Ja, leer eerst fatsoenlijk OOP programmeren in C++ voordat je meteen waagt aan Cocoa en Objective C want anders snap je er geen zak van.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:21 schreef Furious het volgende:.
Wat is Cocoa moeilijk. Ik dacht, ik zoek even een simpele tutorial ().
AppleScript is dan weer geen probleem voor mij, maar je kunt daar zo weinig mee. Wat ik wil maken is een heel simpel database programmaatje.
Tips?
Mja, blijkbaar.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:22 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja, leer eerst fatsoenlijk OOP programmeren in C++ voordat je meteen waagt aan Cocoa en Objective C want anders snap je er geen zak van.
Ik ken AppleScript niet.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:24 schreef Furious het volgende:
[..]
Mja, blijkbaar.
Denk je dat ik niet een simpel database programmaatje kan maken in AppleScript? Dat is een stuk makkelijker (ook om te leren).
met FileMaker wat in elkaar knutselen?quote:Op zondag 5 maart 2006 20:21 schreef Furious het volgende:.
Wat is Cocoa moeilijk. Ik dacht, ik zoek even een simpele tutorial ().
AppleScript is dan weer geen probleem voor mij, maar je kunt daar zo weinig mee. Wat ik wil maken is een heel simpel database programmaatje.
Tips?
quote:
Geen gevoel voor stijl? Je zit verdeurie in het Apple forum. Denk dat 't wel meevalt.quote:Op zondag 5 maart 2006 21:59 schreef ChOas het volgende:
Mensen die iets tegen het font hebben:
Zoals ik al mijn hele carriere zeg: 'ik heb geen gevoel voor design' ... Ik kan voor je coden wat je maar wil, maar ik heb geen gevoel voor 'hoe iets er uit moet zien'...
En ja dat sucked, want ik wil ook wel eens 'alles' maken, maar door die limitatie ben ik genoodzaakt het te houden tot backends -en betweenends... als je het maar niet ziet, en wat ik nu laat zien is niet meer dan een concept van 'kijk dit kan', niet 'kijk, dit ziet er gelikt uit'
Voorbeeld was al die widget. Ik heb geen idee hoe zo'n achtergrond er cool uit moet zien. Nietz wel, en die knalt dat zo waanzinnig in elkaar.
De data op de goeie plek krijgen lukt me echter wel. Altijd. En snel
Dus, feel free om styles aan te leveren en weet ik veel wat. En ik zorg er wel voor dat de data op de goeie plek komt.
Thnks, nu weet ik weer waar mijn plek is
Ik weet dan wel weer wat mooi is, maar kan het niet maken. Dat is nog zieligerquote:Op zondag 5 maart 2006 21:59 schreef ChOas het volgende:
Mensen die iets tegen het font hebben:
Zoals ik al mijn hele carriere zeg: 'ik heb geen gevoel voor design' ... Ik kan voor je coden wat je maar wil, maar ik heb geen gevoel voor 'hoe iets er uit moet zien'...
En ja dat sucked, want ik wil ook wel eens 'alles' maken, maar door die limitatie ben ik genoodzaakt het te houden tot backends -en betweenends... als je het maar niet ziet, en wat ik nu laat zien is niet meer dan een concept van 'kijk dit kan', niet 'kijk, dit ziet er gelikt uit'
Voorbeeld was al die widget. Ik heb geen idee hoe zo'n achtergrond er cool uit moet zien. Nietz wel, en die knalt dat zo waanzinnig in elkaar.
De data op de goeie plek krijgen lukt me echter wel. Altijd. En snel
Dus, feel free om styles aan te leveren en weet ik veel wat. En ik zorg er wel voor dat de data op de goeie plek komt.
Thnks, nu weet ik weer waar mijn plek is
Net zo goed dat niet iedereen kan programmeren, kan ook niet iedereen designenquote:Op zondag 5 maart 2006 22:13 schreef XL het volgende:
Je kunt het allebei leren jongens!
zijn reuze interessante boeken over.
![]()
Daar ben ik het toch niet mee eens.quote:Op zondag 5 maart 2006 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Net zo goed dat niet iedereen kan programmeren, kan ook niet iedereen designen
Dat zal dan de levenservaring zijn.quote:
Prima, ieder zijn mening. Misschien kom ik er ooit achter dat het anders is.quote:Op zondag 5 maart 2006 22:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zal dan de levenservaring zijn.
Face it. Niet iedereen heeft dezelfde talenten. godzijdank.
Alt op een Mac toetsenbord is een andere toets dan de Command key.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:05 schreef Bartje71 het volgende:
Okay, thnx!
Klein detail... ik gebruik die Mac (vooralsnog) alleen om te checken hoe websites op Safari eruit zien. Hij hangt dus in mijn netwerk en ik benader hem met VNC... heb dus geen Apple toetsenbord, en ook geen Appeltjestoets. Maar ik zie intussen dat Alt hetzelfde doet... top!
Bart over een paar weken ook.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:07 schreef Tijn het volgende:
Ik gebruik m'n Windows-machine om te zien hoe websites er in IE uitzien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |