abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35719321
Ik ben zo benieuwd naar wat anderen hebben betaald voor meerwerkdingen (en wat ze aan meerwerk hebben laten doen). Zo kan ik iets beter een inschatting maken van een reeel budget.

Dit is wat mij o.a. in rekening gebracht wordt:
*dichtzetten wand tussen twee ruimten 100,-
*standaard toilet vervangen door wandhangend toilet 750,-
*ligbad i.p.v. douchebahoek 1.350,-
*klokschakelaar mechanishe ventilatie 275,-
*uitbreiding meterkast 425,-
*extra dubbele wandcontactdoos 150,-
*extra wandcontactdoos op aparte groep tbv condenswasdroger 275,-
*extra loze leiding t.b.v. kpn of cai aansluiting 115,-
*verlagen wandcontactdoos in de gehele woning 575,-
*verplaatsen radiator 120,-
pi_35719528
Sjarky,

meerwerkprijzen zijn altijd pittig(de kers op het taartje voor de aanemer/instaalateur/ projectontwikkelaar) Echter minderwerk dor bijv. laten vervallen van diverse items leveren je een stuk minder op.

Daar ik jouw woning niet qua tekening kan zien, kan ik je ook niet echt helpen met je vraag. Maar generaal kan je aanhouden dat "meerwerk"altijd behoorlijk aan de prijs is/blijft
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_35720238
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 20:19 schreef sjarky het volgende:

Ik ben zo benieuwd naar wat anderen hebben betaald voor meerwerkdingen (en wat ze aan meerwerk hebben laten doen). Zo kan ik iets beter een inschatting maken van een reeel budget.

Dit is wat mij o.a. in rekening gebracht wordt:
Ik heb niets aan meer werk laten uitvoeren in mijn nieuwbouw woning. Daar de prijzen echt te gek voor woorden waren/zijn.

Ik kan je alleen zeggen indien je handig bent kan je veel van bovenstaande zaken doen en geld besparen. Het verlagen van de wandcontactdozen, extra loze leiding en verplaatsen van de radiator zou ik wel laten doen. Ik heb zelf de contactdozen verlaagd, maar dat was een klote werk. Weekend mee bezig geweest, totale materiaal kosten echter nog geen 75e (buis, draad, slijpschijf en diamant 'gatenboor'). Dus met een weekendje werk heb je daar weer 500e mee bespaard etc etc.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 20:51:02 #4
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_35720277
Zulke dingen gaan nog wel eens fout en als het dan weer opgeknapt moet worden zit dat bij de prijs inbegrepen.
Vandaar de hooge prijs
Je zal als 1dags vlieg je dag niet hebben
pi_35720411
Ze hebben ruim gerekend, maar ze werken tenslotte niet voor niks.
Volgende keer een offerte aanvragen over het meerwerk.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_35721274
zijn er dingen die je zelf KAN doen dan kan je dat gewoon zelf gaan doen he
pi_35721292
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 20:55 schreef longinus het volgende:
Dude, je krijgt altijd eerst de meerwerkprijzen. Anders ben je wel een enorme dokus als je klakkeloos meerwerkopdrachten geeft.

En de gerekende prijzen zijn niet exorbitant voor meerwerk.
pi_35722427
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 21:17 schreef DeStedebouwer het volgende:

[..]

Dude, je krijgt altijd eerst de meerwerkprijzen. Anders ben je wel een enorme dokus als je klakkeloos meerwerkopdrachten geeft.

Ik zei niet dat ze te hoog zijn, alleen ruim en als de TS achteraf klaagt over de kosten ga ik er niet van uit dat hij een offerte heeft gehad maar dat hij gewoon opdracht hiervoor heeft gegeven.

Het kan natuurlijk dat het in het geheel geen grote klus betrof, dan liggen de prijzen ook hoger.
pi_35722932
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 21:17 schreef DeStedebouwer het volgende:
Nee, ze zijn zelfs schandalig exorbitant hoog, zoals altijd met meerwerk.

Gewoon al het meerwerk lekker laten zitten en een andere, niet aan de bouw gelieerde, aannemer een offerte voor de overige werkzaamheden laten maken.

Of zelf doen.
pi_35723605
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 22:09 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Nee, ze zijn zelfs schandalig exorbitant hoog, zoals altijd met meerwerk.

Gewoon al het meerwerk lekker laten zitten en een andere, niet aan de bouw gelieerde, aannemer een offerte voor de overige werkzaamheden laten maken.

Of zelf doen.
Een aannemer telt gewoon alles wat afwijkt. Je weet het van tevoren. Zelf doen kan ook, zou ik ook doen. Maar achteraf moet je niet gaan lopen zeiken. In de verkoopbrochure staan de meerwerkopties al omschreven, meestal zonder prijs. Vraag een indicatieve prijs na bij een aannemer om een indruk te krijgen of dat het je waard is.
pi_35724546
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 22:28 schreef DeStedebouwer het volgende:

[..]

Een aannemer telt gewoon alles wat afwijkt. Je weet het van tevoren. Zelf doen kan ook, zou ik ook doen. Maar achteraf moet je niet gaan lopen zeiken. In de verkoopbrochure staan de meerwerkopties al omschreven, meestal zonder prijs. Vraag een indicatieve prijs na bij een aannemer om een indruk te krijgen of dat het je waard is.
en dat is de truuk
pi_35725288
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 22:54 schreef longinus het volgende:

[..]

en dat is de truuk
Wanneer er een verkoopbrochure (door de architect meestal) wordt opgesteld, is er vaak nog geen aannemer bekend. En dus ook geen exacte prijzen. Aangezien een verkoopbrochure naar de kopers toe een contractstuk is kun je niet op voorhand prijzen gaan vermelden. Een ontwikkelaar zal dat dus ook nooit doen want hij heeft geen prijszekerheid.
  zondag 5 maart 2006 @ 00:23:21 #13
56459 RdeV
Are you a paper fool?
pi_35727497
Sommige dingen kun je niet zelf, aangezien dat met het bouwproces mee moet:

Sommige dingen kun je wel zelf (eenvoudig):

Sommige dingen kun je zelf als je handig bent en gaat breken en zagen:
*verplaatsen radiator 120,-[/quote]

Al met al is het zelf doen goedkoper, maar moet je wel kunnen, reken ook even de vrije dagen die je er voor opneemt. Wij hebben het 50/50 gedaan. Ongeveer de helft van de opties die wij wilden laten doen via de bouw, de helft zelf (of via een eigen aannemer. En wij hadden best veel opties).
There is a great deal of difference between affecting destiny and controlling it.
If you don’t know the difference, don’t worry. You will.
pi_35727737
Ik vind de prijzen niet eens zo duur, zeg nou pak 'm beet: klok schakelaar ventilatie. Een elektronische tijdklok: 70 euro, wat aansluit materiaal 30 euro, uur werk 60 euro, voorrijdkosten 60 euro. Als je het laat doen door een elektricien. Dus zo gek is het nou ook niet.

Alleen 150 euro voor een extra wcd'tje is erg aan de hoge kant.
  zondag 5 maart 2006 @ 00:36:04 #15
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_35727860
quote:
Op zondag 5 maart 2006 00:31 schreef Wojworshebn het volgende:
Alleen 150 euro voor een extra wcd'tje is erg aan de hoge kant.
Dat ligt er uiteraard een beetje aan waar die moet komen he.
pi_35727896
Ja, als er 5 meter gefreesd moet worden deed ik het er in de beun niet eens voor
  zondag 5 maart 2006 @ 09:24:53 #17
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_35732976
* dichtzetten wand tussen twee ruimten n.v.t.
*standaard toilet vervangen door wandhangend toilet 950,- (iets luxere pot dan de standaard pot)
*ligbad i.p.v. douchebahoek n.v.t
*klokschakelaar mechanishe ventilatie 237,-
*uitbreiding meterkast n.v.t.-
*extra wandcontactdoos op aparte groep tbv condenswasdroger 251,- (zonder dak doorvoer)
*verlagen wandcontactdoos in de gehele woning woonkamer, 159,- slaapkamers 179,-

* laten vervallen badkamer - 1666,-
* laten vervallen keuken - 1900,-
* laten vervallen keuken maar wel een Bruynzeel keuken - 2600,-
  zondag 5 maart 2006 @ 10:54:23 #18
56459 RdeV
Are you a paper fool?
pi_35733729
quote:
* laten vervallen badkamer - 1666,-
* laten vervallen keuken - 1900,-
* laten vervallen keuken maar wel een Bruynzeel keuken - 2600,-
Prijs je gelukkig. Bij ons "leverde" het laten vervallen van keuken en badkamer elk ¤ 750,- op. Schandalig dus.

Overigens erg oppasen met "keuken of badkamer kopen via project leverancier". De project leverancier deelt de winst met de opdrachtgever en is daarom niet bereid om kortingen te geven op de etalage prijzen. Zo betaal je al snel 100% te veel voor keuken of badkamer!
There is a great deal of difference between affecting destiny and controlling it.
If you don’t know the difference, don’t worry. You will.
  zondag 5 maart 2006 @ 11:30:25 #19
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_35734233
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:54 schreef RdeV het volgende:

[..]

Prijs je gelukkig. Bij ons "leverde" het laten vervallen van keuken en badkamer elk ¤ 750,- op. Schandalig dus.

Overigens erg oppasen met "keuken of badkamer kopen via project leverancier". De project leverancier deelt de winst met de opdrachtgever en is daarom niet bereid om kortingen te geven op de etalage prijzen. Zo betaal je al snel 100% te veel voor keuken of badkamer!
bij Bruynzeel mochten we kiezen, de keuken tijdens de bouw laten monteren, + 10% de keuken na de bouw ¤ 600,- extra korting.
pi_35743316
wij hebben ook een nieuwbouwhuis gekocht en heb deze week de meer en minderwerken moeten inleveren.
wij hebben stopcontacten laten verplaatsen (niet verlagen want ze zitten bij ons al laag,30cm v/d grond) 47,- p.s.
loze leiding aan laten leggen 138,- p.s
extra dubbele wandcontactdoos 189,-
wc aansluiting verder laten verplaatsen naar achter ivm hangend toilet 60,- (hebben namelijk geen kruipruimte)
schuifpui laten plaatsen ipv deur met raam 2000,-
aanbouw van 5,10 breed bij 3 diep laten plaatsen 11.350,-
badkamer en toilet laten vervallen - 1290,-

we wilden meer dingen maar dat hebben we uiteindelijk niet gedaan
wasmachine aansluiting verplaatsen 390,-
buitenkraantje laten plaatsen 278,-
van houten berging naar stenen berging 2880,-
screens voor en achter 5800,-

en ga zo maar door, het is echt te gek de prijzen idd maar goed we hebben ook sommige dingen laten doen omdat we voor dat geld die dingen gewoon niet kunnen/willen doen
in zomer 2007 eindelijk ons nieuwbouwhuis klaar (hopen we)
  zondag 5 maart 2006 @ 17:45:15 #21
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_35747200
quote:
dat vind ik een hele nette prijs, onze uitbouw van 6,00 x 2,-- kost 14.500 en daar heb ik dat ding zelf niet voor staan.
pi_35748084
ja zoiets hadden wij ook, dat we dat zelf nooit konden voor het geld alleen het huis werd nu ineens duurder als in eerste instantie maar het huis word ook meer waard dus komt allemaal goed.
in zomer 2007 eindelijk ons nieuwbouwhuis klaar (hopen we)
pi_35759819
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 20:55 schreef longinus het volgende:
Dit is onderdeel van mijn voorbereiding!
Ik heb mijn meerwerklijst nog niet opgegeven, maar middels dit forum wordt het mij steeds meer inzichtelijk hoe het werkt met die aannemers.

Overigens, super bedankt voor de reakties tot nu toe.
Ik merk nu al dat mijn meerkwerkkosten de pan uit zullen rijzen, want ik ben niet geboren voor het klussen. Ik vind het wel heel leuk, maar ben heel kieskeurig en ga altijd voor een hoog afwerkingsniveau. Ik heb het voor sommige dingen wel over, maar voor andere zaken zal ik zeker offertes bij anderen opvragen. Al is het ter vergelijking.

Hebben jullie trouwens ervaring met het laten plaatsen van vloerverwarming als onderdeel v/h meerwerk?

Ciao
Sjarky
pi_35766508
Hey sjarky,

waar heb je een huis gekocht ? Ik heb nu zelf ook net mijn meerwerklijsten binnen
maar je word er inderdaad niet vrolijk van. Ik heb een nieuwbouwhous in almere gekocht.
Ik zal binnenkort mijn prijzen is hier neerzetten weet het niet uit mijn hoofd
Just did it
pi_35767645
Hoi Sander,
Ik heb een appartement op Ijburg - amsterdam - aangeboden gekregen. De koop is nog niet helemaal rond, ik heb nl wat uitstaande vragen en tot er antw. is een optie.
Ik verwacht wel binnen een paar weken te gaan tekenen!
Ik merk dat ik een beetje moe word van al het uitzoek werk. Gelukkig zijn er nog forums als deze die je op weg helpen, maar je moet met zoveel dingen tegelijk rekening. In feite moet je voordat je je meerwerklijst doorgeeft al weten waar de tv komt te staan/hangen, hoeveel hallogeen inbouwspots je wilt en op welke plaatsen, welke keuken opstelling je neemt ivm wcd'en etc etc etc.
Ik overweeg vloerverwarming te laten plaatsen in de gehele woning, maar die kosten staan weer niet in de lijst. Als ik vloerverwarming neem, moet ik nu al bepalen wat de indeling in de badkamer wordt, want vloerverwarming mag niet onder douche of bad lopen. En zo gaat het maar door.
Overigens kun je pas met de aannemer in gesprek nadat je het koopcontract hebt getekend. Verder heb ik het advies gekregen om dat gesprek voorbereidt aan te gaan en je wensen helder te hebben (in ieder geval voor jezelf).
pi_35768135
Vloerverwarming is echte heeeel duur. helemaal als je het door de aangewezen aannemer laat doen. Ik ga dat dus ook zeker niet doen. Ik ga wel een hoop veranderen en zal daar zeker aan meerwerk al 10.000 euro aan kwijt zijn. En dan heb ik het alleen over de badkamer en keuken.

En dan heb ik geen bad.
Just did it
pi_35768952
een hoop prijzen kun je simpel achterhalen via http://www.bouwkostenonline.nl
ook makkelijk om een offerte te controleren op prijzen.... geeft een leuke richtprijs, waarbij je er rekening mee kunt houden dat prijzen meestal net iets lager liggen dan op de site is aangegeven
  maandag 6 maart 2006 @ 13:01:53 #28
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35771168
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:17 schreef sjarky het volgende:
Ik overweeg vloerverwarming te laten plaatsen in de gehele woning, maar die kosten staan weer niet in de lijst. Als ik vloerverwarming neem, moet ik nu al bepalen wat de indeling in de badkamer wordt, want vloerverwarming mag niet onder douche of bad lopen. En zo gaat het maar door.
Als je casco koopt kun je het ook achteraf laten doen. Scheelt een heleboel werk.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35771273
Maar weet je wat ik dan zo erg vind? bij ons in de wijk heb je huurhuisen, en koophuizen. Huizen zijn in feite identiek. Alleen een inbouwkast verschilt. Bij de huurhuizen is de inbouwkast standaard vergroot, en moet je meer huur betalen als je hem wil laten verkleinen.

Wij hebben een koophuis, en betalen juist honderden euro's om de kast even groot te maken als standaard in de huurhuizen.

En wat dacht je van het afgraven van de tuin? Er ligt klei, en dat wil je niet. kosten: bijna 1000 euro. Zelf met een graafmachine kan is onmogelijk: de hoekhuizen zijn huurhuizen, en die hebben al een schutting. Met een graafmachine kun dus je onmogelijk in je tuin komen. Kies je niet voor die optie, dan kun je de kleigrond twee meter diep afgraven, en alles met een kruiwagentje verplaatsen... ze weten dus gewoon dat bijna iedereen die duizend euro wel ophoest.
pi_35772786
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 20:19 schreef sjarky het volgende:

Mag ik eens wat vragen, wat krijg je extra in de meterkast?
Wat voor wanden zijn het betonwanden, kalkzandsteen
pi_35773980
Uitbreiding meterkast: bij deze optie wordt in de meterkast een extra hoofdschakelaar geplaatst. Indien er meer dan 8 groepen in de meterkast komen (bv door het aanbrengen van extra groepen voor keukenapparatuur en wasdroger) ben ik verplicht voor deze optie te kiezen.

Ik moet je eerlijk bekennen dat het mij zelf ook niet helemaal duidelijk is wat ik heb en wat de uitbreiding mij extra opleverd, dus als iemand ons hier meer over kan vertellen... graag!!!!!

In de woning zitten dragende muren (beton) en niet-dragende muren (cellenbeton). Ik wil twee deuren in de woning laten vervallen en daarvoor in de plaats deze niet-dragende muren door laten trekken. Cellenbetonblokken dus!
pi_35774279
quote:
Op maandag 6 maart 2006 14:33 schreef sjarky het volgende:
Uitbreiding meterkast: bij deze optie wordt in de meterkast een extra hoofdschakelaar geplaatst. Indien er meer dan 8 groepen in de meterkast komen (bv door het aanbrengen van extra groepen voor keukenapparatuur en wasdroger) ben ik verplicht voor deze optie te kiezen.

Ik moet je eerlijk bekennen dat het mij zelf ook niet helemaal duidelijk is wat ik heb en wat de uitbreiding mij extra opleverd, dus als iemand ons hier meer over kan vertellen... graag!!!!!

In de woning zitten dragende muren (beton) en niet-dragende muren (cellenbeton). Ik wil twee deuren in de woning laten vervallen en daarvoor in de plaats deze niet-dragende muren door laten trekken. Cellenbetonblokken dus!
Standaard zit in een woning een meterkast met 4 groepen (1-fase kast)
3 verlichtingsgroepen en 1 groep t.b.v. de wasmachine.
Wanneer je boven de 8 groepen komt.
Krijg je een een hoofdschakelaar en een extra aardlekschakelaar, de kast is nu geschikt voor 3-fase.

Ik weet dat wij als installateur een prijs opgeven wat de kosten zijn voor ons als meerwerk.
Deze prijzen gaan naar de aannemer die zet zijn provisie erop, en als de projectontwikkelaar er ook aan wil verdienen zal ook hij hier een bedrag er boven op zetten.
pi_35774733
ik raak de draad ff kwijt kben echt een leek op dit vlak!!
wat is een groep en hoeveel verlichting kun je erop aansluiten?
wat is een aardlekschakelaar?
En bestaat er ook zoiest als een fase-2 kast?
  maandag 6 maart 2006 @ 21:03:25 #34
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_35788414
Wij nemen na de bouw vloerverwarming, tijdens de bouw kost het ons ongeveer 5.800 voor bij verwarming, nu kost hoofdverwarming ons "slechts" ¤ 2.000
pi_35796410
quote:
Op maandag 6 maart 2006 21:03 schreef Gumtree het volgende:
Wij nemen na de bouw vloerverwarming, tijdens de bouw kost het ons ongeveer 5.800 voor bij verwarming, nu kost hoofdverwarming ons "slechts"
Plaats je het zelf of laat je dat doen? En laat je het erin fresen?
Hoe groot is de oppervlakte die je voor ¤ 2.000 kunt bewerken?
pi_44631975
Even wat meerwerkprijzen voor nieuwbouw in de Randstad.

- Dubbele WCD EUR 185
- Enkele WCD EUR 135
- Loze leiding vanaf meterkast EUR 130
- Uitbouw 8 m2 EUR 14.500
- Uitbouw 12.5 m2 EUR 19.500
- Dakkapel 1 meter binnenwerks, EUR 6.800
- Dakkapel 2 meter binnenwerks, EUR 9.900
- Hotelschakelaar, EUR 275
- Dichte trap, EUR 275
- Extra WCD op aparte groep EUR 300
- Extra radiator, EUR 575
- Houten berging, onderheid, 2 bij 3 meter, EUR 9.500
- Gasleiding verleggen, EUR 110 per meter (ook bij inkorten!)
- Bovenlichten dichtzetten (dus muur loopt door), EUR 195
- Stompe deur in houten kozijn, EUR 340
- Buitenkraan, EUR 570
- Buitengrondkabel (10m) met schakelaar, EUR 330
- Buitenstopcontact spatwaterdicht, EUR 235

Over de badkamer/toilet
- Extra arbeid tegelwerk tot boven aan, EUR 40 per m2
- Twee kleuren tegels, EUR 8 per m2
- Tegels liggend (ipv staand) verwerken, EUR 8 per m2
- Voegen in andere kleur, EUR 6 per m2
- Verwerken hoekprofiel, EUR 22 per m2
- Bevestigen andere WC/bril/kraan/wastafel/bad/etc dan standaard, ongeveer EUR 22.50 per stuk
pi_44664485
Wanne gekken met die prijzen zeg....

mijn schoonbroer heeft een huis gekocht, moest voor 1 automaatje bijzetten in zijn groepenkast 250 euro dokken, voor materiaal wat 20 euro kost bij de groothandel... en waar de installateur ook nog een dikke korting op krijgt....

250 euro heb je een complete groepenkast voor....
  Moderator vrijdag 22 december 2006 @ 20:17:08 #38
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_44666510
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:57 schreef kleine83 het volgende:
wij hebben ook een nieuwbouwhuis gekocht en heb deze week de meer en minderwerken moeten inleveren.
wij hebben stopcontacten laten verplaatsen (niet verlagen want ze zitten bij ons al laag,30cm v/d grond) 47,- p.s.
loze leiding aan laten leggen 138,- p.s
extra dubbele wandcontactdoos 189,-
wc aansluiting verder laten verplaatsen naar achter ivm hangend toilet 60,- (hebben namelijk geen kruipruimte)
schuifpui laten plaatsen ipv deur met raam 2000,-
badkamer en toilet laten vervallen - 1290,-

we wilden meer dingen maar dat hebben we uiteindelijk niet gedaan
wasmachine aansluiting verplaatsen 390,-
buitenkraantje laten plaatsen 278,-
van houten berging naar stenen berging 2880,-
screens voor en achter 5800,-

en ga zo maar door, het is echt te gek de prijzen idd maar goed we hebben ook sommige dingen laten doen omdat we voor dat geld die dingen gewoon niet kunnen/willen doen
Het grootste probleem zijn de aannemer en de projectontwikkelaar die vangen de meeste centen omdat dit zoals aangegeven de kers op de taart is en soms zelfs het gene is waar de winst uiteindelijk mee gehaald wordt

Als onderaannemer (elektricien, loodgieter e.d.) verdien je er weinig aan; als iets 200 euro kost dan krijg je misschien net 50 of 60 euro als onderaannemer
  vrijdag 22 december 2006 @ 20:56:51 #39
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44667454
¤ 106 voor het laten leggen van een loze leiding
¤ 275 voor een stopcontact + extra groep

De rest van de kosten moet ik nog even opzoeken maar kom er nog op terug
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44667534
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 20:56 schreef Martijn_77 het volgende:
¤ 106 voor het laten leggen van een loze leiding
¤ 275 voor een stopcontact + extra groep

De rest van de kosten moet ik nog even opzoeken maar kom er nog op terug
Martijn dat opzoeken zijn toch geen meerkosten die FOK in rekening gebracht worden?
pi_44668245
Om deze belachelijke prijzen heb ik 0,0 niks aan meerwerk bij mijn nieuwbouw huis laten uitvoeren. Gewoon lekker zelf doen.

Alleen wanneer het echt zaken betreft die achteraf echt niet te doen zijn zou ik als meerwerk laten doen (bv een extra loze leiding).
  zaterdag 23 december 2006 @ 11:08:44 #42
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44677847
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 21:00 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Martijn dat opzoeken zijn toch geen meerkosten die FOK in rekening gebracht worden?
Nee, hoor maar is een heel lijstje dus zal er de meest voorkomende uitzoeken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44681758
Deze heb ik gehad:

- afvoeren van dunne cement laag onder houtenbalken vloer 960,-
- afvoeren stenen die onder de te slopen vloer in de keuken lagen 560,-
- kosten voor het Niet afvoeren restant van ca 500 stenen van metselwerk dragend binnenmuurtje 600,-
- Extra kosten stucwerk omdat wij de oneffenheid van de nieuw gestucte muren niet vonden kunnen 1.200,-
- Vervangen van houten kozijn waar nooit akoord voor gegeven is met dubbele opslaande deuren van 1.5m breed 2.8m hoog niet HR dubbelglas 9.000,-
- Afwijkende maat keuken en schuur deur (huh?) 1200,-
- Achterlaten van 2 extra rollen glaswol 1.200,-
- Extra kosten omdat een klein deel van de wand en plafond zich in een inbouwkast bevind 1.050,-
- Vervangen platdak van 2 x 4 meter omdat de balken te weinig opligging zouden hebben 8.850,-

Totaal 24.170,-

En waren het daar totaal niet mee eens na een brief wisseling en een gesprek zou dit weggestreept worden tegen de laatste betaal termijn. een paar weken later kwam hadden we de afgesproken bevisteing en datum voor de rest van de verbouwing nog niet ontvangen dus een herinnering gstuurt. Daarop kwam een brief dat alle toezeggingen werden in getrokken en er snel 11.000 extra overgemaakt moest worden en een aantal drijg telefoontjes waarin je o.a. te horen krijgt dat je nog 1 uur te leven hebt.
pi_44682098
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 14:28 schreef tnimble het volgende:
Deze heb ik gehad:

- afvoeren van dunne cement laag onder houtenbalken vloer 960,-
- afvoeren stenen die onder de te slopen vloer in de keuken lagen 560,-
- kosten voor het Niet afvoeren restant van ca 500 stenen van metselwerk dragend binnenmuurtje 600,-
- Extra kosten stucwerk omdat wij de oneffenheid van de nieuw gestucte muren niet vonden kunnen 1.200,-
- Vervangen van houten kozijn waar nooit akoord voor gegeven is met dubbele opslaande deuren van 1.5m breed 2.8m hoog niet HR dubbelglas 9.000,-
- Afwijkende maat keuken en schuur deur (huh?) 1200,-
- Achterlaten van 2 extra rollen glaswol 1.200,-
- Extra kosten omdat een klein deel van de wand en plafond zich in een inbouwkast bevind 1.050,-
- Vervangen platdak van 2 x 4 meter omdat de balken te weinig opligging zouden hebben 8.850,-

Totaal 24.170,-

En waren het daar totaal niet mee eens na een brief wisseling en een gesprek zou dit weggestreept worden tegen de laatste betaal termijn. een paar weken later kwam hadden we de afgesproken bevisteing en datum voor de rest van de verbouwing nog niet ontvangen dus een herinnering gstuurt. Daarop kwam een brief dat alle toezeggingen werden in getrokken en er snel 11.000 extra overgemaakt moest worden en een aantal drijg telefoontjes waarin je o.a. te horen krijgt dat je nog 1 uur te leven hebt.

ben je lekker mee zeg... ik neem aan dat je niet betaald hebt...
pi_44682431
Nee en ja, de meerwerkkosten zijn niet betaalt wel de ene laatste deel betaling aar de meerwerkkosten en de laatste betaling allemaal mee verrekend zouden worden en dit ook onder bedrijging. Er staat dan ook nog een bedrag over wat we echt niet gaan betalen wat hij ook zegt of doet. Ook willen we geld terug en veel geld terug. Hij is niet meer komen opdagen om de klus af te maken en vanaf dag 1 zijn er ernstige constructieve fouten gemaakt. Door zijn toedoen hebben we bijna een koolmonoxide vergfitiging, een gas explosie en elektrocutie. We verdenken hem ook van het onklaar maken van onze auto die total los is (opgeblazen motor omdat er geen koeling was omdat de radiator door de gril heen geperforeerd is). Totaal hebben we voor zo'n 70.000,- aan schade en moet er nog voor 60.000,- worden afgemaakt en gereparaaert en heeft hij zo'n 40.000,- onterecht in bezit en 50.000,- ontvreemd. Onze schade 210.000,- voor een verbouwing van nog geen geoffereerde 90.000,- wat neer komt op nog zo'n 30 jaar lang elke maand een groot deel van het inkomen te gebruiken voor hypotheek afbetalingen waar je alleen ellende aan hebt gehad en opzij leggen om te sparen voor herbouw en raparaties. Je je 3x bedenkt voor dat je opendoet als er aangebelt wordt, op straat steeds omkijkt en je je extra alert bent om weg te kunnen als er bepaalde type auto's starten of aankomen rijden.

Enkele advertenties zoals hij adverteert bij ons is inmiddels bekent dat hij niet over de juiste papieren en vergunningen beschikt die voor een aannemer wel erplicht zijn, zijn kvk inschrijving klopt niet, het aantal ervaring jaren klopt niet, bij ons is geen garantiefonds bekent waar hij aangesloten is al refereeert hij tjdens gesprekken daar wel mee, de referenties hebben we nooit gekregen was hij elke keer vergeten, hij bezit zelf helemaal niets alles tot aan auto aan toe staat op naam van andere personen en bedrijven die naar onze mening niet zuivr zijn enz.
quote:
xxxxxxxxx is gespecialiseerd in alle verbouwingen, renovaties en nieuwbouw voor particulieren en bedrijven.Fijnspecialisatie in alle soorten daken, badkamers en houtbouw.Garantie, service, snel en goed tegen redelijke prijzen.xxxxxxxxx:dat bouwt vertrouwd.
quote:
xxxxxxxxx profileert zich in de markt van kleine en middelgrote opdrachten op bouwgebied.Renovatie en nieuwbouw,het is allemaal mogelijk.Van bouwaanvraag met tekeningen van architekt tot sleutelklaar opleveren:xxxxxxxxx kan het leveren.Ook het adres voor aanbouw en opbouw.Verder gespecialiseerd in luxe badkamers en dakrenovaties.Voeg hieraan toe de mogelijkheid van een gratis en vrijblijvende offerte en een snelle service en je weet het:xxxxxxxxx,dat bouwt vertrouwd.
quote:
xxxxxxxxx wil mensen met bouwwensen op alle mogelijke vlakken van dienst te zijn.Ook als de oplossing niet pasklaar voorhanden is kunnen wij u vaak met een creatieve wijze van denken behulpzaam zijn.Een kleine opsomming:

#Geheel bouwproject vanaf indienen van de bouwaanvraag en maken van de benodigde tekeningen tot het sleutelklaar opleveren van een object.
#Schilder-en sauswerken binnen en buiten.
#Stucwerken met alle verschillende materialen.
#Op-en aanbouwen met zelf vervaardigde houten kozijnen.Deze uiteraard ook los te bestellen.
#Bitumen daken.
Dit slechts een opsomming.Mocht wat U uitgevoerd wil hebben er niet bij zijn,neemt U dan kontakt op om te horen wat wij voor U kunnen betekenen.
Uiteraard kunt U afspreken voor een kennismakingsgesprek,dat verplicht tot niets,en ook onze gratis offertes verplichten U tot niets.
Mocht U kontakt willen opnemen,dan kan dat op de volgende manieren:
quote:
Op-en aanbouwen,betonwerken,bitumen daken.
Diverse referenties op aanvraag te verkrijgen,maar alleen voor mensen met echte interesse.Neemt U hierover ook gerust kontakt op.
quote:
xxxxxxxxx is een bouwbedrijf dat zich al 5 jaar met succes heeft bewezen op de markt voor kleine en middelgrote verbouwingen.Aangezien we verder willen uitbreiden zoeken we naast onze vaste klantenkring nog nieuwe opdrachtgevers. Wat wij doen:alle verbouwingen in en om het huis, met een specialisatie in badkamers, pannen en bitumen daken, op- en aanbouwen.Ook de sloop voor de verbouwing kunnen wij voor U regelen.
U kunt via mail een gratis en vrijblijvende offerte aanvragen; ook als U advies wilt aangaande de verbouwing kunt U kontakt opnemen

[ Bericht 6% gewijzigd door tnimble op 23-12-2006 15:37:45 ]
  zondag 24 december 2006 @ 16:01:38 #46
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44710413
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 15:06 schreef tnimble het volgende:
We verdenken hem ook van het onklaar maken van onze auto die total los is (opgeblazen motor omdat er geen koeling was omdat de radiator door de gril heen geperforeerd is).
Wow!
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_44723000
Ik ben geschrokken van de prijzen, en denk dan dat ik blij ben dat ik handig ben!
pi_44726431
quote:
Op maandag 25 december 2006 00:29 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik ben geschrokken van de prijzen, en denk dan dat ik blij ben dat ik handig ben!
En anders wordt je denk ik wel snel handig, als je die prijzen ziet.

Daarvoor kan je het zelf eerst een keer fout doen en nogmaals opnieuw. Dan ben je nog steeds goedkoper uit en je leert er van zodat je zelf steeds beter kan klussen.
  Moderator maandag 25 december 2006 @ 10:58:01 #49
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_44726797
quote:
Op maandag 25 december 2006 10:29 schreef _Arthur het volgende:

[..]

En anders wordt je denk ik wel snel handig, als je die prijzen ziet.

Daarvoor kan je het zelf eerst een keer fout doen en nogmaals opnieuw. Dan ben je nog steeds goedkoper uit en je leert er van zodat je zelf steeds beter kan klussen.
Bepaalde dingen moeten in de bouw van de woning meegenomen worden; loze leidingen, bepaalde uitbreidingen aan de keuken, het aanleggen van een extra groep naar de meterkast e.d. zijn wel wat moeilijk te realiseren als de woning "klaar" is
pi_44726982
quote:
Op maandag 25 december 2006 10:58 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Bepaalde dingen moeten in de bouw van de woning meegenomen worden; loze leidingen, bepaalde uitbreidingen aan de keuken, het aanleggen van een extra groep naar de meterkast e.d. zijn wel wat moeilijk te realiseren als de woning "klaar" is
Tuurlijk, maar een groep in de meterkast aanleggen als de leiding er al ligt mag toch nooit meer dan 200 euro kosten? En 138 euro voor een loze leiding?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')