abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36167236
Ik sla het liefst wintersport over om lekker ver en lang op vakantie te gaan. Daarbij heb ik eigenlijk het liefst een mix tussen cultuur en natuur, stad en strand, drukte en rust. Ik hoop dit jaar een reis naar Azië te maken, anders richting Cuba.

Vooralsnog heb ik gisteren enkel vliegtickets geboekt voor 5 dagen Edinburgh, wat natuurlijk ook heel leuk wordt
pi_36192297
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:46 schreef liempie het volgende:
in juni 11 t/m 18 : 1 week naar Nice
in oktoker 7 t/m 28 : rondreis Noord-India & Nepal
Wtf moet je een week in Nice doen? Tis mooi voor 1 of 2 dagen, maar meer ook niet . Jah tenzij je ervan houdt om op het kiezelstrand te zitten
  maandag 20 maart 2006 @ 09:37:30 #153
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36192323
quote:
Op maandag 20 maart 2006 09:35 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Wtf moet je een week in Nice doen? Tis mooi voor 1 of 2 dagen, maar meer ook niet . Jah tenzij je ervan houdt om op het kiezelstrand te zitten
Misschien Nice als uitgangspunt. Monaco is leuk vanuit Nice evenals Antibes e.d.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 20 maart 2006 @ 10:20:15 #154
10110 NIels25
"You only live once, so l
pi_36193164
Als alles door gaat gaan we dit jaar Route 66 rijden. Dus van LA naar Chicago of andersom!
pi_36196465
quote:
Op zondag 19 maart 2006 14:09 schreef Locusta het volgende:

[..]

Ik ook! Dezelfde tijd, zelfde plaats! Waar ga jij mee heen???

Maar goed: naar India en Nepal dus 3 weken.....
We gaan met Shoestring.
Het gaat om deze reis
http://www.shoestring.nl/www/index.php?m=brochure&selectie1=1&reiscode=GRSSQQ
pi_36196614
quote:
Op maandag 20 maart 2006 09:35 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

We gaan pas in oktober naar India en Nepal, maar dat duurt ons veel te lang.
Vliegreis was gratis, tickets gekregen door te boeken bij Shoestring. Deze bestaan 10 jaar en dit was het cadeau.

Onze uitvalbasis wordt Nice, we willen een dag naar Monaco en met de bus het binnenland in, om een lekkere wandeling te maken.
Misschien nog een dag naar St. Tropez, en dan nog een paar dagen op het strand.
We gaan ons wel vermaken aldaar.
pi_36197023
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:25 schreef liempie het volgende:

[..]

We gaan met Shoestring.
Het gaat om deze reis
Hoe is dat om met zo'n groep op vakantie te gaan? Ik heb het nog nooit gedaan, maar wil dit jaar een dergelijke reis maken. Zonder goede begeleiding ben ik bang van alles te missen, maar met een groep denk ik gelijk aan die bejaardereisjes....
  maandag 20 maart 2006 @ 12:53:43 #158
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36197173
Ik ga naar Rome in juli. Twee, of als ons budget het toelaat (maar dat zal wel niet ), drie weken.
Vrijdag ga ik even naar een reisbureau om wat info in te winnen over wat het allemaal moet gaan kosten. We gaan sowieso op een camping staan en hopen op een pitje ons prutje te koken
Niet meer actief op Fok!
  maandag 20 maart 2006 @ 12:56:36 #159
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36197243
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:46 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Hoe is dat om met zo'n groep op vakantie te gaan? Ik heb het nog nooit gedaan, maar wil dit jaar een dergelijke reis maken. Zonder goede begeleiding ben ik bang van alles te missen, maar met een groep denk ik gelijk aan die bejaardereisjes....
Valt mee.
Ik ben vorig jaar met een groep naar Parijs geweest en er was geen enkele bejaarde bij
Wel veel ouders met puberkinderen, stelletjes.
Het hangt er denk ik ook vanaf wat voor reis je maakt. Als je naar Israël gaat om de wandelgang van Jezus te volgen, kom je denk ik relatief veel bejaarden tegen
Ik ga echter niet weer met een groep op op reis. Ik voelde me erg belemmerd in m'n doen en laten. Ik heb veel gezien, maar je moest constant bij de groep blijven, dus je kon niet even ergens blijven hangen. Ook het eten was beslist niet te pruimen.
Dus dit jaar ga ik mooi samen met iemand anders Fijn alles zelf uitzoeken .
Niet meer actief op Fok!
pi_36197295
Week Sicilie, 4 dagen Rome.
pi_36198566
quote:

[..]

In September 2003 zijn we ook met een groep op vakantie geweest tijdens een kampeerrondreis. Zuidelijk Afrika (Zuid-Afrika, Namibie, Botswana en Zimbabwe). We hadden een internationale groep, heel gezellig. 's Avonds rond het kampvuur met z'n allen.
De groep was ook heel hecht, met een aantal hebben we nog af en toe contact.

Dit soort rondreizen heeft toch een bepaald publiek, of jonge mensen of mensen die net uit de kinderen zijn en je ziet echt wat van het land met goede reisgids.
pi_36198956
Het wordt een lekkere luiervakantie naar Tenerife playa de las americas in augustus.
  Moderator maandag 20 maart 2006 @ 13:54:46 #163
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_36198982
quote:

[..]

Ik ben in 2004 in Amerika geweest, een rondreis aan de westkust. Dat was prachtig, en dat was dus ook een groepsrondreis, met een bus. Ik had ook dat idee van bejaarden en zo, maar dat was dus helemaal niet het geval. Er zaten helemaal geen 'oude' mensen bij ons gezelschap.

Dit jaar ga ik weer, 11 juni vertrek ik weer naar de USA en Canada, voor een rondreis aan de oostkust, ook weer een groepsrondreis. Is prima te doen hoor!
Breitling - Instruments for Professionals
pi_36199122
O ja, eind April gaan we ook nog 4 dagen naar Eurodisney.
  maandag 20 maart 2006 @ 14:05:22 #165
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_36199360
1 Mei een weekje Turkije (Gumuldur). Van de zomer weet ik nog niet, maar dat zal wel een lastminute worden. Week ofzo. Zie nog wel tegen die tijd
Maar toch niet helemaal.
  maandag 20 maart 2006 @ 14:09:04 #166
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36199479
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:58 schreef Robar het volgende:
O ja, eind April gaan we ook nog 4 dagen naar Eurodisney.
Oh, god, dat vond ik zo'n afknapper. Was daar om 10 uur en om 15 uur alweer uitgekeken (op één dag dus )
Niet meer actief op Fok!
pi_36200697
quote:
Op maandag 20 maart 2006 14:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh, god, dat vond ik zo'n afknapper. Was daar om 10 uur en om 15 uur alweer uitgekeken (op één dag dus )
Tsja, dat ligt misschien aan waar je van houdt.
Ik ben er al eens eerder een dagje geweest i.c.m. een weekendje Parijs, en ik kwam ogen en tijd tekort.
pi_36200776
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:30 schreef liempie het volgende:

[..]

We gaan pas in oktober naar India en Nepal, maar dat duurt ons veel te lang.
Vliegreis was gratis, tickets gekregen door te boeken bij Shoestring. Deze bestaan 10 jaar en dit was het cadeau.

Onze uitvalbasis wordt Nice, we willen een dag naar Monaco en met de bus het binnenland in, om een lekkere wandeling te maken.
Misschien nog een dag naar St. Tropez, en dan nog een paar dagen op het strand.
We gaan ons wel vermaken aldaar.
Ik had toen ook idd de bus naar één of ander dorpje in het binnenland genomen, weet even niet meer hoe dat dorpje heette.., we hoopten door te kunnen reizen noordelijk maar helaas ging die bus niet verder dan dat dorp en liften schoot ook niet op verder de Alpen in, aangezien het erg slecht weer was. Dus maar weer terug gelift naar Nice toen . (uiteindelijk via Marseille toch nog in midden in de Alpen uitgekomen)
Op zich is Nice ook wel mooi als je goed weer hebt, en zeker om door te reizen is het prima te doen! Wij zaten in een Youthhostel ergens ver van de kust (en t vliegveld), en met onze eigenwijze kop zijn we met zware bepakking een hele middag omhoog gelopen om er de volgende dag achter te komen dat er ook bussen rijden tussen het vliegveld en de andere kant van Nice .

[img][/img]

Overigens kun je al voor een paar tientjes naar Nice vliegen .

Nou goed uiteindelijk is het toch een heel promo-story over Nice geworden . Stad is mooi, maar ik blijf bij mijn standpunt dat je het na 2 dagen wel gezien hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sport_Life op 20-03-2006 15:06:45 ]
pi_36208038
quote:

[..]

Zéker bij organisaties als Shoestring, Djoser, Baobab en Fox zitten er weinig bejaarden in de groep. Ik ben met Djoser, Baobab en Fox weggeweest. Bij Fox was duidelijk de jongste groep, 15 van de 30 mensen waren onder de 30. Bij Djoser en Baobab was het heel divers, van 15 tot 65 jaar. Maar absoluut geen bejaardenclubje. Juist avontuurlijke mensen
pi_36218776
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat wil je weten? Ik heb gewoon een standaard reis geboekt uit het boek van Oad Reizen.
Ik ga met de trein van WasDC-Baltimore-NY-Boston-Portland en zoek nog leuke niet al te dure hotels...
pi_36234222
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:25 schreef liempie het volgende:
We gaan met Shoestring.
Het gaat om deze reis
Haha, wat leuk!
Wij ook! Ik ga samen met een vriendin van mij.....
Ik heb er zo'n zin in!

Hoe kwamen jullie (jij + vriend?) erbij om met deze reis te gaan?

Ik ben zoooooo benieuwd naar de Taj Mahal, mt. Everest en en en en....... hahaha
pi_36235308
quote:

[..]

het is prachtig om allerlei dingen te missen. Het leuke van met name India is dat alles altijd anders gaat dan je verwacht. Go with the flow

Nee serieus, reisorganisaties als Shoestring, Koning Aap of Baobab nemen je een hoop geregel uit handen, het dagelijkse gezeur over transport en hotel, en geven je een raamwerk om je reis in te vullen. En als je je eigen gang wil gaan, kan dat prima. Het enige waaraan je gebonden ben is de reisroute en de verdeling over de dagen. Op die wijze maakt het ook niet uit met wat voor mensen je in een groep zit. Je kan ermee optrekken, of ze links laten liggen, wat je wilt.

Ik kan me goed voorstellen dat je de eerste keer met zo'n organisatie gaat, heb ik ook zo gedaan. Het is toch allemaal groots, eng, veel onzekerheid, geregel.
Later kun je altijd nog op eigen houtje. Als je hebt kunnen snuffelen.

Nadeel is wel dat op dit soort reizen het tempo waanzinnig hoog ligt. Natuurlijk een voordeel als je maar drie weken hebt, maar in mijn opvatting een groot manco als je dit soort landen bezoekt waarin tijd juist volkomen relatief is. Sommige plekken wil je gillend de volgende bus nemen, andere plekken zou je zomaar een paar weken willen blijven plakken. Die vrijheid heb je georganiseerd niet (echt). Bedenk dat 22 dagen slechts 20 dagen netto in het land is (soms zelfs niet), en van die 20 dagen mag je gerust een paar jetlag/ziek dagen aftellen, met name ook door het tempo.
pi_36329468
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:40 schreef Locusta het volgende:

[..]

Haha, wat leuk!
Wij ook! Ik ga samen met een vriendin van mij.....
Ik heb er zo'n zin in!

Hoe kwamen jullie (jij + vriend?) erbij om met deze reis te gaan?

Ik ben zoooooo benieuwd naar de Taj Mahal, mt. Everest en en en en....... hahaha
Ga je ook met Shoestring, ik zag bij de groepsamenstelling geen vrouw uit 1983 staan.
Vandaag opnieuw gekeken en nu ineens wel...
Ik ga met mijn vrouw, (we zijn vrijdag 13 jan. dit jaar getrouwd ). Zij heeft de reis uitgezocht.

We wilden nu een keer naar Azië op vakantie, we zijn al in Zuid-Afrika, Mexico en USA geweest.
We waren op zoek naar afwisseling tussen cultuur en natuur en dit leek ons perfect.
pi_36330238
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 14:59 schreef liempie het volgende:
Ga je ook met Shoestring, ik zag bij de groepsamenstelling geen vrouw uit 1983 staan.
Vandaag opnieuw gekeken en nu ineens wel...
Ik ga met mijn vrouw, (we zijn vrijdag 13 jan. dit jaar getrouwd ). Zij heeft de reis uitgezocht.

We wilden nu een keer naar Azië op vakantie, we zijn al in Zuid-Afrika, Mexico en USA geweest.
We waren op zoek naar afwisseling tussen cultuur en natuur en dit leek ons perfect.
Nee, dat kan kloppen, we hebben pas afgelopen weekend geboekt. Eerst komt je reis dan in optie te staan, voorlopige boeking, en nu definitief

Gefeliciteerd Wat leuk zeg! Dus een soort van "huwelijksreis" dus?
Vrouwen hebben goede smaak

Ahh.... ja, ik ben al een keer eerder in Azie geweest, maar nog nooit in (Latijns)Amerika...
Dit is echt een perfecte manier om lekker rond te reizen (tussen lokale bevolking) en veel te zien (in een relatief korte tijd)
pi_36330471
7 januari - 14 januari Wintersport Val Thorens
21 april - 29 april Wintersport Val Thorens (ja alweer )
25 mei - 28 mei lang weekend Larochette, Luxemburg met de motor
3 juni - 5 juni lang weekend Larochette, Luxemburg met de motor (ja alweer )
24 juni - 16 juli Met de motor naar Oostenrijk/Italiaanse Dolomieten

een lekker jaar dus
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')