abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36154105
ik werk ook 24 uur, en vind dat een prima balans net als jij igraine. maar er moeten toch ook wel banen zijn voor minder uur per week? in winkels vragen ze vaak mensen voor de koopavond/zaterdagen bijvoorbeeld, ik noem maar wat.

[ Bericht 0% gewijzigd door bixister op 18-03-2006 22:46:21 ]
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:56:03 #52
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_36154644
Ik ging van 32 uur naar 16 uur (idd, je werkgever mag dat niet weigeren). Het vervelende was dat ze het dan wel niet mogen weigeren, maar ze je wel het leven dusdanig zuur kunnen maken dat je zelf weggaat..
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 23:24:11 #53
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_36155338
Fuente, sterkte meis! Het komt inderdaad vast goed, maar niet weten welke kant je met je leven op wil, kan heel zwaar zijn. Dat is tenslotte waar het allemaal over gaat, over het leven! Maar goed dus dat je bezig bent dat uit te zoeken voor jezelf. En..... een broertje of zusje voor Saartje is echt niet onmogelijk, ook niet naast een eventuele studie. Kijk bijvoorbeeld naar Sugar. Die kreeg Maria toen ze studeerde en Maria's broertje of zusje wordt geboren als ze net is afgestudeerd. Deeltijd weliswaar, maar wel mogelijk dus! Succes ermee! Dappere en goede beslissing volgens mij. Spijkers met koppen!
  zondag 19 maart 2006 @ 11:29:18 #54
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36163214
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 22:56 schreef Leah het volgende:
Ik ging van 32 uur naar 16 uur (idd, je werkgever mag dat niet weigeren). Het vervelende was dat ze het dan wel niet mogen weigeren, maar ze je wel het leven dusdanig zuur kunnen maken dat je zelf weggaat..
ik zou van 40 uur p/w naar 16 p/w gaan, en indd heeft mijn oude werkgever het zo dusdanig zuur gemaakt dat ik zelf weg ben gegaan
daarom zit ik nu dus niet geheel vrijwillig thuis.

parttime werken wil ik straks wel weer doen, maar denk niet dat het nu zin heeft om te gaan zoeken, ben alweer ruim 6 maanden zwanger, is dan toch maar ff weer. ik wacht wel tot de grootste bv periode voorbij is met beeb 2 en dan ga ik wel een x kijken naar iets
pi_36167652
hier loopt het qua uren nog niet helemaal goed.
Heb een contrackt van 18 uur, maar werk tussen de 32 en 36 uur per week.
En dat vind ik enorm veel in combinatie met gezin en huishouden.

Na 3 dagen proberen om een gesprek met leidinggevende te krijgen is het mij dan uiteindelijk gelukt om a.s. Maandag na het werk met de leidinggevende te praten over de uren.
En dan kijken wat mogelijk is,
Want wat ze eerder wilden met mij vind ik niet zo een goede regel.
3 weken 32/36 uur werken en dan een maandje thuis, dan weer 3 weken 32/36 uur werken enz enz

hopelijk komt er maandag iets uitgerold en anders is het jammer maar dan mogen ze iemand anders gaan zoeken
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  zondag 19 maart 2006 @ 14:42:18 #56
24188 Belana
kloon van belana
pi_36167968
hoe doe je dat in vredesnaam met oppas Bar? das geen doen lijkt me?
Ik wil ook graag 24 uur werken, of misschien zelfs wel minder, ben niet zo gemotiveerd meer... maar op de huidige afdeling "mag" het wel, maar dan verdeeld over 4 dagen en dat wil ik echt niet. Max 3 dagen. Maar dan moet ik dus naar een andere afdeling en tja, er is momenteel geen andere functie voor me.... Ik zie het allemaal wel na mijn verlof. Ik neem eerst nog wel ff lekker ouderschapsverlof (waar ook al moeilijk over gedaan wordt tegenwoordig) en dan zien we wel. Zodra mogelijk ander werk zoeken iig. Maar parttime werk vinden is tegenwoordig niet zo makkelijk als je het mij vraagt. Het lijkt me wel gedoe straks met 2 kinderen die naar de oppas moeten, daar kan ik nu al tegenop zien.
stormy waters...
sailin'
  zondag 19 maart 2006 @ 19:43:13 #57
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_36176580
Huh maar hoe is dat dan geregeld Bar? In je contract enzo?
pi_36179357
Ik werk momenteel 34 uur, als ik die opleiding bbl ga doen moet ik 36 uur werken. Zelf wil ik eigenlijk pas een tweede als ik meer thuis kan zijn. Het is nu soms al zo stressen. Maar ach, we zien wel hoe de opleiding loopt en stel dat het heel lekker gaat kunnen we altijd denken aan een 2e .

Thnx allemaal voor de opbeurende woorden..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_36184342
Thijs zit vanaf smorgens 6.45 tot 17.00 uur bij het kdv
Ik vind het veel te veel en veel te lang voor Thijs, maar ik heb verder geen ouders om op terug te vallen.
Marco werkt onregelmatige uren en dus ook niet echt makkelijk in te plannen.

Het is voornamelijk voor mij rennen en vliegen.

Op contrackt staat 18 uur maar in werkelijkheid maak ik dus tussen de 32/36 uur...

Maar Maandag ga ik het er over hebben en hoop ik dat er iets geregeld kan worden, want ik ben aan het eind van de week helemaal kapot op.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_36185507
Bar dit hou je niet vol. Ik weet hoe graag je weer wou gaan werken, maar zo gaat het niet. Ik hoop dat ze je gewoon die 18 ur geven en verder gewoon geen gezeur.
pi_36185648
Maar doordat Marco onregelmatig werkt kan hij dan toch juist ook Thijs af en toe halen en brengen?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_36185834
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:01 schreef jessie het volgende:
Maar doordat Marco onregelmatig werkt kan hij dan toch juist ook Thijs af en toe halen en brengen?
Helaas Jessie Mammoet uren die zijn amper bij te houden/volgen.
Hij is heel erg afhankelijk van de boten die geladen en gelost moeten worden, en die varen niet op vaste tijden.
Als Marco smorgens om 8 uur begint wilt hij zo nu en dan Thijs wel weg brengen, maar in de meeste gevallen begint Marco om 6 uur tot ??? (dat varrieert nogal eens op een dag helaas)
Halen kan alleen als Marco toevallig een nacht gewerkt heeft of heel vroeg thuis is alleen dat vroege thuis zijn kan ik om 1 hand tellen.
pi_36186012
Zo die maakt erg lange dagen dan dus. Poeh.
Ik dacht dat hij regelmatig onregelmatig werkte
Geer werkt onregelmatig maar zijn rooster staat voor een jaar vast zeg maar. En hij is dus overdag best vaak vrij. Ik dacht eigenlijk dat het bij hem meer zo was.
Maar dan werken jullie allebei vrij veel zeg.
Nou je hebt een contract van 18 uur en als je die 18 uur wilt werken moet dat geen probleem zijn dan toch. Gewoon goed aangeven. Maar als je misschien te veel van je afbijt denken ze o die doet het toch wel. Ff goed je tanden laten zien hoor!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_36186143
werkte hij maar net zoals jou man Jessie dan kon ik er wat mee, nu is er niet op te plannen.
gemiddeld maakt Marco 65/70 uur en soms nog langer.
2 weken terug heeft hij zelf een keertje 22 uur gewerkt

word je zelf ook niet vrolijk van overgens.

Voor de rest gaat het prima met me, ben alleen moe aan het eind van de week
pi_36186193
Ja en je man ook denk ik. En niet zo gek ook. Poeh
Als ik wat te klagen heb ga ik dit topic maar eens vaker lezen denk ik
Het voelt heerlijk!!!!
pi_36193511
Ik had net het UWV aan de lijn. Ze snapten niet waarom ik voor 24 uur ww had aangevraagd ipv de 32 uur die ik voor mijn zwangerschapsverlof had. Dus ik maar aangegeven dat ik, nu ik een kindje heb, minder wil gaan werken en ik dat dus een logische stap vind. Als ik voor 32 uur WW ontvang moet ik ook een baan voor die uren aannemen en dat wil ik niet. Vanmiddag het sollicitatiegesprek. Ik heb al zitten kijken hoe het zit met een KDV en omdat het op universiteitsterrein ligt, zit er een KDV, die gewoon tijdens kantooruren open is voor kindjes tot 4 jaar. Ben benieuwd.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:24:17 #67
62233 Jelief
ikke lief!
pi_36226153
Wat een werk-perikelen hier, ik doe er ook een schepje bij:
Op mijn werk moet er een groepdicht ivm bezuinigingen, ik heb aangegeven dat ik toch weg wil en dan wel vrijwillig ontslag wil maar dan wel met een leuke bonus , daar wordt nu naar gekeken. Dat zou betekenen dat ik een paar maanden niet perse hoef te werken en dus extra tijd heb voor Emma, die vrije tijd kan ik dan ook gebruiken om een andere baan te zoeken, en vind ik niks dan ga ik wel tijdelijk achter de kassa werken ofzo.
Nu nog bedenken wat ik wil en waar enzo
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † dinsdag 21 maart 2006 @ 11:39:00 #68
81992 Githa
pi_36226599
Dat zou dan wel mooi zijn Jelief, in dat opzicht ga ik voor je duimen, beetje dubbel gevoel natuurlijk.
Ik denk dat je collega's ook wel blij zijn dat jij hier eerlijk in bent en dat aangeeft.

Randa, hoe was je sollicitatiegesprek?
pi_36227002
@ gita in het babietjestopic:
ik heb het inderdaad nog moeilijk. als ik het niet trek ga ik ook vrij pakken.. een sporadische (halve) dag verlof moet toch kunnen denk ik zo
bedankt voor je bezorgdheid, dat doet me goed! (Ik heb vaak het idee dat ik overal alleen voor sta en dat niemand aan mij denkt, hoewel dat natuurlijk onzin is)
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  † In Memoriam † dinsdag 21 maart 2006 @ 12:17:47 #70
81992 Githa
pi_36227852
Gelukkig maar Ladylike! je mag ook altijd mailen als je denkt daar behoefte aan te hebben.
Ik was even bang dat het bemoeizuchtig en 'makkelijk gezegd' over kwam maar zo is het iig niet bedoeld.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:04:42 #71
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_36229227
Jelief, dat zou idd wel een mooie uitkomst zijn zeg. Ik hoop dat het gaat lukken!

Ladylike, het is ook erg belangrijk aanjezelf te denken, want dat schiet er bij het moeder-zijn nogal eens bij in
Ik snap trouwens wel je bezorgdheid dat je contract niet verlengd wordt, maar aan de andere kant heb je gewoon recht op die uren en dat zou dus helemaal niet mee moeten wegen in de beslissing om jou wel of niet een vast contract aan te bieden. Maarja, je moet doen wat jou goed lijkt, ik sta niet in jouw schoenen Succes ermee!

Randa, hoe ging je gesprek??

Hier gaat het de goede kant op Robin slaapt de nachten weer door ik werk de uren die ik zou moeten werken en het ritme begint te komen. Wat een rust kan dat geven zeg
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_36229568
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:36 schreef Randa_v het volgende:
Ik heb een heel gemoedelijk gesprek gehad met twee dames, stelde eigenlijk weinig voor. Ik voelde me totaal niet overdressed, had wel een jasje aan maar dat was van linnen gemaakt dus ook een casual te noemen. Van dit gesprek hong bij nader inzien maar weinig af, het tweede gesprek is belangrijk omdat dat met de echte bazen gaat. De twee dames worden de collega's als ik wordt aangenomen. Is ook maar een heel klein bedrijfje dat volop groeiende is.

Heb er op zich wel een goed gevoel over. Wordt een baan van in beginsel 16 uur die later uit te breiden is.
Had ik al in op sollicitatiegesprek!!!!Graag enkelijk tips! gepost.

Het tweede gesprek komt er zowieso. Vandaag krijg ik als het goed is bericht.
pi_36234024
kom net van de ehbo met randall (zie babietjes)
bah wat voel ik me elendig..
het is dat ik moet blijven werken (ben kostwinnaar) omdat mn vriend niet kan maar jezus, hoe houden jullie het vol om te blijven werken met een kind..
*heeft het ff zwaar*
ach ja, gelukkig doet mn vriend wel alles wat ik zou doen als ik thuis was en is ie een geweldige pappa (soms denk ik zelfs dat ie om de een of andere reden een sterkere band met Randall heeft).
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:02:00 #74
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_36242151
Ladylike, denk je ook wel een beetje aan jezelf? In korte tijd je moeder verliezen en een kind krijgen en dan ook weer zo snel aan het werk... ik heb mensen om minder zien instorten. En dan die problemen met zijn darmpje er nog bij. Geen wonder dat je het even zwaar hebt.
Maar jouw band met Randall is vast net zo sterk als die van je vriend, dat weet ik wel zeker.
Heel veel sterkte
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_36250498
helemaal mee eens, livelink. dus ladylike, heel veel sterkte en loop jezelf niet voorbij meid! dit moet een ontzettend rare en zware tijd voor je zijn, je hebt alle recht om daar af en toe even rust/tijd voor op te eisen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')