtgetimmerd en ligt te verotten waar je bijstaat (onderhoud kennen ze daar niet)
nu wordt 'het gesloopt'? Niet waar. Deel gesloopt, deel ge 'herprofileerd' zoals dat zo mooi heet.quote:Op zondag 5 maart 2006 22:42 schreef Tref het volgende:
De bijlmer is het voorbeeld dat het planmatig creeeren van leefomgevingen haar doel totaal voorbij sciet. Nu wordt het gesloopt. Geweldig man!
Is toch zo? Hoe minder buitenlui hoe beter.quote:![]()
Zo'n vervallen teringbende als je in sommige rotterdamse buurten tegenkomt dat hebben wij al een tijdje niet meer.quote:
Rotterdam wordt ook opgeknapt hoor. Ik ben het met je eens dat niet alle buurten toppie zijn, maar ik doelde meer op het feit dat men in Rotterdam nooit van onderhoud had gehoord. Dat valt best mee.quote:Op zondag 5 maart 2006 22:48 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Zo'n vervallen teringbende als je in sommige rotterdamse buurten tegenkomt dat hebben wij al een tijdje niet meer.
Nogal "bitter" om te moeten constateren dat een wijk erop vooruit gaat door afgebroken te worden. Eigenlijk zouden ze dat principe op heel Amsterdam moeten toepassen: knapt Nederland een heel stuk van op. Alles wat ooit mooi was aan Amsterdam (de vele verwijzingen naar onze VOC) en binnenkort mogelijk zelf de wallen, worden door die rampzalige gemeenteraad van jullie afgebroken. Wat rest is een no-go area die met het verdwijnen van het toerisme als grote vuilnisbelt kan worden beschouwd. Over niet al te lange tijd, is het overgrote deel van jullie bevolking zelfs Islamitisch.quote:Op zondag 5 maart 2006 22:46 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
nu wordt 'het gesloopt'? Niet waar. Deel gesloopt, deel ge 'herprofileerd' zoals dat zo mooi heet.
Neuh, ik heb er alleen helemaal niks mee.quote:En vind je de baarsjes ook op Almere lijken?
Maak je niet druk.quote:Is toch zo? Hoe minder buitenlui hoe beter.
Daarom juist.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:04 schreef Nega het volgende:
Amsterdam heeft Ajax.
Discussies over voetbal graag elders voeren.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:04 schreef Nega het volgende:
Amsterdam heeft Ajax.
De trein naar Breda.quote:Wat is er zo geweldig aan Amsterdam?
ja dat is dan weer minder, maar blijft genoeg over hier hoorquote:Op zondag 5 maart 2006 23:04 schreef Nega het volgende:
Amsterdam heeft Ajax.
Ben je hier ooit wel eens geweest, of heb je je beeld van FOK! en de telegraaf?quote:Op zondag 5 maart 2006 22:00 schreef Tref het volgende:
Amsterdam, ik zou er nog in geen 100.000 jaar willen wonen!
Mijn vriendin woonde er een tijd.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:20 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ben je hier ooit wel eens geweest, of heb je je beeld van FOK! en de telegraaf?
Maar hoe recent zijn je ervaringen? Amsterdam begin jaren '80 was echt veel verrotter dan het nu is.quote:
Mooi, want hier zitten we ook niet op Randstad-import te wachten.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:29 schreef Againzender het volgende:
ik heb b.v. een teringhekel aan Brabant
En zo is er weer een mooi evenwichtquote:Op zondag 5 maart 2006 23:31 schreef JDude het volgende:
[..]
Mooi, want hier zitten we ook niet op Randstad-import te wachten.
Neemt niet weg dat ik af en toe wel een bezoek aan Amsterdam breng, natuurlijk.quote:
Is een half jaar recent genoeg ?quote:Op zondag 5 maart 2006 23:29 schreef Againzender het volgende:
[..]
Maar hoe recent zijn je ervaringen? Amsterdam begin jaren '80 was echt veel verrotter dan het nu is.
OK, dan is het gewoon je stad niet. Slotjequote:
komt hij aan met z'n kuthavenquote:Op zondag 5 maart 2006 23:36 schreef heiden6 het volgende:
Volledig mee eens, wat een overschat pauperdorp.
Daar heb ik dan toevallig niets mee. Maar Rotterdam en Den Haag zijn de enige plaatsen in Nederland die je een stad zou kunnen noemen.quote:
Waneer ben jij voor het laatst zuidelijker dan die Ajax-kurkentrekker geweest?quote:Op zondag 5 maart 2006 23:44 schreef MLF het volgende:
waar kun je midden in de nacht nog bij een groenteman fruit halen? ja in A'dam
Rotterdam is leuk vanuit tram 23 kijken naar de Wilhelminakade, maar daar houdt het ook op
A'dam leeft, na 18 uur ook, R'dam, Den Haag en al het andere is dan gesloten en iedereen thuis voor de buis
Wat hij zegtquote:Op zondag 5 maart 2006 23:44 schreef MLF het volgende:
waar kun je midden in de nacht nog bij een groenteman fruit halen? ja in A'dam
Rotterdam is leuk vanuit tram 23 kijken naar de Wilhelminakade, maar daar houdt het ook op
A'dam leeft, na 18 uur ook, R'dam, Den Haag en al het andere is dan gesloten en iedereen thuis voor de buis
even kijken of m'n nood kloon er nog isquote:Op zondag 5 maart 2006 23:58 schreef Pony-Lover-Kloon het volgende:
Amsterdam is een prima stad, het nadeel is dat het eigenlijk zelf een beetje dorps is.
en nu in Nederlands??????quote:Op zondag 5 maart 2006 23:54 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waneer ben jij voor het laatst zuidelijker dan die Ajax-kurkentrekker geweest?
Ach gut, er mist één "n". Half Amsterdam is onverstaanbaarquote:
Moge dat ff duidelijk zijnquote:Op zondag 5 maart 2006 22:00 schreef Tref het volgende:
De chique woont in zuid
uitleg graagquote:Op maandag 6 maart 2006 07:30 schreef Guvnor het volgende:
Amsterdam is een suffe tiefus stad. Bijlmermeer nog een keer. hihi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |