Dan was jij heel arm.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:16 schreef Ratelslangetje het volgende:
''Goede raad is goud waard.''
Nou, als dat zou kunnen.![]()
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:01 schreef Paltos het volgende:
-Je moet je hand eens in eigen boezem steken.![]()
Nou, ik steek 'em liever in de boezem van iemand anders.![]()
het spreekwoord is toch: de appel valt niet ver van de boomquote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:58 schreef tonks het volgende:
De appel valt nooit ver van de boom.
-Hoe kan de appel nou nooit ver van de boom vallen? misschien staat er soms een windje waardoor de appel wat verder valt
De afstand van de tak tot aan de grond is heel groot in verhouding met de appel, die valt dus heel ver van de boom, altijd!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:17 schreef marleenhoofd- het volgende:
[..]
het spreekwoord is toch: de appel valt niet ver van de boom![]()
Zuchtquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:17 schreef marleenhoofd- het volgende:
[..]
het spreekwoord is toch: de appel valt niet ver van de boom![]()
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:22 schreef Intxaurraga het volgende:
[afbeelding]
Iemand die spaanders ziet vallen?
Nee want Hans Teeuwen zuigt ballen!!!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:23 schreef Bjoro het volgende:
als ik nu begin over "dan heb je de poppen aan het dansen", "dan zijn de rapen gaar" en "dat is hetzelfde laken een pak" ben ik zeker niet echt origineel
isttie heaumeauquote:
Er staat toch nergens, 'hoge bomen vangen het meeste wind' ?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:42 schreef Bjoro het volgende:
hoge bomen vangen veel wind
een flat vangt toch veel meer wind lijkt mij ?
En vooral wanneer de boom náást de flat staatquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:43 schreef Molluck het volgende:
[..]
Er staat toch nergens, 'hoge bomen vangen het meeste wind' ?
[/quote]ja, een spreekwoord aanpassen en t dan ontkrachten, wat vreemdquote:
Post dan niet.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:47 schreef marleenhoofd- het volgende:
[..]
ja, een spreekwoord aanpassen en t dan ontkrachten, wat vreemdtrouwens is het niet voor niets 'spreekwoordelijk', [i]de essentie van dit topic gaat mij helemaal voorbij..
wat zijn dat voor bomen dan zeg...dat ze wel ff een spreekwoord overzichzelf verzinnen...tjonge jonge. Geef mij maar die flats, vangen veel meer wind, maar die hoor je nooit "kijk mij eens veel wind vangen"quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:43 schreef Molluck het volgende:
[..]
Er staat toch nergens, 'hoge bomen vangen het meeste wind' ?
Post dan niet.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:50 schreef Paltos het volgende:
[..]
ja, een spreekwoord aanpassen en t dan ontkrachten, wat vreemdtrouwens is het niet voor niets 'spreekwoordelijk', de essentie van dit topic gaat mij helemaal voorbij..
Oei, ik heb slecht gequote daar.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:54 schreef marleenhoofd- het volgende:
[..]
probeer ik me ook eens een beetje te ontwikkelen zeg![]()
quote:
Ik zou mijn energie steken in het quoten van postsquote:probeer ik me ook eens een beetje te ontwikkelen zeg![]()
Nooit Tom en Jerry gezien?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:56 schreef borisz het volgende:
Als de kat van huis is dansen de muizen op tafel
Hoe komt die muis ooit op de tafel en kunnen muizen wel dansen?
Het ligt aan Fok! hoor!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:56 schreef Bjoro het volgende:
[..]
[..]
Ik zou mijn energie steken in het quoten van posts
Ja, Bush doet er in.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:58 schreef Bjoro het volgende:
niet echt een spreekwoord maar het woord oliedom
is olie echt de domste substantie op aarde
Hans Klok bellen !quote:
kijk daar ben je weer met je foute redenering, je hoeft niet het domste van de wereld te zijn, om dom te zijn.. je hoeft niet de lelijkste van de wereld te zijn om lelijk te zijn enz. Verder kun je wel zeggen dat olie geen hersenen heeft en daardoor dus ook geen intelligentie en dat olie dus niet slim of dom genoemd kan worden.. Net zoals de massa van een worddocument op de computer niet bestaat en deze dus ook niet licht of zwaar is, bestaat de intelligentie van olie niet.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:58 schreef Bjoro het volgende:
niet echt een spreekwoord maar het woord oliedom
is olie echt de domste substantie op aarde
ga ik niet editen, te lui voorquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:56 schreef Bjoro het volgende:
[..]
[..]
Ik zou mijn energie steken in het quoten van posts
maar waarom zou je iets vergelijken met het één of ander (in dit geval olie) terwijl er misschien nog veel dommer dingen zijnquote:Op zondag 5 maart 2006 00:17 schreef marleenhoofd- het volgende:
[..]
kijk daar ben je weer met je foute redenering, je hoeft niet het domste van de wereld te zijn, om dom te zijn.. je hoeft niet de lelijkste van de wereld te zijn om lelijk te zijn enz. Verder kun je wel zeggen dat olie geen hersenen heeft en daardoor dus ook geen intelligentie en dat olie dus niet slim of dom genoemd kan worden.. Net zoals de massa van een worddocument op de computer niet bestaat en deze dus ook niet licht of zwaar is, bestaat de intelligentie van olie niet.
Nou ja, "Liever lui dan moe" doelt natuurlijk dat je liever 'moe' bent de hele dag en maar wat hangt ipv te werken en echt moe te zijn door inspanning.quote:Op zondag 5 maart 2006 00:19 schreef Renesite het volgende:
Beter lui dan moe.
Van lui zijn word ik doorgaans alleen maar moe
Daarvan word ik moequote:Op zondag 5 maart 2006 00:20 schreef Paltos het volgende:
[..]
Nou ja, "Liever lui dan moe" doelt natuurlijk dat je liever 'moe' bent de hele dag en maar wat hangt ipv te werken en echt moe te zijn door inspanning.
Niet?
maar terugkijkend op je eigen werk...heb je jezelf al kunnen betrappen op 1 nuttige bijdrage in dit topic (je zou bijvoorbeeld eens kunnen proberen een spreekwoord te ontkrachten)quote:Op zondag 5 maart 2006 00:18 schreef marleenhoofd- het volgende:
ga ik niet editen, te lui voor
De wens is de vader van de gedachte...quote:Op zondag 5 maart 2006 00:27 schreef SCH het volgende:
Voorzichtigheid is de moeder van de porceleinkast
Nou kan je me veel wijsmaken en ook ik ben uit de kast gekomen maar een kast die een moeder heeft?
Samen met het kind van de rekening en de verloren zoon?quote:Op zondag 5 maart 2006 00:29 schreef Bjoro het volgende:
[..]
De wens is de vader van de gedachte...
zouden die samen vadertje en moedertje spelen
dat gezin is vast de hoeksteen van de samenlevingquote:Op zondag 5 maart 2006 00:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Samen met het kind van de rekening en de verloren zoon?
Whehe.quote:Op zondag 5 maart 2006 00:24 schreef Trancelocator het volgende:
De hond in de pot vinden.
In Zuid-Korea ben je dan juist op tijd voor het avondeten.
En dan steen en been klagen zeker.quote:Op zondag 5 maart 2006 00:37 schreef Bjoro het volgende:
[..]
dat gezin is vast de hoeksteen van de samenleving
ik denk die beste stuurluiquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:34 schreef Bjoro het volgende:
Dat raakt kant noch wal
wat raak het in godsnaam wel dan ? het schip ?
Volgens mij begrijp jij het/de topic nietquote:Op zondag 5 maart 2006 00:17 schreef marleenhoofd- het volgende:
[..]
kijk daar ben je weer met je foute redenering, je hoeft niet het domste van de wereld te zijn, om dom te zijn.. je hoeft niet de lelijkste van de wereld te zijn om lelijk te zijn enz. Verder kun je wel zeggen dat olie geen hersenen heeft en daardoor dus ook geen intelligentie en dat olie dus niet slim of dom genoemd kan worden.. Net zoals de massa van een worddocument op de computer niet bestaat en deze dus ook niet licht of zwaar is, bestaat de intelligentie van olie niet.
nee, want ik mis de essentie van dit topic.. enik vond mijn verbetering van jou enigzins nuttigquote:Op zondag 5 maart 2006 00:24 schreef Bjoro het volgende:
[..]
maar terugkijkend op je eigen werk...heb je jezelf al kunnen betrappen op 1 nuttige bijdrage in dit topic (je zou bijvoorbeeld eens kunnen proberen een spreekwoord te ontkrachten)![]()
zonneschijn is er altijd, dus hoe kant het nou ergens na komen?quote:Op zondag 5 maart 2006 18:23 schreef snotje het volgende:
Na regen komt zonneschijn.
Meestal heb je eerst even gewoon bewolking, die later openbreekt. ME DUNKT
Het slaat meer als een tang op een varken, maar goed.quote:Op zondag 5 maart 2006 18:54 schreef stoepjong het volgende:
Dit topic legt bepaalt geen wind eieren.
Maar het stinkt wel,
Je opmerking slaat als een lul op een drumstelquote:Op zondag 5 maart 2006 18:58 schreef Verbal_Kint het volgende:
[..]
Het slaat meer als een tang op een varken, maar goed.
Dat is niet zo vreemd, want wie slaat er nu ooit met een tang op een varken![]()
quote:Op zondag 5 maart 2006 19:00 schreef stoepjong het volgende:
[..]
Je opmerking slaat als een lul op een drumstel
Maarja wie slaat er nu met z'n lul op een drumstel?
loodzwaar, lood is helemaal neitzo zwaarquote:Op zondag 5 maart 2006 21:08 schreef plumbum het volgende:
pikzwart.
da's ook maar n gekke, mijn pik is helemaal niet zwart.
okee okee, tis geen spreekwoord. so sue me.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
en als iemand er overheen urineerdquote:Op maandag 6 maart 2006 17:08 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Geld stinkt niet.
Onwaar, als je het eerst in het poepgaatje van een willekeurig persoon op deze godvergeten aardkloot stouwt, stinkt het. Het stinkt daarom soms. Suggestie voor vervangend spreekwoord: Geld stinkt niet, mits het niet in de aars van een persoon op deze godvergeten aardkloot gestouwt is.
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:27 schreef Blazkowich het volgende:
Je moet een gegeven paard nooit in de bek kijken.
Tuurlijk moet je hem soms in de bek kijken, stel nou dat hij een baby opeet dan moet je kijken waar de baby gebleven is. Zou wel heel raar zijn als je dat niet doet ofniet soms![]()
Een ezel stoot zich in het gemeen, niet tweemaal aan dezelfde steen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:08 schreef Itsie-Bitsieh het volgende:
Beter een verre vriend dan een goeie buur![]()
Sommige mensen blijven in herhaling vallenquote:Op woensdag 8 maart 2006 15:10 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Een ezel stoot zich in het gemeen, niet tweemaal aan dezelfde steen.
Maar sommige ezels openen wel tweemaal eenzeflde V&A topic![]()
Topperquote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:27 schreef Blazkowich het volgende:
Je moet een gegeven paard nooit in de bek kijken.
Tuurlijk moet je hem soms in de bek kijken, stel nou dat hij een baby opeet dan moet je kijken waar de baby gebleven is. Zou wel heel raar zijn als je dat niet doet ofniet soms![]()
En lage bomen dan?? Kunnen die niet vissen??quote:Op donderdag 9 maart 2006 02:07 schreef LennyKravitz het volgende:
Hoge bomen vangen veel wind
Oh... hoe dan?... met een hengel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zoiets?Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
Alleen in het geval van een vrouwen borstquote:Op donderdag 9 maart 2006 08:32 schreef herenliefde het volgende:
Maak je borst maar nat!
Tja, en dan??
Wet t-shirt contest??![]()
Beter 1 vogel in de hand dan 10 in de luchtquote:Op donderdag 9 maart 2006 10:52 schreef phunter het volgende:
Beter 1 vagina in je hand dan 10 in het maandverband
Duhh??
Poets, dat is de hond van mijn ex.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:55 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:
iemand een poets bakken....
Wat is een poets, hoe bak je die, en hoe kan je dat iemand bakken?
Heb je hem weleens gebakken? En smaakt het een beetje, zo'n poets?quote:
Als we aan het koken waren tilden we haar wel eens op en hielden haar boven de pan. "We gaan een Poets bakken, whehehe!" Maar het beestje is nog steeds alive and well hoor.quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:03 schreef Doekes het volgende:
[..]
Heb je hem weleens gebakken? En smaakt het een beetje, zo'n poets?
Nee in engeland zijn ze pas smerig. Daar gooien ze met ogen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:43 schreef Teh_Larger het volgende:
ergens een blik op werpen ...
ik vind het zelf van enig vandalisme getuigen
da's gewoon weg ranzigquote:Op donderdag 9 maart 2006 11:47 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nee in engeland zijn ze pas smerig. Daar gooien ze met ogen.
quote:Op donderdag 9 maart 2006 01:29 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
De kat uit de boom kijken.
Tot nu toe nog nooit gelukt. Met vogels lukt het wel vrij goed.
De kat uit de boom smijten is over het algemeen veel effectiever.
quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:23 schreef jpg97 het volgende:
" Liever 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht "
Nou mij niet gezien met die vogelgriep
quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:54 schreef -Marc- het volgende:
[..]
Beter 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht
Nou liever 10 in de lucht, dan 1 dode in de hand die wellicht vogelgriep heeft!
en nog hoog ookquote:Op donderdag 9 maart 2006 11:47 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nee in engeland zijn ze pas smerig. Daar gooien ze met ogen.
dan 'tikt' die klok op een ander ritme!quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:23 schreef jpg97 het volgende:
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens.
En wat nou als elders precies de zelfde klok hangt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |