abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35957894
Het probleem van de scheiding van kerk en staat in Turkije zit totaal niet in de rol van het leger. Die rol op zich is al een probleem, en ze nemen hun rol van het 'seculier' houden van de staat wel erg serieus, maar dat is niet waar Turkije tekortschiet op de scheiding van kerk en staat.

Waar Turkije volledig over de schreef gaat is de Diyanet, ofwel het Directoraat voor geloofszaken. Deze organisatie wordt volledig beheerst door de staat en bepaalt precies wat er wel en niet mag worden gepreekt in de moskeeën. De regie van de staat over de religie heeft verder dan nog de tekortkoming dat hij eigenlijk alleen maar de soennitische Islam propageert en de overige religies, inclusief de minderheidsgroepen binnen de Islam eigenlijk botweg negeert. Er worden wel soennitische voorgangers opgeleid en de stichting van soennitische moskeeën wordt begeleid en bevorderd, de christenen, joden en minderheidsmoslims mogen hun eigen boontjes doppen en worden vaak met onredelijke beperkingen op hun geloofsvrijheid geconfronteerd omdat hun kerkgenootschappen nauwelijks als zodanig erkend (kunnen) worden.
  zondag 12 maart 2006 @ 05:14:07 #252
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_35959977
Ik hoop dat er refferenda komen over toetreding van Turkije. Dan is het snel over en democratisch geregeld.
mai pen rai
pi_35978614
quote:
Op zondag 12 maart 2006 05:14 schreef niet_links het volgende:
Ik hoop dat er refferenda komen over toetreding van Turkije. Dan is het snel over en democratisch geregeld.
eens

en we weten allemaal wat de uitslag zal zijn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_35982233
Knap hoor, die mensen die precies kunnen voorspellen wat er over 10 jaar gaat gebeuren.

Doen jullie het ook zo goed bij de lotto en op de beurs ?
  maandag 13 maart 2006 @ 10:20:38 #255
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35983806
quote:
Op maandag 13 maart 2006 08:37 schreef HiZ het volgende:
Knap hoor, die mensen die precies kunnen voorspellen wat er over 10 jaar gaat gebeuren.

Doen jullie het ook zo goed bij de lotto en op de beurs ?
De Lotto is gokken. De beurs kun je aardig inschatten. Dus mijn antwoord is "nee" resp. "ja"
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_35983910
. Ik krijg na het leze van de reply's hier niet het idee dat het vermogen om te veranderen gezien wordt, Turkije is op een veranderende koers en waar ze over 15 jaar zijn kun je gewoon niet weten. Ik zou het niet eens weten hoe het over 15 jaar met Nederland is gesteld, jij wel?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  Moderator maandag 13 maart 2006 @ 10:28:31 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35983986
voor mijn part veranderen ze in 1 enkele eikenboom, zolang die boom half cyprus bezet houd zijn ze wmb niet welkom
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_35984027
quote:
Op maandag 13 maart 2006 10:28 schreef sp3c het volgende:
voor mijn part veranderen ze in 1 enkele eikenboom, zolang die boom half cyprus bezet houd zijn ze wmb niet welkom
Oh, ik denk dat de EU-onderhandelaars het met je eens zijn hoor.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_36005812
quote:
,,Ouders Ferho niet vermoord door Turkse overheid''

BRUSSEL - Volgens een rapport van de Belgische ambassadeur in Turkije aan minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht (VLD), dat de krant De Morgen kon inkijken, zijn er weinig redenen om te geloven dat de moord op de ouders van Derwish Ferho het werk is van een doodseskader.
Eerder haalde De Gucht zwaar uit naar Vlaams minister Geert Bourgeois (N-VA) omdat die suggereerde dat de moord op de ouders van de naar België uitgeweken Koerd, een vorm van staatsterreur zou zijn.

De ambassadeur denkt dat de moord eerder het werk is van dorpswachten. Wat mensenrechten betreft, gaat het de voorbije jaren de goede kant uit in Turkije, meent de ambassadeur.

Eén van zijn medewerkers trok naar het Koerdische gedeelte van Turkije en sprak er met de oppositiepartij DTP. Ook die heeft geen weet van doodseskaders.

bava (belga)
http://www.nieuwsblad.be/(...)leID=DMF13032006_007
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:35:06 #260
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_36017285
waarom niet gewoon een grote nieuwe wereldorde.
Let's unite the world
¡ Experience Everything !
pi_36022076
Europa is geen werelddeel maar een afgelegen schiereiland van Azie..
Roma Bastardi..!! Vaffanculo..!!
[quote: Moggasparz: Man The harpoons..!!]
http://media.spikedhumor.(...)ion.com_kidowned.wmv
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')