Ik heb twee maanden in Urubamba (klein dorpje in de Sacred Valley, ongeveer anderhalf uur van Cusco) gewoond bij een gastgezin, en lesgegeven in twee middelbare schooltjes die beiden het centrum vormden van hun eigen boerengehuchtje. Ook nog een maand 'conservation' werk gedaan in Puerto Maldonado. Het waren allebei hele bijzondere ervaringen! Ik weet nog niet zeker of ik daarheen(vooral cusco, maar ook een beetje Puerto Maldonado, daar ken ik nl eigenlijk nauwelijks de lokalen, t was gewoon een bijzondere plek midden in de jungle) terugga. Zo'n enorme band heb ik nu ook weer niet opgebouwd met al die mensen daar, en het kost me toch al gauw weer een week, zeker daar ik al tot en met Copacabana heb gereisd, dus dat een beetje als 'klaar' beschouw. (Hoewel mijn herinneringen aan het titicacameer me doen overwegen daar toch nog eens naar terug te gaan).
Hik, als ik zo je stukken lees kan ik me in Chili/Noordwest argentinie en bolivia zonder problemen een maand vermaken, en moet ik Buenos aires laten voor wat het is. Ik kan beter de tijd voor dat gebied nemen, en me niet gaan haasten naar dat geidealiseerde Buenos Aires.
Mijn belevenissen tijdens 4 maanden Peru, en 2 maanden Mexico zijn trouwens te lezen op
www.nielspannevis.nl, en ook te aanschouwen op
www.nielspannevis.nl/gallery, hoewel mijn laatste maand, het rondreizen, wat onderbelicht is, daar ik toen wel wat beters te doen had dan internetten.
(Waarom stuitert mijn overtuiging toch zo heen en weer. Het ene moment sta ik op het punt een tickten terug vanaf Santiago te boeken, het volgende moment ga ik terug vanaf Buenos Aires... In elk geval maar heen naar Santa Cruz. )
Heb dat vrijwilligerswerk allemaal gedaan via Teaching & Projects Abroad. Een erg goede Engelse organisatie. Die twee maanden Spaans studeren in Mexico heb ik via Interlanguage gedaan.
[ Bericht 6% gewijzigd door nielspan op 13-03-2006 02:41:46 ]